Torrent difon el cartell dels 40 anys del Parlament: "La millor manera de commemorar-ho és construir una Catalunya plenament lliure, justa, pròspera i culta"
Fa 40 anys que vam recuperar el @parlamentcat de les urpes del feixisme. La millor manera de commemorar-ho és construir una Catalunya plenament lliure, justa, pròspera i culta. pic.twitter.com/IJFSSlID2D
— Roger Torrent 🎗 (@rogertorrent) September 2, 2020
Un grup d'estudiants critica les mesures d'Educació contra la Covid a les aules
L'Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) ha criticat les mesures que ha adoptat el departament d'Educació de cara a l'inici del curs escolar, que començarà el pròxim 14 de setembre, i en el qual s'haurà de fer front a la pandèmia del coronavirus a les aules.
Acaba l'entrevista a Elisenda Paluzie, al Més324
Paluzie, sobre un possible segon referèndum a Escòcia: "El Regne Unit no és el mateix que Espanya. Tan de bo l'estat espanyol fos així, però no té la mateixa maduresa democràtica"
Paluzie: "Nosaltres defensem la unilateralitat, però també que cal estar preparats per a la unilateralitat"
Paluzie admet que en la Diada del 2019 es va notar un "desencís" de l'independentisme de base
Paluzie: "És evident que el pols de l'independentisme de base es veu afectat per com es visualitza el procés polític"
L'acte de la Diada es retransmetrà a través de les xarxes socials de l'Assemblea i hi participaran representants de l'ANC, Òmnium Cultural i l'AMI. La idea és projectar també imatges de totes les concentracions arreu del territori. Més informació.
Paluzie explica que s'extremaran les mesures en entrades i sortides de les concentracions, i no es podrà menjar ni compartir pancartes.
Paluzie: "Desaconsellem als col·lectius de risc venir a les concentracions. Una acció complementària és als balcons"
Paluzie: "No estem cridant a tothom a manifestar-se"
Paluzie: "Les territorials aniran decidint què fer, si sumar-se a les concentracions o modificar-les"
Paluzie: "Hem optat per descentralitzar més"
Paluzie explica els canvis que han hagut de fer en les concentracions per la Diada per adaptar-se a la situació de la pandèmia.
Paluzie: "El risc 0 no el tindrem mai, per tenir-lo t'has de quedar a casa i no sortir"
Paluzie: "Moltes territorials ja han anat assajant per reprendre les concentracions habituals. Hem volgut anar recuperant l'espai públic i recuperar el dret a la manifestació"
Paluzie: "Preservar el dret a la manifestació i mantenir la protecció a la salut és un repte"
Paluzie, sobre la Diada: "En base a les reunions amb Salut hem aplicat moltes més mesures que no preveiem"
Entrevista a Elisenda Paluzie, al Més324
L'editorial de José Antich | Inseguretat o incompetència?
No és una bona notícia que el vicepresident Pablo Iglesias i la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, es tirin els plats pel cap quan falten menys de dues setmanes per a l'inici d'un curs escolar atípic. Amb l'enorme preocupació que hi ha a les famílies sobre com anirà i quina serà la taxa de contagis o com serà un hipotètic tancament de les escoles infectades, un debat públic sobre si el govern espanyol es farà càrrec de les baixes dels pares que tinguin fills en quarantena sense ser positius, és una frivolitat, una mostra de gran incompetència, i una enorme inseguretat i estrès innecessari per a les famílies. Continua llegint.
La UPF, millor universitat d'Espanya segons 'Times Higher Education'
La Universitat Pompeu Fabra (UPF) ocupa aquest any la posició 152 en el rànquing global que publica Times Higher Education (THE) i és la primera de les 50 universitats espanyoles que inclou l'última edició de la llista. Després de la UPF, que en l'anterior edició era al lloc 143, es troba la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que passa del 157 al 182, i la Universitat de Barcelona (UB), al 198 després d'haver estat enquadrada l'any passat en el grup entre les posicions 201 i 250.
ERC demana la dimissió de Clotet per difondre un cartell fals del Parlament
El president del Grup Parlamentari d'ERC, Sergi Sabrià, i el diputat pel grup republicà José Rodríguez, han demanat la dimissió del director general de Comunicació del Govern, Jaume Clotet, acusant-lo de difondre un cartell fals sobre els 40 anys del Parlament.
Bartomeu es nega a negociar amb Jorge Messi la sortida del jugador
Josep Maria Bartomeu segueix capficat en què no vol vendre Messi. El president del Barça s'ha reunit aquest dimecres amb Jorge Messi, pare i representant de Lionel Messi, per comunicar-li que el club no té cap intenció de negociar la sortida de l'astre argentí aquest estiu. La reunió s'ha produït aquesta tarda a les instal·lacions del club, ha durat aproximadament una hora i mitja i, en aquesta, les dues parts han mantingut la cordialitat.
El socialista Fermí Masot és escollit nou alcalde d'Aspa
Fermí Masot, regidor de Compromís X Aspa – CP, candidatura afí al PSC, és des d'aquest dimecres nou alcalde d'Aspa (Segrià). El municipi funciona pel sistema de llistes obertes i fins al juliol tenia una distribució de 4 regidors de JxCat i 1 dels socialistes. Això no obstant, dues regidores de Junts van decidir plegar i al seu lloc van entrar dos regidors dels socialistes, per la qual cosa la fins ara alcaldessa, Maria José Invernón, ha deixat de tenir prou suports i segons el mateix Masot, va decidir dimitir abans que li presentessin una moció de censura en contra. És el quart canvi en una alcaldia de Ponent des de l'inici del mandat després de les mocions de Maldà (Urgell), Cervera i Ponts (Noguera).
“El suport de Borrell a l'exministre Martín Villa arriba a la Comissió Europea” via @elnacionalcat https://t.co/KkQqCgVCat
— Toni Comín (@toni_comin) September 2, 2020
Presidència del Parlament denuncia una campanya de 'fake news' en contra seva
Diversos càrrecs públics de les files de Junts per Catalunya han compartit aquest dimecres a les xarxes un suposat cartell de l’aniversari dels 40 anys de la restitució del Parlament de Catalunya que ha resultat una recreació no oficial. Des del Gabinet de Presidència del Parlament es mostren escandalitzats davant de "l'utilització de fake news per alimentar l’estratègia del desgast intern" i aclareixen que el cartell que s'ha compartit "no existeix".
Torra encapçalarà demà el lliurament del XXXI Premi Internacional Catalunya a l'escriptor i activista Ngugi wa Thiong
El #president @QuimTorraiPla encapçalarà aquest dijous el lliurament del XXXI Premi Internacional Catalunya, que en aquesta edició distingeix l’escriptor i activista kenyà Ngugi wa Thiong’o #PIC19
— Govern. Generalitat (@govern) September 2, 2020
🗓 Consulta l'agenda del #Govern aquí: https://t.co/jgJxmtQ59j pic.twitter.com/qv9judsfYE
Rull, sobre els suports que ha rebut Martín Villa: "Són els mateixos que van avalar la repressió l'1-O"
Els mateixos que emparan Martín Villa davant la repressió exercida durant el franquisme i la transició són els que van avalar la repressió sobre el poble català l’#1O i que callen davant la vulneració de drets fonamentals i la persecució d’idees legítimes.https://t.co/vnnTfhrnkq
— Josep Rull i Andreu 🎗 (@joseprull) September 2, 2020
L'ull de l'agulla | Iglesias torna de les vacances amb canvi de 'look'
A Podemos sempre hi ha algú que torna de les vacances amb algun canvi de 'look'. Aquest any ha estat el vicepresident primer del govern espanyol i líder de la formació, Pablo Iglesias, que ha reprès la seva agenda pública concedint una entrevista a La Sexta.
Mor un motorista en un accident en el Pont de Vilomara (Barcelona)
El conductor d'una motocicleta ha mort aquest dimarts després d'un accident a la localitat barcelonina del Pont de Vilomara i Rocafort, ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). Per causes que encara s'estan investigant, s'ha produït una col·lisió entre un turisme i la motocicleta que ha causat la mort del conductor de la motocicleta.
Arrimadas s’ofereix a Sánchez per pactar uns pressupostos sense “Rufián i Otegi"
Aquests seran “els pressupostos més importants de la democràcia espanyola”. Aquests són els termes en els quals es parla al Palau de La Moncloa. La cita, però, no és de cap membre del govern espanyol, sinó de Inés Arrimadas. La líder de Ciutadans s’ha reunit durant dues hores aquest dimecres a la tarda amb Pedro Sánchez, a qui ha traslladat la seva voluntat “ferma i real” d’asseure’s a negociar els pressupostos..
La Fira de Sant Miquel de Lleida controlarà les mesures sanitàries amb intel·ligència artificial
La Fira de Sant Miquel-Eurofruit se celebrarà entre el 24 i el 27 de setembre amb mesures extraordinàries per prevenir la Covid-19 que inclourà videocàmeres i un sistema intel·ligència artificial. Les institucions que formen part del patronat de la fira han acordat un format adaptat per garantir la salut dels assistents "que fixarà limitacions d'aforament, distàncies entre persones, control de temperatura, mesures d'higiene i màscares obligatòries", ha informat l'Ajuntament de Lleida aquest dimecres.
Finalitza la roda de premsa de Montero
"El projecte és il·lusionant i tots podem tenir allà el segell. Fer el que ens demana la gent, que siguem útils, que donem solucions."
"Tant de bo que gran part dels diputats, fins i tot aquells que no ens imaginem, puguin donar suport a aquests presupostos sabent que estan ajudant Espanya. És per portar aquest país a la recuperació"
"La invitació al moment inèdit del país és per a tots els partits del país. Ningú no sobra per aportar a aquests comptes públics"
"Necessitem una injecció de Brussel·les per a la recuperació econòmica"
"Jo reitero, la qual cosa he comentat, aquest Govern el que està impulsant uns comptes públics que pugui afrontar els reptes d'aquest país per poder avançar en les línies de la digitalització i transició ecològica"
"Es necessiten uns pressupostos. Seguim amb uns comptes del 2018 i assignats pel senyor Montoro. Un Govern progressista no pot seguir amb uns pressupostos que no han de veure amb el seu pla polític"
"L'important és estar confiats i tranquils que aviat tinguem una vacuna. A finals d'any i puguem dir que hem guanyat la batalla al virus i, una vegada més, gràcies a la ciència"
"La totalitat dels espanyols, fa un any podia imaginar-se que les preocupacions que tindrien són les que avui tenim. La totalitat dels espanyols no s'imaginava que hi hauria una pandèmia i una crisi econòmica"
"No excloem a cap força política, ni tan sols el PP, perquè és un moment inèdit i singular"
"No podem perdre ni un minut"
"Per a ministeri d'Hisenda i el govern espanyol la celeritat és evident per tenir uns comptes a començaments del 2021 i canalitzar els fons europeus"
"Tothom s'asseu convidat a asseure's a aquesta taula, que siguin uns pressupostos progressistes i no excloents i tots puguin aportar en aquesta taula"
Comença ronda de preguntes
"Des del principi he mostrat la meva voluntat d'asseure'm amb qui vulgui"
"La invitació del president que aquests presupostos compti amb el més major suports possibles. Prescindible aprovar uns comptes per a la recuperació social del país"
"Hem d'aprovar uns comptes pressupostaris que serveixin per fer front a la crisi econòmica i sanitària"
"Ha estat una reunió constructiva, des d'un punt de vista crític de CS, però constructiu"
"Existeixen possibilitats de punt de trobada que poden permetre que Cs pugui donar suport a uns pressupostos per a Espanya i per als ciutadans d'Espanya"
"Ciutadans ha mostrat voluntado al diàleg i des de la crítica fer una aportació constructiva"
"La proposta de la CS és una reforma del la llei, que no compartim. El president del Govern diu que és un imperatiu la necessitat de reforma dels càrrecs de les institucions"
"És un moment excepcional que requereix respuestas excepcionals"
"Ens Hem centrats en aquells punts que ens permet unir-nos"
"El president constata la bona voluntat de Cs per arribar a una entesa, malgrat les diferències polítiques"
Comença la roda de premsa de Maria Jesús Montero
Finalitza la roda de premsa de Inés Arrimadas
"Aquí s'ha gestionat tard i malament la pandèmia, però aquí continua sent positius fer que corregeixin i acordar uns pressupostos"
"Es tracta d'adaptar-se a la situació, a la realitat, vivim una pandèmia"
"Aquest escenari era impensable fa un any (amb referència a la seva relació amb el PSOE)"
"Volem tenir nosaltres les claus en comptes dels nacionalistes"
"Nosaltres volem negociar uns pressupostos que siguin més moderats, cauts i millors per als espanyols que els que serien uns pressupostos d'ERC i Otegi"
"Nosaltres sempre que hem negociat pressuposats amb el govern d'Espanya, les nostres negociacions sempre han estat fluides amb el ministeri d'Hisenda"
"El 15 d'octubre hem d'enviar dos documents importants de Brussel·les: un pla de reforma i un pla pressupostari"
"Com sempre continuem criticant el govern espanyol quan ho fa malament, també serem responsables, pragmàtics i constructius"
"Des del principi de la pandèmia traslladem moltes propostes al govern espanyol. Una de les propostes que presentem és crear un òrgan|orgue que gestioni amb més agilitat els fons europeus"
"Si es renova aquest llei orgànica del Poder Judicial, es deixa fora a Podemos, perquè PSOE, PP i Ciutadans tenim més força i despolititzem la llei orgànica del Poder Judicial"
"Hem parlat de la renovació del poder judicial, però li he dit a Sánchez que no compti amb nosaltres per a aquest repartiment. Tinc una solució. Canviem la llei orgànica del Consell del Poder Judicial"
"Si en un moment com aquest de pandèmia generalitzada, de crisi econòmica, si en un moment com a això no podem deixar lluitar pels colors polítics quan l'anem fer?"
"Demano una treva política i això inclou a tot el món fins i tot el govern d'Espanya"
"La mesura de Podemos d'una pujada generalitzada d'impostos, nosaltres no la compartim"
"Avui no hem concretat mesures fiscals concretes"
"Si ve algú de Podemos a la reunió, li direm que treballarem perquè aquests fons europeus no acabin en mans de Rufià i Otegi"
"El president Sánchez sap quin és el nostre model i propostes"
"Hem de ser condicionants amb aquests pressupostos, Cs aconseguirem uns pressupostos millors per a les famílies espanyoles: més cauts i moderats"
Comença el torn de preguntes a Inés Arrimadas
Arrimadas: "Volem els millors pressupostos pels espanyols i hem de ser responsables"
Arrimadas: "Necessitem uns pressupostos amb els quals s'executin correctament les ajudes europees"
Arrimadas: "No són uns pressupostos normals, i els volem negociar"
Arrimadas: "Està en joc la imatge d'Espanya, volem una imatge d'unió i solvència"
Arrimadas: "Per nosaltres no és fàcil negociar amb aquest govern, però tots els espanyols han fet coses difícils els últims mesos"
Arrimadas: "Ens estem jugant el futur, el que fem determinarà el futur de les generacions futures"
Arrimadas exposa les seves exigències a Pedro Sánchez amb relació a la pandèmia
Arrimadas: "Volem una sola tornada a l'escola, no 17"
Arrimadas: "Hem de garantir que la tornada a l'escola no faci perdre la son als pares i mares"
Arrimadas: "A la reunió hem estat crítics, exigents, responsables i constructius"
Arrimadas: "Sabem que ara és moment que el govern no segueix cometent errors i de ser responsables"
Arrimadas: "Som a temps de no haver de veure que Espanya ocupa els pitjors llocs amb relació a la pandèmia"
Arrimadas: "És més necessari que mai que superem aquesta crisi política, és una obligació arribar a acords"
Arrimadas: "A aquesta crisi sanitària i econòmica, lamentablement, s'hi uneix una crisi política"
Comença la roda de premsa d'Inés Arrimadas després de reunir-se amb Pedro Sánchez
Junqueras i Rovira publiquen nou llibre: expliquen com assolir la independència
El president d'ERC, Oriol Junqueras, i la secretària general, Marta Rovira, publiquen llibre. Segons ha pogut saber l'ACN, els dos dirigents republicans treuen a la venda dilluns vinent Tornarem a vèncer (i com ho farem), un llibre en el que recullen l'estratègia del partit per poder assolir la independència i la República catalana.
Declaren els primers investigats pels talls a l'AP-7 de Tsunami Democràtic
Primeres declaracions judicials dels encausats pel tall de l'AP-7 a Salt convocat pel Tsunami Democràtic el 12 i 13 de novembre passat. El jutjat d'instrucció 3 de Girona ha citat a declarar avui i demà un total de 24 investigats per un delicte de desordres públics per participar presumptament en la protesta. A més, hi ha 196 persones investigades pendents de declarar davant els jutjats pel tall a la Jonquera.
Illa informa que 3,5 milions d'usuaris s'han descarregat l'APP Radar Covid
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha informat aquest dimecres que l'aplicació per a telèfons mòbils Radar Covid ha estat descarregada més de 3,5 milions de vegades. Aquesta informa als usuaris si han estat en una exposició de risc, és a dir, al costat d'un positiu més de 15 minuts.
Educació crea un pla pilot per impartir religió islàmica als centres educatius
El Departament d'Educació impulsarà enguany un pla pilot per impartir religió islàmica als centres educatius públics de Catalunya, tal com s'ha publicat aquest dimecres al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Aquesta experiència s'aplicarà al Consorci d'Educació de Barcelona i als Serveis Territorials d'Educació al Baix Llobregat, Girona i Tarragona.
Vox visita per sorpresa el Raval i es troba l'oposició antifeixista
Vox visita per sorpresa el Raval i es troba moviments antifeixistes que van aturar la seva gira pel barri. "VOX han vingut al Raval a seguir escampant el seu odi xenòfob i racista, però s'han trobat amb una rebuda inesperada", ha publicat la CUP Ciutat Vella en el seu compte de Twitter.
🔴#AlertaUltra🔴
— Endavant Ciutat Vella (@endavantcv) September 2, 2020
VOX han vingut al #Raval a seguir escampant el seu odi xenòfob i racista, però s'han trobat amb una rebuda inesperada. FCK VOX!! #SomAntifeixistes pic.twitter.com/0NPd9BEixT
Finalitza la reunió pels pressupostos entre el president Sánchez amb Inés Arrimades
La reunió per abordar l'aprovació dels pressupostos entre el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i la líder de Cs, Inés Arrimades, acaba de finalitzar.
El Nàstic serà el primer rival del Barça de l'era Koeman
El Gimnàstic de Tarragona serà el primer rival del nou Barça de Ronald Koeman, que s'enfrontarà al conjunt granota dissabte, 12 de setembre, a les set de la tarda a l'Estadi Johan Cruyff, segons ha informat aquest dimecres el club català.
La nau central de la Seu Vella acull el concert 'Essencial' de record de les víctimes de la Covid-19 a Ponent
La nau central de la Seu Vella de Lleida serà l'escenari dels concert 'Essencial', a través del qual les autoritats lleidatanes retran homenatge a les víctimes de la covid-19 a les terres de Ponent. L'Orquestra Julià Carbonell de les Terres de Lleida i l'Orquestra del col·legi de Metges de Barcelona interpretaran un repertori que vol reflectir els diferents moments de la pandèmia, el record a les víctimes i l'agraïment als professionals que hi fan front. El concert es farà el diumenge 6 de setembre a les sis de la tarda i sense públic i es podrà seguir en directe pels mitjans de comunicació.
Nou nyap de Madrid amb el coronavirus, cancel·la els tests als professors
Nou nyap a Madrid amb relació al coronavirus. La Conselleria d'Educació i Joventut de la Comunitat de Madrid ha hagut de suspendre els tests serològics als professors convocats al centre de la capital, per culpa de les llargues cues que s'han produït aquest matí, sense distància de seguretat, per a "gestionar l'aglomeració i evitar incrementar les esperes".
Els nous positius es disparen a Espanya: més d'un terç dels casos a Madrid
Lluny d'aturar-se, la corba de contagis del coronavirus s'accelera a Espanya. En l'informe d'aquest dimecres, el Ministeri de Sanitat comunica fins a 8.581 nous casos diagnosticats per PCR, dels quals més d'un terç (un 37%) es concentra a la Comunitat de Madrid. En tan sols 24 hores Madrid ha gairebé duplicat el nombre de positius per la Covid.
El suport de Borrell a l'exministre Martín Villa arriba a la Comissió Europea
Un dia després que l'Alt Representant per a Assumptes Exteriors i Política de Seguretat, el socialista Josep Borrell, donés suport a l'exministre Rodolfo Martín Villa, l'assumpte ja ha arribat a la Comissió Europea. Onze eurodiputats de fins a cinc grups diferents: Junts, ERC, EH Bildu, el PNB i Unidas Podemos, han preguntat al govern de la UE si té coneixement d'aquest fet.
Botrán assisteix a la manifestació de Girona "en solidaritat" a les persones citades a declarar pels tall de l'AP-7
El diputat de la CUP al Congrés dels Diputats, Albert Botran, ha assistit avui a la manifestació de Girona per solidaritzar-se amb les persones cridades a declarar pels talls de l'AP-7 el novembre passat com a reacció a la sentència dels presos polítics. "Cal fer costat a totes les persones que desfilaran pels jutjats", ha destacat Botran que ha afegit: "Solidaritat amb tota la gent que es va mobilitzar per defensar el dret de l'autodeterminació el passat novembre". En un vídeo difós en el Twitter de la formació política Botran ha assegurat: "Ho tornarem a fer. Sempre units per la repressió"
📽Som a Girona acompanyant als jutjats a les persones citades a declarar pel tall de l'AP7 la tardor passada #Solidaritat
— CUP Països Catalans (@cupnacional) September 2, 2020
Això ens afecta a totes! Avui i demà necessiten el suport de tothom. pic.twitter.com/sImsR48Jhq
Ayuso: "Al llarg del curs pràcticament tots els nens tindran coronavirus"
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha reconegut que "al llarg de el curs és probable que pràcticament tots els nens d'una o altra manera" s'encomanin del coronavirus a la regió, malgrat la qual cosa defensa la necessitat de reobrir les escoles. Díaz Ayuso ha indicat que " hi haurà moments de brots" al llarg del curs escolar, que comença divendres.
Alerten que Europa torna a estar als nivells de contagis de la Covid-19 del març
La directora del Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC, per les seves sigles en anglès), Andrea Ammon, ha alertat aquest dimecres que Europa "gairebé" ha tornat al nivell de contagis del març. Segons ha explicat Ammon, el ritme de contagis a l'agost ha estat "més lent" i menys "homogeni", ja que la situació epidemiològica de la pandèmia de coronavirus és desigual als països de la Unió Europea.
El Sindicat de professors d'ESO demana a Bargalló posposar l'inici del curs
El Sindicat de Professors de Secundària ha demanat aquest dimecres al Departament d'Educació que posposi l'inici del curs escolar "fins que no es garanteixi l'adopció efectiva de les corresponents mesures sanitàries de prevenció".
Impressionants imatges de la detenció d'escolars a Bielorússia
Diversos mitjans locals informen de la detenció d'escolars a Bielorússia, per haver participat en manifestacions contra el règim.
Efe
Imatges de la concentració a Girona en solidaritat amb les persones encausades pel tall de l'AP-7 de Tsunami Democràtic
Als jutjats de Girona, en solidaritat amb les persones acusades de tallar l'AP-7. Ni un pas enrere! Fem front a la repressió de l'Estat! pic.twitter.com/Rf7YiD4UYl
— Carles Bonaventura (@cbonaventura) September 2, 2020
Jovent Republicà de les Comarques de Girona s'ha sumat a la concentració d'aquesta tarda
Avui estem donant suport a davant dels jutjats de Girona a les persones injustament encausades pels talls de l'octubre passat del @tsunami_dem en contra de la sentència. No esteu soles!!! pic.twitter.com/Ol0vjE96bQ
— Jovent Republicà CCGG (@joventCCGG) September 2, 2020
Declaren els primers investigats pel tall de Tsunami Democràtic a Salt
Aquesta tarda declaren als jutjats de Girona els primers investigats pel tall de Tsunami Democràtic a Salt. Hi ha diverses concentracions convocades en suport a les 196 persones encausades per les accions de la tardor del 2019.
🔴 CONCENTRACIÓ 🔴
— CDR Girona #21raons (@CDRGironaSalt) August 27, 2020
La repressió de l'Estat no s'atura i els dies 2 i 3 de Setembre les nostres companyes estan citades a declarar pel tall de l'AP-7 de Salt. No hi falteu!!
📆 2 i 3 de Setembre.
⏰ 17:00h.
📍 Davant dels Jutjats de Girona (Correus).#RevoltaPopular #CDRenXarxa pic.twitter.com/SqtMkNhaK9
La Fiscalia del Suprem dona la raó a Puigdemont en el cas d'Aigües de Girona
La Fiscalia del Tribunal Suprem dóna la raó al president a l'exili, Carles Puigdemont, i defensa que no hauria comès cap irregularitat en la seva gestió d'Aigües de Girona quan era alcalde d'aquesta localitat. Més informació.
Concentració davant dels jutjats de Girona en suport als encausats pel tall de Tsunami Democràtic a Salt
Fent costat als companys i companyes que avui declaren als Jutjats de Girona per les accions del Tsunami Democràtic del passat novembre. Cal estar amb els que sempre hi són ✊🏼 pic.twitter.com/bBBO4pfJ9H
— Albert Botran Pahissa (@albertbotran) September 2, 2020
L'ANC de Berga cancel·la l'acte de la Diada pel coronavirus
L'ANC de Berga ha decidit no fer cap acte per la Diada "per responsabilitat amb la salut pública". Segons han manifestat des de la comissió encarregada d'organitzar l'acte del Berguedà, donat el context actual s'ha debatut i votat sobre la "conveniència" de fer l'acte, i finalment s'ha optat per no tirar-lo endavant.
El jutge permet a Corinna declarar a l'Ambaixada espanyola de Londres
El jutge de l'Audiència Nacional Manuel García Castellón ha dictat una interlocutòria, en el qual permet a Corinna Larsen declarar com a imputada a l'Ambaixada espanyola de Londres, tal com va sol·licitar ahir la defensa de l'examant del rei emèrit, Joan Carles I.
Les comarques gironines tanquen l'agost amb 43.699 aturats, un 36% més que fa un any
La crisi del coronavirus continua afectant de ple el mercat laboral de les comarques gironines. La demarcació ha tancat el mes d'agost amb 43.699 aturats, un 2,81% més que al juliol. I això, tenint en compte que juliol i agost són els mesos més forts de la temporada turística i durant els quals tradicionalment es generava més ocupació. La comparativa d'aquest agost amb el mateix mes de l'any passat evidencia l'impacte de la crisi sanitària. D'un any per l'altre, hi ha 11.593 persones més a l'atur, que representa un augment del 36,11%. Les dades d'afiliació a la Seguretat Social reflecteixen que s'han perdut 19.307 llocs de feina d'un any per l'altre.
Salut detecta 56 positius en el cribratge al barri del Remei de Vic
Un total de 994 persones van participar en el cribratge realitzat al barri del Remei de Vic, de les quals 56 han donat positiu en la covid-19, cosa que representa un 5,6% del total de proves PCR fetes. Les PCR es van fer de dimecres a divendres, voluntàriament, als veïns d'entre 15 i 45 anys. L'estudi es va fer arran d'un evident un increment de la incidència de casos. El barri del Remei pertany a l'ABS Vic-Sud on des de l'1 fins al 20 d'agost es van concentrar bona part dels positius detectats a tota la capital d'Osona. Concretament, a Vic-Sud van registrar-se 83 positius de les 1.400 proves fetes mentre que a l'ABS de Vic-Sud la xifra era de 39, sumant un total de 122 casos.
L'Hospital Sant Joan de Reus habilita un telèfon pel brot de Covid-19
L'Hospital Universitari Sant Joan de Reus ha habilitat el telèfon 663.044.578 per als familiars dels ingressats a la planta de medicina interna i el sociosanitari, ara en quarantena per un brot de Covid-19. El telèfon estarà operatiu a partir de demà dijous, tots els dies de la setmana entre les 8 i les 20 hores, segons informa el centre sanitari.
El cartell de 'Patria' amb referències a les tortures irrita l'espanyolisme
El cartell promocional de la sèrie d'HBO Patria, basada en una novel·la de Fernando Aramburu, ha irritat l'espanyolisme perquè hi apareix una imatge que fa referència explícita a tortures policials. Més informació.
Memòria Democràtica obre a l'Alt Àneu una fossa on hi hauria deu civils afusellats per l'exèrcit rebel
La direcció general de Memòria Democràtica de la Generalitat ha començat a excavar aquest dimecres al Prat de Fuster de Sorpe, al municipi d'Alt Àneu (Pallars Sobirà), una fossa de la Guerra Civil on s'hi hauria enterrat deu civils que van ser afusellats per l'exèrcit rebel durant la matinada del 17 d'abril de 1938. L'acte ha comptat amb la presència de diversos familiars d'aquestes víctimes i ha estat presidit per la consellera de Justícia, Ester Capella, que ha afirmat que cal recordar i reparar aquests fets, els quals ha definit com "una història terrible". "Obrim fosses per tancar dols", ha expressat.
Navalni va ser intoxicat amb un agent químic, segons el govern alemany
L'opositor rus Alexei Navalni va ser enverinat amb una substància utilitzada a la producció d'armes químiques i que pertany al grup de l'agent tòxic Novichok, segons ha informat aquest dimecres el portaveu del Govern alemany. Més informació.
El Barça ja té lligat el primer fitxatge de Koeman
El Barça ja té lligat el primer fitxatge de l'era Koeman. Segons el diari holandès De Telegraaf, la primera incorporació serà Georginio Wijnaldum que aterrarà al Camp Nou procedent del Liverpool per un preu que oscil·larà entre els 15 i els 20 milions d'euros. El mateix diari assegura que l'acord entre el club i el jugador estaria quasi fet i només quedarien petits detalls.
Neymar té coronavirus després d'un viatge a Eivissa
El jugador del PSG, Neymar da Silva Santos, ha donat positiu en el test realitzat pels serveis mèdics del PSG coincidint amb la prèvia a l'inici de la pretemporada. La notícia l'ha confirmat L'Équipe i haurà d'estar confinat després de gaudir d'uns dies de vacances a Eivissa. El brasiler no és l'unic contagiat del seu equip: els argentins Leandro Paredes i Ángel di María també i, com Neymar, després de passar uns dies de festa a l'illa balear. El brasiler va viatjar amb el seu fill, la seva germana i els famosos amics anomenats 'toys'.
Salut i l'Ajuntament de Barcelona faran nous cribratges al Raval i la Trinitat Vella
Salut i l'Ajuntament de Barcelona faran nous cribratges al Raval i la Trinitat Vella. La consellera de Salut, Alba Vergés, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, s'han reunit aquest matí per abordar les estratègies i actuacions conjuntes per combatre la pandèmia en el marc de la comissió mixta de seguiment de la Covid-19. La incidència de la Covid-19 en aquests dos barris és dels més alts de tot Barcelona, amb 1.442 i 959 casos per 100.000 habitants a la Trinitat Vella i al Raval, respectivament. L'objectiu dels cribratges massius és aconseguir una ràpida identificació de casos positius i l'aïllament dels seus contactes.
Dues de cada tres agències de viatges tancaran si no es prorroguen els ERTO
La principal patronal del sector d'agències de viatges a Espanya, la Unió Nacional d'Agències de Viatges (Unav) ha advertit que dues de cada tres agències desapareixeran si no es prolonga la vigència dels Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) flexibles per força major a causa del coronavirus fins al març de 2021. Ara per ara, només estaran vigents fins al setembre, però aquest mes es preveuen negociacions entre el Govern espanyol i els agents socials perquè d'allarguin.
L'expresidenta del PDeCAT Neus Munté deixa el partit i se'n va amb Puigdemont
El PDeCAT no para de sumar baixes. La darrera és una altra que va ser un pes pesant del partit. Es tracta de Neus Munté, expresidenta de la formació i qui va fer tàndem amb Artur Mas en el Govern. Munté, que ja ha traslladat la seva decisió a la direcció del PDeCAT que no hi seguirà vinculada a la formació, tramitarà la baixa formal en les properes hores.
Les dades de Canadell que situen la Catalunya Estat entre els països nòrdics
El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, ha manifestat que tenint en compte el PIB per càpita i el dèficit fiscal, una Catalunya Estat se situaria entre els països nòrdics frugals. Canadell ha obtingut les dades de Trading Economics i Statista. "Fixeu-vos que Catalunya pertany al grup d’Estats anomenats frugals (Holanda, Dinamarca, Finlàndia, Suècia, Àustria), fins i tot en els darrers anys superant Finlàndia. Afegeixo la Catalunya Estat, sumant al PIB el dèficit fiscal. És una aproximació burda per situar l'ordre de magnitud", precisa.
Acaba la compareixença de Maria Jesús Montero
Montero: "Tot i el no del PP, tenim clar que tirarem endavant els pressupostos"
Montero, sobre la sentència de Pazo de Meirás: "Celebrem que aquest patrimoni del poble espanyol, que fins ara es trobava a mans privades, torni a estar en mans de l'estat. Pot ser que no sigui tan ràpid si la família posa algun recurs, però ho celebrem"
Montero: "Les baixes laborals es produeixen quan el mateix treballador ha de fer una quarantena. En canvi, quan és el fill que el necessita, existeix el programa "Em Cuida" per flexibilitzar la feina dels pares". Montero també ha valorat l'anunci de Iglesias sobre que els pares tindran dret a baixa si els seus fills estan en quarantena sense ser positius: "Si el vicepresident està avançant que des del Ministeri de Treball s'estan preparant esborranys per a aquestes qüestions, benvingut sigui"
Montero: "L'important és aparcar les diferències partidistes per abordar una cosa tan important com la salut dels ciutadans. I això el senyor Casado no ho entén"
Montero: "El senyor Casado no s'ha assabentat de res del que hem negociat en la UE, aquesta és la sensació que m'ha fet avui"
Montero: "Jo crec que la despolitització de la pandèmia es diu Salvador Illa"
Montero: "El senyor Torra sap que quan algú no compleix amb la llei s'ha d'enfrontar als tribunals"
Montero: "Aquest govern està treballant en el diàleg social. Volem que sigui en consens amb les entitats socials"
Montero, sobre les baixes per coronavirus en alumnes: "Depenent del cas concret es decidirà si hi ha baixa laboral o si els pares han de recórrer a un dels programes que permet flexibilitat laboral perquè els pares puguin romandre amb els seus fills".
Montero: "Sembla que el senyor Casado vol inventar-se un nou estat d'alarma al marge de la llei"
Montero: "Les comunitats autònomes compten amb totes les eines jurídiques per controlar els rebrots. El senyor Sánchez ha posat tots els instruments en mans de les comunitats"
Montero: "El programa Cuida permet que els pares es puguin quedar amb els fills per atendre les necessitats familiars"
Montero: "Tot el que parla el senyor Casado és ofensiu per a aquest govern"
Montero: "El PP continua desentenent-se de les necessitats dels ciutadans. No es pot comptar amb el principal partit de l'oposició en una situació d'emergència"
Montero: "Sembla que el senyor Casado ha pres una decisió, i sembla que és negativa. Ha perdut una oportunitat d'or avui"
Montero: "És molt important atendre al principi de realitat, com ha traslladat el president el senyor Casado"
Montero: "Hauríem d'estar escarmentats de l'actitud obstruccionista del PP des que el lidera Casado"
Montero: "Casado ha parlat de tot, menys dels pressupostos generals"
Montero: "Donar suport als pressupostos no és donar suport al govern, sinó al país"
Montero: "Estic segura que la majoria de la societat així ho creu"
Montero: "És obvi que Espanya necessita uns pressupostos generals"
Montero: "És de sentit comú que la reconstrucció nacional sigui compartida pel principal partit de l'oposició"
Montero: "Els pressupostos tindran la funció d'utilitzar els milions provinents d'Europa"
Montero: "Casado ha dit que no arribarà a acords amb l'excusa de la legitimitat del govern"
Montero: "Casado ha dit que no pensa complir amb la Constitució"
Montero: "A la resta de països del nostre entorn no hi ha una situació com la nostra"
Montero: "Casado ha intentat desgastar el govern amb la situació epidemiològica"
Montero: "El PP encara no ha entès la gravetat de la situació"
Montero: "Ens correspon a tots vetllar per l'interés general"
Compareix la ministre portaveu, María Jesús Montero
El Síndic estudia l’encariment de la facturació de l’aigua arran de les queixes
El Síndic de Greuges estudiarà l'encariment de la facturació de l'aigua a Barcelona. La impossibilitat de fer la lectura real en alguns comptadors durant l'estat d'alarma ha portat a fer càlculs en base a estimacions, apunta. A més, l'increment del consum estimat ha fet que en algunes factures es canviï de tram i s'apliqui una tarifa més cara. D'altra banda, el Síndic ja va recomanar que calia excloure de les factures de l'aigua tots els conceptes que no estiguessin relacionats amb el cicle de l'aigua, com ara la taxa del servei de recollida d'escombraries a Barcelona.
Sánchez s'estavella amb Casado: ni pressupostos ni renovació del CGPJ
Primera reunió de Pedro Sánchez pels pressupostos de l'Estat i primer fracàs. El cap de l'oposició, Pablo Casado, ha estat citat aquest dimecres al Palau de La Moncloa per inaugurar la ronda del president espanyol amb els principals dirigents polític.
Casado transmet a Sánchez que el PP no donarà suport als pressupostos ni facilitarà la renovació del CGPJ i el TC
El PP no negociarà els pressupostos ni facilitarà la renovació del TC, el CGPJ, el Defensor del Poble o RTVE. És el missatge que el líder del PP, Pablo Casado ha transmès aquest dimecres al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, a la reunió que tots dos han mantingut a La Moncloa.
"Què vol fer el PSOE per reforçar les institucions de l'Estat?"
"No serem ministres de Sánchez"
Els Franco hauran de tornar el Pazo de Meirás a l'Estat
"El jutjat declara que el Pazo de Meirás és de l'Estat i ordena a la família Franco la seva devolució. La jutgessa indica que la Junta Pro Pazo va regalar l'immoble al cap de l'Estat, no a Franco a títol personal", ha indicat en un tuit l'Oficina de Comunicació del Tribunal Superior de Justícia de Galícia. Més informació
"Crec que un govern amb tants ministres no és el millor missatge d'esperança per a una Espanya amb tants aturats"
"El PSOE té el suport del PP si hi ha desacatament o temeritats a l'hora de fer concentracions en temps de pandèmia"
"No és normal que en plena pandèmia es presenti una contrareforma educativa"
"No se'ns ha explicat res sobre aquests pressupostos"
"No hem arribat a un acord en la negociació dels pressupostos generals de l'Estat"
"El PSOE ha estat dos anys sense comptar amb el PP per nombrar, per exemple, la fiscal general de l'Estat"
"Sánchez té la nostra mà estesa per pactar; ha apel·lat a la cohesió social i hi estem d'acord"
"Estem d'acord en crear un pacte d'Estat per la Salut"
"He proposat la creació d'una agència nacional per a la recuperació econòmica d'Espanya"
Catalunya implanta un pla pilot per impartir religió islàmica aquest curs
El departament d'Educació de la Generalitat ha creat un pla pilot en escoles públiques de Barcelona, el Baix Llobregat, Girona i Tarragona per impartir la matèria de Religió Islàmica durant aquest proper curs 2020-2021. El pla pilot, que Educació ha publicat aquest dimecres a forma de resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), preveu que Religió Islàmica s'imparteixi preferentment en el primer curs de l'educació primària i a primer d'ESO.
"He vingut avui amb la proposició d'arribar a acords. En alguns punts he vist reciprocitat però en altres no"
"El marc legal actual a Espanya és adequat i està bé coordinar-se amb les comunitats"
"El govern espanyol està deixant moltes famílies enrere"
"Ens preocupa que l'ingrés mínim vital i patim per les famílies"
Pablo Casado compareix després de reunir-se amb Pedro Sánchez
Casado: "Les dades de l'atur segueixen sent molt dolentes"
L'Ajuntament d'Igualada alerta de l'auge de l'incivisme aquest 2020
L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha alertat de l'auge de l'incivisme a la capital de l'Anoia aquest 2020. Segons dades de la Policia Local, en el que portem de 2020 s'han registrat 210 intervencions per molèsties, sorolls, aldarulls i bretolades, un 50% més que el 2019.
Les vendes a les grans superfícies de Catalunya disminueixen un 11,8% interanual al juliol
L'índex de vendes a les grans superfícies de Catalunya a preus corrents van disminuir un 11,8% interanual al juliol i van augmentar un 7,6% en relació amb el juny del 2020, ha informat l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat) en un comunicat aquest dimecres.
Illa assegura que la situació de la pandèmia a Espanya "no és tan diferent" a la d'altres països europeus
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat que, tot i que Espanya és el país amb més contagis de Covid-19 a Europa, la situació "no és tan diferent" a la de la resta de regions europees, on també han "augmentat els casos".
La Generalitat proposa allargar els ERTO fins que es mantinguin les mesures
La Generalitat de Catalunya ha proposat que els Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) s'allarguin mentre es mantinguin les mesures per evitar l'expansió de la covid-19. Aquest dimecres, el secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, ha demanat al govern espanyol que tingui "mirada llarga" i que aprovi pròrrogues de cara a l'any vinent. "Les empreses tenen l'espasa de Dàmocles al 30 de setembre, i això és un error; la seva planificació no és a curt termini, sinó a mitjà i llarg termini", ha dit Ginesta.
Els Franco hauran de tornar el Pazo de Meirás a l'Estat
"El Jutjat declara que el Pazo de Meirás és de l'Estat i ordena a la família Franco la seva devolució. La jutgessa indica que la Junta Pro Pazo va regalar l'immoble al cap de l'Estat, no a Franco a títol personal", ha indicat en un tuit l'Oficina de Comunicació del Tribunal Superior de Justícia de Galícia. Més informació
La Llagosta detecta dos brots de Covid-19 a dues comunitats de veïns
La Llagosta (Vallès Oriental) té detectats dos brots de covid-19 localitzats en dues comunitats de veïns. L'alcalde del municipi, Oscar Sierra, ha explicat en un fil a Twitter que tot i que el nombre de contagis "no és elevat" sí que s'hauria detectat des del CAP que els darrers casos de persones amb símptomes que s'hi ha adreçat pertanyen a dues comunitats de veïns molt concretes: "Deu haver alguns asimptomàtics que estan generant un degoteig contant de contagis".
La Mesa del Congrés tramita les comissions sobre l’espionatge a Torrent, Joan Carles I i el finançament de Podem
La Mesa del Congrés ha qualificat aquest dimecres –amb l’informe favorable dels lletrats- les peticions per a la creació de tres comissions d’investigació sobre l’espionatge a polítics independentistes com el president del Parlament, Roger Torrent; sobre les comissions del rei emèrit, Joan Carles I, pel contracte de l’AVE a La Meca; i sobre el suposat finançament irregular de Podem.
Aragonès qualifica d'"èxit" la gestió de les activitats de lleure educatiu d'aquest estiu
Generalitat
L'ANC agruparà 48.000 persones a les concentracions presencials de la Diada
La Diada d'aquest 2020 serà la més estranya i atípica de la història. La pandèmia de la Covid-19 ho ha alterat tot i ha obligat l'Assemblea a repensar la manifestació més potent de l'independentisme: una part es concentrarà en diversos punts de Catalunya de manera presencial, però la gran majoria ho farà des de casa. Més informació
Acaba la roda de premsa on l'ANC ha explicat detalls sobre la Diada d'enguany
"Confiem en la capacitat d'organització de l'ANC"
"L'acte central on es veurà què passa als altres punts del territori es podrà veure en streaming"
"Les incripcions s'han obert avui al matí i no sabem quanta gent hi ha inscrita per ara"
"A Barcelona calculem unes 10.000 places d'aforament"
"Al Maresme la idea és fer una estil de Via catalana a la N-II però sense agafar-se les mans"
"Badalona i plaça Catalunya seran dos dels punts grans de concentració"
"Hi haurà punts de concentració en estacions de Renfe"
"Aquest any hi haurà gent que s'haurà de quedar a casa"
Paluzie: "Hem canviat alguns dels punts de concentració previstos inicialment perquè l'espai no era prou ample"
"Es tracta de que tothom busqui el punt de concentració més proper al seu domicili"
"Les concentracions es faran en avingudes amples i carrers de més de 20 metres"
"El país no es resigna i tenim el dret a construir un futur millor i ser independents"
"Per ara l'aforament és de 48.000 persones"
Pren la paraula el secretari nacional de l'ANC, Adrià Alsina
"La Diada d'aquest any té 107 punts de concentració confirmats"
"L'ANC és una entitat exemplar en l'organització de mobilitzacions"
Elisenda Paluzie explica que les mobilitzacions seran descentralitzades
"Hi haurà un sistema d'inscripcions prèvies que permetrà una persona cada 4 metres quadrats"
Roda de premsa de l'ANC per presentar els punts de concentració de la mobilització de l'11 de Setembre
La Unió de Sindicats de Treballadors d'Ensenyament no descarta la convocatòria d'una vaga abans del nou curs escolar
🔴🪧 @USTECSTEs no descarta la convocatòria d'una vaga abans que comenci el nou curs escolar!
— Aquí, amb Josep Cuní (@AquiCuni) September 2, 2020
👇 @RamonFontUSTEC, portaveu: "L'ambient està calent i hi ha pors i nervis" pic.twitter.com/j7zJMaUK3m
Protesta dels treballadors d'Acciona subcontractats per Nissan pel seu tancament
Arribada de Casado a la Moncloa per reunir-se amb Sánchez
#ENDIRECTO 📡🔴 Pedro Sánchez se reúne en La Moncloa con Pablo Casado#2Septiembre #COVID19 https://t.co/YXM86GCGDs
— Asuntos Públicos (@_apublicos) September 2, 2020
Comença la reunió entre el president espanyol Pedro Sánchez i el líder de l'oposició, Pablo Casado
Detenen un home i una dona per robar una cadena d'or a una anciana a Santa Coloma de Gramenet
Els Mossos d'Esquadra van detenir el 28 d'agost un home i una dona, de 43 i 44 anys i veïns de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet, com a presumptes autors d'un robatori amb violència a una anciana.
Aquest és el balanç de víctimes a Catalunya per coronavirus:
El Homrani: "Hem hagut de reforçar la seguretat de totes les oficines de Treball perquè hi ha hagut actes vandàlics. L'hem doblat. Hi ha gent que està en una situació d'absoluta tensió".
El Homrani: "No tenim competències i hi ha el problema de la seguretat jurídica dels treballadors i treballador"
El Homrani: "Encara no està tancada la proposta de llei però és evident que cal una regulació del teletreball"
7 de cada 10 famílies ateses per Càritas ha patit episodis d’angoixa durant el confinament
7 de cada 10 famílies ateses per Càritas ha patit episodis d'angoixa durant el confinament, segons l'informe elaborat per la entitat entre el 18 i 25 de maig. El 32% afirma estar pitjor de salut que abans de les restriccions.
El Homrani: "El govern espanyol es contradiu. Fa 6 mesos van dir que treballaven per una remuneració per la conciliació i ara només hi haurà un permís no retribuït per reducció de jornada"
El Homrani sobre les no ajudes als pares amb fills que fan la quarentena: "Han de modificar aquesta decisió, si no hi haurà un caos laboral, sanitari i social"
El Homrani: "Si no es pren una decisió com ha fet Alemanya, la patacada de l’atur podria ser gran"
Entrevista al conseller de Treball, Chakir el Homrani, a RAC1
La Seguretat Social guanya una mitjana de 6.822 afiliats a l'agost
La Seguretat Social va guanyar a l'agost una mitjana de 6.822 cotitzadors respecte al mes de juliol (+0,04%), la qual cosa va situar el nombre total d'ocupats en 18.792.376 cotitzadors, segons dades del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, que ha destacat que és el quart mes consecutiu en el qual augmenta l'afiliació mitjana.
Es detecta un brot a l'Hospital Sant Joan de Reus amb 26 casos confirmats
L’Hospital Universitari Sant Joan de Reus va notificar dimarts un brot de coronavirus amb 26 casos confirmats, segons ha informat el Departament de Salut en un comunicat. Afecta els pacients ingressats a les plantes de medicina interna i sociosanitari del centre, així com quatre treballadors.
Catalunya lidera l'augment de la desocupació amb 11.293 nous aturats
Catalunya lidera l'augment de la desocupació i suma a l'agost un terç dels aturats registrats en el conjunt de l'Estat espanyol. El nombre d'aturats registrats a les oficines d'ocupació catalanes ha pujat en 11.293 persones l'últim mes i ha situat la xifra total d'aturats en 480.642.
Infermeres de Catalunya critica que s'inverteixi en cinc nous hospitals en lloc d'enfortir l'atenció primària
El sindicat Infermeres de Catalunya ha criticat aquest dimecres que el Govern inverteixi en cinc nous hospitals annexos a centres de referència en lloc d'enfortir l'atenció primària. En un comunicat, ha denunciat un cop més la falta de personal d'infermeria, i ha avisat que la situació s'agrejarà amb aquests nous espais.
Plega la cúpula de la comissió de garanties de Cs per la imposició de Carrizosa
El president de la comissió de garanties de Ciutadans, Jesús Galiano, ha anunciat la seva dimissió després que la direcció del partit, amb Inés Arrimadas al capdavant, col·loqués a Carlos Carrizosa com a candidat de la formació taronja a Catalunya, segons ha avançat Vozpópuli. Més informació
El pare de Messi ja és a Barcelona per reunir-se amb Bartomeu
Jorge Messi, pare i agent del crac argentí, ha arribat aquest dimecres a Barcelona per reunir-se amb Josep Maria Bartomeu. El pare de Messi ha aterrat a la capital catalana amb un avió privat procedent de Rosario i la seva sortida de l'aeroport ha generat molta expectació mediàtica.
Puigdemont felicita Rull pel seu aniversari: "La injustícia no preval, per més que obtingui victòries transitòries"
Per molts anys, i que siguin en llibertat. La injustícia no preval, per més que obtingui victòries transitòries. Celebrarem lliures tots els aniversaris robats. https://t.co/h74YPIGccj
— Carles Puigdemont (@KRLS) September 2, 2020
Avui és l'aniversari de Josep Rull, el tercer que passa empresonat
Avui faig 52 anys. És el meu tercer aniversari a la presó.
— Josep Rull i Andreu 🎗 (@joseprull) September 2, 2020
Cada cop n’estic més convençut: vam fer bé i haurà valgut la pena.
La Moncloa acusa Torra de ser l'obstacle perquè es reuneixi la taula
Si no es reuneix la taula de diàleg entre l’Estat i la Generalitat no és culpa de la delegació espanyola, sinó de la catalana. Aquest és el missatge que traslladen des de La Moncloa el mateix dia que Pedro Sánchez ha assegurat estar disposat a reunir el fòrum bilateral durant el mes de setembre, després del compromís fracassat del juliol. Més informació
Units per Avançar demana al Govern que no autoritzi les concentracions de l'ANC per la Diada per la situació sanitària
Units per Avançar ha demanat al Govern que no autoritzi les concentracions que l'ANC planeja fer per la Diada. La formació de Ramon Espadaler l'emplaça a analitzar les dades sobre la Covid-19 i escoltar les opinions dels experts i, en conseqüència, "no autoritzar cap tipus de concentració que suposi contravenir les mesures sanitàries dictades pel propi executiu català per a la contenció de la pandèmia".
Així seran els actes institucionals de la Diada 2020
Algunes incògnites sobre la Diada Nacional de Catalunya d'aquest any comencen a desvelar-se. Aquest dimarts la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, i el vicepresident del Parlament, Josep Costa, han presentat els actes institucionals, marcats per la pandèmia de la Covid-19.
Guardiola hauria parlat amb Messi per intentar que seguís al Barça
Qualsevol nova notícia que apareix al voltant de la situació de Messi afegeix una dosi de debat i sorpresa major que l'anterior. L'argentí ha deixat més que clar que no té intenció de tornar a vestir-se amb els colors del Barça, mentre que el Manchester City està fent tot el possible per endur-se'l cap a Anglaterra. O potser no.
Agbar nega errors en la facturació i atribueix els increments a l'Ajuntament
Aigües de Barcelona (Agbar) nega que hi hagi hagut qualsevol error en la facturació dels mesos del confinament i defensa que l'increment principal als rebuts és conseqüència de la nova taxa de residus de l'Ajuntament de Barcelona. La firma respon així a la roda de premsa d'aquesta tarda del regidor de Presidència del consistori i Vicepresident de Planificació Estratègica de l’AMB, Jordi Martí, que ha atribuït els augments a una errada de la companyia.
Es registra un terratrèmol de magnitud 3.5 percebut a l'Empordà i que no provoca danys
L'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya ha informat que aquesta matinada s'ha registrat un terratrèmol de magnitud 3.5 que no ha provocat danys i que s'ha percebut lleugerament a l'Alt i Baix Empordà.
Quatre expresidents espanyols defensen Martín Villa, acusat de crims franquistes
Quatre expresidents del govern espanyol i altres figures rellevants del món polític i sindical espanyol han enviat cartes defensant l'exministre Rodolfo Martín Villa davant la jutgessa argentina María Servini de Cubría, que investiga presumptes crims de la dictadura franquista espanyola.
Arriba a l'aeroport del Prat Jorge Messi, pare i representant de Leo Messi
❗Jorge Messi has landed in Barcelona. [@JosepSoldado] pic.twitter.com/zT4YQzmIMk
— Barça Universal (@BarcaUniversal) September 2, 2020
Els pares de nens en quarantena amb PCR negativa no tindran dret a baixa laboral
Segueix el debat sobre la conciliació entre el treball i les cures quan un adult ha de cuidar d'un menor en quarantena, encara que ara per ara sembla que no hi haurà les mateixes oportunitats per a tothom.
"Estem en una situació d'estabilització de la corba"
La cap de Medicina Preventia i Epidemiologia de la Vall d'Hebron, Magda Campins, parla a Catalunya Ràdio
"Els nens s'infecten però són menys transmissors"
Troben mort el DJ i productor Erick Morillo a la seva casa de Miami
El Dj i productor Erick Morillo, un dels màxims representants del so house i amo del prestigiós segell discogràfic Subliminal Records, ha estat trobat mort a la seva casa de Miami (Estats Units).
Andorra inicia un cribratge entre la comunitat educativa abans de tornar a les aules
Andorra ha iniciat aquest dimarts un cribratge massiu entre la comunitat educativa previ a la tornada a les aules per a detectar casos de Covid-19 entre personal docent i no docent i d'altres entitats que intervenen a les escoles, ha informat el Govern d'Andorra en un comunicat.
Salut preveu fer fins a 400 PCR a Tàrrega (Lleida) dilluns vinent
La Conselleria de Salut de la Generalitat preveu realitzar entre 300 i 400 proves PCR veïns de Tàrrega (Lleida) en un garbellament massiu que durà a terme el municipi dilluns vinent 7 de setembre, ha explicat l'Ajuntament en un comunicat aquest dimarts.
'Tornada a classe' a les empreses: així faran front al coronavirus
Fa més o menys sis mesos, el coronavirus arribava a les nostres vides per canviar-les i canviar la nostra manera de treballar. Amb l'estat d'alarma, moltes empreses es van veure obligades a parar la seva activitat i, les que no, havien d'aplicar nous procediments.
La petició d'Oriol Mitjà al Govern
Oriol Mitjà ha fet un prec al Govern després que el Ministeri de Sanitat hagi anunciat que Radar COVID, l'aplicació mòbil de rastreig de contactes per evitar els rebrots de coronavirus, ja està llesta per ser utilitzada. "Per fi avancem en l'ús de tecnologia bluetooth dels mòbils per avisar de contactes de risc d'un cas de PCR positiu", es felicita l'epidemiòleg en una piulada. Més informació
El PDeCAT del Maresme amenaça amb dimitir si en una setmana no s'ha arribat a un acord amb JxC
La direcció comarcal del Maresme del PDeCAT ha amenaçat amb dimitir i abandonar el partit si en una setmana no s'ha arribat a un acord amb Junts per Catalunya (JxC) “per afavorir una integració ràpida en aquest espai”.
La Moncloa acusa Torra de ser l'obstacle perquè es reuneixi la taula
Si no es reuneix la taula de diàleg entre l’Estat i la Generalitat no és culpa de la delegació espanyola, sinó de la catalana. Aquest és el missatge que traslladen des de La Moncloa el mateix dia que Pedro Sánchez ha assegurat estar disposat a reunir el fòrum bilateral durant el mes de setembre, després del compromís fracassat del juliol. “El problema no és el govern, sinó el senyor Torra, que no vol reunir-la o que planteja qüestions per reunir-la que estan fora de la realitat”, ha sostingut la portaveu espanyola María Jesús Montero.
Plega la cúpula de la comissió de garanties de Cs per la imposició de Carrizosa
El president de la comissió de garanties de Ciutadans, Jesús Galiano, ha anunciat la seva dimissió després que la direcció del partit, amb Inés Arrimadas al capdavant, col·loqués a Carlos Carrizosa com a candidat de la formació taronja a Catalunya, segons ha avançat Vozpópuli. Aquest moviment va suposar que s'apartés a Lorena Roldán com a cap de llista i ha portat la primera crisi interna durant el lideratge d'Arrimadas.
Quatre expresidents espanyols defensen Martín Villa, acusat de crims franquistes
Quatre expresidents del govern espanyol i altres figures rellevants del món polític i sindical espanyol han enviat cartes defensant l'exministre Rodolfo Martín Villa davant la jutgessa argentina María Servini de Cubría, que investiga presumptes crims de la dictadura franquista espanyola.
Què passarà avui?
-
L'ANC presenta els punts de concentració de la mobilització de l'11 de Setembre amb una roda de premsa virtual.
ACN
-
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, es reuneix amb Pablo Casado (10.00) i Inés Arrimadas (17.00).
-
El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, i el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, fan balanç de les activitats de lleure educatiu durant l'estiu.
-
Concentració de suport als primers investigats que declaren al jutjat pel tall del Tsunami Democràtic a Salt.
Adrià Rovira
-
Acte de signatura d'un conveni de col·laboració del Parlament amb la CCMA pel 40è aniversari del restabliment de la cambra.
-
La consellera de Justícia, Esther Capella, visita l’inici dels treballs d’obertura d’una fossa de la Guerra Civil a Sorpe (Pallars Sobirà).
-
El Ministeri de Treball publica les dades de l'atur registrat corresponent al mes d'agost.
-
De matinada estarà mig ennuvolat pel pas de núvols alts i mitjans arreu i per núvols baixos al vessant nord del Pirineu, tot i que hi haurà nuvolades al litoral sud i central que deixaran el cel localment molt ennuvolat. A partir de llavors tendirà a quedar serè o poc ennuvolat, si bé al sector central del litoral i prelitoral i sud de la Costa Brava es mantindrà entre mig i molt ennuvolat fins al vespre pel creixement de nuvolades. A banda, a partir de migdia creixeran núvols d'evolució diürna i alguna nuvolada a punts de muntanya de l'interior del quadrant nord-est i de la resta del Pirineu que localment deixaran el cel entre mig i molt ennuvolat.
Primeres declaracions judicials dels investigats pel tall de l'AP-7 del Tsunami Democràtic a Salt
Primeres declaracions judicials dels investigats pel tall de l'AP-7 a Salt (Gironès) convocat pel Tsunami Democràtic el 12 i 13 de novembre passat. El jutjat d'instrucció 3 de Girona ha citat a declarar avui i demà un total de 24 investigats per un delicte de desordres públics per, suposadament, participar en la protesta. L'advocat dels encausats, Benet Salellas, ha explicat que els atestats policials van identificar una seixantena d'activistes i ha remarcat que defensaran al jutjat que tallar carreteres és un acte legítim de protesta. Unes 150 persones s'han concentrat davant els jutjats per solidaritzar-se amb els encausats i denunciar "la voluntat de venjança" de l'Estat obrint una nova causa contra l'independentisme.