Més de 400 persones s'han concentrat aquest divendres al vespre a Tarragona en suport al president, Carles Puigdemont, després de ser detingut a Sardenya i posteriorment alliberat sense mesures cautelars. En l'últim dia de les festes de Santa Tecla, la plaça de la Font ha estat el punt de trobada de centenars de persones que han reclamat "la fi de la persecució política" de l'independentisme. La presidenta d'Òmnium Cultural al Tarragonès, Rosa Maria Codines, ha assenyalat "que el poble està enfadat" i ha apuntat que les mobilitzacions continuaran a curt termini. Diversos polítics tarragonins també han fet acte de presència en la manifestació pacífica on s'han repetit consignes independentistes i en suport a Puigdemont.
Una barreja d'eufòria i indignació inunda Catalunya. El president Carles Puigdemont ha sortit de la presó, sí, però això no fa oblidar a la societat civil que ahir va ser detingut a l'Alguer.
La companyia Vueling també ha anunciat aquest divendres la cancel·lació del vol Barcelona-La Palma previst per a aquest dissabte a les 13.50 hores a causa de l'evolució del núvol de cendra volcànica que afecta l'aeroport de Mazo.
L'ANC i Òmnium Cultural han lloat aquest divendres el president Carles Puigdemont i han assegurat que la seva detenció ahir a Sardenya va ser una "vergonya". "El president Puigdemont representa la voluntat d'un poble que ha decidit no renunciar a lluitar per la seva llibertat", ha dit el president d'Òmnium, Jordi Cuixart, des d'una plaça de Sant Jaume plena. Tant ell com la presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, han tornat a interpel·lar Europa perquè intervingui i han cridat a mobilitzar-se per la causa independentista i els represaliats. "Ens prometen diàleg i el que fan és més repressió. Nosaltres no entrarem en aquest joc", ha dit Cuixart, advertint els governs català i espanyol que si volen negociar s'ha d'acabar la repressió.
El líder d'ERC, Oriol Junqueras, ha assegurat aquest divendres, en relació amb la detenció del president Carles Puigdemont a Itàlia, que "una vegada més la justícia espanyola i el Tribunal Suprem han mostrat la seva incapacitat d'entendre la veritable justícia".
Unes 900 persones s'han concentrat a la plaça del Vi de Girona en suport al president Carles Puigdemont. Els congregats han cridat consignes de "Puigdemont, el nostre president" i el portaveu de Girona Vota, Sergi Font, ha assegurat que la ciutat l'espera "amb els braços oberts": "President, esperem veure't ben aviat a casa". Font també ha assegurat que la ciutat ha tornat a respondre massivament a la convocatòria –que s'ha fet a tots els ajuntaments- i que això demostra que "la independència no està perduda i que el camí i la lluita continuen". "Volen que tinguem pot, però els demostrem que no en tenim i que exigim la fi de la repressió d'aquesta suposada justícia espanyola", ha afegit Font.
La consellera d'Investigació i Universitats, Gemma Geis, ha proclamat que el procés d'independència està en la recta final.
Així ha clamat Terrassa per la llibertat de Carles Puigdemont.
Terrassa clama per la llibertat del president @KRLS Puigdemont i la independència de Catalunya!#FreePuigdemont pic.twitter.com/9FVgcMllMb
— Pere Cardús i Cardellach (@PereCardus) September 24, 2021
Osona també surt als carrers per la llibertat de Carles Puigdemont.
@AssembleaOsona
Concentració a Granollers.
@CLxRGranollers
Cuixart a la plaça Sant Jaume: "Ens volen enredar i no ens deixarem enredar! No són sincers... ens prometen diàleg i el que fan és més repressió. Que ningú s'equivoqui, no hi entrarem en aquest joc."
El president d'Òmnium, Jordi Cuixart, des de la plaça Sant Jaume de Barcelona:
Centenars de persones també surten als carrers de Vic.
Fora, fora, fora, la bandera espanyola.
— assembleaVic (@ANC_Vic) September 24, 2021
Exigim ja independència ja.#SomANC#Llibertat#Independència#NoSurrender#FreePuigdemont #PuigdemontIsFree pic.twitter.com/kdPwpjqJoB
Manresa celebra la llibertat del president Puigdemont des de la Plaça Major.
@ajmanresa
Milers de tarragonins es manifesten en suport del president Puigdemont.
@ANCTarragona
Clams de "Puigdemont, el nostre president!" a la plaça del Vi de Girona.
#FreePuigdemont #NoSurrender pic.twitter.com/v8CTWw0Hia
— Aleix Clarió 👨💻 (@aleixclario) September 24, 2021
L'independentisme de Mataró també ha sortit als carrers per celebrar la llibertat del president Puigdemont.
@JuntsperMataro
El president Carles Puigdemont dona les gràcies a tothom per l'escalf i assegura que "la lluita no s'atura".
Concentració per la llibertat de Puigdemont a Vilassar de Mar.
Així de plena es troba en aquests moments la plaça Sant Jaume de Barcelona per les mostres de suport al president Puigdemont.
@omnium
També concentració en suport a Puigdemont a Vilassar de Mar.
ElNacional.cat
L'Assemblea Nacional Catalana ha convocat avui a diverses ciutats europees, entre elles Londres, Brussel·les, Bilbao, Tolosa, Perpinyà i Luxemburg. L'esperit de les convocatòries és protestar contra "les accions repressives contra el president a l'exili Carles Puigdemont". Centenars de manifestants s'han aplegat als consolats i ambaixades per reclamar la fi de la repressió contra Catalunya.
Centenars de persones s'han concentrat avui a Vilafranca en contra la detenció del president Carles Puigdemont.
@elcargolpenedes
Concentració de suport al president Carles Puigdemont a Tarragona.
Eusebi Campdepadrós
Concentració a la plaça de la vila de Vilanova i la Geltrú en contra de la repressió que ha patit el president a l'exili, Carles Puigdemont.
Mireia Roman
A les ciutats de Girona, Lleida i Tarragona també s'estan produint manifestacions similars a les places dels ajuntaments.
L'independentisme ha tornat a sortir al carrer. Després de la manifestació davant del consolat italià a Barcelona d'aquest matí, l'independentisme ha clamat per la llibertat del president a l'exili Carles Puigdemont arreu d'Europa.
Jordi Cuixart: "L'intent de detenció il·legal del president Puigdemont marca un abans i un després. És un punt d'inflexió. I esperem que, pels polítics catalans, això també serveixi perquè hi hagi encara més unitat d'acció".
El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha assegurat des de la plaça Sant Jaume que és important mantenir les manifestacions tot i l'alliberament del president Puigdemont atès que s'ha "d'enviar un missatge a l'Estat espanyol, que avui ha fracassat una vegada més".
La manifestació ha estat convocada per l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) i el Consell per la República.
Centenars de persones s'han concentrat davant l'ajuntament de Barcelona, a la plaça Sant Jaume, per protestar contra la repressió de l'Estat espanyol després que el president Puigdemont fos detingut ahir.
Arran
El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha celebrat la sortida en llibertat del president Carles Puigdemont després de ser detingut ahir a la nit a l'aeroport de l'Alguer i passar una nit a la presó de Sàsser. "Emoció immensa i el convenciment que units podem conquerir totes les fites que ens proposem. Amb tu @KRLS; Per Catalunya i la llibertat!", ha escrit el president de l'entitat en una piulada a Twitter aquest divendres a la tarda.
La presidenta del Parlament, Laura Borràs, i la consellera d'Exterior, Victòria Alsina, han arribat a l'Alguer, on el president Puigdemont reprendrà la seva agenda i participarà en l'Aplec Internacional Adifolk.
Arriba @LauraBorras i @_VictoriaAlsina al Teatro Civico de l'Alguer.@el9nou_vor @VOrientalTv @infovalles_votv @esbartgra @SanitarisxRep @KRLS pic.twitter.com/lNYynKFnsx
— Adrià Forns Garcia (@adria_1990) September 24, 2021
La premsa espanyola ha reaccionat amb desolació i ràbia per com ha anat la detenció i posterior sortida en llibertat del president a l'exili, Carles Puigdemont, perquè ha resultat infructuós l'intent de propiciar una extradició des d'Itàlia. L'aposta, en la qual segons algunes fonts hi ha estat implicat el govern espanyol a través del ministeri de l'Interior, ha resultat sonorament fallida.
La detenció del president Puigdemont a Itàlia, en la seva arribada a l'aeroport de l'Alguer, segueix generant diversos dubtes. Entre d'altres, la participació o no del govern espanyol en l'operació. Segueix sent una de les claus per saber a instàncies de qui la policia italiana va arrestar i ha fet passar Carles Puigdemont aquesta nit a la presó, a l'espera de ser passat a disposició del jutge. Els dubtes es comencen a resoldre, i sembla que la policia espanyola sabia perfectament que la policia italiana detindria el 130è president de la Generalitat de Catalunya només trepitjar Sardenya.
El secretari general de Junts, Jordi Sànchez, ha celebrat aquest divendres la posada en llibertat del president Carles Puigdemont i "la nova derrota del Tribunal Suprem espanyol". "L'Espanya tramposa i barroera sempre perd", ha escrit en una piulada aquest divendres a la tarda, en la qual també ha comentat que "Itàlia també creu en la justícia". "Seguim fins la seva derrota que serà la nostra independència. Força #FreePuigdemont", ha finalitzat el secretari general de la formació independentista en referència al TS.
L'esposa del president a l'exili Carles Puigdemont, Marcela Topor, dona les gràcies a Sardenya en referència a l'alliberament del seu marit.
La diputada de la CUP al Parlament Dolors Sabater ha afirmat, després de conèixer que el president de la Generalitat Carles Puigdemont queda en llibertat: "Quan ells diuen diàleg volen dir rendició".
El ponent per l'informe del Consell d'Europa (CoE) sobre el cas de l'1-O, Boris Cilevics, veu amb "preocupació" la detenció de Carles Puigdemont a Itàlia. En un missatge a les xarxes socials, el diputat letó ha recordat que la resolució aprovada al juny per l'Assemblea del CoE recomanava a Espanya retirar les euroordres. "La resolució demanava a les autoritats espanyoles que "consideressin la possibilitat d'abandonar els procediments d'extradició contra els polítics catalans residents a l'estranger imputats pels mateixos càrrecs" que els condemnats pel seu paper al referèndum inconstitucional del 2017 i que van ser indultats l'estiu passat", ha remarcat.
Representants dels partits independentistes sards amb la presidenta del Parlament, Laura Borràs, i la consellera d'Acció Exterior, Victòria Alsina.
El president Carles Puigdemont ja està en llibertat. La Cort d'Apel·lació de Sàsser ha decidit posar-lo en llibertat sense mesures cautelars, i serà lliure per moure's arreu d'Europa. Puigdemont ha assegurat als mitjans de comunicació: "Espanya no perd mai l'oportunitat de fer el ridícul".
Arran de la detenció del president Puigdemont, el consell nacional d'ERC programat per demà ha estat ajornat.
Així ha abandonat la presó el president Puigdemont, acompanyat de la presidenta del Parlament, Laura Borràs.
Segons ha confirmat Alsina, el president Puigdemont continuarà amb la seva agenda programada a l'Alguer.
Victòria Alsina: "La justícia italiana no ha fallat, com no ho van fer l'alemanya o la belga"
Borràs: "Totes les persones que han vingut per mostrar la cultura catalana al món mostraran la satisfacció de l'alliberament del president Puigdemont"
Laura Borràs: "El president és lliure"
Puigdemont abandona la presó de Sàsser a peu acompanyat de la presidenta del Parlament, Laura Borràs, entre altres personalitats polítiques.
Puigdemont, fora de la presó: "Espanya no perd mai l'oportunitat de fer el ridícul."
Puigdemont, fora de presó: "Tutto bene!"
Batet: "Sr. Sánchez, prou de mentides"
Josep Lluís Alay ha anunciat que Puigdemont sortirà en uns moments sense cap mesura cautelar i és lliure de "moure's per Itàlia, per Sardenya o per on vulgui". Respecte a la vista del 4 d'octubre, no descarta que sigui telemàtica.
TV3
Alay: "Puigdemont és un ciutadà lliure."
Josep Lluís Alay (director de l'oficina del president Puigdemont): "Puigdemont sempre s'ha posat a la disposició de les autoritats europees."
La presidenta del Parlament, Laura Borràs, espera la sortida "imminent" del president Puigdemont
Desenes de persones ja es concentren a la porta de la presó de Sàsser en espera de la sortida de Carles Puigdemont
Així ho ha assegurat l'exvicepresident primer del Parlament Josep Costa, al programa Tot es Mou de TV3.
🔴 ÚLTIMA HORA. Carles Puigdemont, en llibertat i sense mesures cautelars. Haurà de comparèixer el 4 d'octubre, a les 11:30 hores.#TotEsMouTV3 #DetencióPuigdemontTV3
— Tot es mou (@totesmoutv3) September 24, 2021
▶️ https://t.co/tlBU2yrN4i pic.twitter.com/7hN1LoHVWR
El president a l'exili Carles Puigdemont haurà de comparèixer davant del jutge de Sàsser el 4 d'octubre
El mateix president Carles Puigdemont ha confirmat que "en una estona" sortirà en llibertat.
El cap de l'oficina del president Puigdemont, Josep Lluís Alay, ha agraït el gran suport rebut arran la detenció del president ahir a la nit.
🔴 ÚLTIMA HORA del cap de l'oficina del president Puigdemont
Jami Matamala anuncia que ben aviat Puigdemont sortirà de la presó
L'oficina del president Carles Puigdemont confirma que sortirà en llibertat aquesta tarda de la presó de Bancali (Sàsser, Sardenya)
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el vicepresident, Jordi Puigneró, viatjaran aquesta nit a Sardenya. Tenen prevista l'arribada a l'illa a les 11 del matí de demà dissabte.
Aragonès celebra la posada en llibertat de Carles Puigdemont
El director de l'oficina de l'expresident, Josep Lluís Alay, diu que "probablement" Puigdemont quedarà avui en llibertat i participarà a l'acte que tenia previst a l'Alguer.
TV3
L'advocat i diputat de Junts Jaume Alonso-Cuevillas recorda que "a Europa respecten l'Estat de dret".
El cap de l'oficina del president Carles Puigdemont, Josep Lluís Alay, ha comparegut davant els mitjans per explicar la posada en llibertat del president a l'exili sense mesures cautelars: "El ministeri fiscal no ha demanat cap mena de mesures cautelars, i per tant hem d'esperar que el jutge dicti la seva sortida immediata de la presó."
En @josepalay explica la posada en llibertat del MHP @KRLS 👇👇pic.twitter.com/U0t6XhHbDf
— David Torrents (@torrents_d) September 24, 2021
Torra reitera la seva confiança en la justícia europea
El diputat de Junts Joan Canadell: "Una vegada més l’Estat Espanyol fa el ridícul i l’independentisme en surt reforçat".
En declaracions als periodistes des de les portes del tribunal, el director de l'oficina de l'expresident, Josep Lluís Alay, ha explicat que el jutge ha preguntat a Puigdemont si quan surti de la presó té previst anar a Espanya i que l'expresident li ha respost que no i que es quedarà a Sardenya a disposició de la justícia.
La Cambra de Comerç de Barcelona, ha carregat contra l'Estat espanyol arran de la detenció del president Carles Puigdemont a Sardenya.
Rull celebra l'alliberament de Puigdemont
La portaveu d'ERC al Parlament, Marta Vilalta, celebra la posada en llibertat del president a l'exili, Carles Puigdemont: "Queda lliure i té llibertat de moviment a l'illa".
El portaveu de Vox al Parlament, Juan Garriga, ha afirmat aquest divendres que la detenció del president Carles Puigdemont arriba "tard i malament" perquè ja hauria d'haver estat jutjat. "Aquest senyor hauria d'haver estat jutjat ja pels seus delictes de sedició, de malversació i de desobediència. És un senyor que ha causat un greu perjudici als catalans i al conjunt dels espanyols", ha assegurat l'ultradretà en declaracions a la premsa des de Barcelona.
El president d'Òmnium, Jordi Cuixart, ha compartit un missatge de suport pel president a l'exili detingut, Carles Puigdemont, a través del seu compte de Twitter.
Jordi Turull celebra l'alliberament de Carles Puigdemont: "Ha tornat a sortir el tir per la culata".
El líder de Cs al Parlament, Carlos Carrizosa, ha demanat aquest divendres la dimissió de la presidenta de la cambra catalana, Laura Borràs, per acudir a la manifestació en suport a Carles Puigdemont i per viatjar a Sardenya, on es troba detingut l'expresident català.
Jordi Sànchez: "Nova derrota del Tribunal Suprem"
El periodista de l'ACN Bernat Vilaró informa que encara que el fiscal no hagi demanat cap cautelar el president Carles Puigdemont s'haurà de quedar a Sardenya.
El pres indultat Josep Rull celebra l'alliberament de Carles Puigdemont: "I tant que ha sortit el sol!"
El jutge de Sardenya deixa en llibertat al president Carles Puigdemont, segons la presidenta del Parlament, Laura Borràs.
"L'arrest de Carles Puigdemont és persecució política i la demostració que Itàlia és un país que cal evitar si fas activitats polítiques i periodístiques delicades: aquí van segrestar Vanunu, arrestarien Snowden, han arrestat Puigdemont", diu la coneguda periodista d'investigació Stefania Maurizi.
L'independentisme Sard pressiona al president del Parlament Europeu, David Sassoli, perquè actuï en favor de la immunitat parlamentària del president Carles Puigdemont.
El president socialista d’Aragó, Javier Lambán, ha assegurat que "sent una grandíssima alegria per la detenció del president Puigdemont". Lambán ha afegit que “hi ha moltes dificultats perquè el veiem a Espanya i a la presó, on ha de ser, al banc dels acusats”.
Europa Press
Els CDRs convoquen als Jardinets de Gràcia a les 19h contra la detenció del president Carles Puigdemont: "Omplim els carrers de ràbia".
Ambient al tribunal de Sàsser (Alguer).
Simone Maulu
El president Carles Puigdemont declararà demà davant del Tribunal d'Apel·lació de Sàsser, segons ha afirmat la presidenta del Parlament, Laura Borràs, a TV3.
La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ja és a l'aeroport de l'Alguer (Sardenya) per donar suport al president Carles Puigdemont
El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha negat aquest divendres que hi hagués policies espanyols presents al moment de la detenció de l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont a Sardenya, i ha assegurat que va tenir coneixement d'aquest fet quan va ser informat per les autoritats italianes.
Primera manifestació sarda a Itàlia després de la detenció del president Carles Puigdemont. Els partits independentistes sards s'han reunit a les portes del Tribunal de Sàsser per reclamar la llibertat del president.
La ultradreta de Vox ha corregut a utilitzar el cartell que s'ha fet viral del president Carles Puigdemont, per fer-se'l seu i manipular el sentit d'aquest.
En les últimes setmanes, els dos socis del govern espanyol han exhibit les seves diferències en múltiples àmbits, des de l'ampliació de l'aeroport del Prat fins a la reforma fiscal, passant per la regulació dels preus del lloguer. Ara l'element de fractura ha estat un altre, que ja ho havia estat en el passat: la detenció del president Carles Puigdemont a l'aeroport de l'Alguer.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha comparegut aquest divendres acompanyat dels membres del Govern per fixar amb tota claredat la postura de l’executiu català davant la detenció, dijous al vespre, del president Puigdemont a l’aeroport de l’Alguer.
L'advocat de Puigdemont demana ajornar la declaració fins demà
L'advocat del president Carles Puigdemont a Itàlia, Agostinangelo Marras, demanarà al jutge que ajorni la seva declaració fins demà. La defensa de Puigdemont argumenta que això permetrà al jutge estudiar la documentació del cas, en què entra en conflicte els arguments del Tribunal General de la UE per aixecar la immunitat del president com a europarlamentari amb els del Tribunal Suprem. Mentre Luxemburg considera, perquè així ho van indicar les autoritats espanyoles, que les euroordres no estaven vigents, la qual cosa descartava un risc imminent de detenció, el Suprem assegura que sí estaven actives.
Segons Llarena, el procediment judicial de què deriva l'euroordre és actiu i pendent de la captura dels processats en situació de rebel·lia.
🔴🔴🔴 El magistrat del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, envia al Tribunal d'Apel·lació de Sàsser una ordre de detenció europea a Puigdemont
La consellera d'Exteriors, Victòria Alsina, presta declaracions als mitjans a Sardenya / Simone Maulu
El cap de l'Oficina del President, Josep Lluís Alay, afirma que Carles Puigdemont declararà telemàticament des de la presó de màxima seguretat de Bancali
Diverses entitats convoquen una manifestació diumenge per la detenció de Puigdemont
La presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs, crida a la "mobilització de la ciutadania" per exigir la llibertat del president Carles Puigdemont, en una declaració institucional publicada a través d'una carta signada des del Palau del Parlament.
Acaba la compareixença del president Pere Aragonès
"Amb el govern de l'Estat parla el govern de l'Estat"
"L'Estat espanyol no ha actuat de bona fe davant de la justícia europea"
🔴 EN DIRECTE | Compareixença del president de la Generalitat @perearagones sobre la detenció del president @KRLS a l'Alguer. https://t.co/CIdUIxQjPu
— Govern. Generalitat (@govern) September 24, 2021
"L'autodeterminació ha de ser la solució al conflicte polític"
"Cal posar immediatament en llibertat el president Puigdemont"
"Ara, més que mai, l'amnistia és la solució a aquest conflicte polític"
"Aquesta tarda em desplaçaré a Sardenya per fer costat al president Puigdemont"
"No descansarem fins fer tornar tots els exiliats"
"Exigim la immediata posada en llibertat del president Puigdemont"
Aragonès: "Prou persecució política, prou repressió"
Comença la compareixença d'Aragonès
Els consellers, abans de reunir-se al Palau de la Generalitat / Sergi Alcàzar
Jaume Giró i Laura Vilagrà, al Palau de la Generalitat / Sergi Alcàzar
El diputat al Parlament Europeu Chris MacManus afirma que Puigdemont ha de ser alliberat immediatament
El president Aragonès i el vicepresident Puigneró faran una declaració en pocs minuts
Arribada dels consellers al Palau de la Generalitat / Sergi Alcàzar
El secretari general de l'Aliança Lliure Europea, Roccu Garoby, assegura que l'arrest de Puigdemont és una vergonya"
Acaba la compareixença de Pedro Sánchez
Pedro Sánchez: "Carles Puigdemont ha de sotmetre's davant de la justícia"
Pedro Sánchez: "Espero que els catalans puguin superar el trauma que va suposar l'any 2017"
Comença la reunió del Govern
Sergi Alcàzar
Manifestació a Barcelona contra la detenció de Puigdemont / Eva Parey
Càntics de "Puigdemont, el nostre president" / Mar Acero
Pedro Sánchez està compareixent per avaluar l'afectació del volcà de Cumbre Vieja a La Palma. S'espera que valori la detenció del president Puigdemont.
🔴🔴🔴 El president Puigdemont declararà avui 24 de setembre, a les 14 h davant la Cort d'Apel·lació de Sàsser que ha de decidir sobre la legalitat de la seva detenció ahir a l’aeroport de l’Alguer.
Illa: "Respectem la decisió que ha pres la justícia italiana"
Forcadell: "Estic convençuda que la justícia italiana alliberarà el president Puigdemont"
Albiach: "La judicialització mai és el camí"
Asens: "La detenció de Puigdemont és una mala notícia"
Manifestants seguint la roda de premsa del Consell per la República / Eva Parey
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha assenyalat que "espera i desitja" que el president Carles Puigdemont "sigui jutjat, i que sigui aviat".
Acaba la roda de premsa del Consell per la República
Comín: "El Parlament ha de poder actuar, però això no passa perquè les accions siguin públiques"
Comín: "El Parlament Europeu té un rol"
Comín: "Puigdemont tenia una reunió amb l'alcalde de l'Alguer i amb el president regional"
Comín: "Hem de pensar que Itàlia és un estat de dret més consolidat que Espanya"
Comín: "El punt de trobada de la manifestació de diumenge serà a Diagonal amb Passeig de Gràcia"
Comín: "No he tingut cap comunicació directa amb el president Aragonès en les últimes hores"
Boye: "El que hi ha hagut és una mena d'engany al Tribunal General"
Boye: "El jutge italià no serà el Tribunal Suprem espanyol"
Boye: "Si fos el jutge italià em llegiria la declaració del 30 de juliol"
Comín: "Aquesta tarda, a les 20 h, hi haurà concentracions davant dels ajuntaments"
Comín: "Una primera decisió del jutge és la possibilitat d'extraditar"
Boye: "Avui presentarem les cautelaríssimes"
Boye: "Estem tranquils"
Boye: "El govern espanyol sembla que no té totes les dades del que ha ocorregut"
Comença el torn de preguntes
"El TS va pel seu camí i el Regne d'Espanya va per un altre"
"El problema del Tribunal Suprem és que ha jugat una carta poc clara"
Boye: "Passarà a disposició judicial en les pròximes hores"
Pren la paraula Gonzalo Boye
"Esperem que els jutges italians corregeixin l'error dels policies italians"
"Com es pot negociar amb un estat que vulnera de manera sistemàtica l'estat de dret?"
"El procés d'indepèndencia és irreversible"
"Exigim l'alliberament immediat de Puigdemont"
"Itàlia, arrossegada per l'Estat espanyol, té un pres polític"
"L'Estat espanyol ha forçat la detenció de Puigdemont"
Comín: "Estem davant una detenció il·legal"
Comença la roda de premsa del Consell per la República
Els manifestants criden "Puigdemont el nostre president" / Marc Ortín
Els manifestants s'apropen a la línia policial / Eva Parey
Otegi mostra el seu recolzament a Puigdemont
Eva Parey
Knörr, delegat del Govern davant la UE: "Condemno rotundament la detenció del president Puigdemont"
L'ANC convoca una manifestació a Brussel·les
Discurs de Jordi Cuixart / Marc Ortín
Era evident que la detenció del president Carles Puigdemont crearia moltes turbulències, també en la política espanyola. Des de La Moncloa emeten comunicats que no diuen res, expressant "respecte" pels tribunals i poca cosa més. Però hi ha un temor: que tot plegat acabi afectant a la relació amb l'independentisme.
Laura Borràs, Jordi Cuixart i Pilar Rahola / Marc González
Eva Parey
Acaba l'entrevista a Oriol Junqueras
"Aquest estiu vam parlar amb Puigdemont i segueixo parlant amb molta gent del seu entorn"
"Hi ha molta gent que està pendent de judicis del Jutjat d'Instrucció núm.13"
"Recordo el senyor Millo al judici del Suprem parlant de la trampa del Fairy"
"La història sencera ens convida a l'escepticisme"
"Cal avançar d'una manera democràtica"
"Hem vist un judici sencer on mentien impunement un rere l'altre"
"Si volem treballar per l'amnistia hem de treballar amb tota la intensitat del món"
"Els que no volen que vagi bé són els aparells de l'Estat"
"Si som pocs els que apretem perquè vagi bé, la probabilitat és baixa"
"Hem aconseguit que el govern espanyol s'assegui en una taula de negociació"
"Hem d'intentar avançar per tots els camins possibles"
"Això demostra que la via per superar la repressió és l'amnistia"
"Tot posa en perill la taula de diàleg"
Entrevista a Oriol Junqueras a RAC1
De tant en tant hi ha aplaudiments, però no és una concentració especialment sorollosa
Situació del coronavirus d'aquest divendres 24 de setembre
Ambient de la concentració per la detenció de Puigdemont
Marc Ortin
Més imatges de l'ambient de la concentració prop del consolat d'Itàlia / Eva Parey
L’independentisme s’ha mobilitzat aquest matí per estar present en la manifestació convocada per l’ANC a les 9h davant el consolat italià a Barcelona, situat al carrer Aribau, 185 -tot i que al final s'ha desplaçat a l'avinguda Diagonal pel bloqueig dels Mossos d'Esquadra a la legació diplomàtica-, a la qual s’hi ha sumat altres entitats com Òmnium cultural i també ERC, JxCat i la CUP.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha convocat d'urgència a tots els consellers i conselleres de Govern a una reunió al Palau a les 12 hores.
La justícia italiana no s'ha posat encara en contacte amb el Suprem per la detenció de Puigdemont
El conseller Jaume Giró i Jordi Turull durant la concentració
De moment, prop d'un miler de persones es concentren prop del consolat Italià per la detenció de Carles Puigdemont
Estan muntant un equip de so per ANC i Òmnium que faran un breu parlament per la gent concentrada
A hores d'ara, l'ANC no té constància de quanta estona més es mantindrà la concentració. Hi va arribant més gent
Ernest Maragall, líder d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona també és a la concentració
Primera manifestació a Itàlia, després de la detenció del president Carles Puigdemont. Els partits independentistes sards s'han reunit a les portes del Tribunal de Sàsser per reclamar la llibertat del president.
Més imatges de la concentració prop del consolat Italià / Eva Parey
Artur Mas, a Catalunya Ràdio: "La taula de diàleg és entre dos governs. EL que està passant supera la dinàmica dels governs"
El vicepresident, Jordi Puigneró, hauria convocat els consellers de Junts amb caràcter d’urgència al seu despatx al Palau de la Generalitat.
Torra: "No volen conèixer i s'han anat oblidant de coses"
Torra: "Els advocats del president estan tranquils"
Torra: "Quan van detenir el president a Alemanya, eren uns moments de calma molt tensa"
Torra: "O s'acaben les hostilitats o això no té cap mena de sentit. Ja no s'hauria ni d'haver celebrat la taula de diàleg. Amb la situació que hi ha ara, s'hauria d'aixecar"
Quim Torra, a Catalunya Ràdio: "Tornar a insistir en una taula de diàleg on no hi ha més gest que els indults, jo crec que aquesta taula de diàleg és una foto. Estem davant d'un adversari que no juga net"
La detenció del president a l'exili, Carles Puigdemont, a l'Alguer està tenint un ampli ressò internacional. Aquestes són les principals reaccions.
El president Carles Puigdemont ha passat la nit a la presó de Bancali, a Sàsser, a l’espera de passar aquest divendres al matí a disposició judicial. Puigdemont va ser detingut aquest dijous al vespre per la policia italiana a l’aeroport de Sardenya.
Concentració prop del consolat d'Itàlia per la detenció de Puigdemont / Eva Parey
Més imatges de la concentració prop del consolat / Eva Parey
El president Pere Aragonès serà aquest matí al Palau de la Generalitat des d’on té previst estar en contacte amb l’equip del president Puigdemont. També amb la consellera Alsina, que es troba a Itàlia. Té previst també reunir-se amb el vicepresident i membres del govern.
Més imatges dels Mossos davant el consolat d'Itàlia / Eva Parey
Els Mossos haurien decidit blindar el consolat perquè els hauria arribat que grups violents que no tenen res a veure amb els manifestants s'hi dirigien
Mossos blinden el consolat / Eva Parey
Sànchez, a TV3: "Ens trobem davant d'una actitud filibustera del govern d'Espanya"
Cuixart: "Aquesta detenció ha de tenir una reacció de la ciutadania i dels polítics, d'escoltar aquesta reacció de la ciutadania"
Cuixart, sobre la taula de diàleg: "L'Estat espanyol no hi va amb sinceritat"
Jordi Sànchez, a TV3: "El regne d'Espanya ha activat unes euroordres que el TJUE donava per invalidades"
La manifestació és a Diagonal perquè els Mossos han blindat el consolat
Cuixart: "Tothom que pugui que vingui per demostrar la disconformitat"
Jordi Cuixart, des de la concentració a Catalunya Ràdio: "És una vergonya"
Ambient de la concentració davant el consolat d'Itàlia i arribada de Jordi Turull / Marc Gonzàlez
Mossos blinden el consolat d'Itàlia a Barcelona / Eva Parey
Alba Vergés a la concentració davant el consolat d'Itàlia / Eva Parey
De la CUP, també hi ha el diputat al Parlament, Carles Riera
La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ja és a la concentració. També hi és el conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró
El president Carles Puigdemont ha passat la nit a la presó de Bancali, a Sàsser, a l’espera de passar aquest divendres al matí a disposició judicial. Puigdemont va ser detingut aquest dijous al vespre per la policia italiana a l’aeroport de Sardenya.
Consolat d'Itàlia, blindat pels Mossos
Marc González
Jordi Cuixart, president d'Òmnium, a TV3: "La justícia espanyola segueix amb les seves argúcies legals intentant capturar el president per tots els mitjans"
Els concentrats tallen la Diagonal
Sànchez: "Puigdemont no ha fugit mai de la justícia, des del minut 1 ha estat a disposició de la justícia"
Sànchez: "La ciutadania sempre ens hem manifestat de manera cívica, tenim dret a exercir el nostre dret i estic convençut que serà una trobada pacífica"
Sànchez explica que va cap a la concentració del consolat
Sànchez: "No és la forma d'avançar en el diàleg ni de plantejar el que el president del govern espanyol ha definit com reencuentro"
La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, i l'eurodiputada Diana Riba viatjaran aquest matí a l'Alguer per donar suport al president Carles Puigdemont, detingut per la policia italiana aquest dijous a la nit. Vilalta i Riba es desplaçaran a Sardenya per acompanyar l'entorn del president després d'una detenció injusta, pendent ara de passar a disposició judicial. Esquerra Republicana rebutja l'actuació de la policia italiana i denuncia que la repressió per part l'Estat espanyol no s'atura. Per això, els republicans sostenen que l'única sortida és l'autodeterminació i l'amnistia.
Sànchez: "El Suprem ha enganyat a Espanya i a la justícia europea? Doncs sembla que estem davant d'aquesta tessitura"
Jordi Sànchez, secretari de Junts, a Catalunya Ràdio: "Crec que aquesta situació no comportarà la detenció de Puigdemont, però posa l'actitud judicial sobre la taula"
Els Mossos han tallat trànsit a Aribau amb Diagonal. Puigneró anirà a la protesta
Boye: "Posarem sobre la taula els documents del tribunal general. Vam parlar amb la policia italiana i ens van dir que teníem raó"
Junts ha suspès l'agenda prevista per avui, igual que els regidors a Ajuntament de Barcelona, que no participaran en els actes de la Mercè
Boye: "Fins i tot en situacions complicades les hem posat sobre la taula"
Boye: "Els estats tenen una única veu a escala internacional i dret europeu"
Batet assegura que "la justícia espanyola vol prendre el pel a l'europea", en declaracions a Rac1.
Gonzalo Boye, a Catalunya Ràdio: "Puigdemont està tranquil"
Vilagrà: "Europa i la justícia europea ha fet tocs d'atenció a l'Estat"
Albert Batet assegura que ha parlat amb el president Carles Puigdemont i està "ferm, tranquil". Sobre la detenció, unes persones que ja estaven a l'aeroport van advertir que hi havia "molts caravinieris" i aquest matí passarà a disposició judicial.
Consellera Laura Vilagrà, a Catalunya Ràdio, sobre la taula de diàleg: "Anem a explicar i plantar cara. Teníem presos alliberats però moltes persones exiliades. Continuarem defensant això"
El Vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha anul·lat tots els actes de la seva agenda d’avui i assistirà a la concentració a les 9 del matí davant del Consolat d’Itàlia, al carrer Aribau 185 de Barcelona, per la detenció del Molt Honorable President Carles Puigdemont.
Raül Romeva, exconseller d'Exteriors, a Catalunya Ràdio: "Demostren una vegada més que el sistema judicial espanyol és anacrònic"
Alsina: "De moment encara no he rebut resposta d'Alfonso Dastis"
Borràs assegura que anirà a les 9h a la concentració abans de viatjar fins a l'Alguer
Borràs: "És un fet molt important, molt greu"
Alsina: "Li he escrit un missatge i una trucada a l'ambaixador d'Espanya a Itàlia i no he tingut resposta"
Alsina: "Depèn del que passi la taula pot perillar. Quan aterri a Sardenya
Borràs: "l'Estat espanyol parla de diàleg i ens embarga. Les hostilitats no cessen. En qualsevol procés de pau hi ha gestos de bona voluntat"
Entrevista a la consellera d'Acció Exterior, Victòria Alsina, a RAC1: "L'actitud del govern espanyol en les properes hores demostrarà si realment hi ha voluntat de diàleg"
El Tribunal Suprem assegura que l'euroordre contra el president Carles Puigdemont "mai no es va desactivar". Fonts del Suprem afirmen que la qüestió prejudicial que va plantejar el jutge instructor Pablo Llarena al Tribunal de Justícia de la UE només es refereix a un aclariment sobre la decisió de Bèlgica de desestimar l'extradició de Lluís Puig i no afecta en cap cas la decisió que es pugui prendre a Itàlia.
Borràs: "Veurem quin és el tempo, aquest matí declararà i els jutges valoraran"
Borràs: "El que es va viure ahir a l'aeroport va ser una cosa extraordinària"
Borràs: "El president té una agenda molt potent, el viatge estava planificat"
Laura Borràs, presidenta del Parlament, a Catalunya Ràdio: "No hem pogut parlar amb ell des que va aterrar a l'Alguer"
Boye: "El president està molt bé, vaig parlar diverses vegades amb ell ahir a la nit"
Boye: "A la Sardenya ja hi havia força presència policial"
Gonzalo Boye, a RAC1: "Hi ha algú que juga a cartes que no sap ni a quina partida les pot encaixar"
El Consell per la República crida la ciutadania a concentrar-se davant del consolat italià de Barcelona per exigir l'immediat alliberament del president Carles Puigdemont, objecte aquest dijous d'una detenció il·legal contrària al dret europeu
L'advocat del president Carles Puigdemont, Gonzalo Boye, ha donat més detalls a Twitter sobre la detenció del també president de Junts per Catalunya a l'aeroport de L'Alguer per part de les autoritats italianes. Boye ha confirmat que Puigdemont "ha estat detingut a la seva arribada a Sardenya on anava com a eurodiputat". Sobre la detenció, ha explicat que "és en funció de l'euroordre del 14 d'octubre de 2019 que, per imperatiu legal (segons estableix l'Estatut del TGUE), es troba suspesa".
Després de la detenció del president a l'exili Carles Puigdemont per part de la policia italiana, la presidenta del Parlament, Laura Borràs, s'ha trobat davant una pregunta: és possible que el diàleg - en referència a la taula entre el govern català i espanyol - vagi per un costat diferent del de la justícia? Ella ha respost rotunda: del que s'ha de parlar en aquests moments és "d'injustícia" i aquesta "va pel mateix camí que el no-diàleg".
Els advocats de Puigdemont descarten una detenció i vaticinen que quedarà en res
Aquesta és la tercera detenció del president Carles Puigdemont des de l'octubre del 2017: Bèlgica, Alemanya i ara a l'Alguer.
Ramon Espadaler, secretari general d’Units per Avançar i diputat del grup del PSC, a Twitter: "La detenció Carles Puigdemont ahir a la nit com a conseqüència de l’euroordre dictada per la justícia espanyola, sacseja profundament el taulell polític català i espanyol, per més que sigui una decisió judicial"
El president d’Òmnium, Jordi Cuixart, i el vicepresident, Marcel Mauri, seran a les 9h a la concentració davant el consulat italià de Barcelona de suport al president Carles Puigdemont.
Carles Puigdemont és a la presó de Bancali a Sàsser
La policia italiana manté retingut el president Carles Puigdemont, segons ha pogut saber ElNacional.cat. Puigdemont estava aquest divendres i fins diumenge a l'aplec internacional Adifolk que se celebra a l'Alguer.
El govern espanyol considera que la detenció del president Carles Puigdemont obeeix a un procediment judicial en curs, i com qualsevol altre ciutadà europeu ha de sotmetre's a l'acció de la Justícia. Moncloa ha fet públic un comunicat aquesta matinada després de la detenció de Puigdemont a Sardenya en el que recalca que aquesta acció és conseqüència del procediment judicial obert "que aplica a qualsevol ciutadà a la Unió Europea que ha de respondre dels seus actes davant dels tribunals"
Lluís Llach fa una crida a través de les xarxes socials a assistir a la concentració d'aquest divendres a les 9 del matí al consolat italià
Presència policial des d'aquesta matinada al consolat d'Itàlia de Barcelona
La detenció del president Carles Puigdemont a l'Alguer, a l'espera de com es resolgui, ho ha trastocat tot en la política catalana i espanyola. O gairebé tot, perquè no ha alterat, ara per ara, el discurs del govern espanyol, que ha seguit la crisi de ben a prop. Ja passada la una de la matinada, La Moncloa ha emès un comunicat públic on expressa el seu "respecte" a les decisions dels tribunals italians i conclou: "En conseqüència, Puigdemont ha de sotmetre's a l'acció de la justícia, exactament igual que qualsevol altre ciutadà".
Uns 800 catalans estan viatjaven ahir nit per via marítima a l'Alguer en plena commoció per la detenció del president a l'exili, Carles Puigdemont. Els catalans formen part dels grups que han de participar en l'aplec cultural internacional Adifolk.
El president del Parlament Europeu, l'italià David Sassoli, ha estat informat de la retenció per la policia italiana del president català a l'exili, Carles Puigdemont, a l'Alguer (Sardenya), segons ha sabut ElNacional.cat en fonts coneixedores de les gestions que s'estan realitzant després de l'actuació policial.
El Tribunal Suprem assegura que l'euroordre contra el president Carles Puigdemont "mai no es va desactivar". Fonts del Suprem afirmen que la qüestió prejudicial que va plantejar el jutge instructor Pablo Llarena al Tribunal de Justícia de la UE només es refereix a un aclariment sobre la decisió de Bèlgica de desestimar l'extradició de Lluís Puig i no afecta en cap cas la decisió que es pugui prendre a Itàlia.
La policia italiana manté retingut el president Carles Puigdemont, que estava aquest divendres i fins diumenge a l'aplec internacional Adifolk que se celebra a l'Alguer. El líder independentista ha viatjat a Sardenya procedent de Brussel·les i tan bon punt ha baixat de l'avió l'esperava un grup nombrós d'agents de la policia fronterera italiana, segons fonts de la seva defensa.
-
09:00h, a Barcelona: Manifestació davant el consolat italià per protestar contra la detenció de Puigdemont
-
10:00 h, a Lleida: Presentació de la 67a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel i de la 36a edició del saló Eurofruit
-
10:30 h, a Barcelona: Compareixença del regidor de Presidència, Jordi Martí, per valorar primer dia de la Mercè
-
10:45 h, a Alcanar: El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, visita Alcanar
-
11:00, a Girona: L'ajuntament fa balanç de la situació de l'economia a la ciutat
-
11:30 h, a Barcelona: Elsa Artadi valora la celebració de les festes de La Mercè
-
11:30 h, a Lleida: Presentació de l’exposició Art Primer. Artistes de la prehistòria
-
12:00 h, a Barcelona: Vaga climàtica estudiantil internacional
-
17:00 h, a Barcelona: Jornada de portes obertes a la Sagrada Família
-
20:00 h, a Barcelona: Festa del foc al Passeig de Gràcia
Meteocat
- Al llarg del matí augmentarà la nuvolositat fins a deixar el cel mig ennuvolat, si bé a l'extrem sud del país quedarà molt ennuvolat, localment cobert. A partir de mitja tarda la nuvolositat minvarà, malgrat que persistiran alguns núvols alts, alhora que a punts del litoral hi haurà alguns intervals de núvols baixos.
- Fins al migdia s'espera alguna precipitació al terç sud del país, sobretot a l'extrem sud, i no se'n descarta alguna d'aïllada durant la segona meitat del dia així com al final del dia algun ruixat a l'extrem nord-oest. La precipitació serà d'intensitat feble o localment moderada i acumularà quantitats minses o localment poc abundants.
- La temperatura mínima pujarà lleugerament a la meitat oest i serà similar o lleugerament més alta a la resta. Quedarà entre els 8 i 13 ºC al Pirineu, entre els 10 i 15 ºC al Prepirineu, entre els 12 i 17 ºC a la resta de l'interior, i entre els 15 i 20 ºC al litoral. Per la seva banda, la màxima serà entre lleugerament i moderadament més alta i es mourà entre els 23 i 28 ºC en general.
- La visibilitat serà bona, si bé serà regular al terç sud, o localment dolenta a l'extrem sud, sobretot fins al migdia.
- Al litoral el vent bufarà de gregal entre fluix i moderat, amb algunes ratxes fortes fins a migdia. A l'interior bufarà fluix i de direcció variable al principi i al final del dia i fluix amb cops moderats de component sud i est al centre de la jornada.