Els sindicats CCOO i UGT han anunciat aquest diumenge que presentaran en les pròximes hores un recurs d'empara al Tribunal Constitucional (TC) després que el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) hagi ratificat la prohibició de manifestar-se a Madrid pel 8-M. En aquest sentit, creuen que la sentència no analitza de "forma concreta" la seva convocatòria i utilitza arguments de "caràcter general". Així, els sindicats insisteixen que s'ha d'estudiar tots els casos "un per un" i de "forma separada".
La manifestació feminista a Barcelona està provocant afectacions de trànsit.
📣 MANIFESTACIÓ EN MOVIMENT:
— Guàrdia Urbana Barcelona (@GUBBarcelona) March 7, 2021
❌ Afectacions al trànsit a Via Augusta
Es realitzen desviaments al pas de la manifestació.#Infotrànsit pic.twitter.com/nnGHQVw8co
La manifestació per a “dones, bolleres i trans” forma part de les jornades Se Va a Armar la Gorda 2021, i compta amb la participació de centenars de persones.
Imatge de la manifestació nocturna no mixta convocada avui a la parada d'FGC del Putxet.
Estem a la mani nocturna, que arranca dels Ferrocarrils del Putxet, per cridar que #Lanitésnostra !✊🔥 pic.twitter.com/q0V5q7X9xd
— Comitè 8M FP-DE-SF (@Comite8M_FPDESF) March 7, 2021
Les autoritats sanitàries franceses han registrat avui una lleugera caiguda de la xifra de contagis diaris, amb 21.825 nous positius en una jornada, i 130 morts per coronavirus.
El secretari d'UGT Madrid, Luis Miguel López Reillo, considera que existeix una "persecució" del moviment feministes i una "criminalització" de les dones per la prohibició, avalada avui pel Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM), de les concentracions i protestes del 8M, entre les quals s'inclogui una que va convocar aquest sindicat al costat d'UGT demà al migdia a la plaça de Cibeles.
La Guàrdia Urbana de Barcelona va detenir a tres persones per presumpte desordre públic després de la manifestació d'aquest dissabte amb el lema 'Fins que caigui'. Segons ha informat el cos, les detencions es van produir al voltant de les 22 hores a la plaça Lesseps -punt en què es va dissoldre la manifestació- després de celebrar-se a la tarda una concentració pacífica a la plaça de Tetuan.
Gran Bretanya ha informat que el nombre de persones que han rebut una primera dosi de la vacuna contra la Covid-19 ha augmentat a 22,2 milions. D'altra banda, avui s'han detectat 5.177 nous positius, una xifra molt més baixa respecte als 6.040 detectats un dia abans.
Un grup de militants de Podemos ha subscrit un manifest crític amb la 'Llei Trans' que impulsa el ministeri d'Igualtat a l'entendre que l'esborrany actual pot afectar drets de les dones i infància.
Israel començarà demà, dilluns, la campanya de vacunació contra la Covid-19 dels palestins amb permisos de treball en territori israelià i les colònies de Cisjordània ocupada, després d'ajornar fa dos dies el seu inici, que s'havia previst per avui, diumenge. El procés començarà en diversos centres de vacunació establerts en creus militars, i el dia 9 s'iniciarà en els assentaments industrials de Cisjordània, segons ha anunciat avui l'organisme militar israelià que gestiona els assumptes civils als territoris palestins ocupats (COGAT).
El Papa Francesc s'ha acomiadat avui de l'Iraq, després de tres dies de visita, amb una missa multitudinària davant de 10.000 persones a Erbil, la capital del Kurdistan, en la qual va convidar els 10.000 fidels presents a "resistir la temptació de buscar venjança", tot i les ferides de la guerra i la violència.
El partit socialista ha avançat un dia el seu acte per al 8-M, que ha coincidit justament amb la resolució del Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) que ha prohibit qualsevol manifestació o concentració en la capital d'aquesta comunitat autònoma.
L'exalcalde Xavier Trias i l'actual presidenta del consell nacional del PDeCAT, Mercè Conesa, s'han agafat un període de reflexió sobre el seu futur en aquest partit, després dels mals resultats de les eleccions catalanes del 14-F, en les quals la formació d'Àngels Chacón no va aconseguir representació, segons ha sabut El Nacional.
La Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya (FAPE) ha denunciat aquest diumenge que l'assetjament de dones periodistes en xarxes socials s'ha tornat "més persistent i perillós" durant la pandèmia. Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, la FAPE ha elaborat un manifest en el qual demana als editors de mitjans que posin en marxa mesures per protegir les periodistes de l'assetjament en línia, reduir la bretxa salarial, trencar el sostre de vidre i afavorir la conciliació.
El president a l'exili, Carles Puigdemont, ha fet referència a la votació a l'Eurocambra de demà assegurant que, aquells que votin contra l'aixecament de la seva immunitat, estaran "defensant la independència i la integritat del Parlament". Per contra, "si s'amenaça els dissidents, Europa té un problema", ha sentenciat.
El papa Francisco ha vist aquest diumenge amb els seus propis ulls, durant la seva visita a les ciutats de Mosul i Qaraqosh, al nord de l'Iraq, les atrocitats i la devastació que van causar els terroristes de l'Estat Islàmic (EI) durant la seva ocupació i ha volgut enviar un missatge d'ànim als seus habitants per a la seva reconstrucció. "Si Déu és el Déu de la vida, i ho és, a nosaltres no ens és lícit matar els germans en nom seu. Si Déu és el Déu de la pau, i ho és, a nosaltres no ens és lícit fer la guerra en nom seu. Si Déu és el Déu de l'amor, i ho és, a nosaltres no ens és lícit odiar els germans", ha començat Francisco la seva oració.
Dels 985 carrers que hi ha als municipis de l'Urgell, només 62, un 7%, porten nom de dona davant els 231, 23%, que fan referència a personatges masculins. Són dades que recull el nou estudi del Consell Comarcal sobre els noms de les vies i els espais públics de la comarca, en clau de gènere, que s'ha presentat aquest diumenge a Donzell d'Urgell, a Agramunt (Urgell). Dels 50 noms d'espais públics, com ara museus, escoles o biblioteques, també predominen els masculins, amb 21, mentre 9 tenen nom de personatge femení.
En vigílies de la celebració del 8 de març l’ajuntament de Barcelona ha aprovat una sèrie de canvis en el nomenclàtor amb el denominador de donar més noms de dona a les vies de la capital catalana, que actualment tot just compta amb un 7,75% d’espais amb noms femenins.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha qualificat l'extrema dreta com "el principal enemic del feminisme" i ha fet una crida per seguir treballant "de forma unitària" en defensa de la igualtat. Durant el seu discurs en l'acte Feminisme amb memòria, celebrat aquest diumenge a Madrid, el líder socialista ha avisat que la societat "no pot ignorar aquesta amenaça" i ha volgut transmetre un missatge contundent "davant el retorn del sexisme i els principis sectaris".
El feixisme s'ha despertat, de sobte, a les portes de la vaga feminista del 8-M. Quan queden menys de 24 hores per reivindicar els drets de la dona, es reprodueixen actes falangistes autoritzats per les autoritats governamentals a l'Estat espanyol. Els dos darrers exemples els trobem a Segòvia i Valladolid.
Foment del Treball ha titllat d'"injustificable" l'absència del Govern en l'acte que es va celebrar el divendres a la planta de Seat a Martorell, on l'automobilística va mostrar el seu compromís amb Catalunya i que va comptar amb la presència del rei Felip VI i el president del govern espanyol, Pedro Sánchez. En un comunicat, la patronal encapçalada per Josep Sánchez Llibre ha acusat l'executiu català de posar "discutibles actituds de partit per damunt l'interès general" i assenyala que això suposa "literalment fer el ridícul i degradar el paper institucional del president de la Generalitat i del Govern".
La diputada de Ciutadans Anna Grau, ha afirmat aquest diumenge que "hi ha qui juga a mobilitzar o a no mobilitzar en funció d'uns interessos polítics". Segons Grau, en pandèmia la gent hauria de pensar en "la responsabilitat social i política". Els taronges faran un 8-M "segur, no multitudinari" i acataran les prescripcions sanitàries. "No perquè tinguem por de sortir al carrer, però nosaltres no som els que busquem la gresca", ha dit Grau als mitjans.
Els Mossos d'Esquadra denuncien 105 persones que estaven participant en una festa il·legal a Dosrius.
Denunciem 105 persones que participaven en una festa en una masia a Dosrius per incompliment de les restriccions sanitàries per la Covid-19 pic.twitter.com/O0iLBpF2qO
— Mossos (@mossos) March 7, 2021
El candidat del PSC a la Presidència de la Generalitat, Salvador Illa, ha considerat que el partit hauria d'haver condemnat "amb més contundència la deriva independentista, i hauria d'haver-la combatut amb més fermesa intel·lectualment al principi" en lloc de pensar que seria un fenomen passatger.
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha indicat aquest diumenge que el moviment feminista és divers i que les discrepàncies existents s'han d'abordar amb respecte i que la violència i l'agressió són línies vermelles que mai estarien justificades en el feminisme. "Vivim moments molt tensos, molt polaritzats, amb crisis múltiples que ens travessen. El feminisme és més necessari que mai, però precisament perquè és més necessari hem de cuidar-nos les unes a les altres", ha indicat Colau en la jornada "Poder Feminista" organitzada per Unides Podem. Colau ha lamentat que s'hagin produït episodis "d'agressió i de violència" a xarxes socials entre diferents perspectives feministes -que s'han produït entorn del debat de l'esborrany de la llei trans del Ministeri d'Igualtat-, una cosa que, al seu judici, ha de ser una línia vermella.
La dona anarquista que va cremar un furgó de la Guàrdia Urbana ha provat la mel 'de la fama' al seu país d'origen: Itàlia. Diaris com La Stampa o la Repubblica li dediquen amplis reportatges després de protagonitzar un acte vandàlic a Barcelona coincidint amb les protestes de Pablo Hasél. Fins i tot l'han analitzat al detall per saber qui és: es tracta de Sara Caterina Cassicia, de 35 anys i procedent dels moviments okupes de Torí.
La ministra d'Igualtat del govern espanyol, Irene Montero, ha participat aquest diumenge en un acte feminista organitzat pels comuns i Unides Podem on ha deixat clar que "s'equivocarà qui pretengui mesurar la força del moviment feminista en funció de si les places i els carrers estan plens". "La nostra força no es mesurarà en quantes dones aconseguim sortir al carrer el 8-M", ha puntualitzat. També ha denunciat "l'operació política de les dretes de situar a la diana les dones i el moviment feminista" per desprestigiar-lo. També ha dit que una de les majors exponents ha estat la presidenta de la comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso.
Unes 150 persones s’han concentrat aquest diumenge, vigília del Dia Internacional de les Dones, a la plaça de la Catedral de Barcelona per demanar la plena igualtat entre homes i dones en l'Església. La concentració ha estat convocada pel col·lectiu de feministes creients Alcem la veu sota el lema “Per la dignitat i la igualtat de les dones en l’Església” amb la voluntat de “reivindicar reciprocitat, diàleg i equitat en el si de la institució”. Les concentrades reconeixen que en el darrer any s’han fet petites millores, com modificar el Codi de Dret Canònic per tal que les dones puguin llegir textos sagrats, ajudar a l’altar durant la missa i distribuir la comunió en els oficis, però alerten del perill que quedin només en “gestos simbòlics”.
Mònica Roca, actual presidenta en funcions de la Cambra de Comerç de Barcelona, serà elegida oficialment demà presidenta d'aquesta corporació de dret públic en substitució de Joan Canadell, que és ara diputat electe al Parlament per la candidatura de Junts. Encara que ja a mitjan desembre va assumir les funcions de presidenta de l'entitat, pel salt a la política de Joan Canadell, demà passarà a rellevar-lo oficialment en el càrrec, cosa ja prevista per endavant, ja que Canadell i Roca van pactar alternar la presidència a mig mandat, com a membres de la candidatura Eines de País.
El secretari general de Junts, Jordi Sànchez, s'ha mostrat partidari d'explorar el diàleg "amb condicions" amb l'Estat i, en paral·lel, preparar l'autodeterminació. "Aquesta és una possibilitat, res pot ser etern. En política les coses sempre tenen un calendari. El que no farà Junts és agafar els resultats del 14-F i estendre un xec en blanc perquè tornem a parlar d'aquí a quatre anys", ha reflexionat Sànchez en una entrevista dominical al diari 'El Periódico'.
La Coordinadora Catalana de Confraries i Germandats de Setmana Santa ha decidit suspendre totes les processons, tant en temps de Quaresma com per Setmana Santa i Pasqua per la situació epidèmica. "Aquest any, el context de pandèmia que afecta el país i el món continua afectant la salut de la població i els sectors econòmics. Les dinàmiques socials i els esdeveniments públics també s'han vist alterats.
La velocitat de propagació de la Covid-19 a Catalunya, l'Rt, es manté a 0,93 i el risc de rebrot baixa 5 punts fins a 211, segons el darrer balanç del Departament de Salut. En paral·lel, la incidència a 14 dies disminueix un xic i passa de 238,44 a 232,07. S'han declarat 945 nous casos confirmats per PCR o test antígens, amb un total de 524.871. El 4,77% de les proves de la darrera setmana ha donat positiu.
El 38% de les persones que van accedir a la jubilació l'any passat ho va fer de manera anticipada, amb menys de 65 anys, un percentatge similar al de fa deu anys i una via que el govern espanyol vol endurir per intentar apropar l'edat de jubilació real a la legal.
El candidat d'ERC a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, ha defensat la taula de negociació i s'ha mostrat convençut que aquesta "ha de ser la legislatura del diàleg". "L'Estat també ha de crear les condicions. Sense amenaces. Veiem la Fiscalia recórrer tercers graus o querellar-se contra el president del Parlament. L'Estat ha de fer els deures", ha recalcat Aragonès en una entrevista a 'La Vanguardia'. "Tan important és no posar-nos dates inamovibles que serien una soga al coll com deixar clar que això no pot ser un qui dia passa, any empeny", ha continuat el candidat d'ERC, que ha justificat l'absència del Govern a l'acte de Seat amb Sánchez i el Rei: "A l'hora de treballar i implicar-nos hi serem, per fer un besamans no".
Les dades de dissabte tanquen, pràcticament, una setmana que han certificat l'estabilitat a la baixa del coronavirus. Lleu però progressiva en tots els indicadors: des de la pressió hospitalària directa fins als positius detectats. Així doncs, els ingressos a l'UCI detecten deu baixes, ara 505 respecte a les 515 d'ahir. Amb dos dies s'ha arribat pràcticament a la vintena de llits lliures extres.
Aquests són els llocs on el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha convocat manifestacions per demà a Catalunya.
✊ #8M2021|| Aquest 8 de març, les estudiants ens organitzem.
— SEPC (@SEPC_nacional) March 7, 2021
👉 Manifestacions:
📌 #Barcelona 11.30h (Pl. Universitat)
📌 #Manresa 11h (Cris Rei)
📌 #Girona 11.30h (Pl. 1O)
📌 #Lleida 18h (Pl. Vic)
📌 #Reus 18.30h (Pl. Llibertat)
📌 #ArenysDeMunt 10h (Pl. de l’Esglèsia) pic.twitter.com/SK5M6SHYl2
Alemanya va comunicar aquest diumenge el registre de 8.103 nous casos de Covid -amb la qual cosa supera els 2,5 milions de positius- a més de 96 morts en les últimes 24 hores, mantenint la tendència estable dels últims dies. La taula actualitzada de dades de la pandèmia de l'Institut Robert Koch (RKI) de virologia mostra així mateix que la incidència acumulada en els últims set dies a tot el país ascendeix a 66,1 casos per cada 100.000 habitants, davant els 65,6 d'ahir.
La Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha ratificat la prohibició de les concentracions i manifestacions del 8-M acordades per la Delegació del Govern per raons de salut pública davant de la pandèmia.
L'ajuntament de Reus estudia fórmules per compensar les restriccions imposades per la Covid-19 en sectors com les acadèmies, els gimnasos i les activitats culturals. La regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, explica a l'ACN que plantegen crear un nou programa de bons de descompte com el que l'any passat va beneficiar el comerç de proximitat, els serveis i l'hostaleria. Durant el 2020 l'administració local va posar a disposició de la ciutadania 600.000 euros en forma de bons de 5 euros que es podien bescanviar en més de 450 establiments adherits. Segons Caelles, la iniciativa va generar un retorn de vora 3 milions d'euros i això ha fet que més de 30 municipis d'arreu de l'Estat s'hagin interessat per conèixer el model.
Estat del Coronavirus aquest diumenge
Damià Calvet, conseller de Territori: "El Govern és l’autoritat urbanística i ambiental, comparteix amb SEAT dues empreses logístiques i s’hi relaciona a diari i discretament. Això és el que compta pel futur elèctric de SEAT, més enllà de visites reials i d’anuncis oportunistes d’ajuts europeus"
El @govern és l’autoritat urbanística i ambiental, comparteix amb SEAT dues empreses logístiques i s’hi relaciona a diari i discretament.
— Damià Calvet🎗 (@damiacalvet) March 7, 2021
Això és el que compta pel futur elèctric de SEAT, més enllà de visites reials i d’anuncis oportunistes d’ajuts europeus.
El món –o concretament els països– sempre s'ha mogut per interessos, aliances i complicitats. La pandèmia del coronavirus no ha fet que els països que el conformen s'uneixin en una mateixa causa, ben al contrari. Les diferents potències han protagonitzat diferents curses per liderar les campanyes de vacunació dels seus països i dels que en poguessin tenir influència.
La paraula “transparència” ha estat la dominant des que va començar el seu regnat. No perquè hagi estat el valor imperant, sinó el més repetit. Ja en el seu discurs de proclamació davant les Corts Generals, el 2014, Felip VI assegurava que la Corona no només havia de buscar la proximitat amb els ciutadans, sinó també “observar una conducta íntegra, honesta i transparent”.
L'escriptor Suso de Toro ha advertit la UE de què pot passar-li si dilluns el Parlament Europeu vota a favor del suplicatori contra Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí.
El TSJM dona suport a la prohibició de les marxes del 8-M per salut pública. Diverses persones s'han concentrat aquesta tarda al costat de la seu de el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) demanant als magistrats que reconsiderin la decisió adoptada per la Delegació de Govern i autoritzin els actes convocats per aquest 7 i el 8 de març pel dia de la Dona.
El Regne Unit posarà fi a la preferència dels homes per heretar títols, escons i hisendes. Els fills homes i els germans homes tenen preferència sobre les filles per heretar títols, escons a la Cambra dels Lords i hisendes. Una escletxa medieval i discriminatori amb el que volen acabar, tot i que el litigi no resulta fàcil ni ràpid.
El Parlament Europeu vota aquest dilluns la proposta per aixecar la immunitat als eurodiputats de Junts Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí. Més d'un any després que el Tribunal Suprem reclamés la retirada de la protecció parlamentària per reactivar les euroordres que pesen sobre ells pel cas de l'1-O, el ple de l'Eurocambra prendrà finalment la seva decisió aquesta setmana. La votació electrònica es farà cap a les 18.30 h del dilluns, però la cambra no anunciarà els resultats oficials fins dimarts a les 9 h del matí. Veient que previsiblement perdran la immunitat, els tres independentistes ja tenen els ulls posats en la batalla judicial per les euroordres, però també en la impugnació de la gestió del suplicatori a l'Eurocambra.
Il·luminaran la catedral de Girona de verd en homenatge als sanitaris un any després de declarar l'estat d'alarma. La iniciativa, d'una empresa privada, es farà el proper 13 de març i des del Bisbat ho han vist "amb bons ulls".
Portades: Un malvat que acarona gats i el duet pop que ho peta a Madrid. Com que les eleccions al FC Barcelona, l’esdeveniment més important de l'agenda d’aquest diumenge, no són d’interès per als diaris editats a Madrid -i menys si el favorit és un independentista com Joan Laporta- les portades de la premsa espanyola ofereixen avui una miscel·lània temàtica. Amb tot, els clàssics no deceben mai, i per això avui sobresurten de la mirada ràpida al quiosc els diaris ‘ABC’ i ‘La Razón’. El primer per apuntar-se a les teories de la conspiració i el segon per una portada que ens descobreix el duet pop que ho està petant a Madrid ara mateix.
El Papa espera un bany de masses a Mossul amb 10.000 persones. El Papa Francesc continua amb el seu viatge de llegenda a l'Iraq. Aquest matí visita Mossul on ha començat una missa en un estadi que aplega deu mil persones.
La Xina confirma brots de pesta porcina africana a les províncies clau de producció de porc de Sichuan i Hubei. El brot va matar 38 porcs en una granja de 127 porcs a Sichuan, la província productora més gran de la Xina. A Hubei, la malaltia es va detectar en un camió de garrins que eren transportats il·legalment des d’una altra província. De 165 garrins, 10 estaven infectats i cinc havien mort.
Quatre orangutans-cinc bonobos del zoològic de San Diego (Califòrnia, EUA) es van convertir en els primers animals en rebre una vacuna contra la covid-19. Segons la directora de conservació i salut de la vida silvestre a San Diego Zoo Wildlife Alliance, Nadine Lamberski, es tracta d'una vacuna experimental exclusivament per a animals desenvolupada per una empresa farmacèutica veterinària.
La reobertura de les escoles d'Anglaterra a tots els alumnes dilluns marcarà el primer pas cap a la normalitat, i només és possible gràcies als esforços de la ciutadania per reduir les taxes d'infecció, va dir el primer ministre britànic Boris Johnson. Johnson ha anunciat un full de ruta per aixecar les mesures de bloqueig que permet obrir primer les escoles, seguit en etapes posteriors per alleugerir gradualment les restriccions a la barreja amb altres persones i la reobertura de botigues no essencials i altres llocs.
Així ha estat l'arribada del Papa Francesc a Erbil.
#PapaInIraq l’arrivo di Francesco a Erbil. Segui le nostre dirette su 105 Fm a Roma, Dab+ e canale 733 sul digitale terrestre pic.twitter.com/9HtP18JLCh
— Radio Vaticana Italia (@Rvaticanaitalia) March 7, 2021
El Papa arriba a Erbil, el Kurdistan iraquià, on comença la seva tercera jornada. Aquest matí resarà a Mossul per les víctimes de l'Estat Islàmic i després visitarà la comunitat cristiana de Qaraqosh, devastada pel gihadisme.
Avui hi haurà una manifestació nocturna no mixta a les 19h convocada pel col·lectiu Se va a armar la gorda. La mobilització s'iniciarà a la parada d'FGC El Putxet.
Demà, #7M, com cada any, és la #ManiNocturna #LaNitÉsNostra, a #Barcelona.
— La Gorda #8Març (@se_va_armar) March 6, 2021
Ens trobem demà a les 19h, al Ferrocarrils El Putxet.
Juntes som més fortes,
Cuidem-nos entre totes i prenem els carrers i la nit!#JoNoEmQuedoACasa
Petits grups d'encaputxats van llançar ahir a la tarda ampolles i pedres contra agents d'antiavalots dels Mossos d'Esquadra, aprofitant la manifestació convocada al centre de Barcelona sota el lema "Fins que caiguin". La marxa va transcórrer amb certa tensió amb els grupets que protagonitzaven incidents, i va estar la de menys intensitat de la desena de convocatòries celebrades fins ara. I també va estar la menys multitudinària, perquè en el moment de més presència s'hi van comptar 750 persones, segons la Guàrdia Urbana.
El vicepresident amb funcions de president, Pere Aragonès, va seguir personalment ahir al vespre des del CECOR, el Centre de Coordinació dels Mossos d'Esquadra, l'evolució del dispositiu activat arran de la nova manifestació convocada a Barcelona en relació amb l'empresonament del raper Pablo Hasél i contra els atacs a les llibertats.
La Generalitat va declarar ahir dissabte un nou episodi d'alta contaminació per partícules a tot Catalunya. La mesura es va prendre atenent als nivells elevats de partícules en suspensió de diàmetre inferior a 10 micres (PM10) enregistrats per la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica (XVPCA) i es tracta del segon episodi en només 10 dies al territori català.
Què passarà avui?
-
Se celebrarà un acte feminista dels comuns i Unidas Podemos, amb Irene Montero, Yolanda Díaz, Ada Colau i Sira Rego.
-
A Barcelona hi haurà una concentració amb el lema 'Per la dignitat i la igualtat de les dones en l'Església' convocada per la coordinadora de dones creients Alcem la Veu.
-
A Agramunt, es presentarà un estudi sobre els noms de dones a les vies i espais públics de l'Urgell.
Quin temps farà avui?
Meteocat
- Fins a migdia, el cel estarà mig o puntualment molt ennuvolat, sobretot als dos extrems del litoral i prelitoral, tot i que amb més clarianes durant el matí al nord-oest. A partir de migdia creixeran nuvolades a punts de muntanya que al llarg de la tarda s'estendran a altres punts del territori. Independentment, continuaran circulant bandes de núvols alts.
- De matinada i fins a mig matí és probable precipitació feble a les Terres de l'Ebre i al litoral i prelitoral nord. A partir de migdia s'espera ruixats dispersos, febles o localment moderats a punts de muntanya, però especialment al Pirineu, Prepirineu i al quadrant nord-est. S'acumularan quantitats minses, localment poc abundants de precipitació, i és possible que localment vagin acompanyats de tempesta i calamarsa o neu rodona durant la tarda. La cota de neu voltarà els 1.500 metres.
- La temperatura mínima serà lleugerament més baixa. Al Pirineu i Prepirineu rondarà entre -1 i 4 ºC, a la depressió Central entre 0 i 5 ºC, al prelitoral entre 2 i 7 ºC i al litoral entre 5 i 10 ºC. La màxima quedarà semblant o lleugerament més alta arreu. Arribarà a valors de 10 a 15 ºC al Pirineu, de 12 a 17 ºC al Prepirineu i a la depressió Central, i de 13 a 18 ºC a la resta.
- La visibilitat serà entre bona i regular, amb nombrosos bancs de boira i boirina fins a mig matí a planes i fondalades de l'interior. Persistirà la pols en suspensió.
- Al litoral i punts del prelitoral bufarà vent de component nord a l'inici i final del dia, i de component est la resta del jorn, entre fluix i moderat; tot i això es reforçarà en forma de gregal a partir de la tarda al litoral central. A la resta del territori el vent serà fluix i de direcció variable, si bé predominarà el vent de component sud i est al centre del dia.