Dimecres, 25 d'abril de 2018
El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, ha reconegut aquest dimecres que el fet que hi hagi polítics a la presó "no facilita cap solució". A més, ha afegit que no li agrada gens aquest situació, però justifica que si estan empresonats és perquè van prendre " decisions sabent que contravenien la llei i que podien tenir conseqüències". Llegeix més
El camí de la reforma de la llei de Presidència per fer possible la investidura a distància de Carles Puigdemont apareix cada cop més difícil de transitar. No només perquè totes les fonts apunten que el govern espanyol la recorrerà, sinó perquè, en virtut del 155, aquesta reforma no serà vigent fins que la vicepresidenta espanyola, Soraya Sáenz de Santamaría, la promulgui i la publiqui al DOGC. Això deixa en les seves mans l'administració dels temps i pot barrar el pas a qualsevol intent d'aprofitar l'interí entre l'aprovació de la reforma de la llei i la hipotètica suspensió per tirar endavant la investidura. Llegeix més
Dos pots de crema. Quaranta euros. Això li ha costat la dimissió a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes. O això és el que ens han volgut fer creure. Llegeix més
El president del Parlament, Roger Torrent, es reunirà demà a la cambra catalana amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, per sumar-la al seu front contra la "repressió" de l'Estat, que impulsa des del març, després de l'empresonament de diversos diputats de JxCat i ERC.
La reunió tindrà lloc a les 11:30 hores al despatx d'audiències de Torrent al Palau del Parlament, en el marc de les seves trobades amb responsables de partits, institucions i entitats amb la finalitat de configurar un "front democràtic pels drets i les llibertats".
L'Ajuntament de Barcelona ha convocat 79 places de bomber per al Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de Barcelona. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui les bases de la convocatòria amb els corresponents requisits dels aspirants.
Durant els pròxims 20 dies naturals, a partir de demà, 26 d'abril i fins al pròxim 15 de maig, queda obert el termini per a la presentació d'instàncies dels candidats per optar a una d'aquestes places.
L’economista Xavier Sala-i-Martín, minuts abans de la dimissió de Cristina Cifuentes com a presidenta de la Comunitat de Madrid ha fet un càlcul sobre el preu de la renuncia. Llegeix més
La segona edició del sorteig de la Grossa de Sant Jordi se celebrarà a les 13.00 hores d'aquest divendres a l'Auditori de Girona, on va caure el primer premi de la passada edició, ha informat la Generalitat en un comunicat aquest dimecres.
El president Carles Puigdemont des d’Alemanya i el conseller Toni Comín des de Bèlgica han votat al ple del Parlament d’aquest dimecres. Ho han fet malgrat l’amenaça d’impugnació del president espanyol, Mariano Rajoy, després que aquest dimarts la Mesa acceptés la petició de vot delegatdel conseller de Salut. Ho han fet per a votar els informes de compliment del pressupost de la Cambra. També ho han fet a favor de la convalidació del decret de recuperació de la paga extraordinària dels treballadors públics de desembre 2012 i del decret de pròrroga pressupostària. Llegeix més
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, ha anunciat la seva dimissió del càrrec aquest dimarts passades les 12 hores del matí, però no renunciarà a la seva acta de diputada a l'Asamblea de la Comunitat de Madrid. Llegeix més
El Ministeri d’Agricultura, Alimentació, Pesca i Medi Ambient, per mitjà de la Direcció General de Sostenibilitat de la Costa i el Mar, té prevista una inversió de 782.000 euros a la costa tarragonina per pal·liar "els efectes dels temporals de principis de març i lluitar contra l’erosió de les platges".
Els treballs, gestionats des del Servei de Costes que el Ministeri té a la demarcació, milloraran les platges dels termes municipals de Cunit, Calafell i El Vendrell (Baix Penedès); Roda de Berà, Altafulla, Tarragona i Salou (Tarragonès); Cambrils i Mont-roig del Camp (Baix Camp); L’Ampolla i Deltebre (Baix Ebre) i Sant Jaume d’Enveja (Montsià).
El portaveu adjunt del grup parlamentari d'ERC, Gabriel Rufián, ha afirmat avui que la seva formació "mai" podrà donar suport a uns Pressupostos Generals de l'Estat que són els "dels colpistes del 155". En roda de premsa al Congrés després de finalitzar la primera sessió del primer dia de debat de totalitat als comptes públics del 2018, Rufián ha criticat que els Pressupostos siguin "tremendament reaccionaris".
El brot de xarampió que s'ha detectat entre pacients i treballadors de l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa està contingut i sembla que no anirà a més. En una mateixa cadena de transmissió, deu persones han estat afectades per la malaltia, la meitat treballadors i l'altra meitat pacients o altres contactes d'aquestes persones. El director del centre hospitalari tortosí, Victorian Peralta, ha defensat que no es preveu que aquesta xifra creixi, ja que el 98-99% dels treballadors sanitaris estan donant resultats d'immunitat al xarampió positius, en les proves de protecció immunitària que s'estan fent.
Els nacionalistes bascos ho accepten a canvi d'equiparar les pensions a l'IPC.
Sentiments creuats. PSOE i Units Podemos han celebrat l'anunci de dimissió de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, encara que això fruste els plans per apartar el PP del Govern de Madrid.
El president del PP català, Xavier García Albiol, ha valorat positivament la decisió de Cristina Cifuentes de deixar la Presidència de la Comunitat de Madrid després de publicar-se un vídeo en què un empleat de seguretat la va retenir en emportar-se d'un hipermercat productes que no va pagar, perquè dimitint evita que Podemos "assalti" la Comunitat.
Un convidat no fa un programa però hi contribueix. La nit a 8tv busca el seu lloc al prime time i ha fet la seva millor audiència, un molt bon 5%, amb una independentista, Elsa Artadi.
El govern de la Comunitat de Madrid continuarà en funcions fins que es prengui possessió d'un nou executiu. Així ho estableix l'article 24 de l'Estatut d'Autonomia de la capital espanyola.
El president del Govern espanyol ha valorat la renúncia de Cristina Cifuentes a la presidència de la Comunitat de Madrid.
La publicació del vídeo del 2011 on es veu suposadament la presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, després de ser enxampada robant a un supermercat, ha fet que el PSOE redobli la pressió sobre Ciutadans perquè doni suport a la moció de censura anunciada després de la polèmica pel màster fals.
El president Carles Puigdemont des d’Alemanya i el conseller Toni Comín des de Bèlgica han votat al ple del Parlament d’aquest dimecres.
Anunci de Rajoy per a impedir la investidura proposada per JxCat. Més informació.
Nicolas Tomàs
Atenció! Vídeo en el qual es pot veure la presidenta madrilenya després d'un furt.
La coordinadora general del PDeCat, Marta Pascal, ha estat entrevistada a El Matí de TV3.
Atenció! Primera vegada que la política de JxCat adverteix d'aquesta possibilitat. Tot el que has de saber.
Problemes a Vueling avui per la cancel·lació de vols. Més informació.
Els estudiants denuncien que es fan "llistes negres" amb els alumnes que participen a les manifestacions. Avui protesten amb la cara tapada. Hi ha piquets als accessos al recinte.
La dissenyadora catalana creu que les núvies estan canviant, que cada cop saben més de moda i que cada vegada més són més grans.
El vehicle ha topat contra un pont i l'ha fet malbé. Hi ha 5 quilòmetres de cua.
Si volen ser considerats com "indicació terapèutica" hauran de passar els mateixos controls que la resta de fàrmacs per avaluar la seva eficàcia; si no, hauran de portar una etiqueta on s'especifiqui que no són medicaments.
Segons els veïns, les obres, que inclouen la remodelació del Camp Nou, continua sense complir amb la legalitat i va en detriment de l'interès públic. Aquest matí explicaran les seves queixes.
És la primera jornada de dos dies de vaga dels pilots de Vueling.
Se l'imputa un delicte de desobediència y prevaricació per negar-se a facilitar el trasllat de les 44 obres de Sixena dipositades al Museu de Lleida.
La companyia espera que 8 de cada 10 passatgers puguin volar amb normalitat gràcies als serveis mínims decretats. Llegeix més
Elsa Artadi, diputada de Junts per Catalunya (JxCat) ha afirmat aquest dimarts a la nit a 8TV que no pot "posar la mà al foc" sobre si hi haurà un govern abans del 22 de maig a la Generalitat.
Foto de Sergi Alcàzar
Foto de Efe
Foto de l'ACN
Algunes portades del diaris d'avui: