Primera jornada de vaga de pilots de Vueling amb afectacions a l'aeroport de Barcelona. 76 vols des de o amb destinació al principal aeroport de Catalunya es veuran afectats avui per cancel·lacions. La vaga, que comença avui, també està convocada per a demà, 26 d'abril, i es reproduirà també per al 4 i el 5 de maig. El total d'afectacions programades avui és de 122.

Els efectes de la vaga es veuran especialment a l'aeroport barceloní, on la companyia té la seva principal base operativa. S'han cancel·lat 38 vols amb sortida i uns altres 38 amb arribada tant aquest dimecres com demà dijous. Vueling assegura que va advertir els seus clients de les cancel·lacions de vols produïts per la vaga, que ha estat provocat per la sortida de 120 pilots de la companyia. La jornada en el Prat ha començat amb normalitat.

Vueling ha fet pública una llista de vols afectats per l'aturada dels pilots, tant per als previstos per a dimecres com per a dijous.

El meu vol està afectat?

El Ministeri de Foment ha decretat els serveis mínims davant la vaga. Com vols especialment protegits per les autoritats es troben les Illes Balears i Canàries.

Per als vols que tinguin una alternativa de transport per un temps menor a cinc hores, el servei serà del 30%, mentre que si aquest temps és superior, s'assolirà el 51% dels vols.

Amb tot, Vueling assegura que el 81% dels vols previstos per aquesta jornada operaran amb normalitat, mentre que el 19% restant es veurà cancel·lat. Això equival, segons ha pogut saber El Nacional, al 86% del passatge previst.

Per què hi ha vaga?

El Sindicat Espanyol dels Pilots de Línies Aèries (SEPLA) ha impulsat la vaga de pilots de Vueling després que hagi considerat que s'hagi incomplert el conveni col·lectiu de la companyia amb relació als pilots.

Els pilots han convocat la vaga perquè, segons asseguren, la situació s'ha tornat insostenible després que més de 120 pilots hagin marxat de la companyia. De fet, ja han denunciat en diverses ocasions els "reiterats incompliments" de Vueling, tant d'articles del conveni col·lectiu de pilots com dels acords que regulen les bases a l'estranger.

Vueling ha focalitzat el seu creixement a escala europea, una línia de negoci que no agrada els treballadors, que demanen també concentrar esforços a Espanya. D'altra banda, els pilots també demanen una pujada salarial del 30% per apropar-se així als sous d'altres aerolínies.