Ja hi ha serveis mínims per la vaga de Vueling convocada per als dies 25 i 26 d'abril i 3 i 4 de maig (totes dues convocatòries, en dimecres i dijous). Com sempre, aquests serveis "responen a la necessitat de comptabilitzar el dret a vaga d'aquest col·lectiu de treballadors, amb el de la mobilitat dels ciutadans i la salvaguarda de l'interès general", segons informa el Ministeri de Foment.

Els vols que ja estaven programats abans que s'anunciés la vaga, sortiran tots, així com el 100% dels serveis domèstics de la companyia per cada ruta en territoris no peninsulars. Mentrestant, també hauran de sortir el 51% dels vols domèstics que l'única alternativa de transport públic sigui superior a 5 hores en totes les rutes internacionals amb origen o destinació Espanya.

Els serveis que l'alternativa de transport sigui inferior a 5 hores de trajecte es reduiran, de la seva banda, fins el 30%. A més, també s'hauran d'assegurar que hi hagi la tripulació necessària per complir aquests serveis mínims i, precisament per això, Foment, amb Aena i Vueling, controlaran el desenvolupament dels serveis mínims de les quatre jornades de vaga i, també, el compliment dels drets dels passatgers.

Els pilots han convocat la vaga  perquè, segons asseguren, la situació s'ha tornat "insostenible" després que més de 120 pilots hagin marxat de la companyia. De fet, ja han denunciat en diverses ocasions els "reiterats incompliments de Vueling, tant d'articles del conveni col·lectiu de pilots com dels acords que regulen les bases a l'estranger".