Diumenge, 5 de juliol de 2020
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha presidit aquesta tarda una reunió d'una nova comissió de coordinació per fer el seguiment de la situació a la comarca de Segrià, després del confinament perimetral que es va decretar ahir, segons que ha informat la institució catalana. El vicepresident, Pere Aragonès; la consellera de la Presidència i Portaveu de Govern, Meritxell Budó; el conseller d'Interior, Miquel Buch; la consellera de Salut, Alba Vergès; el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, i la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, han acompanyat Torra.
Desenes de lleidatans que es trobaven de vacances o de cap de setmana a la costa tarragonina han anat tornant aquest diumenge als seus domicilis del Segrià després que dissabte es decretés el confinament d'aquesta comarca pel repunt de casos de coronavirus. En conèixer l'anunci del Govern, molts van optar per tornar a casa el mateix dissabte abans de les 16 hores però altres han aprofitat per gaudir tot el cap de setmana a la platja.
Així s'ha decidit en la reunió de la comissió de coordinació d'aquest diumenge, presidida pel president de la Generalitat, Quim Torra, que ha estat avaluant la situació a la comarca després de decretar-ne el confinament perimetral el dissabte.
Desenes de lleidatans que es trobaven de vacances o de cap de setmana a la costa tarragonina han anat tornant aquest diumenge als seus domicilis del Segrià després que dissabte es decretés el confinament d'aquesta comarca pel repunt de casos de coronavirus. En conèixer l'anunci del Govern, molts van optar per tornar a casa el mateix dissabte abans de les 16 hores però altres han aprofitat per gaudir tot el cap de setmana a la platja.
Pujar al Tagamanent no és fàcil, però quan algú s’entesta a pujar-hi als 90 anys ha de ser perquè té una poderosa raó per fer-ho. Jordi Pujol, que, per si algú no se'n recorda, va ser president de Catalunya durant 23 anys, s’ha entestat aquest diumenge a fer el cim.
Sis dotacions dels Bombers de la Generalitat treballen en un altre incendi a la planta de recollida i tractament de residus de l'empresa Auladell, a Sarrià de Ter. És el tercer foc que crema la planta de l'avinguda de França en un mes i mig, amb el primer el 22 de maig i el darrer el 6 de juny. Els Bombers han rebut un avís a les 18.31 hores d'aquest diumenge després que una columna de fum negre sortís de la planta de reciclatge.
La Xina porta amagant des del 2012 en un laboratori de Wuhan un virus similar al coronavirus que ha provocat la propagació de la Covid-19. Així ho ha revelat aquest dissabte una investigació del diari anglès The Sunday Times. "L'agost del 2012, un petit equip de científics es van desplaçar fins al sudoest de la Xina per investigar una nova i misteriosa malaltia", relata el rotatiu.
El Festival de Llegendes de Catalunya ha aconseguit reunir més d'un miler de visitants malgrat les restriccions que s'han pres a causa de la Covid-19. El codirector de la cita, Víctor Borràs, ha reconegut que s'han hagut de reinventar per poder tirar endavant la mostra, implantant limitacions d'aforament, programant més passis, i establint la venda d'entrades anticipada per a tots els muntatges.
Únicament es requerirà a l’alumnat que acrediti el motiu del desplaçament fins a la seu d’examen assignada. Tal i com estava previst, l’estudiantat haurà de seguir les mesures de protecció dictades: distància social de seguretat, higiene de mans i utilització de la mascareta.
Es tracta de Ruxolitinib. Ara han començat un assaig per comprovar l'eficàcia del tractament en altres pacients. La malalta, de 65 anys, tenia una insuficiència respiratòria i cardíaca molt greu i no havia reaccionat a cap tipus de tractament. El fàrmac li va reduir els símptomes en només 48 hores, ha explicat el vicepresident de la fundació, Evarist Feliu, que ha detallat que "la tenien ingressada i intubada i que li havien fet una traqueotomia i que anava de mal en pitjor".
El regidor de Seguretat Ciutadana ha explicat que el sistema de sensors s'ha acabat d'ajustar durant aquesta primera setmana i ha remarcat el bon funcionament de l'aplicació. La Savinosa és la platja que ha registrat més assistència de banyistes.
El vicepresident segon espanyol i secretari general de Podemos, Pablo Iglesias, ha assegurat aquest diumenge que el líder del PP, Pablo Casado, "no serà mai president d'Espanya", per la qual cosa ha vaticinat que el substituirà l'actual president de la Xunta de Galícia com a nou líder dels populars. "Penseu que Feijóo està interessat en ser quatre anys més president de Galícia? És evident que no", ha dit en un míting a Vigo amb la ministra de Treball, Yolanda Díaz, i el candidat lila a la Xunta, Antón Gómez-Reino.
Set casos corresponen a l'escorxador de Ried, dos a una planta de Braunau i els tres últims a la planta de Wels. Les proves realitzades a altres treballadors estan encara pendents dels resultats i s'està fent un seguiment dels contactes dels positius.
El conselleiro de Sanitat de la Xunta de Galícia, Jesús Vázquez Almuiña, ha afirmat aquest diumenge que les persones que hagin donat positiu per coronavirus no podran anar a votar a les eleccions autonòmiques del proper 12 de juliol. No obstant això, els contactes estrets que estiguin en quarantena sí ho podran fer prenent mesures de prevenció.
Un total de 19 províncies estaran aquest dilluns en avís per calor, en una jornada en què ascendiran les temperatures de forma generalitzada, podent superar-se els 40ºC en algunes zones, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).
En una piulada a Twitter, Pueyo ha volgut deixar clar que aquestes "seran claus per aplanar la corba" de contagis de Covid-19. D'aquesta manera, l'alcalde ha volgut sortir al pas de la polèmica al voltant del marge de temps que hi va haver aquest dissabte a l'hora d'aplicar el confinament perimetral a la comarca del Segrià, del qual es va assabentar el mateix dissabte a través d'una trucada d'Aragonès.
L'Ajuntament de Tarragona intensificarà les inspeccions i les sancions davant "la relaxació de les mesures de seguretat amb què alguns establiments estan actuant" respecte al coronavirus, ha informat el consistori aquest diumenge en un comunicat. L'alcalde, Pau Ricomà, ha demanat "l'actuació responsable de totes les persones: propietaris i clients" i ha requerit prendre com un avís el retorn al confinament del Segrià (Lleida) davant un augment de casos a la comarca.
La moneda digital de Barcelona, la REC (Recurs Econòmic Ciutadà), ha estat guardonada per la Comissió Europea amb el premi EIC Prize on Blockchains for Social Good, en la categoria d'inclusió financera. Segons un comunicat de l'Ajuntament de Barcelona, aquesta moneda ciutadana està present en 160 comerços i circula en els deu barris que formen la franja de l'Eix Besòs i que pertanyen als districtes de Sant Andreu, Sant Martí i Nou Barris.
Assegura que totes les mesures que s'han anat adoptant per fer front a la pandèmia de la Covid-19 s'han pres de forma "conjunta i consensuada" a través del Procicat, "que és l'òrgan que està gestionant aquesta crisi".
La líder de Ciutadans, Inés Arrimadas, i el president del PP, Pablo Casado, han reafirmat la seva aliança de coalició per a les eleccions basques del pròxim 12 de juliol a Gernika. Casado i Arrimadas s'han proclamat l'única opció "constitucionalista" i han fet una crida als socialistes i als nacionalistes decebuts amb Pedro Sánchez i el PNB per aconseguir un País Basc "més lliure". A més, han reivindicat el llegat dels que es van "jugar la vida en temps d'ETA".
Es tracta del triatló 123 a Remontar Barcelona i s'han repartit entre les diverses propostes esportives que han anat des de natació i ciclisme fins a cursa a peu i una masterclass de spinning. El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha destacat que l'esdeveniment dona el tret de sortida a la recuperació de la ciutat per la pràctica esportiva popular.
Pedro Sánchez ha assenyalat que el que cal ara és "aprendre a conviure amb el virus" i fer les coses amb responsabilitat, però ha demanat que cal seguir cap a "la nova normalitat", per tal de poder recuperar l'economia. "No podem abaixar la guàrdia, s'han de fer les coses amb seguretat, però hem de recuperar els carrers, els comerços i les empreses per poder tornar a mirar endavant", ha remarcat.
"Anem tard, però avancem". Així ha valorat el president de la Cambra de Barcelona, Joan Canadell, la identitat digital posada en marxa pel Consell per la República. En un tuit publicat aquest diumenge, Canadell ha recuperat algunes idees que va deixar escrites fa més d'un any sobre el paper que tindrà l'entitat liderada pel president Puigdemont en el procés d'independència.
Algunes botigues de l'Eix Comercial han assegurat que han notat menys afluència de compradors, tot i ser el primer diumenge de rebaixes. Alguns clients, en canvi, han explicat que tenien pensat anar a la platja i que arran del confinament, han optat per sortir a comprar.
L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, i el president de la Generalitat, Quim Torra, han protagonitzat un petit malentès aquest diumenge com a conseqüència del confinament de la comarca del Segrià.
Els ingressats per casos de covid-19 confirmats als hospitals de Lleida s'han elevat aquest diumenge a 49, segons les últimes dades oficials de Salut. Es tracta de 33 persones ingressades a l'hospital universitari Arnau de Vilanova, sis d'elles a l'UCI, i 16 en centres privats: 7 persones a l'HLA Pepertuo Socorro i 9 al Vithas Salut Lleida.
El conseller d'Interior de la Generalitat, Miquel Buch, ha explicat aquest diumenge que s'imposaran multes de 100 a 600 euros als qui se saltin el confinament imposat al Segrià després d'un augment de casos de Covid-19 a la comarca, segons el previst en la Llei de Salut Pública.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, considera que si es detecten de manera ràpida rebrots com el de Lleida, és gràcies a que el sistema sanitari està "molt més preparat" ara que no pas al març. Sánchez ha tornat a lloar el comportament de la societat enfront a la pandèmia i ha avalat la "cogovernança" amb les comunitats autònomes durant l'estat d'alarma.
Neymar podria veure com es fa realitat el seu desig de tornar al Barça aquest estiu. L'estrella brasilera i el PSG han arribat a un acord per facilitar el seu fitxatge per l'entitat blaugrana si Josep Maria Bartomeu ho torna a intentar, segons ha publicat el diari AS.
La incapacitat de no saber definir què es vol o què s’espera de l’altra persona comporta no posar etiquetes. Però la majoria de vegades, dues persones no s’entenen si no parlen o es comuniquen (en el mateix idioma). Sense etiquetes, com defineixes? Diguem-ne gerani, per exemple.
La crisi del coronavirus ha tingut diferents incidències. Més enllà de la crisi sanitària i l'econòmica, la de l'educació fa temps que treu el nas tímidament. Els experts asseguren que la situació del confinament per la Covid no ha provocat una crisi en el sector però sí que ha posat de manifest que algunes coses no van bé des de fa temps.
Un motorista ha mort aquest diumenge en un accident a l'N-260 a Pont de Bar, a l'Alt Urgell després de xocar frontalment contra un turisme, segons ha informat Trànsit. Amb aquesta víctima, són 53 les persones que han mort en un accident de trànsit aquest any a la xarxa viària interurbana catalana.
La regió sanitària de Lleida ha confirmat 140 nous casos de coronavirus, segons les últimes dades publicades pel Departament de Salut aquest dissabte. La xifra suposa un lleuger descens respecte a dissabte, quan se'n van detectar 155, però confirma la tendència en augments de triple dígit en els últims dies.
La unitat contra el blanqueig de capitals dels Mossos d'Esquadra es van presentar al Camp Nou aquesta setmana per sol·licitar documentació en relació als contractes amb l'empresa I3 Ventures, la firma encarregar de monitorar les xarxes socials pel club i que va generar comptes falsos on es criticava a alguns jugadors de la plantilla.
El 85% dels catalans tenen clara la sentència: el rei emèrit Joan Carles I ha delinquit i, per això, ha de ser jutjat, com qualsevol altre ciutadà. És la dura conclusió que reflecteix l'enquesta de l'Institut Feddback per a ElNacional.cat sobre la percepció que té de la monarquia espanyola la ciutadania catalana.
Sis anys després d'haver accedit al tron, la figura del rei Felip VI obté una pèssima valoració entre els catalans, molt per sota dels mínims, en concret, un 2,73 en una escala de 0 a 10. A la vegada, la sortida que es dona a aquesta situació no pot ser més concloent: una majoria àmplia, el 56,3%, creu que el monarca hauria d'abdicar per la corrupció.
El Departament de Salut ha notificat cinc morts per coronavirus a Catalunya. El nombre total de morts per la Covid-19 ja s'enfila fins als 12.591.
Un accident entre dues motos a la C-25 al seu pas per Santa Coloma de Farners ha deixat dos persones ferides, una d'elles en estat greu. Per causes que s'investiguen, els dos motoristes han topat i han caigut a la calçada de l'Eix Transversal, en el punt quilomètric 220 en sentit Girona.
El president del Parlament, Roger Torrent, ha lamentat que els partits independentistes s'hagin centrat durant la legislatura "en una lògica més de competició que de cooperació". En una entrevista al diari 'El Punt Avui', Torrent ha dit que "el gran dèficit" de la legislatura és que els partits independentistes i la majoria parlamentària no han pogut "dibuixar, prou clarament, una agenda política compartida".
La unitat contra el blanqueig de capitals dels Mossos d'Esquadra es van presentar al Camp Nou aquesta setmana per sol·licitar documentació en relació als contractes amb l'empresa I3 Ventures, la firma encarregar de monitorar les xarxes socials pel club i que va generar comptes falsos on es criticava a alguns jugadors de la plantilla.
La pandèmia del nou coronavirus originat a la ciutat xinesa de Wuhan ha registrat en les últimes 24 hores més de 192.000 casos, i eleva el total a més d'11 milions de contagis amb més de 530.000 víctimes mortals, segons l'últim balanç publicat per la Universitat Johns Hopkins.
La crisi del coronavirus no ha impedit que gairebé el 100% dels hotels de la Costa Brava del Baix Empordà hagin obert, i amb ocupacions millors de les esperades. Tot i que els primers mesos de l'estat d'alarma les previsions eren "dolentes", després de la desescalada els establiments han vist com les reserves incrementaven i els clients apostaven per venir als hotels d'aquesta part del litoral.
La cursa per trobar una vacuna no s'atura. La Universitat d'Oxford té en marxa un assaig per trobar una vacuna contra el coronavirus. Una de les vacunes amb les que es treballa ja està en fase tres de les proves.
La cursa per trobar una vacuna no s'atura. La Universitat d'Oxford té en marxa un assaig per trobar una vacuna contra el coronavirus. Una de les vacunes amb les que es treballa ja està en fase tres de les proves.
El vicepresident d'Òmnium Cultural, Marcel Mauri, no confia en una sortida dialogada al conflicte polític entre Catalunya i l'Estat i assegura que mentre el govern espanyol "se segueixi comportant així" és "impossible" una sortida democràtica.
La crisi del coronavirus ha tingut diferents incidències. Més enllà de la crisi sanitària i l'econòmica, la de l'educació fa temps que treu el nas tímidament. Els experts asseguren que la situació del confinament per la Covid no ha provocat una crisi en el sector però sí que ha posat de manifest que algunes coses no van bé des de fa temps.
Una àmplia majoria dels catalans i catalanes ho té molt clar. Si es convoqués un referèndum sobre la monarquia espanyola, el 69% votaria a favor de la proclamació de la república. No obstant això, fins a un 63,1% no creu que la continuïtat de la monarquia encapçalada actualment per Felip VI corri ara perill. Així ho posa de manifest una enquesta elaborada per l'Institut Feedback per a ElNacional.cat sobre la percepció que té la ciutadania catalana de la monarquia espanyola.
“Què som?”. Aquesta és una de les preguntes que, probablement, tothom s’ha fet alguna vegada pensant en aquella persona. També pot ser motiu de discussió, quan dues persones no volen o esperen el mateix de l’altra. O de ruptura, llavors. De vegades, identificar les emocions costa. Un fet clau per respondre aquesta pregunta. Però no només. Sovint, pot fer por perquè no s’hi està acostumat. A sentir, a tenir un company de viatge. No saber identificar les emocions també vol dir no saber valorar tenir el suport incondicional d’algú.
El vicepresident d'Òmnium Cultural, Marcel Mauri, no confia en una sortida dialogada al conflicte polític entre Catalunya i l'Estat i assegura que mentre el govern espanyol "se segueixi comportant així" és "impossible" una sortida democràtica.
El conseller d'Interior de la Generalitat, Miquel Buch, ha avisat aquest dissabte que el confinament del Segrià (Lleida) decretat pel Govern després d'un augment de casos de Covid-19 a la zona demostra que cal no "abaixar la guàrdia en cap cas" davant el coronavirus.
La ciutat de Barcelona també ha registrat alguns brots del coronavirus els darrers dies, tot i que d'una importància menor als que s'han viscut a Lleida. En concret, Salut ha detectat brots als districtes de Sants-Montjuïc i Sarrià-Sant Gervasi. Els darrers quatre dies s'han comptabilitzat 120 casos nous a Sants-Montjuïc i 82 nous a Sarrià-Sant Gervasi, que han fet evident un canvi significatiu en la gràfica.
Lleida confinada. Després d'una reunió d'urgència aquest dissabte al matí amb el Procicat, amb la presència del president de la Generalitat, Quim Torra, i el vicepresident i conseller d'Economia, Pere Aragonès, el Govern ha decidit fer un pas enrere i confinar, de nou, Lleida. La mesura s'ha posat en marxa a partir de les 12 del migdia i afecta la comarca del Segrià. A partir de les 16.00 hores, no ja no s'ha pogut ni entrar ni sortir.
El rebrot de Lleida ja està tenint conseqüències. La ministra de Sanitat de Bèlgica, Maggie De Block, ha recomanat que els ciutadans belgues que tornin de Catalunya facin quarantena quan tornin al país a l'espera dels resultats de la prova del coronavirus, segons ha avançat el diari flamenc De Standaard.
El vicepresident Pere Aragonès visita el president d’ERC Oriol Junqueras a la presó de Lledoners a les 12h
Balanç de la primera setmana de la instal·lació del sistema per controlar l'aforament a les platges de Tarragona
Acte d'homenatge a les víctimes del coronavirus al parc del riu Francolí a Tarragona a partir de les 20h
Estarà serè o poc ennuvolat en conjunt, si bé es formarà algun interval de núvol baix a punts del litoral, sobretot al principi i al final del dia i a la meitat sud de la zona. Hi haurà núvols d'evolució a punts de muntanya del Pirineu, Prepirineu i prelitoral a partir de migdia. A banda, de matinada i fins a primera hora del matí creuaran bandes de núvols alts i mitjans.