La justícia belga ha suspès aquest dimarts les últimes mesures per frenar l'onada de coronavirus al país decretades pel govern d'Alexander De Croo, consistents en el tancament dels teatres, cinemes o sales de concerts.
El secretari general de l'OTAN, Jens Stoltenberg, ha proposat de convocar la reunió del Consell Rússia-OTAN el 12 de gener vinent, han informat des de l'oficina de premsa de l'aliança. Així mateix, les fonts van assenyalar que Stoltenberg "està en contacte amb Rússia sobre aquesta reunió".
La directora general de Salut Pública de la Comunitat de Madrid, Elena Andradas, ha assegurat que els positius per test d'autodiagnòstic que es realitzen els ciutadans i que comuniquen al telèfon d'informació de la covid són comptabilitzats en l'estadística de la regió, però no s'aboquen al sistema de vigilància nacional del Ministeri de Sanitat.
El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts reials decrets per concedir la Gran Creu de la Reial i Distingida Ordre Espanyola de Carles III a 23 exministres de governs encapçalats pel PP i el PSOE, entre els quals figuren Alberto Ruiz-Gallardón, Pablo Iglesias i José Luis Ábalos.
La campanya de vacunació infantil contra el coronavirus que va començar fa dues setmanes ha permès inocular una dosi al 24,6 % dels nens d'entre 5 i 11 anys, segons dades facilitades aquest dimarts pel Ministeri de Sanitat.
El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts la pròrroga durant diversos mesos de dues mesures d'adaptació al brèxit com són l'accés a l'assistència sanitària en relació amb Gibraltar i la validesa a Espanya dels permisos de conducció britànics.
El conductor d’un turisme ha mort en una sortida de via a la C-13 a Llavorsí (Pallars Sobirà). Amb aquesta víctima, són 130 les persones que han mort en accident de trànsit enguany a la xarxa viària interurbana de Catalunya.
La consellera de Cultura de la Generalitat, Natàlia Garriga, ha abordat amb la seva homòloga a Còrsega, Antonia Luciani, "la importància d'estrènyer vincles i establir col·laboracions per reforçar l'ús i la presència del català i del cors en aquest món global i digital".
Telefónica ha pactat aquest dimarts amb els sindicats la pròxima sortida d'uns 2.700 empleats de l'operadora a Espanya, una iniciativa que li costarà més de 1.500 milions d'euros, però que li permetrà continuar adaptant la seva estructura als canvis derivats de la digitalització.
El cap de l'oposició a l'Ajuntament de Lleida, Fèlix Larrosa (PSC), ha anunciat aquest dimarts que iniciarà converses amb els grups polítics de l'oposició i regidors no adscrits i amb sectors econòmics i socials, "per explorar alternatives a la situació actual" després que aquest dilluns l'alcalde Miquel Pueyo (ERC) perdés la qüestió de confiança vinculada a l'aprovació dels pressupostos per a 2022.
La consellera de Cultura de la Generalitat, Natàlia Garriga, ha abordat amb la seva homòloga a Còrsega, Antonia Luciani, "la importància d'estrènyer vincles i establir col·laboracions per reforçar l'ús i la presència del català i del cors en aquest món global i digital".
El govern alemany ha expressat avui la seva preocupació per l'ordre del Tribunal Suprem rus de liquidar Memorial, la principal organització de drets humans d'aquest país, i ha advertit que amb això es violen els drets de les víctimes i represaliats.
El Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB) ha avalat aquest dimarts les mesures acordades pel Govern per les quals s'estén l'exigència del certificat covid a tota la restauració, independentment de l'aforament, i a tots els espais culturals.
L'Audiència de Barcelona ha avalat la decisió del jutge d'enviar a la Fiscalia Europea una conversa intervinguda a l'empresari i excàrrec de CDC David Madí sobre el repartiment dels fons europeus de recuperació, perquè no es pot descartar que volgués "desviar-los" o "invertir-los il·lícitament".
El director de relacions laborals i assumptes socials de Foment del Treball, Javier Ibars, ha assegurat aquest dimarts que la reforma laboral aprovada pel Govern és "contraproduent" per a les empreses.
El Govern de Bielorússia ha qualificat aquest dimarts de "tibant i poc previsible" la situació a les fronteres amb Polònia, Letònia i Lituània, alhora que ha carregat contra la UE i l'OTAN per "ignorar" els seus compromisos internacionals.
La plantilla del servei d'informació del Bus Turístic de Barcelona ha començat aquest dimarts dues jornades de vaga per protestar per la precarietat amb la qual treballen i exigir que es desafecti de l'ERO temporal aquells empleats que solien treballar en temporada baixa, és a dir, del gener al març.
Algunes autonomies han plantejat reduir la quarantena per covid-19 de deu a cinc dies davant l'onada de contagis per la variant òmicron. Madrid ha defensat aquest dimarts que seria "raonable" avançar en aquesta direcció, Andalusia també ha obert la porta a la mesura i Castella i Lleó ha defensat valorar-la en el marc del Consell Interterritorial de Salut. Fonts del Ministeri de Sanitat han explicat que la mesura s'abordarà al Consell Interterritorial de Salut de demà dimecres si els consellers traslladen la proposta.
"Quantes evidències necessita el Govern català i el president Aragonès per abandonar la via d'un pacte amb l'estat i retornar d'una vegada per totes a l'esperit de l'acord d'investidura?". Aquesta ha estat la pregunta que ha llançat aquest dimarts el diputat de la CUP Xavier Pellicer des del faristol del Parlament, des d'on ha valorat el discurs del president el dia de Sant Esteve, en el qual va defensar la necessitat que aquest 2022 serveixi per desbloquejar el conflicte amb l'Estat, què la negociació avanci i comenci a aportar resultats tangibles.
L'Audiència Nacional ha decidit mantenir obert el procediment d'il·legalització d'Izquierda Castellana, malgrat que tant la fiscalia com l'Advocacia de l'Estat s'havien posicionat a favor d'arxivar la causa contra el partit castellanista. "Aquesta resolució és la confirmació, per si quedava algun dubte, de què estem davant d'un procediment judicial políticament induït, sense la menor pretensió d'aparentar neutralitat o rigor jurídic", ha denunciat aquest dimarts la formació.
El govern d'Andalusia no aprova el finançament autonòmic de Pedro Sánchez. Per il·lustrar el seu descontentament, el portaveu de la Junta andalusa, Elías Bendodo, ha recorregut a la vella retòrica del PP: malgrat que Andalusia sigui "la regió on viuen més espanyols, el 40% del finançament extraordinari ha estat per a Catalunya", fet que, a parer seu, va en contra "l'article 14 de la Constitució i la igualtat de tots els espanyols". Així ho ha afirmat Bendodo aquest dimarts en declaracions a la premsa, on també ha lamentat que el govern estatal dediqui "més diners" al cinema en català que a la lluita contra el covid.
Els fiscals que dirigeixen les indagacions sobre el patrimoni de Joan Carles I han sol·licitat a la fiscal general de l'Estat, Dolores Delgado, que prorrogui la investigació sobre les presumptes comissions il·legals per l'adjudicació de l'AVE a la Meca i sobre el suposat ús de targetes black finançades per un empresari mexicà. Fonts properes al cas han confirmat a Europa Press que aquestes dues línies d'investigació caducaran en els pròxims dies, motiu pel qual s'ha considerat convenient demanar una pròrroga. Una pròrroga de sis mesos que Delgado ja ha signat, segons ha avançat l'ABC aquest dimarts.
La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, i el conseller de Salut, Josep Maria Argimon, han apostat aquest dimarts per reobrir "amb normalitat" les universitats catalanes el 10 de gener, després de les vacances nadalenques habituals. Ambdós membres del Govern de Pere Aragonès han defensat aquesta postura en la reunió telemàtica que han mantingut avui amb els rectors per avaluar la situació epidemiològica actual.
La CUP ha anunciat aquest dimarts que han demanat la compareixença al Parlament del conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, i del de Salut, Josep Maria Argimon, arran de les darreres restriccions sanitàries que s'han aplicat a Catalunya coincidint amb les festes de Nadal.
El cap de l'oposició a la Paeria i primer secretari del PSC de Lleida, Fèlix Larrosa, ha començat una ronda de converses amb els grups polítics de l'oposició i regidors no adscrits a l'Ajuntament de Lleida, així com amb els sectors econòmics i socials, per explorar alternatives a la situació actual de la Paeria.
Amnistia Internacional ha demanat a l'Estat espanyol que "harmonitzi la seva legislació amb les normes internacionals de drets humans" i suprimeixi del codi penal els delictes d'enaltiment al terrorisme i injúries a la Corona, que "restringeixen indegudament la llibertat d'expressió", arran de la decisió de la justícia belga pel que fa al cas Valtònyc.
El sindicat SAP-FEPOL ha demanat aquest dimarts que es proporcionin tests d'antígens als agents dels Mossos d'Esquadra cada dia o com a mínim a l'inici del torn setmanal perquè es puguin controlar el seu estat de salut.
El president del PP, Pablo Casado, ha donat la raó a ERC després de considerar que la reforma laboral pactada amb els agents socials "és fum" i "no deroga" la legislació del 2012, i ha volgut deixar clara l'oposició del PP perquè el seu partit no farà de "crossa" per ajudar Pedro Sánchez.
L'ús del català als webs oficials de l'administració espanyola segueix sent residual o inexistent. Així ho ha corroborat la Plataforma per la Llengua en un estudi publicat aquest dimarts, en el qual han denunciat que els llocs web de tres dels cinc ministeris d'Unidas Podemos són exclusivament en castellà.
Els fiscals que dirigeixen les indagacions sobre el patrimoni de Joan Carles I han sol·licitat a la fiscal general de l'Estat, Dolores Delgado, que prorrogui la investigació sobre les presumptes comissions il·legals per l'adjudicació de l'AVE a la Meca i sobre el suposat ús de targetes black finançades per un empresari mexicà.
El 20è aniversari del Primavera Sound ha estat declarat esdeveniment d'especial interès pel Ministeri de Cultura. El programa de suport està recollit als pressupostos generals de l'Estat pel 2022 aprovats i durarà fins al 31 de desembre del 2024. Es reconeix així el Primavera Sound com "un dels esdeveniments culturals més importants d'Espanya, així com un dels millors festivals de música" en l'àmbit internacional.
La Generalitat planteja que els procediments de desnonament s'hagin de suspendre temporalment si els serveis socials acrediten una situació de vulnerabilitat dels afectats.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha defensat l'acord per la reforma laboral amb els agents socials davant les crítiques d'alguns dels seus socis com ERC, PNB o EH Bildu. "Crec fermament que l'acord social és la millor recepta per fer reformes estructurals inclusives i perdurables en el temps", ha dit Sánchez.
La Comunitat de Madrid autoritzarà dos o tres macrofestes per a Nit de Cap d'Any que comptiamb plans de contingència Covid i altres requisits de seguretat, ja que el lleure nocturn a Madrid no és limitat ni es preveu que ho estigui passades les festes nadalenques.
"Victoria!" És el que han piulat de bon matí les defenses quan la justícia belga ha denegat el lliurament a Espanya del raper mallorquí Josep Miquel Arenas, Valtònyc, a qui la justícia espanyola reclama després de ser condemnat per amenaces, enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona, a tres anys i mig de presó. La persecució ha durat tres anys.
El Consorci d'Educació de Barcelona ha informat aquest dimarts que 36 centres educatius de la capital catalana estan fent obres d'ampliació i millora durant les vacances escolars de Nadal
L'Ajuntament de Barcelona ha presentat un informe als jutjats per demanar el desallotjament immediat d'un narcolocal ocupat al carrer Piquer, al districte del Poble-sec, on ha constatat condicions d'insalubritat i inhabitabilitat.
La presidenta de la Cambra de Tarragona, Laura Roigé, i el regidor de Comerç, Fires, Mercats i Consum de l'Ajuntament de Tarragona, Dídac Nadal, han signat un acord perquè l'entitat continuï col·laborant en la promoció comercial de la ciutat
Un cotxe dels Mossos d'Esquadra s'ha incendiat aquest dimarts al matí a Granollers durant el trasllat d'un detingut de la comissaria cap als jutjats. Segons ha fet públic el sindicat SPC, el vehicle ha començat a cremar quan estava circulant i els agents han hagut de trencar els vidres i la mampara per poder escapar de les flames i salvar el detingut.
El jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Vic ha decretat l'ingrés a presó per a un home, de 26 anys i veí de Manlleu, acusat de cometre dos atracaments en establiments d'Osona. El primer va tenir lloc el 9 d'octubre en una cafeteria de Roda de Ter, quan un home va amenaçar la treballadora amb una falç i va sostreure la caixa enregistradora.
Acaba la roda de premsa posterior al Consell de Ministres. Isabel Rodríguez demana "salut i treball" aquest final d'any.
L'alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, explica que el tancament d'espais municipals com centres cívics, casals de joves, de gent gran o biblioteques es justifica per l'intent del consistori d'evitar contactes entre veïns que podrien posar en risc la seva salut en un "moment greu" de la pandèmia. El mateix Guijarro admet que la mesura pot resultar "impopular" i pot suposar un "trasbals" per als ciutadans però creu que el "bé superior" de la salut és prioritari en aquest moment.
"Intentaré que ens estimem una mica més a nosaltres mateixos", assegura la vicepresidenta.
"És importantíssim que els agents socials dibuixin les polítiques que tinguin a veure amb l'economia i el treball en aquest país".
"El govern espanyol està preocupat i segueix amb atenció l'evolució de tots els indicadors, que demostren que els grups que ja tenen la dosis de reforç són els que tenen menys incidència", exposa la ministra portaveu.
"Espanya es mereixia un acord a tres parts", diu Díaz sobre la reforma laboral.
Sobre la possibilitat de reduir les quarantenes de 10 a 5 dies, Rodríguez diu que s'haurà de plantejar als equips assessors.
"La nova norma té un període de tres mesos per adaptar els contractes", explica Díaz sobre la reforma laboral.
Sobre les mesures contra la pandèmia, la ministra portaveu assegura que el govern espanyol confia en les decisions que puguin prendre les autonomies.
"Els treballadors han entès que hi ha una enorme patologia que anomenada precarietat i temporalitat. Ahir una mare em deia que el seu fill està fart de tenir contractes de dies, que no pot demanar préstecs perquè no té un contracte estable".
"Està molt bé que tots ens escoltem, avancem i millorem", destaca Díaz, que insisteix en el diàleg.
"Aquest govern no s'aixeca de les taules i dialogarà amb tothom", assegura Díaz.
Díaz, preguntada per si es pot tocar alguns aspectes de la reforma: "Portem des de març dialogant amb les formacions polítiques que donen suport al govern espanyol. Ho seguirem fent amb la convicció que el diàleg és possible".
"Tenim una agricultura molt competitiva i la volem continuar potenciant"
"Dos de cada tres ramaders espanyols estan en edat de jubilar-se, tenim l'oportunitat de donar futur al nostre medi rural a través de la incorporació de joves", assegura Planas
Planas assegura que aquest nou pla per la política agrícola està compromès amb la lluita contra el canvi climàtic.
"Hem aconseguit elaborar un pla comú pel conjunt d'Espanya, fet que el govern espanyol valora de manera molt positiva".
Intervé el ministre Luis Planas per explicar el Pla estratègic nacional per la política agrícola comú.
"Vivim en un entorn de molta incertesa produïda per la precarietat"
"Se simplifiquen els procediments per posar en marxa els ERTO en l'àmbit de l'empresa sempre que hi hagi una causa de força major o una insuficiència temporal de la demanda".
"Un 40% dels contractes duren 5 o menys dies a Espanya", lamenta el ministre Escrivá.
"S'ha de deixar enrere la idea que Espanya ha de competir a través de la devaluació salarial".
Intervé el ministre de José Luis Escrivá.
"Dotem a les empreses espanyoles perquè adeqüin el canvi necessari de la temporalitat. Tenen un termini de tres mesos".
"Desenvoluparem un estatut de les persones becàries".
Díaz explica que el contracte temporal per causa productiva es podrà allargar només durant sis mesos.
La vicepresidenta del govern espanyol explica que les úniques causes que podran justificar un contracte temporal són la substitució i productiva.
Díaz explica que es recupera un únic contracte temporal "en el que es recupera la causalitat, profundament motivada i molt restringida".
"Per a una humil advocada laborista poder-li dir a la població que recuperem drets dels treballadors és molt important"
Crítiques al PP: "El no pel no fa molt de mal a Espanya".
L'Ajuntament de Barcelona ha demanat a la justícia el desallotjament immediat d'un narcolocal situat al Poble-sec. Es tracta d'un local del número 26 del carrer Piquer, del que la justícia va descartar a l'agost el desallotjament sol·licitat a través d'una denúncia per la propietat. Un jutjat, però manté oberta una causa per un delicte de salut pública i ara el consistori ha aportat un informe per acreditar la "insalubritat" i "inhabitabilitat" del local.
Díaz treu pit: "Avui és un dels dies més importants pel govern espanyol i per aquesta legislatura".
"Ens permetrà recuperar drets per tots els treballadors i treballadores que són víctimes de la precarietat a l'Estat".
Díaz lamenta que hi ha dones i joves que mai no han pogut signar quelcom que no sigui un contracte porqueria.
La vicepresidenta assegura que aquesta reforma permetrà passar pàgina de la precarietat laboral a Espanya: "Aquesta era la gran anomalia espanyola".
Díaz també agraeix la feina feta durant tots aquests mesos als periodistes: "Ens han seguit en hores intempestives sense poder conciliar les seves vides i en condicions molt dolentes".
Díaz: "Vull donar les gràcies als equips tècnics del ministeri de Treball que des del 17 de març han estat treballant pel bé del nostre país. Això és una rara avis de la política, especialment de l'espanyola".
La vicepresidenta reconeix que no ha estat fàcil arribar a un acord per la reforma laboral amb els agents socials.
El líder del PP, Pablo Casado, ha acusat aquest dimarts el cap de l'Executiu, Pedro Sánchez, de mantenir les seves "falses previsions" econòmiques per "aprovar uns pressupostos a la carta dels seus socis radicals" i que, segons el seu parer, són "la punta de gràcia per a les famílies espanyoles". Així s'ha pronunciat poc abans que el Ple del Congrés aculli l'última votació del projecte de Llei de Pressupostos Generales de l'Estat de 2022 i quedi definitivament aprovat per a la seva entrada en vigor el pròxim 1 de gener.
Yolanda Díaz explica l'acord per la reforma laboral: "Vull donar les gràcies a tothom que ha treballat perquè avui tinguem un nou marc laboral que canviarà la vida de la gent".
El Consell de Ministres ha aprovat avui l'estratègia de seguretat nacional.
"Som un govern que compleix amb els seus compromisos electorals a través del diàleg i l'acord", diu la ministra portaveu, Isabel Rodríguez.
Comença la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.
Adif ha licitat el contracte per a l'execució de les obres de renovació integral de la línia aèria de contacte en el trajecte Figueres-Portbou (Girona). Els treballs tenen un pressupost de 13,73 milions d'euros i un termini d'execució estimat de 24 mesos, i han de permetre reduir el manteniment i les incidències del sistema d'electrificació.
El líder de Vox a Catalunya, Ignacio Garriga, ha anunciat a través del seu compte de Twitter que la seva formació ha presentat aquest dimarts un recurs al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) contra l'aplicació del passaport covid, el toc de queda i el tancament de l'oci nocturn. Es tracta de mesures que l'alt tribunal ja va avalar el 23 de desembre.
Ernest Maragall: "La lluita personal de Valtòmyc s'ha convertit en victòria col·lectiva de la llibertat d'expressió".
El dubte principal aquest dimarts era veure què decidia el tribunal en relació al delicte d'amenaces perquè era força clar que descartaria l'extradició en relació als altres dos. D'entrada, perquè el tribunal va preguntar al Tribunal de Justícia de la UE si podia acceptar l'extradició ràpida pel delicte d'enaltiment del terrorisme, com demanaven les autoritats espanyoles.
L'ANC, sobre Valtònyc: "Nova derrota de l'estat espanyol a Europa".
Òmnium Cultural: "Un cop més, les greus mancances democràtiques de l'estat espanyol queden en evidència a Europa".
Per la seva banda, l'exconsellera Meritxell Serret, que va estar uns anys a l'exili i va tornar a Catalunya, també felicita la "bona feina" dels advocats i espera que el raper pugui celebrar la decisió de la justícia belga amb els seus.
JxCat, ERC, CUP, exconsellers a l'exili i entitats independentistes han celebrat a través de les xarxes socials la "victòria" de Josep Miquel Arenas, conegut com a Valtònyc. I és que el Tribunal d'Apel·lació de Gant ha rebutjat l'extradició del mallorquí. La justícia espanyola el reclamava per una condemna de 3 anys i mig de presó per delictes d'enaltiment del terrorisme, injúries a la corona i amenaces per les lletres de les seves cançons.
La consellera Violant Cervera: "L'Europa dels valors democràtics i de la llibertat és incompatible amb l'Espanya de la repressió".
La consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, sobre Valtònyc: "La música és un mitjà per expressar-se, no una eina per enaltir terrorismes o "injuriar" monarques. Europa ho sap i Europa fa".
Jordi Sànchez, a Valtònyc: "La teva victòria és la victòria de tots aquells que creiem en la llibertat".
L'advocat Andreu Van den Eynde, "content" per Valtònyc però "trist" perquè segueix exiliat.
"El tribunal ha expressat que el meu cas, com el jutge de primera instància, s'ajusta a la llibertat d'expressió. Em sento impotent i amb ràbia, però seguiré lluitant per aquest dret", ha declarat Valtònyc en sortir de la vista del tribunal, passats pocs minuts de les 9 del matí. El cantant ha criticat que "el govern espanyol que es declara el més progressista de la història, continua tenint un Estat feixista".
VÍDEO | Les declaracions de Valtònyc després de conéixer la decisió de la justícia belga:
El Tribunal d'Apel·lació de Gant (Bèlgica) ha confirmat aquest dimarts la negativa inicial dels jutges belgues de no extradir el raper mallorquí Josep Miquel Arenas, conegut com Valtònyc, al qual la Justícia espanyola reclama després de ser condemnat per amenaces, enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona
La dirigent de la CUP Eulàlia Reguant felicita Valtònyc: "I malgrat tot, la felicitat no és plena perquè a casa no pots tornar"
Marta Vilalta: "Victòria de la justícia, dels drets i la llibertat d'expressió! I derrota de la injustícia espanyola, d'aquells que només hi entenen de persecució obsessiva"
Aquest és el balanç de positius i morts per covid en les darreres 24 hores
Josep Lluís Alay: "Nova derrota judicial espanyola a Europa. Amb tu Josep"
L'eurodiputat Toni Comín: "Gràcies Valtònyc per ser com ets i haver-ho donat tot per defensar la llibertat d'expressió".
En sortir del tribunal aquest dimarts, Valtònyc, ha afirmat que a nivell personal està "content" però que, alhora, sent "molta ràbia i molt impotència" pels músics que estan complint presó a l'estat espanyol pels continguts de les seves lletres: "Si Espanya és un estat feixista i està al segle XVIII és perquè li interessa".
Bea Talegón se suma a l'allau de felicitacions a Valtònyc:
Lluís Llach: "Ara ja podem dir que una nova inquisició mana a Espanya"
Valtònyc comparteix una fotografia de l'ambaixada espanyola a Bèlgica:
Celebració del Consell per la República:
La consellera Gemma Geis recorda que Valtònyc "no hauria d'estar a l'exili"
Durant tot el procés, la defensa de Valtònyc s'ha mostrat segura que seguint els estàndards europeus no hi ha marge perquè el seu client sigui lliurat a Espanya.
VÍDEO | Aquestes han estat les primeres paraules del raper després de conéixer la decisió de la justícia belga
La justícia belga denega l'extradició de @valtonyc!!!
— Ass. Catalana pels Drets Civils (@ACDretsCivils) December 28, 2021
Victòria aclaparadora!! Espanya derrotada!!
Nou triomf de l'exili.
Enhorabona Josep, sempre al teu costat!#NoSurrender pic.twitter.com/yOykG3ub8B
Ara la Fiscalia pot recórrer aquesta decisió i exhaurir la via legal anant al Tribunal de Cassació, que estudiaria qüestions formals durant el procés judicial sense entrar al fons.
L'exconseller Josep Rull qualifica la decisió sobre l'extradició de Valtònyc de "victòria sense matisos per a la democràcia a Europa".
La CUP assegura que la lluita a l'exili és un altaveu contra la repressió de l'Estat.
Valtònyc: "Estic rebent moltes felicitacions, però no ha de quedar només així, hi ha d'haver mobilitzacions, les entitats estan molt apagades i no les he sentit a prop meu quan les necessitava"
"Seguiré fent política i militant"
"Potser caurà una altra euroordre, però la lluitarem"
Valtònyc parla a Catalunya Ràdio després de la denegació de la seva extradició: "S'ha tornat a dir que tot era llibertat d'expressió"
Jordi Turull: "La justícia venç de nou els justiciers"
Galícia i País Basc anunciaran aquest dimarts noves restriccions en l'hostaleria i lleure nocturn per la covid-19. Cantàbria aplica avui mateix les noves mesures. Les restriccions provaran de limitar aforaments, horaris comercials i l'hostaleria segons la proposta d'Iñigo Urkullu en la Conferència de Presidents la passada setmana.
L'expresident Quim Torra felicita Valtònyc i el seu advocat belga:
Josep Costa ironitza sobre la batalla perduda de la justícia espanyola:
El Congrés dels Diputats aprovarà aquest dimarts de manera definitiva els pressupostos de 2022, en una votació que previsiblement incorporarà l'únic canvi introduït pel Senat, referent a la promoció de llengües minoritàries.
Una setmana més tard de l'inicialment previst, el Congrés tancarà en el ple d'avui alguna cosa més de dos mesos de tramitació pressupostària, a temps perquè els comptes entrin en vigor el pròxim 1 de gener.
Carles Puigdemont, sobre Valtònyc: "Avui més que cap altre dia, la llibertat té ritme i lletra de rap"
D'entrada, un tribunal de primera instància va rebutjar l'euroordre contra el jove mallorquí el setembre del 2018 i des de llavors el Tribunal d'Apel·lació de Gant examina la petició d'entrega. Primer va preguntar al Tribunal de Justícia de la UE si podia acceptar l'extradició ràpida pel delicte d'enaltiment del terrorisme, com demanaven les autoritats espanyoles. Luxemburg va dir que no.
Fa més de tres anys que Espanya demana a Bèlgica que entregui Valtònyc, condemnat a tres anys i mig de presó per enaltiment del terrorisme, injúries a la corona i amenaces per les lletres de diverses cançons.
L'advocat Gonzalo Boye celebra la victòria judicial de Valtònyc:
"La justícia belga respecta la decisió del tribunal de primera instància que va dir que tot s'emmarcava en la llibertat d'expressió"
Valtònyc: "Després de 4 anys s'ha tornat a dir que jo no vaig cometre terrorisme i que no hi poden haver amenaces de mort en una cançó"
Valtònyc, després de la denegació de la seva extradició: "Vaig decidir fer front a la injustícia espanyola i marxar"
🔴 La justícia belga denega l’extradició del raper Valtònyc.
"En dues setmanes podríem arribar a xifres d'alentiment"
"Molta prudència amb les aglomeracions durant les festes"
"Veient la situació s'ha d'entendre que és molt fàcil contagiar-se"
Trilla: "Els malalts no vacunats tenen formes de malaltia que ens recorden a la primera onada"
"A les UCI i hospitals arriben dos grans grups de pacients: pacients vacunats de més edat i amb alguna patologia prèvia i gent no vacunada, més jove i sense patologia de base"
"La variant delta encara circula per tant la gent segueix perdent l'olfacte i el gust"
Trilla: "La majoria d'infectats presenten un quadre lleu"
El cap d'Epidemiologia de l'Hospital Clínic de Barcelona, Antoni Trilla, entrevistat a El matí de Catalunya Ràdio.
El president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, ha fet una nova crida a la vacunació quan es compleix un any de l'inici de l'administració de les vacunes. "Encara que la situació hagi suposat un revés i sigui certament complexa i delicada, que ningú dubti que les vaccines que ara disposem estan salvant moltíssimes vides. Els qui encara no ho hàgiu fet o aquells que us falta completar dosis, feu-ho".
El Tribunal d'Apel·lació de Gant decidirà avui 28 de desembre sobre l'extradició el raper mallorquí Josep Miquel Arenas, àlies Valtònyc. Està previst que la vista comenci a les 9 del matí.
El govern espanyol, a proposta de la ministra de Justícia Pilar Llop, ha acordat traslladar als Jutjats de Primera Instància les queixes de consumidors, usuaris i viatgers per alleujar als Jutjats del Mercantil en el marc d'un reajustament que acompanyarà a la reforma de la Llei Concursal per aconseguir "celeritat i eficiència processal".
El preu mitjà de l'electricitat al mercat a l'engròs veurà frenada aquest dimarts l'espiral a la baixa dels últims dies i despuntarà un 8,6% respecte a ahir, situant-se així de nou per sobre de la cota dels 100 euros per megawatt hora (MWh). Aquest dimarts se situarà de mitjana en els 104,36 euros/MWh. Per trams horaris, el preu màxim de la llum per a aquest dimarts es donarà entre les 21.00 i les 22.00 hores, amb 176,03 euros/MWh, mentre que el mínim, de 8,06 euros/MWh, s'ha registrat entre les 4.00 i les 5.00 hores.
Prop d'una vuitantena de sales de concert de Catalunya han tancat les portes durant 15 dies per les noves mesures del Govern per lluitar contra la covid-19, unes restriccions que es van començar a aplicar la matinada de dijous a divendres. En total, representen el 90% de les sales de concert que formen part a l'Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC).
L'avenç de la variant òmicron del coronavirus ha portat al govern dels Estats Units a canviar les seves recomanacions d'aïllament en casos de contagi i exposició a la covid-19, i a replantejar-se altres mesures com si cal mostrar prova de vacunació en els vols entre estats. Els Centres de Control de Malalties (CDC) han confirmat el canvi suggerit tant pel president Joe Biden com pel principal epidemiòleg del Govern, Antoni Fauci. Entre les noves recomanacions destaca reduir el temps d'aïllament de persones asimptomàtiques en cas de contagi: de deu a cinc dies.
El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha ofert al major Josep Lluís Trapero una posició al cos després de ser rellevat com a cap dels Mossos d'Esquadra. Elena ha explicat en una entrevista a l'ACN que espera tenir una resposta després de les vacances de Nadal. "Esperem que després de festes puguem parlar-ne amb més tranquil·litat. Nosaltres creiem que ha de seguir tenint un paper en el cos, només faltaria, perquè és una persona molt potent", ha explicat.
Escalada de tensions: Putin està preparat per una nova crisi dels míssils amb Occident. El govern de Rússia ha alertat aquest dilluns que existeix una amenaça real d'una nova crisi dels míssils. Així ho ha expressat el viceministre d'Exteriors rus, Serguei Riabkov, en unes declaracions recollides per l'agència Sputnik. Paral·lelament, el ministre d'Exteriors, Serguei Lavrov, ha afirmat aquest mateix dilluns que les sancions i actituds dels aliats dels Estats Units cap a Rússia podrien 'provocar' un conflicte armat a Ucraïna.
El físic i professor d'Informàtica i Matemàtiques de la Universitat Rovira i Virgili Àlex Arenas ha exigit al Govern que compri tests d'antígens, en un context d'escassetat del producte a moltes farmàcies: "Governeu d'una vegada per al poble!". En un missatge via Twitter ha advertit que calen els tests "ara", perquè "la població necessita testar-se" i de "retruc" s'evitarà el col·lapse dels Centres d'Atenció Primària (CAP).
El primer ministre francès, Jean Castex, ha anunciat l'obligatorietat de teletreballar tres dies a la setmana a partir d'ara a causa de la nova onada de coronavirus amb la variant òmicron, que al seu entendre coexisteix amb la delta. Castex ha recomanat que els qui puguin teletreballin quatre dies a la setmana, i només ha exclòs d'aquesta norma les feines que per la seva naturalesa siguin incompatibles amb la mesura, que s'aplicarà durant tres setmanes.
El Departament de Salut demana als positius de coronavirus per auto test d'antígens que no vagin als Centres d'Atenció Primària (CAP). Aquesta recomanació es fa en un context d'escalada en els contagis per l'arribada de la nova variant òmicron i per l'augment de la pressió assistencial al primer nivell de la xarxa sanitària.
El 27 de desembre del 2020 va marcar un abans i un després en la lluita contra la covid. Durant aquella jornada es va inocular la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus en una residència de gent gran, que havia patit amb més duresa la pandèmia, de l'Hospitalet de Llobregat. Avui, un any després, el Departament de Salut ha volgut celebrar aquesta efemèride des de la Fira de Barcelona, en un context d'empitjorament de totes les dades epidemiològiques.
El setmanari econòmic britànic The Economist ha deixat en ridícul la gestió del president espanyol, Pedro Sánchez, i ha subratllat que l'economia espanyola és la que s'ha comportat pitjor de l'OCDE en la pandèmia de la covid. La revista ha repassat el comportament de les economies des de l'inici de la pandèmia fins al tercer trimestre del 2021.
Les respostes des de Madrid al president Pere Aragonès s’han fet esperar només unes hores. Els partits del govern espanyol han corregut aquest dilluns a demanar paciència al president de la Generalitat. El portaveu socialista Felipe Sicilia ha evitat concretar la futura trobada, ha recordat que ara la principal preocupació és la pandèmia, però ha calmat els ànims assegurant que la taula de diàleg continua sent l’aposta. Per la seva part, des d’Unidas Podemos, el portaveu parlamentari Pablo Echenique ha recomanat a la delegació catalana "no posar terminis al diàleg en els mitjans de comunicació".
Hi ha investigacions que van a ritme de creuer i altres, a pas de pardal. Aquest és el cas de la investigació que el Tribunal de Comptes (TCu) té oberta des de fa dos anys contra el polèmic magistrat Daniel de Alfonso, quan era director de l’Oficina d’Antifrau de Catalunya (OAC), i dels diners que va cobrar en aquest organisme. La causa contra De Alfonso té el número 68/2019 i des de la Fiscalia, que va demanar obrir la investigació el juliol del 2018, s’exposa que encara és “prematur” indicar quin serà el seu posicionament final i, per tant, les possibles quantitats a exigir-li, segons fonts de premsa del tribunal. És a dir, en dos anys no hi ha hagut cap avenç.
Les incògnites al voltant del perfil de Twitter de Randy Watson, rere el qual s’ha apuntat en repetides ocasions que piula el magistrat del Jutjat del Social n. 1 de Barcelona, Carlos Antonio Vegas, podrien quedar definitivament desvelades si el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) compleix el compromís que ha assumit amb el Govern d’obrir una investigació al respecte.
Què passarà avui?
- A les 9.00 hores, a Gant (Bèlgica), Vista sobre el cas de Valtònyc al Tribunal d'Apel·lació de Gant.
-
A les 12.00 hores, a Barcelona, el síndic de Greuges presenta l’Informe anual del Mecanisme Català per a la Prevenció de la Tortura.
Meteocat
Quin temps farà avui?
-
Al llarg del dia creuaran bandes de núvols alts i mitjans que deixaran el cel poc o mig ennuvolat, si bé a punts del litoral i prelitoral seran més compactes. Independentment, al vessant nord del Pirineu el cel es mantindrà molt ennuvolat o a estones cobert al llarg el dia, així com a altres punts de l'extrem nord de la serralada.
-
S'espera precipitació al vessant nord del Pirineu i n'és possible a la resta de l'extrem nord de la serralada fins al vespre. Serà d'intensitat feble i acumularà quantitats minses o localment poc abundants. La cota de neu se situarà entorn dels 2.400 metres, lleugerament més alta al centre de la jornada.
-
La temperatura mínima serà lleugerament més alta, si bé localment l'ascens serà moderat a Ponent. Es mourà entre els 0 i 5 ºC al Pirineu; entre 4 i 9 ºC al Prepirineu, depressió Central, i litoral i prelitoral nord; i entre 8 i 13 ºC a la resta del país, localment més alta a la meitat sud del litoral. La màxima serà semblant o lleugerament més baixa i oscil·larà entre els 10 i 15 ºC al Pirineu, entre 13 i 18 ºC al Prepirineu i la depressió Central i entre 16 i 21 ºC a la resta.