Diumenge, 4 d'agost de 2019
El cap de setmana ha acabat sense cap accident mortal a les carreteres catalanes, segons informa el balanç oficial del Servei Català de Trànsit (SCT). Pel que fa a l'operació retorn d'aquest diumenge a la tarda, l'N-340 ha estat la via més congestionada, amb 15 km de cues entre Altafulla i el Vendrell i 2,5 km a Castellet i la Gornal en sentit Barcelona.
La plataforma ecologista SOS Costa Brava ha desmentit el conseller de Territori, Damià Calvet, en relació a l'aprovació del Pla Especial Urbanístic (PEU) dels Jardins de Cap Roig. L'entitat assegura que l'aprovació definitiva es va produir el 30 d'abril de 2019, tres mesos després de la moratòria, que va ser el 23 de gener.
Jaume Alonso-Cuevillas explica els fets des del 7 de setembre del 2017 com si es tractés d'una pel·lícula de misteri o ciència-ficció. Explica els detalls interns, les pors i els dubtes de tot un govern que es debat entre quedar-se en territori espanyol i entrar a la presó o marxar a l'exili sense cap garantia processal.
La nova sotssecretària d'Organització del PP i presidenta del partit a Navarra, Ana Beltrán, ha apostat per estendre la fórmula de la coalició Navarra Suma a Catalunya i més territoris.
El pare d'una de les víctimes de l'atemptat gihadista del 17-A aBarcelona ha deixat en evidència el regidor Manuel Valls. En un contundent missatge publicat a Twitter, Javier Martínez, pare d'un nen de tres anys que va morir a l'atemptat, s'ha dirigit a Valls per dir-li: "A les víctimes no els molesta la veritat, els molesta la mentira i el tracte denigrant".
Per 32è any consecutiu i com cada primer diumenge d'agost, centenars de persones han celebrat la tradicional trobada occitano-catalana al Port de Salau, al Pallars Sobirà.
El president de la Cambra de Comerç d'Espanya, José Luis Bonet, ha apuntat que Joan Canadell s'equivoca quan assegura que el procés no ha afectat negativament l'economia catalana i ha demanat al nou president de la Cambra de Comerç de Barcelona que respecti els principis bàsics constitucionals.
El concert a l'església de Santa Maria del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, amb la direcció de Xavier Puig, i el grup instrumental La Caravaggia, que dirigeix Lluís Coll ha posat punt i final aquest diumenge a la cinquena edició del cicle, organitzat per l'Agència Catalana del Patrimoni, del departament de Cultura de i la comunitat del monestir.
El partit d'extrema dreta, Alternativa per a Alemanya (AfD), seria la primera força a l'est del país germànic si se celebressin ara les eleccions generals, segons un sondeig publicat per l'edició dominical del sensacionalista diari 'Bild'.
Roger Español, l'home que va perdre un ull per l'impacte d'una pilota de goma disparada pel CNP durant l'1-O, ha clavat un ventallot dialèctic al secretari general de Ciutadans, José Manuel Villegas, després que aquest comparés el govern català amb un assassí.
La vicealcaldessa de Madrid assegura que el candidat a la presidència no ha convocat a Ciutadans a la ronda de contactes.
El Jutjat d'Instrucció 24 en funcions de guàrdia de detinguts 2 ha acordat llibertat provisional per al detingut la matinada del dissabte per presumptament agredir sexualment una dona en un bar de la Gran Via de Barcelona.
Prop de 400 nedadors han participat en la 77a edició de la Travessia Popular del Port de Blanes (Selva). La d'aquest 2019 ha estat la primera vegada en 76 anys d'història que l'organització ha decidit canviar el recorregut de la prova, amb sortida i arribada a la Platja del Centre.
ACN
El pare d'una de les víctimes de l'atemptat jihadista del 17-A a Barcelona ha deixat en evidència el regidor Manuel Valls. En un contundent missatge publicat a Twitter, Javier Martínez, pare d'un nen de tres anys que va morir a l'atemptat s'ha dirigit a Valls per dir-li que "a les víctimes no els hi molesta la veritat, els hi molesta la mentira i el tracta denigrant". Llegeix més
La nova líder de Ciutadans a Catalunya, Lorena Roldán, ha acusat el PSC d'haver "abandonat el constitucionalisme" després dels diversos pactes amb forces independentistes als ajuntaments i a la Diputació de Barcelona, i ha avisat que aquest pot ser "un primer tast" d'un possible pacte a nivell català en unes hipotètiques eleccions.
"Sempre vaig als actes de la Diada, ho continuaré fent com a ciutadà i com a president del Parlament". Així s'ha expressat aquest diumenge el president de la cambra catalana, Roger Torrent, en una entrevista telefònica al 'Via Lliure' de Rac1 des de Grècia, on es troba visitant dos camps de refugiats. Llegeix més
El PP ha exigit aquest diumenge al cap del Govern en funcions, Pedro Sánchez, "serietat, sentit d'Estat i una resposta coordinada amb la Unió Europea" per al vaixell Open Arms, en espera que un port segur li permeti desembarcar els 121 immigrants que ha rescatat a la Mediterrània central. La ciutat de València i la Generalitat de Catalunya s'han ofert a acollir aquest vaixell de l'ONG Proactiva i Extremadura s'ha mostrat disposada a ajudar els immigrants rescatats des d'aquest dijous.
El vicesecretari de Comunicació del Partit Popular, Pablo Montesinos, ha traslladat tota la solidaritat del PP "després de la terrible matança que s'ha viscut als Estats Units en les últimes hores", en concret, a El Paso (Texas) i Dayton (Ohio). "El PP, i estic absolutament segur que el conjunt de tots els espanyols, estem amb les víctimes", ha assenyalat el vicesecretari de Comunicació del Partit Popular en una roda de premsa a Màlaga.
La consellera d'Empresa, Àngels Chacón, ha assegurat que "la Generalitat defensa i defensarà com mai la planta de Nissan" a la Zona Franca de Barcelona, davant les crítiques per no haver visitat la seu de la companyia en el seu viatge institucional de la passada setmana al Japó. Chacón ha sostingut que si algú ha volgut donar a entendre que no visitar la companyia significa que no hi parlen o que no es preocupen, està molt allunyat de la realitat: "Ho considero realment absurd".
Una nit més a bord. Aquesta és la principal consigna que ha difós l'ONGProactiva Open Arms en un missatge publicat a Twitter en el qual demanen poder desembarcar els 121 supervivents que porten a bord i mostren quina és la situació al vaixell amb un vídeo. Llegeix més
La plataforma SOS Costa Brava celebra aquest dissabte el seu primer any de vida. I ho fa amb la satisfacció d'haver aconseguit aturar tretze dels disset plans urbanístics que van denunciar el 4 d'agost de 2018. L'entitat reconeix que la moratòria que ha paralitzat durant un any els projectes que es volien dur a terme per diferents promotors al litoral gironí ha estat és un "èxit de gegant".
Per 32è any consecutiu i com cada primer diumenge d'agost, centenars de persones han celebrat la tradicional trobada occitano-catalana al Port de Salau, al Pallars Sobirà. Una trobada festiva a més de 2.000 metres d'altitud que aquest 2019 reivindica més que mai la llengua occitana, després que el govern francès hagi retirat les subvencions per ensenyar-la en escoles i instituts.
El vicesecretari de Comunicació del PP, Pablo Montesinos, ha insistit que la seva formació no facilitarà la investidura de Pedro Sánchez com a president espanyol per "coherència" però sí que ha avançat que s'hi reunirà durant la ronda de contactes que el candidat obrirà a partir de dilluns.
Vox s'afegeix a la manifestació de suport als Reis d'Espanya, prevista per al pròxim dimecres 7 d'agost, que es durà a terme a Palma de Mallorca a les 19.00h, i anima a la ciutadania a participar-hi. Segons ha informat el partit en un comunicat, la manifestació començarà a s'Hort del Rei per arribar al palau de La Almudaina. Llegeix més
Una investigació del Servei d'Arqueologia de l'Ajuntament de Barcelona ha revelat que el règim franquista va promoure la construcció de refugis antiaeris a Barcelona seguint els models republicans des del final de la Guerra Civil i fins a finals dels 50. Llegeix més
Un equip internacional de científics, amb important participació espanyola, ha aconseguit identificar nous gens associats directament al trastorn bipolar, una patologia psiquiàtrica greu caracteritzada pels recurrents episodis de mania i depressió. Així, la càrrega hereditària present en els gens pot ser tan determinant com els factors ambientals en aquesta malaltia, segons els investigadors, entre els quals es troben científics del Centre d'Investigació Biomèdica en Xarxa de Salut Mental (Cibersam).
El diputat de la CUP Vidal Aragonés ha avisat que la seva formació no es tanca a negociar uns futurs pressupostos ni una possible governabilitat a Catalunya, amb opció d'entrada a Govern, però només si suposa avançar nacional i socialment. Llegeix més
La Guàrdia Urbana de Lleida va detenir dissabte un home acusat d'agredir la seva exparella embarassada a casa seva, al carrer riu Éssera. Els fets van passar al matí i després de pegar la dona, l'home, de 27 anys i nacionalitat romanesa, va fugir del lloc, fins que la Guàrdia Urbana el va localitzar i detenir al migdia per un delicte de violència masclista. La dona va ser atesa al CAP i l'home va ser traslladat a la comissaria dels Mossos d'Esquadra. Està previst que passi a disposició judicial per declarar entre aquest diumenge i dilluns.
Una persona ha resultat ferida greu i dues de menys gravetat en un accident a la B-23, a l'altura d'Esplugues de Llobregat. La col·lisió entre dos cotxes ha estat a les 6.22 hores del matí al punt quilomètric 2 en sentit Barcelona. El ferit greu ha estat traslladat a l'Hospital de Bellvitge, i les altres dues persones a l'Hospital Moisès Broggi. Hi ha intervingut cinc unitats dels Mossos d'Esquadra, quatre ambulàncies del SEM i tres dotacions dels Bombers. La via, que ha tingut només un carril obert durant prop d'una hora, ja ha reobert tots els carrils i s'ha normalitzat la situació.
El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, creu que "no cal descartar ni un avançament electoral ni un govern de concentració" per respondre a una eventual sentència condemnatòria del Tribunal Suprem. Aragonès, en una entrevista a EFE, ha assenyalat que "per prendre les millors decisions" a l'hora de donar resposta a les possibles condemnes als líders independentistes jutjats pel procés "no s'ha d'anar amb prejudicis sobre cap de les possibles alternatives", sinó que cal "tenir-les totes sobre la taula". Llegeix més
La colònia de flamencs ha assolit enguany el rècord de naixements d'aquesta espècie al Delta de l'Ebre, El vol fotogràfic, que el Parc Natural fa amb la Unitat Aèria dels Agents Rurals, ha permès comptabilitzar 2.985 parelles i 2.201 polls. La xifra més alta de reproducció de l'espècie al Delta corresponia a l'estiu del 2017, amb 2.136 cries.
ACN
Nou tiroteig massiu als Estats Units, amb prou feines 12 hores després del que ha deixat 20 morts a El Paso. La policia ha informat d'un atac amb arma de foc a Dayton, l'estat d'Ohio, al centre del país. Llegeix més
Almenys 20 morts i 26 ferits, molts d'ells en estat crític. És el balanç que hi ha, fins ara, del tiroteig d'aquest dissabte en un centre comercial d'El Paso, a l'estat nord-americà de Texas. Llegeix més
Milers d'opositors han desafiat aquest dissabte la prohibició de les autoritats de Moscou i han sortit als bulevards de la ciutat en una acció de protesta silenciosa, sense consignes ni pancartes, que s'ha saldat amb 685 detinguts, segons dades ofertes per l'Ong OVD-info. Llegeix més
L'Ajuntament de Figueres deixarà en suspens la petició per ampliar la declaració de municipi turístic a tota la ciutat i anuncia que està treballant en un pla d'acció per aconseguir que funcioni l'obertura dels festius al centre de la ciutat. L'alcaldessa, Agnès Lladó, diu que fins que no obrin més establiments a la zona actualment autoritzada no es pot tirar endavant l'ampliació.
Primer diumenge d’agost farcit d’entrevistes a la majoria de portades que podem trobar al quiosc. A destacar una, la de la flamant candidata de Ciutadans a la presidència de la Generalitat, Lorena Roldán. La nova líder de la formació taronja a Catalunya ha fet una carrera fulgurant des que Inés Arrimadas va decidir fer el salt a Madrid, i no només ha prosperat a Catalunya. Albert Rivera va donar la sorpresa dilluns nomenant-la portaveu nacional del partit (altre cop substituint Arrimadas). Llegeix més
El pop i el rock han aparegut aquest dissabte a l'Arenal Sound per convertir-se en protagonistes en una nit en què l'oscaritzat artista nord-americà Jared Leto, al capdavant de Thirty Seconds To Mars, ha desplegat llums, fum i focs artificials per portar l'estètica dels espectacles hollywoodenses fins a la platja de Burriana. Els canons de fum han disparat des de la primera cançó interpretada per la banda formada a Califòrnia, i sense parar durant tota l'actuació, per acompanyar el "xou" amb Jared Leto com a arengador, animador i cantant.
Dos dels sis individus d'entre 18 i 36 anys d'edat detinguts aquest divendres a Bilbao com a presumptes autors d'una agressió sexual grupal a una dona de 18 anys han estat enviats a la presó de Basauri per ordre judicial i els altres quatre han quedat en llibertat amb la condició de presentar-se tots els dies al jutjat.
El Govern vol que la Sareb destini 327 pisos que la Generalitat té localitzats a Barcelona a lloguer social per a les 600 famílies de la ciutat desnonades i reallotjades en pensions o albergs. Així ho van plantejar aquesta setmana els representants de la Generalitat en el grup de treball format també per l'Ajuntament de Barcelona, el govern espanyol i la PAH.
La dirigent socialista, que ha assistit aquest matí a la presa de possessió de Javier Lambán com a president del Govern d'Aragó, ha declarat, davant dels mitjans, que el PSOE amb 123 escons ha assolit "una gran victòria electoral". Ha insistit que el seu partit ha intentat durant tot el mes de juny, que Unidas Podemos "comprengués que l'important és el programa, els objectius, les polítiques i després els altres elements".
La militància de la CUP ha aprovat flexibilitzar la limitació de mandats de manera que els seus diputats puguin repetir dues legislatures i fa una aposta per assumir responsabilitats de govern sempre que sigui necessari.
La vicepresidenta en funcions del govern espanyol, Carmen Calvo, ha manifestat que la fórmula per evitar unes noves eleccions és formar "un govern progressista que no s'hagi de sustentar sobre l'independentisme". Com és habitual, Calvo ha carregat contra Podemos, instant als de Pablo Iglesias que "assumeixin la seva responsabilitat".
A les 12:00, Salau, 32a Pujada catalano-occitana al Port de Salau
A Grècia, el president del Parlament Roger Torrent , segueix visitant camps de refugiats
A les 18:00, a Flix. es preveu un tall de carretera de protesta dels pagesos afectats per l'incendi de la Ribera d'Ebre.
A les 18:30, a Rupià SOS Costa Brava celebra el seu primer aniversari amb una assemblea i una festa.