Les comunitats autònomes han notificat aquest dimecres al Ministeri de Sanitat 100.760 nous casos de covid-19. Aquestes xifres són superiors a les del mateix dia de la setmana passada, quan es van notificar 60.041 positius, la qual cosa evidencia la tendència a l'alça en l'evolució de la pandèmia.
Els escombriaires de Cassà de la Selva (Gironès) han posposat la vaga de recollida de deixalles que havien convocat per al 3 de gener. Ara, l'aturada s'ha endarrerit fins al dia 12. Al municipi, l'empresa que presta el servei és Servicios Especiales de Limpieza SA (Selsa), que forma part del grup FCC.
Els comitès d'empresa de Nissan celebren els "avanços" registrats per reindustrialitzar les plantes catalanes d'aquesta multinacional nipona, si bé demanen un "estudi de viabilitat" sobre el projecte del hub d'electromobilitat liderat per QEV Technologies per dissipar "dubtes normals" que han sorgit.
La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha aclarit aquest dimecres, en roda de premsa després del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut, que es garantirà la presencialitat en els centres educatius a la tornada de les vacances de Nadal.
Els comitès d'empresa de Nissan celebren els "avanços" registrats per reindustrialitzar les plantes catalanes d'aquesta multinacional, si bé demanen un "estudi de viabilitat" sobre el projecte del hub d'electromobilitat liderat per QEV Technologies per dissipar "dubtes normals" que han sorgit.
El president dels Estats Units, Joe Biden, té previst mantenir demà dijous una conversa per telèfon amb el president rus, Vladímir Putin, per tractar la crisi sobre Ucraïna, entre altres qüestions.
L'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) ha arxivat la denúncia presentada el passat mes de gener per la CUP sobre presumptes irregularitats del Govern en l'operació del projecte turístic BCN World, segons informa aquest organisme.
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha avalat la reducció de la quarantena per covid-19 a set dies aprovada aquest dimecres per la Comissió de Salut Pública, encara que ha demanat "generar, reforçar i recopilar amb deteniment l'evidència científica" que permeti establir aquest canvi de protocol.
La Xunta de Galícia ha sol·licitat al Tribunal Superior de Justícia de Galícia (TSXG) que a més de limitar les reunions en espais públics des del tancament dels establiments d'hostaleria i discoteques, establert finalment a les 3:00 hores, fins a les 6:00 hores, aquesta mateixa restricció s'apliqui a domicilis privats.
El diputat de Junts Joan Canadell ha fet una crida a anar al pla B independentista, "el de l'embat", i ho ha argumentat perquè ja ha quedat constatada la negativa dels socialistes a negociar l'autodeterminació. Al seu entendre, aquesta seria l'aposta per sortir de l'actual cul-de-sac.
Els escombriaires de Cassà de la Selva (Gironès) han posposat la vaga de recollida de deixalles que havien convocat per al 3 de gener. Ara, l'aturada s'ha endarrerit fins al dia 12.
El director general de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha fet una crida als països i ha marcat principis de juliol de 2022 com a data límit per tenir vacunada al 70 per cent de la població global.
El Consell Interterritorial de Salut, format pel govern espanyol i les comunitats autònomes, ha acordat aquest dimecres a la tarda limitar al 75% l'aforament màxim als grans recintes esportius a l'aire lliure, com els de futbol, i al 50% en els recintes tancats. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, a més, ha apostat per mantenir la presencialitat en l'educació en totes les etapes, però ha explicat que el pròxim dimarts es reuniran els responsables autonòmics i del govern espanyol d'educació i universitats per concretar la data exacta de reobertura escolar.
Més del 80 % de persones de més de 60 anys ja té la tercera dosi de la vacuna contra el coronavirus, assegura Darias.
La ministra Darias assegura que el grup demogràfic amb més incidència de la covid ja no és els menors d'11 anys, sinó que els d'entre 20 i 29 anys.
La companyia ferroviària Renfe ha anunciat que facilitarà el canvi de bitllets sense despesa davant l'augment de casos de covid-19.
Una equivocació milionària. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha reconegut que ha deixat de pagar 25 milions d'euros a la plantilla de busos en els últims 18 anys per un error comptable. El cas s'ha estat estudiant "a partir d'un avís" i s'ha arribat a la conclusió que durant tot aquest temps hi ha hagut un càlcul erroni que ningú havia detectat, segons fonts de l'empresa han explicat a l'ACN.
🔴La ministra de Sanitat, Carolina Darias, compareix en aquests moments en roda de premsa després de la reunió del Consell Interterritorial on s'ha aprovat per unanimitat reduir la quarantena dels contagiats de covid a set dies.
Nous avenços en la substitució de Nissan a Barcelona. La taula de reindustrialització de Nissan ha decidit aquest dimecres mantenir el hub de descarbonització liderat per QEV Technologies com a opció prioritària a la Zona Franca, però ha demanat "garanties" d'ocupació i inversió per conèixer la magnitud real del projecte i valorar si calen altres propostes per ocupar tot l'espai.
El Comitè d'Empresa de Transports de Barcelona (TB) ha acusat la presidenta de l'empresa, Laia Bonet, de sumar-se a "l'escarni públic" contra el conductor acusat de no deixar baixar dues noies en lloc d'investigar els fets "de forma imparcial". En un comunicat el comitè es mostra indignat per les "acusacions infundades" contra el conductor de la línia H16, que després de la denúncia pública de la família de les germanes, ha assegurat que no van demanar bé la parada, i que van baixar del bus a la propera.
Madrid, Castella-La Manxa, Castella i Lleó i Extremadura són les quatre comunitats autònomes que, de moment, han decidit descartar l'aplicació de restriccions addicionals per l'increment dels contagis de coronavirus, el que implica que almenys 12 milions d'espanyols, el 25% de la població, viurà la Nit de Cap d'Any sense restriccions.
El Ministeri de Sanitat i el Ministeri d'Educació i FP faran una reunió conjunta amb els consellers de les comunitats autònomes dimarts vinent, 4 de gener, per analitzar la tornada a les aules després de les vacances de Nadal. La reunió tindrà lloc a les 9.00 hores a La Moncloa.
L'Ajuntament d'Amposta és un dels 20 municipis de més de 20.000 habitants de tot l'estat espanyol que han estat "més sensibles amb la gestió social de la covid", segons recull l'informe anual de l'Associació de Directores i Gerents de Serveis Socials i que publica el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. L'informe destaca l'increment del 25% dels recursos que el consistori va destinar a serveis socials, passant dels 109,44 euros per habitant el 2019 als 136,57 euros per habitant el 2020.
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha contractat el dia d'avui 307 estudiants d'Infermeria i Medicina dels dos últims anys de formació com a reforç davant de la sisena onada de la pandèmia de covid-19.
La secretària de Salut Pública de Catalunya, Carmen Cabezas, s'ha mostrat aquest dimecres a favor que les escoles reobrin el dia 10 de gener, com està previst després de les vacances de Nadal, "amb normalitat". Els consellers de Salut, Josep Maria Argimon, i d'Universitats, Gemma Geis, per la seva banda, van mantenir ahir, dimarts, una trobada telemàtica amb els rectors de les universitats catalanes per avaluar la situació epidemiològica actual i es va acordar que es reprengués l'activitat acadèmica el dia 10 de gener, tal com estava previst.
Un total de 184 centres residencials de serveis socials a Catalunya tenen a dia d’avui algun cas actiu de covid-19 entre les persones residents. En concret, 118 residències de gent gran, 42 centres de persones amb discapacitat, 6 centres residencials de salut mental, i 18 centres d'altres tipus. Hi ha 580 persones residents que són casos confirmats de covid-19 (l'1% del total). Al llarg de la darrera setmana (del 19 al 25 de desembre), s'han produït 23 defuncions per covid-19, mentre que hi ha hagut 62 ingressos hospitalaris de persones residents. Pel que fa als professionals, 1.057 han donat positiu (2,2% del total) els últims 14 dies. Hi ha vuit persones treballadores ingressades a l'hospital, i n'hi ha tres a l'UCI.
Extremadura, Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Balears i Catalunya són les comunitats autònomes que, a hores d'ara, han avançat que estan a favor de reduir la quarantena dels positius per covid-19 en línia amb el que han establert països com els Estats Units, una mesura que, segons ha avançat el president espanyol, Pedro Sánchez, es decidirà aquesta tarda en el Consell Interterritorial.
El diari Frankfurter Allgemeine, considerat el més influent d'Alemanya, ha explicat la reforma laboral que ha pactat el govern de Pedro Sánchez amb els agents socials, i ha revelat la mala maror existent per aquesta qüestió entre els socis de govern, sense entrar en el recel de com s'ho miren els aliats parlamentaris. "La reforma ha estat objecte d'una forta disputa dins de la coalició de govern. La ministra d'Economia, Nadia Calviño, que és molt apreciada a la UE a Brussel·les, no volia anar tan lluny com la ministra de Treball, la comunista Yolanda Díaz; Calviño no volia posar en perill la recuperació de l'economia, que el coronavirus ha situat en la pitjor crisi des de la Guerra Civil", ha indicat.
🔴 ÚLTIMA HORA: Sanitat i les comunitats autònomes acorden reduir la quarantena dels positius en covid-19 a set dies.
Una "teoria sens dubte desgavellada". Així ha qualificat la secció sindical en transports de Barcelona CGT Bus el relat d'una mare sobre el problema que van tenir les seves filles amb un conductor de TMB el passat dijous 23 de desembre. El sindicat ha assegurat que "el que relata aquesta mare no és més que el dia a dia d'un conductor d'autobús", ja que les noies "no van sol·licitar parada". La dona, en canvi, havia explicat que les filles van prémer el botó i que va ser el mateix pilot qui no les va deixar baixar del vehicle.
La variant òmicron s'ha estès ràpidament pel Regne Unit malgrat els esforços del govern per administrar la tercera dosi de reforç a la població. És per això que, davant l'increment de casos, el primer ministre, Boris Johnson, ha animat aquest dimecres a vacunar-se. En unes declaracions, Johnson ha assegurat que el 90% dels ingressats a les UCI per coronavirus no han rebut la pauta completa de vacunació. Més concretament, el primer ministre ha recordat que 2,4 milions de persones que han rebut dues dosis encara no s'han posat la tercera, i que la "gran majoria" dels hospitalitzats greus tenen aquest perfil.
CCOO ha reclamat el reforç urgent de l'atenció primària i la gratuïtat dels tests d'antígens davant de la sisena onada de la covid. El sindicat ha afirmat que s'estan vivint uns dies d'"autèntic col·lapse" del sistema. Ha afegit que davant la indicació de no anar als CAP en cas d'obtenir positiu en un test fet a casa, tenen constància de persones que se'ls fan cada dos dies per evitar riscos, amb el conseqüent cost elevat que s'assumeix.
Els hospitals i empreses del sector sanitari català han contractat en una setmana 307 estudiants dels dos últims cursos d'Infermeria i Medicina per lluitar contra la covid-19. Aquesta dada ha estat facilitada aquest dimecres en roda de premsa per la directora del Servei Català de la Salut (CatSalut), Gemma Craywinckel, qui ha precisat que "és probable" que aquesta xifra augmenti en els propers dies, donada la favorable resposta dels estudiants a la possibilitat de treballar en el sistema de salut català.
La Direcció General de Polítiques Públiques LGTBI+ de la Conselleria d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat ha tramitat 429 targetes sanitàries amb el nom de persones trans aquest any. En concret, són 260 targetes per a majors d'edat i 169 per a menors de 18 anys, tramitades juntament amb seus responsables legals, segons ha informat la Conselleria en un comunicat aquest dimecres.
El Jutjat Penal número 2 de Tarragona ha absolt de prevaricació l'alcalde de Calafell, Ramon Ferré, l'exbatlle Jordi Sánchez i un tècnic municipal. Els tres van ser denunciats per Sunway SL, propietaris de la masia Cal Perotet. L'empresa els acusava d'haver delinquit l'any 2008, quan van signar una permuta per expropiar-li la masia a canvi d'una altra finca, que va considerar de menys valor.
Els Mossos d'Esquadra van detenir diumenge passat un home de 44 anys per un delicte de robatori amb força a interior de domicili. Els fets van passar pels volts de les 17.00 hores quan agents que feien tasques de prevenció a la zona, van rebre l'avís que s'havia produït una intrusió en una casa del passeig del Baixador del barri de Mirasol.
Els ministeris de Sanitat, Educació i Universitats abordaran amb les comunitats autònomes la tornada a les aules en una reunió la setmana que ve. El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha explicat en una compareixença aquest dimecres de balanç de 2021 que ha demanat la convocatòria de la intersectorial "per anar preparant el retorn a l'escola després de les festes nadalenques".
CaixaBank i Mapfre han acordat que el banc pagui a la companyia d'assegurances 570,8 milions d'euros per la ruptura de l'acord de bancaassegurances que mantenia Mapfre amb Bankia, segons han informat ambdues companyies a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
El preu mitjà de l'electricitat al mercat a l'engròs despuntarà aquest dijous un 10,8% respecte a dimecres, escalant novament per sobre de la cota dels 200 euros per megawatt hora (MWh), un nivell que no tocava des del passat dia de Nadal
Centenars de taxistes han participat aquest dimecres en una marxa lenta a la plaça Espanya per exigir que es puguin instal·lar càmeres de seguretat a l'interior dels vehicles. Els conductors han iniciat una marxa lenta fins a l'AMB, on es troba l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), qui consideren que els ho impedeix per motius "polítics i ideològics".
Vox ha anunciat aquest dimecres que han presentat un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional (TC) perquè les notificacions del Parlament sobre l'activitat parlamentària també es facin en castellà i no només en català
"És lògic i de sentit comú que ara les prioritats urgents siguin altres. Ja els direm quan es reunirà". D'aquesta manera el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha refredat la possibilitat d'una nova reunió de la taula de diàleg al gener.
El director de circ, músic, artista i pallasso Lluís Raluy ha mort als seus 79 anys a la ciutat de València, segons ha informat en un text el Circ Raluy Legacy al seu instagram. Nascut a Sant Adrià de Besòs, el 25 de febrer de 1942 i fill del fundador del Circ Raluy, Lluís Raluy era el responsable del Circ Raluy Legacy.
El Departament de Drets Socials, l'Associació Catalana de Municipis (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) han subscrit l'acord marc per a la coordinació, cooperació i col·laboració en serveis socials i altres programes 2022-2025.
La secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha dit aquest dimecres que la Generalitat no s'oposa al fet de reduir els períodes de quarantena per als contactes estrets de positius per covid que siguin asimptomàtics.
Fins aquí la roda de premsa de Pedro Sánchez per fer balanç d'aquest any 2021
Sánchez, sobre les quarantenes: "S'ha de guardar equilibri entre la salut física, la mental i el creixement econòmic"
"Les previsions econòmiques situen al 2023 un diferencial positiu de l'economia espanyola"
🔴 Pedro Sánchez anuncia que aquesta tarda es decidirà la durada de les quarantenes
Sánchez: "Hem de superar el procés i deixar de tenir dos blocs dins la societat catalana. La pandèmia ens demostra que treballant junts som més forts"

Europa Press
"Estic encantat amb el treball de la vicepresidenta Yolanda Díaz. Quan es nombra un ministre ja no som del partit, som ministres del govern"
"Hem reduït els impostos i les despeses fixes de la factura de la llum"
Sánchez: "Un dels principals objectius del govern és l'equiparació salarial entre homes i dones"

"L'acord per la reforma laboral representa els sindicats i els empresaris i dona resposta a la precarietat i a l'atur estructural"
"Estem en una situació millor que fa un any, perquè estem més preparats i protegits"
"Estem ben preparats per fer front a la nova variant, tenim un 80% de majors de 60 anys amb la dosi de reforç i vacunem molt ràpidament els nens"
Fins aquí el discurs del president del govern espanyol que a continuació respondrà preguntes dels periodistes.
Sánchez: "Estem compromesos amb la reconstrucció de l'illa de la Palma. Els seus habitants són solidaris i estimen la seva terra. Ells han patit una doble emergència: sanitària i volcànica"
"Estem compromesos amb una Espanya unida i compromesa amb Europa"

EFE
"Espanya necessita estabilitat i aquest govern la pot garantir"

EFE
"Els agents socials ens estan fent reaccionar, el debat polític ha de ser un espai per a l'acord"
Sánchez: "Es pot sortir de la crisi ampliant drets i llibertats i no retallant-los"
🔴 ÚLTIMA HORA 🔴 Catalunya obre la vacunació a les persones d'entre 40 i 49 anys. Ja es pot demanar hora per vacunar-se.
"Gràcies a la ciència i a la prevenció farem front a la nova variant de la covid"
"L'estratègia de la vacunació és bona i debilita el virus. Les mascaretes ajuden molt a protegir-se i també recordo la importància de la unitat nacional"
"Ja hi ha el 21% de nens d'entre 5 i 12 anys vacunats"
"La vacunació dels nens avança a un ritme extraordinari"
Sánchez: "Avui gariebé 38 milions de persones a Espanya estan vacunades, és a dir 9 de cada 10 persones de més de 12 anys ja tenen la pauta completa"
"La pandèmia no ens ha frenat, ens ha accelerat pel que fa a reformes"
"Hem salvat vides en moments molt durs i també hem salvat moltes empreses i llocs de feina"
"Hem aprovat moltes reformes d'ampli acord social com la reforma laboral"
"Ens toca viure un temps determinant i transcendent per a la nostra societat"
Sánchez: "Aviat arribarà l'equador de la meva legislatura, han estat dos anys complicats a causa de la covid"
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, compareix per fer balanç del 2021.
Cabezas explica que les morts que s'han notificat avui (43) són acumulades, no totes es van produir ahir.
"La malaltia és menys greu, però encara provoca hospitalitzacions. No podem dir encara que és una grip".
Cabezas explica els efectes que ha tingut òmicron damunt l'atenció primària: "Són consultes per simptomatologia, també molt lleu. N'hi ha moltes, ahir n'hi va haver més de 52.000. Mai n'havíem tingut tant".
Els casos nous són sobretot d'òmicron.
Salut adverteix que es preveu que els indicadors segueixin pujant els propers dies.
Cabezas destaca l'efecte positiu de les terceres vacunes: "L'increment de la incidència s'ha frenat. El missatge és clar, dosis de reforç el més aviat possible".
"La incidència ha crescut de manera molt clara en les últimes setmanes però presenta moltes diferències entre diferents grups d'edat. Els que tenen més incidència són els de 20-29 anys".
La doctora relaciona la baixada de la covid a països com Alemanya amb les mesures que s'han pres: "Esperem que els efectes de les restriccions es vegin reflectits en les properes setmanes a Catalunya".
Cabezas es fixa en la situació de Sud-àfrica, on es va detectar la variant òmicron: "La covid ja està baixant de manera força ràpida".
Cabezas explica que la nostra situació epidemiològica està en el marc de la situació epidemiològica internacional.
Comença la roda de premsa del Departament de Salut per valorar la situació de la covid a Catalunya. Hi intervenen la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, la directora del CatSalut, Gemma Craywinckel, i la investigadora Clara Prats.
Centenars de taxistes s'han aplegat aquest dimecres a primera hora del matí a la plaça Espanya de Barcelona per exigir que es puguin instal·lar càmeres de seguretat a l'interior dels vehicles. Els conductors han iniciat una marxa lenta fins a l'AMB, on es troba l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), qui consideren que els ho impedeix per motius "polítics i ideològics".
El preu de compra d'habitatge de segona mà a la ciutat de Barcelona ha baixat un 1,9% en l'últim any, situant-se en els 3.932 euros per metre quadrat, encara que durant l'últim trimestre els preus han crescut un 0,2%.
Els treballadors del servei d'informació de Bus Turístic de Barcelona s'han concentrat aquest dimecres a plaça Catalunya per reclamar a l'empresa MagmaCultura –subcontractada per Turisme de Barcelona i TMB- que se'ls tregui de l'ERTO vigent des de l'agost de 2020.
El Departament d’Interior ha posat en marxa el tràmit per la devolució de les sancions per infraccions comeses durant el primer estat d’alarma (del 14 de març fins el 21 de juny de 2020) d’acord amb la sentència del Tribunal Constitucional 148/2021.
La persecució contra el raper Valtònyc no s’acaba. La fiscalia belga ha anunciat avui que presentarà recurs contra la denegació del Tribunal d’Apel·lació de Gant d’entregar Josep Miquel Arenas, Valtònyc, a l’Estat espanyol. El Tribunal de Cassació de Brussel·les farà l’audiència l’11 de gener vinent.
Els treballadors del servei d'informació de Bus Turístic de Barcelona s'han concentrat aquest dimecres a plaça Catalunya per reclamar a l'empresa MagmaCultura –subcontractada per Turisme de Barcelona i TMB- que se'ls tregui de l'ERTO vigent des de l'agost de 2020. Segons denuncien els empleats, la càrrega de treball actual és la mateixa que en una temporada baixa habitual, una demanda que hauria de permetre posar fi a l'expedient.
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica aquest dimecres una línia d’ajudes per a subvencionar el disseny i implantació de zones de baixes emissions (ZBE) a poblacions d'entre 50.000 i 100.000 habitants. Les subvencions seran de fins a un màxim de 25.000 euros en el cas de redacció de projectes de disseny, informes tècnics i estudis de viabilitat de ZBE, i de fins a 200.000 euros per a la implantació de ZBE.
Les reclamacions relacionades amb l'electricitat s'han disparat un 59,4% el 2021 respecte a l'any passat, segons les dades de l'Agència Catalana de Consum del Departament d'Empresa i Treball. Durant aquest any, l'ACC ha rebut 2.573 reclamacions, respecte a les 1.614 gestionades el 2020. La majoria de les queixes (61,4%) tenen a veure amb desacords amb els imports facturats inclosos els casos de períodes no facturats i la dificultat posterior de fraccionar-ne el pagament.
Un estudi revela que els pacients amb diabetis tipus 2 que presenten nivells de sucre en sang molt diferents dels que són habituals en ells en ingressar a l'hospital per covid tenen molt més risc de morir o de patir formes greus de la malaltia. En concret, presentar uns nivells de sucre en sang un 18% inferiors als usuals en el pacient, incrementa en gairebé cinc vegades el risc de morir. Si són un 22% més alts de mitjana, les possibilitats de morir es multipliquen 4,2 vegades.
La investigadora de la UPC Clara Prats ha previst que aquesta setmana hi haurà entre 20.000 i 30.000 casos diaris de covid els dies laborals. Ha afegit que caldrà esperar a finals de setmana per veure si les restriccions funcionen i comença una frenada.
Aquesta és la xifra d'infectats i morts per covid en les darreres 24 hores:

Una investigació del diari britànic 'The Guardian' constata l'explotació de l'amo d'Inditex, Amancio Ortega, cap a les treballadores índies, menors d'edat i amb pràctiques abusives. Així doncs, fa dos anys que totes elles no perceben ni el salari mínim indicat en aquell país.
Acaba l'entrevista al doctor Pumarola, a RAC1.
"Sobre la mascareta, on realment hi ha un perill és en interiors"
"Aquesta variant òmicron no ens l'esperàvem perquè el virus ha fet un salt qualitatiu molt important. S'ha estalviat moltes etapes prèvies i això ens agafa amb el peu canviat"
Els pacients amb diabetis tipus 2 que presenten nivells de sucre en sang molt diferents dels que són habituals en ells en ingressar a l'hospital per covid tenen molt més risc de morir o de patir formes greus de la malaltia. Així ho revela un estudi dels serveis d’Endocrinologia i Nutrició i de Malalties Infeccioses de l’Hospital del Mar i d’investigadors de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM-Hospital del Mar) i del CIBER en Diabetis i Malalties Metabòliques Associades (CIBERDEM).
"El 75% dels virus venen dels animals, constantment estan saltant a les persones"
🔴 La fiscalia belga recorre el rebuig de l'extradició de Valtònyc. La vista se celebrarà l'11 de gener.
"Deu dies no, potser és fer un gra massa. Però no tenim clar com ha d'anar aquesta reducció en termes de seguretat"
"Al virus li estem posant molt difícil"
"Tenim quadres molt lleus que presenten un reforç immunitari molt important"
"En comptes de tenir 50 milions de morts, n'hem tingut 5. Gràcies a la vacuna. Un cop tothom tingui anticossos, aquest virus passarà a ser estacional"
"El que veiem és que clarament, els casos greus i la mortalitat disminueix. Des de que vam començar a vacunar, el desembre del 2020"
"El mes de març és molt possible que la població amb covid sigui molt petita"
"Crec que estem al final de la pandèmia. En el moment que tothom tingui anticossos tindrem una situació molt similar a la de la grip"
El cap de Microbiologia de l’Hospital de la Vall d’Hebron, Tomàs Pumarola, a RAC1: "En aquest moment tenim un nivell d'immunitat i protecció molt important"
Fins aquí l'entrevista a la doctora en biofísica i investigadora del Grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos de la UPC, la BIOCOMSC, Clara Prats, a Catalunya Ràdio
"Hem de tirar endavant tot i les limitacions amb els testos d'antígens"
"Sembla que la variant òmicron ha entrat més pels joves i ells l'han portat cap a la gent gran"
Prats (BIOCOMSC): "Les temperatures altes d'aquests dies ens poden ajudar si traslladem les activitats a l'exterior"
"Però tots els casos acabaran sent òmicron"
"Encara conviuen la variant delta i l'òmicron"
"És molt probable que els primers contagis d'òmicron sorgissin durant el pont de desembre"
"El procés és llarg, primer cal frenar la pujada, arribar al pic i començar la baixada"
Clara Prats (BIOCOMSC): "Segurament ens han quedat casos per diagnosticar"
Entrevista a la doctora en biofísica i investigadora del Grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos de la UPC, la BIOCOMSC, Clara Prats, a Catalunya Ràdio
El director de relacions laborals i afers socials de Foment del Treball, Javier Ibars, ha assegurat aquest dimarts que la reforma laboral aprovada pel govern espanyol és "contraproduent" per a les empreses.
Un home de 41 anys va morir aquest dilluns després que el tractor que conduïa caigués i bolqués en un dels marges de la carretera BV-2249 a Gelida (Barcelona) per causes que s'investiguen
Trobar casa rural al Berguedà per passar Cap d'Any sol ser complicat. Les reserves es fan amb molta previsió –sovint d'un any per l'altre- i gairebé sempre s'omplen al 100%. Aquest any però la situació no té res a veure i l'ocupació se situa al 65%, una xifra inimaginable abans de la pandèmia.
Els escombriaires de Salt (Gironès) s'ofereixen a retirar les deixalles i andròmines que s'amunteguen al sector centre del municipi. Sostenen que aquests són els barris que "més pateixen" la vaga indefinida, perquè són els que tenen "més densitat de població, pitjors condicions socioeconòmiques" i on es fa palès que el servei de recollida està "mal dimensionat".
"Quantes evidències necessita el Govern català i el president Aragonès per abandonar la via d'un pacte amb l'estat i retornar d'una vegada per totes a l'esperit de l'acord d'investidura?". Aquesta ha estat la pregunta que ha llançat aquest dimarts el diputat de la CUP Xavier Pellicer des del faristol del Parlament, des d'on ha valorat el discurs del president el dia de Sant Esteve, en el qual va defensar la necessitat que aquest 2022 serveixi per desbloquejar el conflicte amb l'Estat, què la negociació avanci i comenci a aportar resultats tangibles.
L'ús del català als webs oficials de l'administració espanyola segueix sent residual o inexistent. Així ho ha corroborat la Plataforma per la Llengua en un estudi publicat aquest dimarts, en el qual han denunciat que els llocs web de tres dels cinc ministeris d'Unidas Podemos són exclusivament en castellà. Concretament, la Plataforma assenyala el ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, liderat per Ione Belarra, el ministeri d'Igualtat, del qual n'és titular Irene Montero, i també el d'Universitats, recentment rellevat pel català Joan Subirats.
Ara fa una setmana, tot estava llest al Senat per a l’aprovació definitiva dels pressupostos de l’Estat. La pràctica totalitat dels ministres van desplaçar-se justament a la cambra baixa per a brindar. Però tot es va frustrar amb l’estratègia de filibusterisme del PP, que va votar massivament a favor d’esmenes d’altres grups. Van aconseguir que una de les 4.000 sortís endavant: una partida 1,6 milions per a les llengües minoritàries i regionals proposada per Compromís. Tot el tràmit s’ha hagut d’endarrerir una setmana. Avui el Congrés dels Diputats, amb poca assistència i molt vot telemàtic, s’ha tornat a reunir i ha ratificat l’addenda, amb bona part dels ministres novament presents. Ara sí que han pogut celebrar-ho: els comptes espanyols són una realitat. Són els segons pressupostos de Pedro Sánchez en dos anys de govern de coalició, mitja legislatura, amb els mateixos aliats: ERC, el PNB i Bildu. Entraran en vigor en menys de 96 hores
Un nou testimoni fa trontollar l’acusació contra l’advocat de l’expresident Puigdemont, Gonzalo Boye, en la causa en què està processat per blanqueig de capitals relacionada amb Sito Miñanco, acusat de liderar una organització criminal centrada en el narcotràfic de cocaïna en concurs amb un delicte de falsificació de document oficial i de blanqueig. En aquest cas, la magistrada María Tardón ha processat 50 persones físiques i jurídiques, avalada el juny passat per l’Audiència Nacional.
Amnistia Internacional ha reclamat a l'Estat canvis en matèria de drets humans en la legislació espanyola arran de la sentència de Valtònyc. L'organització ha reclamat que "harmonitzi la seva legislació amb les normes internacionals de drets humans" i que suprimeixi del Codi Penal delictes com el d'enaltiment al terrorisme i el d'injúries a la Corona, ja que "restringeixen indegudament la llibertat d'expressió".
L'advocada Isabel Elbal ha retret al president espanyol, Pedro Sánchez, que no hagi fet res per Valtònyc: "No entrarà a la presó, però no serà pels esforços nuls que heu fet per derogar delictes que reprimeixen la llibertat d'expressió".
Els tres magistrats del Tribunal d’Apel·lació de Gant, a Bèlgica, són contundents en la resolució, difosa aquest dimarts, sobre el delicte d’amenaces pel qual el raper Valtònyc va ser condemnat a sis mesos de presó a l’estat espanyol. "En l’ordenament jurídic intern belga, la conducta esmentada no és punible", i, per tant, no n'aprova l'extradició.
El president Carles Puigdemont ha estat el primer a celebrar la nova derrota de la justícia espanyola amb la decisió del tribunal de Gant de denegar l'extradició del raper Valtònyc a Espanya per un delicte d'amenaces. "Avui més que cap altre dia, la llibertat té ritme i lletra de rap", ha piulat Puigdemont minuts després de conèixer-se la interlocutòria del tribunal belga. "Quan la justícia preval, la llibertat en surt reforçada", ha proclamat el president.
Destacats mitjans internacionals s'han fet ressò de la decisió del Tribunal d'Apel·lació de Gant, de denegar l'extradició del raper Valtònyc a Espanya. El cas del cantant mallorquí ha transcendit com un problema de llibertat d'expressió a escala europea, i deixa evident que a Espanya no es respecta aquest dret en termes europeus.
Què passarà avui?
- A les 11.30 hores, a Barcelona, Salut fa seguiment de la situació epidemiològica i assistencial de la covid-19 a Catalunya.
- A les 11.30 hores, a Barcelona, Foment presenta el seu informe de conjuntura corresponent al desembre del 2021.
Meteocat
Quin temps farà avui?
-
El cel romandrà serè o poc ennuvolat pel pas d'algunes bandes de núvols alts i mitjans. A banda, el cel es mantindrà molt ennuvolat o cobert al vessant nord del Pirineu fins al vespre. Independentment, hi haurà estrats baixos al nord de la depressió Central fins al migdia i, de nou, al final de la jornada, així com fins a mig matí a punts de la serralada prelitoral sud.
-
S'espera precipitació feble i intermitent al vessant nord del Pirineu des del matí i fins al vespre. S'acumularan quantitats minses de precipitació. La cota de neu voltarà els 2.700 metres.
-
La temperatura mínima serà semblant o lleugerament més baixa. Rondarà entre -2 i 3 ºC al Pirineu i al Prepirineu, puntualment més alta a alguna vall del nord del Pirineu, entre -1 i 4 ºC a la depressió Central i al prelitoral nord, entre 6 i 11 ºC a la resta del prelitoral i al litoral nord i entre 9 i 14 ºC al litoral. La màxima serà lleugerament més alta. Al litoral oscil·larà entre 19 i 24 ºC, al prelitoral entre 17 i 22 ºC i entre 15 i 20 ºC a la resta, puntualment més baixa al nord de la depressió Central i altiplà Central. L'ambient serà molt agradable al centre de la jornada, sobretot al prelitoral i litoral.