L'organització de l'America's Cup Experience ha encès la primera pantalla 3D de gran format de Barcelona a la façana de l'Imax. L'exposició oficial de Louis Vuitton 37th America's Cup dona així un nou pas endavant i incorpora al seu exterior aquesta pantalla de mida gegant amb gairebé 200 metres quadrats, orientada cap a la ciutat i visible des del Moll de la Fusta.
La nova pantalla servirà per donar informació detallada sobre el desenvolupament de la competició de la Copa Amèrica. Així, els ciutadans podran seguir el recorregut dels equips participants, veure les espectaculars embarcacions emergir des de la pantalla i reviure els moments més emblemàtics de la competició. Aquesta iniciativa contribueix a aproximar la gran regata als ciutadans de Barcelona, que és el principal objectiu d'America's Cup Experience, impulsora del projecte.
A més dels continguts relacionats amb la Copa Amèrica, la pantalla també oferirà imatges de Barcelona i informació en temps real sobre l'estat del mar. La "finestra a Barcelona", com ha estat batejada aquesta pantalla, també s'utilitzarà per mostrar l'agenda cultural de la ciutat, sobrevolant i apropant-se als racons on estigui passant algun esdeveniment d'interès.
Es tracta d'un dels exemples de la tecnologia d'avantguarda en l'àmbit de la comunicació. Actualment, al món hi ha al voltant de 15 pantalles 3D a l'aire lliure de grans dimensions, principalment en ciutats importants com Nova York, Londres, Tòquio i Xangai. Barcelona es converteix així en el nou punt del mapa des del que es pot gaudir de contingut amb aquesta tecnologia.
"Amb aquesta nova instal·lació d'America's Cup Experience, Barcelona fa un pas endavant en la seva aposta per la innovació i la tecnologia, oferint als seus ciutadans i visitants una experiència única tant dins del centre com a la seva façana exterior", segons va explicar Juan Manuel Sevillano, Managing Director de la America's Cup Experience.
A més de temes vinculats al mar, a la Copa Amèrica i a l'agenda cultural de la ciutat, la "finestra a Barcelona" tindrà altres elements que seran un pol d'atracció de la ciutadania cap al Port Vell de la ciutat, com l'ACEX cam, que permetrà als visitants gravar-se en vídeo en una plataforma amb tecnologia 360è, compartir l'experiència i projectar-la a la pantalla 3D.
