El món de la Fórmula 1 somriu, el Nano està de tornada. Les famoses millores de Zandvoort, van funcionar, i de quina manera! Fernando Alonso, després d'un final de primer tram complicat per a Aston Martin, va tornar a sentir el que és pujar al podi. En una màster class sota la pluja, el veterà pilot va acabar en segona posició, només per darrere de l'inexpugnable Max Verstappen, que malgrat guanyar, cada vegada veu més a prop pel retrovisor, l'AMR23, pilotat per Fernando Alonso.

Està clar que Aston Martin va fer un pas endavant, no només en recuperar els podis de Fernando, sinó després de la sensació d'haver retallat molts segons amb Red Bull. Els rostres de felicitat a l'equip, en finalitzar la cursa, eren innegables, i l'optimisme que impera al garatge de l'escuderia britànica és evident, després d'una nova exhibició de Magic. Quan la 33 semblava cada vegada més impossible, i el somni d'aconseguir una nova victòria s'esvaïa, les millores de la marca verda, han tornat a despertar la il·lusió.

Fernando Alonso amb el puny en alt després d'acabar segon en Zandvoort / Foto: Europa Press
Fernando Alonso amb el puny en alt després d'acabar segon en Zandvoort / Foto: Europa Press

Aston Martin torna a il·lusionar

Enrere semblen haver quedat les males sensacions recollides en les últimes curses d'aquell infame primer tram de temporada, just abans de l'aturada estiuenca. Precisament, el mes de vacances ha servit tant a Fernando com a la resta de l'equip per recarregar bateries i agafar aire fresc de cara a un segon tram que, després del vist als Països Baixos, s'acosta il·lusionant.

De fet, en finalitzar la cursa, un Fernando Alonso desbordant de joia, va assegurar per ràdio que aquest any tocava pujar a dalt de tot del podi. Per aquesta mateixa raó, a Aston Martin no es conformen i continuen millorant. El traçat de Zandvoort va ser testimoni que el nou terra de l'AMR23 i el nou difusor funcionen, però tal com va assegurar Tom McCullough, hi ha més evolucions per arribar.

Fernando Alonso i Max Verstappen es donen la mà en finalitzar la carrera|cursa en Zandvoort / Foto: Europa Press
Fernando Alonso i Max Verstappen es donen la mà en finalitzar la cursa en Zandvoort / Foto: Europa Press

"Aquesta evolució és només part d'un programa que anem desenvolupant. Anirem introduint noves parts. Estem bastant contents de com han funcionat les novetats. Continuem evolucionant des d'aquí, és un camí de progrés constant i queden diverses parts per arribar", va assegurar.

S'esperen noves millores per a Fernando Alonso

De fet, des de l'equip britànic estan aprofitant algunes peces del desenvolupament del monoplaça de 2024, per a aquest 2023, tal com va dir McCullough a Relevo, "Encara tenim peces que tardaran setmanes o mesos a arribar a pista. El desenvolupament quan t'apropes a l'hivern disminueix, però de vegades trobes algunes coses en la creació del cotxe de 2024 que pots traslladar al cotxe d'aquest any i el sostre pressupostari i el marge que tenim ens permeten fer-ho".

Fernando Alonso Parc Fermé Zandvoort / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Fernando Alonso en el Parc Fermé de Zandvoort / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Per la seva part, el cap d'equip, Mike Krack també es va mostrar satisfet pels resultats, i mostrava la seva ambició en les seves declaracions: "Volem continuar lluitant. No pararem aquest any, continuem desenvolupant el cotxe i hem de donar-li la volta a la tendència que va començar a Àustria. La victòria a Zandvoort era a prop, però hem d'apropar-nos més la pròxima vegada".

No és casualitat que Fernando fos tan a prop de Max Verstappen i des de l'escuderia britànica volen aprofitar aquesta tendència per continuar reduint la diferència amb Red Bull. S'acosten noves millores que, ara sí, fan que la 33 sigui cada vegada més a prop.