Diumenge, 16 de desembre de 2018
El Barça segueix guanyant i segueix sent líder gràcies a Leo Messi (0-3). Tres gols i dues assistències decisives de l'argentí han tombat el Llevant al Ciutat de València i ha permès el conjunt culer recuperar la sensació de somni a l'estadi on la temporada passada va perdre la imbatibilitat a la Lliga Santander.
Llegeix més
El ministre d'Afers Exteriors, la Unió Europea i Cooperació, Josep Borrell, ha coincidit aquest diumenge en una de les raons que la CUP ha al·legat per no presentar-se a les eleccions europees de 2019. "En les institucions comunitàries no trobaran suport per al secessionisme", ha assegurat.
L'independentisme s'ha convocat en una manifestació unitària la tarda del pròxim divendres 21 de desembre, concretament a les 18h, als Jardinets de Gràcia de Barcelona, després de la celebració del Consell de Ministres del Govern espanyol a la Llotja de Mar.
Un total de dues persones han mort atropellades a les carreteres catalanes aquest cap de setmana, segons el balanç que publica el Servei Català de Trànsit.
El secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, ha incidit en la importància que té per als socialistes "governar des de la responsabilitat i per a tota la ciutadania" davant els qui utilitzen les administracions "per separar i generar crispació".
L'alcaldessa d'Ulldecona, Núria Ventura, ha exigit aquest diumenge al Departament d'Interior que doti el parc de bombers del municipi amb els recursos humans i materials necessaris per assegurar que hi puguin treballar amb garanties.
El portaveu de Podem al Senat, Ramón Espinar, ha demanat al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i al de la Generalitat, Quim Torra, que expliquin què estan disposats "a posar sobre de la taula com alternativa per desencallar la situació a Catalunya".
La Federació Catalana de Carnissers, Cansaladers i Xarcuters calcula que els establiments agremiats vendran durant aquesta campanya de Nadal més de 4 milions de canelons artesanals, és a dir, unes 2.000 unitats de mitjana per establiment.
El conseller d'Interior, Miquel Buch, ha criticat el ministre d'Exteriors, Josep Borrell, per "no fer res" per solucionar els col·lapses de trànsit que s'han produït a la frontera amb França al llarg d'aquest mes per protestes dels 'armilles grogues' en territori nord-català.
L’aeroport de Lleida-Alguaire ha rebut aquest diumenge el primer avió que enceta la temporada d’hivern. És un vol de la companyia Neilson procedent de Londres Gatwick que ha arribat a les 9.20 h amb 113 passatgers i marxarà buit.
Zumba, swing, vermuts i moltes altres activitats són les que han omplert aquest diumenge la demarcació de Lleida amb motiu de la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, que enguany està dedicada a la investigació pel càncer.
Balaguer serà Capital de la Sardana el 2021. El municipi agafarà el relleu a Montblanc, que ho ha estat aquest any.
L'afiliació jove de Ciutadans (Cs) ha crescut un 72% el 2018, en explicar amb més de 20.700 joves inscrits en el partit que lidera Albert Rivera.
Els Mossos d’Esquadra han detingut un home, de 20 anys i de nacionalitat espanyola, com a presumpte autor de nou atracaments en establiments comercials de Barcelona, Cornellà i Esplugues de Llobregat i dos robatoris amb força.
El líder del PP, Pablo Casado, ha reclamat aquest diumenge fer de Barcelona, a partir de les municipals, el "km 0" i la "punta de compàs" per ampliar el seu projecte davant de l'independentisme i el populisme, i en defensa de la llibertat, la igualtat i de la nació espanyola.
El vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, ha afirmat aquest diumenge que a Catalunya ja hi ha els consensos que reclama el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per celebrar un referèndum.
El president del PP, Pablo Casado, ha demanat aquest diumenge que el Govern espanyol apliqui l'article 155 de la Constitució i cessament al president de la Generalitat, Quim Torra, al que ha titllat de "desequilibrat", i ha censurat que el president de l'Executiu, Pedro Sánchez, prevegi reunir-se amb ell el divendres durant la seva visita a Barcelona.
Els Mossos d’Esquadra han detingut un home, de 20 anys i de nacionalitat espanyola, com a presumpte autor de nou atracaments en establiments comercials de Barcelona, Cornellà i Esplugues de Llobregat i dos robatoris amb força. L’arrestat sempre actuava amb un casc, intimidava els dependents amb una arma blanca perquè li donessin la recaptació i fugia ràpidament amb una motocicleta sostreta.
Inés Arrimadas alerta que hi haurà “enfrontaments el 21-D” i demana al president espanyol, Pedro Sánchez, que defensi els que no pensen com Torra. La líder de Ciutadans argumenta que el president espanyol “parla molt de fer reunions” i que actua poc per “mantenir-se a la Moncloa a qualsevol preu”. Llegeix més
Jordi Cuixart ha adreçat un missatge a Pedro Sánchez en què l'insta a acabar amb la repressió i respectar el dret d'autodeterminació. Ho ha fet després de la publicació de la enquesta del diari Ara en què s'afirmava que el 80% dels catalans són partidaris d'un referèndum acordat d'independència (front a un 15,4% que s'hi oposen). Llegeix més
Associated Press, una de les principals agències de notícies a nivell internacional i que serveix continguts a centenars de mitjans arreu del món, ha anat a la presó de Lledoners per entrevistar els presos polítics independentistes. Després de fer ahir un avançament, avui s'ha publicat l'entrevista sencera. Llegeix més
Manos Limpias ha reaparegut a l'escena pública i jurídica denunciant els Comitès de Defensa de la República (CDR) acusant-los de ser una "organització criminal". Concretament els acusen "dels delictes d'organització criminal, atemptat contra la autoritat i els seus agents, i delictes relatius a l'exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques i delictes de terrorisme". Llegeix més
Un total de 55 escoles de Catalunya realitzaran entre l'1 d'abril i el 7 de juny una prova de matemàtiques i ciència, dins de l'avaluació internacional TIMSS que elabora la International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Aquesta avaluació internacional es realitza cada quatre anys a alumnes de quart de Primària i segon d'ESO, però a Catalunya només s'aplica a Primària, han informat a Europa Press fonts de la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat.
Els Mossos d’Esquadra van detenir el 14 de desembre a Garrigàs (Alt Empordà) un motorista de 50 anys, de nacionalitat marroquina i i veí de Valette-du-Var (França) que va xocar un cotxe a la GIV-6226 quan transportava més d’un quilo de cocaïna. L’arrestat, acusat d’un delicte contra la salut pública, es va arrossegar per terra fins a un camp pròxim per amagar la droga, valorada en uns 40.000 euros, dins uns matolls.
14 persones han resultat intoxicades aquest diumenge a la matinada en dos habitatges, un a Juneda i l’altre a Vallgorguina. En el municipi de les Garrigues 7 adults i 3 menors van resultar intoxicats per monòxid de carboni per la mala combustió d’un braser.
A Vallgorguina (Vallès Oriental) quatre persones d’una família van resultar intoxicades lleus també per monòxid de carboni per la mala combustió d’una caldera d’un habitatge situat al carrer Montseny.
El Districte de Sant Andreu de Barcelona ha inaugurat una zona enjardinada de 3.670 metres quadrats entre els carrers Lanzarote, Residència, Eiximenis i Valentí Iglesias, que comprèn un hort urbà de 99 metres quadrats. L'espai s'ha urbanitzat en plataforma única, s'han plantat 122 arbres nous i s'han instal·lat 57 fanals.
Europa Press
El primer avió procedent de Londres-Gatwick (Regne Unit) amb destinació a l'aeroport de Lleida Alguaire ha aterrat aquest diumenge a las 9.20 hores amb 113 passatgers. En un comunicat, la conselleria de Territori i Sostenibilitat ha explicat que a partir del primer diumenge de febrer començaran també las connexions amb Suècia i que preveu un total de 192 operacions a Alguaire durant l'hivern.
Europa Press
La 27 edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, s'ha iniciat aquest matí amb un programa en directe de 15 hores per davant, dedicat aquest any a la recaptació de fons per a la investigació biomèdica del càncer.
La CUP ha registrat una moció en la qual demana que el Parlament manifesti el caràcter "antidemocràtic i antisocial" de la Constitució. El text arriba al ple un mes després que el Parlament aprovés una resolució dels comuns per la qual es reprovava el Rei i es demanava d'abolir la monarquia. Aquest nou document registrat en la Cambra divendres concreta que un dels motius pels quals es defineix a la Constitució d'aquesta manera és, precisament, perquè dóna empara a la Monarquia.
La proximitat del 21-D es nota i els diaris de Madrid d'aquest diumenge van carregats de temes relacionats amb Catalunya. Entrevistes, enquestes, reportatges... Tot és bo per sumar al debat que aquesta última setmana ha pujat considerablement de to. Llegeix més
La parella de Raül Romeva, Diana Riba, anirà de número dos a la llista d'Esquerra Repúblicana a les eleccions europees del maig de l'any que ve. Oriol Junqueras ha estat confirmat com a número u de la candidatura i s'ha anunciat la coalició que ja s'havia enfilat amb Bildu i el BNG.
La CUP ha decidit aquest dissabte no concórrer a les eleccions europees del proper mes de maig. Així s'ha conegut en acabar la reunió del seu Consell Polític i GAP, on s'ha debatut sobre aquesta qüestió.
El conseller Jordi Turull explica en la seva carta a El Nacional des de la presó de Lledoners el 14è dia de vaga de fam com i per què s'ha produït el seu trasllat a la infermeria del centre penitenciari.
Diversos mitjans de comunicació europeus s'han fet ressò de l'ingrés de Jordi Turull a la infermeria de la presó de Lledoners després de 14 dies de vaga de fam
El periodista José Oneto ha admès que "l'Estat ha perdut la partida". Al seu compte de Twitter ha argumentat que si per una reunió del govern espanyol a Barcelona cal la movilització de 9.000 policies, alguna cosa no acaba de funcionar.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha advertit aquest dissabte que "cap problema no es resol des de la crispació i el conflicte", sinó "des del diàleg moderat, assenyat i dotat de legalitat," ha subratllat en clara referència al Govern català. El cap de l'Executiu ha realitzat aquesta al·lusió al conflicte a Catalunya durant la seva intervenció en l'acte de commemoració del 80 aniversari de l'ONCE
La portaveu del govern espanyol, Isabel Celaá, ha assegurat aquest dissabte que no hi ha "nervis" a l'Executiu sobre la celebració divendres que ve del Consell de Ministres a Barcelona, que espera que es desenvolupi en un marc de "normalitat"
Durant tot el dia es duran a terme activitats per La Marató de TV3 a la majoria de municipis de Catalunya
A les 11, el president de la Generalitat, Quim Torra, visita la Fira de Santa Llúcia de Barcelona
També a les 11:00, a Barcelona, la líder de Cs, Inés Arrimadas, atén els mitjans de comunicació
A les 12:00, a Cornellà de Llobregat, Ramón Espinar, portaveu al Senat de Podem, i Noelia Bail secretària general de Podem Catalunya atendran la premsa
A les 12:00, a Barcelona, el president del Partit Popular, Pablo Casado, presenta els candidats del PPC a les alcaldies de les quatre capitals de demarcació de Catalunya
A les 17:00, a Mollerussa, la a comunitat de regants del Canal d'Urgell celebra eleccions per escollir nou president
A les 21:00, a Barcelona, els Pets inicien la gira de presentació del seu nou disc, 'Som, al Liceu