De vegades obrim la nevera i no sabem què fer, oi? A mi, afortunadament, no m'acostuma a passar gaire per què soc molt planificador, però també em passa de tant en tant, és clar. I avui m'ha passat. M'he adonat que tenia força verdura... però que em venia de gust arròs. No cal ser gaire espavilat per lligar les dues coses, oi?

Com sempre, he afegit un parell de variants: la incorporació de xampinyons, mongeta blanca cuita i brou de pollastre. El resultat?... Un magnífic i saludable plat d'arròs, apte per a totes les edats.

Ingredients

400 g d'arròs

200 g de pèsols

100 g de mongetes tendres tallades a trossos grans 

2 carxofes tallades a quarts 

2 tomàquets madurs ratllats

6 xampinyons

2 grans d'all

1 ceba trinxada

1/2 pebrot vermell

1/2 coliflor

200 g de mongeta blanca cuita

aigua o brou de pollastre

pebre vermell dolç

pebre negre

oli d'oliva

sal

Preparació
1.

Preparem tots els ingredients. Sempre fa goig preparar un menjar només a base de verdures, eh?

2.

Unes bones carxofes...de temporada.

3.

Uns pèsols congelats (per què encara no ha començat la temporada)... unes mongetes blanques... unes mongetes verdes fresques... i una mica d'api.

4.

Uns bons tomacons... ceba, all...

5.

... i ho anem picant tot...

6.

La carxofa, ja sabeu, li talleu un tros de dalt i de baix, li traieu algunes fulles (les més verdes) i us quedeu amb el cor... que el farem a quarts.

7.

Piquem la ceba i l'all...

8.

Farem unes làmines gruixudes de xampinyó... i una bona quantitat de coliflor, ben neta.

9.

En una paella amb una mica d'oli....

10.

A continuació, quan estigui ros, afegirem la mongeta verda (neta i tallada) i una fulleta d'api (la trenqueu amb els dits). Això li aportarà molt gustet al caldo. Seguidament, incorporem la carxofa i els xampinyons.

11.

Mentre, en un altre foc, aniré escalfant una mica de caldo de pollastre que tenia congelat. Si no teniu, aigua directament.

12.

Quan tota la verdureta comenci a agafar un color torradet....

13.

...ja podrem incorporar el tomàquet.... i deixar que caramelitzi.. .a foc lent...

14.

...poc a poc...

15.

Quan estigui el nostre "fons" a punt, tirarem l'arròs....

16.

...que anirem rosejant poc a poc...

17.

...com sempre fem amb qualsevol arròs o paella...

18.

Quan comenci a enganxar-se l'arròs al cul de la paella... ho rasquem bé i incorporem el brou.

19.

Es pot combinar el brou amb aigua.

20.

Salem.

21.

...i seguidament afegim els pèsols i les mongetes....

22.

...i la coliflor...

23.

Els temps de cocció de l'arròs valdràn per coure aquestes verdures.

24.

Que faci xup-xup...a foc lent.

25.

Aneu provant i rectificant de sal fins que el gra d'arròs sigui cuit. Llavors, jo l'he posat una mica de pebre vermell dolç per sobre, a mode de decoració.

26.

Ara l'haurem d'enfornar en mode grill durant 5 minuts.

27.

I sortirà "torraet", jeje.

28.

Ja el podem servir.

29.

Bon Profit!

30.