Dimarts, 24 de setembre de 2019
L’artista catalana ha estat nominada en cinc categories dels premis de la indústria de la música llatina, que es lliuraran el 14 de novembre a Las Vegas. Rosalia opta al premi millor gravació de l’any per ‘Aute Couture’, a millor àlbum per ‘El mal querer’, a millor àlbum vocal pop contemporani, a millor cançó de pop per ‘Pienso en tu mirá’, millor cançó urbana per ‘Con altura’, a més de les categories de millor disseny d’empaquetament per ‘El mal querer’ i millor enginyeria de gravació per al mateix àlbum.
El president de la Generalitat, Quim Torra, considera que l'Estat ha utilitzat els seus aparells amb una finalitat política per apaivagar el moviment independentista, en al·lusió a les detencions de membres dels CDR.
L'advocat Gonzalo Boye té molt clar el per què de l'operació policial d'aquest dilluns en que es van detenir 9 independentistes per ordre de l'Audiència Nacional: "Fan com a Turquia, es prepara l'ambient".
El SPP, sindicat de l'escala de comandaments de la Policia Nacional, ha demanat aquest dimarts al ministre de l'Interior en funcions, Fernando Grande-Marlaska, que revoqui la concessió de la Creu Blanca al Mèrit Policial al comissari dels Mossos d'Esquadra, David Boneta Cortina, entenent que no és mereixedor de la mateixa "per la seva significació personal en favor dels qui defensen la independència de Catalunya".
El Govern ha plantejat aquest dimarts la necessitat de revisar el marc tarifari d'Aena per fer més competitius els aeroports catalans i ajudar el sector turístic en plena crisi per la fallida de Thomas Cook.
Unes 7.000 esportistes preveuen participar a la sisena edició de la Cursa de la Dona de Girona, que es celebrarà diumenge vinent 6 d'octubre. La regidora d'Esports, Eva Palau, i el diputat d'Esports de la Diputació de Girona, Jordi Masquef han explicat que s'ha cobert més del 90% de les inscripcions i es batrà un rècord de participació.
Una estelada gegant ha irromput a la plaça de Sant Jaume durant la Diada Castellera de la Mercè 2019, acompanyada d’una pancarta a favor de la “República”.
El ministeri de Treball està desenvolupant una norma perquè els aturats de llarga durada durant la crisi econòmica recuperin dos anys de cotitzacions. Podran beneficiar-se'n persones d'entre 35 i 43 anys que deixessin de cotitzar durant almenys tres anys entre el 2 d'octubre de 2008 i l'1 de juliol de 2018.
Ha estat possible amb el Sistema d'Informació Energètica (SIE), que permet realitzar un seguiment mensual de tots els subministraments energètics en dependències com ara escoles, llars d'infants, ajuntaments o casals. Durant els set mesos d'entrada en funcionament del SIE, des del Consell Comarcal del Pla d'Urgell s'han analitzat més de 5.000 factures, que han permés un estalvi conjunt de 50.000 euros.
El líder de Vox, Santiago Abascal, ha perdut els papers criticant la diputada al Congrés de Junts per Catalunya Laura Borràs.
L'advocat Benet Salellas ha fet notar que la Guàrdia Civil no ha difós la foto protocol·lària del material que requisen durant un escorcoll, en relació les detencions dels CDR aquest dilluns.
La plataforma ho ha anunciat a través del seu compte de Twitter on mostren un FAQS de "5 preguntes per la resposta": com, on, què, quan i qui.
L'impulsor d'una campanya de 'change.org' que insta els diputats a renunciar a la indemnització per la dissolució de les Corts ha portat 660.000 firmes al Congrés.
La líder de JxCat a l'Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, ha anunciat aquest dimarts que el seu partit estudia emprendre accions legals contra la líder de Cs a Catalunya, Lorena Roldán, i tambe contra el de Vox, Santiago Abascal, per haver relacionat el president Quim Torra i la diputada al Congrés Laura Borràs amb el terrorisme, després de la detenció de nou membres dels CDR.
La CUP decidirà aquest dissabte, en un consell polític extraordinari, si es presenta a les eleccions espanyoles del proper 10 de novembre. Els cupaires tindran aquest debat després que alguns militants hagin demanat sotmetre-ho a votació, i davant un calendari molt ajustat.
L'alcalde accidental de Barcelona, Jaume Collboni, ha dit aquest dimarts que el govern municipal proposarà al ple d'atorgar a l'expresident de la Cambra, Miquel Valls, la Medalla d'Or de Barcelona al Mèrit Cívic a títol pòstum.
El portaveu d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, ha dit que "ja tocava" exhumar Francisco Franco del Valle de los Caídos però ha criticat que "arribi tan tard", després de 40 anys de democràcia. El diputat republicà ha argumentat en una atenció als mitjans aquest dimarts al Congrés que el franquisme no són només unes restes mortals i ha dit que cal treure el franquisme de "segons quins partits, posicionaments o institucions de l'Estat", que el porten "intrínsec".
Les considerables pluges de l'última setmana no han permès elevar el volum d'aigua embassada aquesta setmana en què la reserva hidràulica ha perdut 415 hectòmetres cúbics, la qual cosa representa el 0,6 per cent de la seva capacitat total.
El regidor del PP a Barcelona Josep Bou ha assegurat aquest dimarts que els guàrdies civils que van detenir nou membres dels CDR "han salvaguardat els edificis, les hisendes i les vides dels barcelonins" amb la seva actuació.
El rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, ha aprofitat l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2019-2020 a la UdL per reclamar que la Generalitat pugui dotar-se d'uns pressupostos per tal que les universitats públiques puguin rebre els recursos necessaris per poder desenvolupar la tasca que porten a terme.
Felip VI ja ha signat el decret de dissolució de les Corts, que entrarà en vigor al llarg d'aquest dimarts quan es publiqui al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Així ho ha anunciat la presidenta del Congrés, Meritxell Batet, que també ha avançat que la sessió constitutiva de les Corts serà el 3 de desembre a les 10 hores.
Ja hi ha veredicte: tot queda com va acordar el Consell de Ministres. El Tribunal Suprem ha donat llum verda a l'exhumació de Francisco Franco del Valle de los Caídos. Llegeix tota la informació aquí.
Nicolas Tomás / Madrid
El termini per sol·licitar el vot per correu per a les eleccions espanyoles del 10 de novembre s'ha obert aquest dimarts, coincidint amb la convocatòria oficial dels comicis.
Segons ha informat Correus, la sol·licitud del vot per correspondència s'ha de presentar personalment i en imprès oficial a qualsevol oficina postal fins al dia 31 d'octubre inclusivament, en l'horari habitual d'obertura. / EFE
La pensió mitjana a Catalunya s'ha situat en 1.029,62 euros al setembre, amb un total de 1,737.780 pensions abonades, segons el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social. Les xifres mostren un augment del 3,6% en l'import de la pensió mitjana i d'un 1% pel que fa al nombre.
El portaveu dels advocats d'Alerta Solidària, Xavier Pellicer, que porten el cas dels nou detinguts dels CDR acusats de terrorisme aquest dilluns, ha denunciat una "guerra bruta mediàtica" de la Guàrdia Civil i de l'Audiència Nacional.
Set dels nous detinguts membres dels CDR han passat la nit a la comandància de la Guàrdia Civil de Tres Cantos, a Madrid. Els altres dos detinguts ja van quedar aquest dilluns en llibertat.
Com fa dos anys, un nou cop policial colla l'independentisme i actua preventivament a les mobilitzacions massives que hi pugui haver per commemorar l'1-O i en resposta a la sentència del judici al procés. Llegeix més
"No podem cedir". Així ho ha afirmat el president de la Generalitat, Quim Torra, després de rebre la notificació del TSJC que li ordena treure la pancarta a favor de la llibertat dels presos del balcó del Palau de la Generalitat en un termini de 48 hores. Llegeix més
Els nou detinguts per la Guàrdia Civil en l'operació contra l'independentisme que s'ha fet avui a diverses localitats del Vallès marxaran avui a l'Audiència Nacional on declararan en les properes 72 hores. Els advocats, lletrats d'Alerta Solidària, estan organitzant la defensa i estan en espera que els comuniquin els detalls. Hi ha secret de sumari i a hores d'ara els periodistes tenen més detalls de l'operació i les acusacions que els mateixos advocats. Llegeix més
Dos dels nou membres dels CDR detinguts aquest dilluns per la Guàrdia Civil han estat deixats en llibertat amb càrrecs, segons ha anunciat Alerta Solidària. L'entitat, que els ha assistit jurídicament, ha indicat a l'ACN que són dos dels detinguts a Sabadell i que s'han acollit al seu dret de no declarar. També ha explicat que se'ls acusa de terrorisme. Llegeix més
Prop de 4.000 persones han omplert aquest dilluns a la tarda la plaça Sant Roc de Sabadell per protestar per l'operació de la Guàrdia Civil contra l'independentisme, que ha acabat amb nou membres dels CDR detinguts aquest matí a diverses poblacions catalanes. Llegeix més
Mitjans internacionals de primera línia s'han fet ressò de les nou detencions d'aquest matí en una operació de la Guàrdia Civil contra l'independentisme. La ràtzia dels Serveis d'Informació de la Guàrdia Civil l'ha ordenat el jutjat central número 6 de l'Audiència Nacional i ha acabat amb nou detinguts, acusats de terrorisme i rebel·lió. Llegeix més
Sergi Alcàzar
L'Ajuntament de Barcelona fa balanç de la Mercè 2019 a partir de les 13:15h.
Marina Fernàndez
Ball de l'Àliga i dels Gegants, i Diada Castellera amb motiu de la Mercè 2019 a partir de les 13:00h.
Cel serè o poc ennuvolat. A partir de mitja tarda arribaran bandes de núvols per l'oest que deixaran el cel mig ennuvolat. Independentment, al Pirineu el cel quedarà entre mig i molt ennuvolat pel creixement de nuvolades a partir del migdia.