La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha difós una nova circular sobre criptomonedes a través del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) en què estableix que les campanyes publicitàries a l'entorn d'aquests tipus de valors han d'indicar que les inversions no estan regulades, poden no ser adequades per a inversors minoristes i es pot perdre tot l'import invertit.
La vicepresidenta econòmica del govern espanyol, Nadia Calviño, ha assegurat aquest dilluns que la Comissió Europea té una valoració preliminar "positiva" de la reforma laboral. Després de la reunió de l'Eurogrup i de trobar-se amb l'eurocomissari d'Economia, Paolo Gentiloni, Calviño ha defensat que la reforma laboral és "equilibrada" i ha confiat que rebi la llum verda del Congrés dels Diputats "en les pròximes setmanes" i "amb el suport més ampli possible de tots els grups polítics".
Catalunya acomiada aquest divendres el toc de queda, després de vint-i-vuit dies de mobilitat restringida en tot el territori català a les nits. Això vol dir que el mateix divendres 21 ja no hi haurà cap restricció horària enlloc de Catalunya. El Govern ha confirmat aquest dilluns que no hi haurà una segona pròrroga del confinament nocturn de la una a les sis de la matinada com a mesura per frenar la sisena onada de la pandèmia i la variant òmicron. La decisió ha estat presa per la comissió delegada en matèria de la covid, que s'ha reunit aquesta tarda de dilluns. Pel que fa a les altres restriccions, demà s'acabaran de tancar els darrers detalls, més enllà de la limitació de la mobilitat nocturna.
L'eurocomissari d'Economia, Paolo Gentiloni, ha assegurat aquest dilluns que és ara "més optimista" sobre la reforma de les regles fiscals. Després de la reunió de l'Eurogrup, Gentiloni ha justificat el seu optimisme pels "esforços sincers per trobar un punt de trobada" per part dels ministres. Segons l'eurocomissari d'Economia, el debat sobre la reforma dels límits de deute i dèficit ha estat "positiu".
El president de Pimec, Antoni Cañete, ha demanat aquest dilluns una reforma "integral" i amb "flexiseguretat" del mercat laboral que "ajudi" a la recuperació econòmica i "s'adapti a les necessitats actuals". El dirigent de la patronal de la petita i mitjana empresa ho ha dit en el marc de les trobades que l'entitat està fent amb els grups amb representació al Congrés per marcar posició a l'entorn de la modificació de la llei del treball que el govern espanyol ha dut a la cambra baixa.
El Ministeri de Defensa ha revelat, a preguntes del grup al Congrés d'Esquerra Republicana, que la desfilada militar del 12 d'octubre del 2021, que es reprenia després de l'aturada del 2020 per la covid-19, va costar 636.613 euros, segons ha confirmat l'ACN.
Una nova investigació ha revelat que "molt probablement" un notari jueu va revelar als nazis la ubicació de la família d'Anne Frank, amagats de les autoritats alemanyes precisament per ser jueus en el marc de la Segona Guerra Mundial.
La Intersindical-CSC crida a manifestar-se el 30 de gener perquè es deroguin les reformes laborals de PSOE i PP
El Parlament Europeu ha homenatjat aquest dilluns el seu president David Sassoli, mort dimarts passat als 65 anys a Itàlia, en una cerimònia en la qual es va evocar el seu habitual somriure, la seva determinació en els seus ideals progressistes i la seva amabilitat com a manera de fer política, al costat dels seus amics, família i col·legues de professió.
La regidora d'Acció Social de l'Ajuntament de Los Llanos de Aridane, Elena Concepción, ha confirmat aquest dilluns que "el servei d'atenció psicològica per a les persones afectades pel volcà serà assumit per l'ajuntament fins que el Govern de les Canàries torni a reprendre'l".
Espanya ha sumat aquest dilluns 234 noves víctimes mortals per covid-19, fet que deixa la xifra des de l'inici de la pandèmia, el març del 2020, en 90.993. També hi ha hagut 331.467 infectats més (ara el total és de 8.424.503), amb 18.821 persones hospitalitzades, 2.251 de les quals a l'UCI, 27 més que en l'últim recompte.
La candidata del Partit Popular Europeu, la maltesa Roberta Metsola, serà elegida aquest dimarts nova presidenta del Parlament Europeu per als dos anys i mig que resten de legislatura, després de tancar un acord amb Socialistes i Liberals europeus la vigília que se celebri la votació per elegir el successor de David Sassoli, que va morir la setmana passada.
La incidència que afectava l'aplicació Smou i impedia retirar bicicletes del servei Bicing de Barcelona des de primera hora de la tarda ha quedat resolta cap a les set de la tarda, segons ha indicat la companyia al canal oficial de Twitter.
La Conselleria d'Educació de la Generalitat ha descartat contractar estudiants de l'últim curs de grau en Educació Infantil o Primària com a substituts davant de les baixes provocades, en part, per la pandèmia de covid-19.
Els centres d'atenció primària (CAP) de Catalunya van registrar 429.995 visites relacionades amb la covid-19 la setmana passada, segons les xifres preliminars de la pandèmia que actualitza diàriament la Conselleria de Salut de la Generalitat en la seva pàgina web.
El president de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i cardenal arquebisbe de Barcelona, Juan José Omella, mantindrà una reunió aquest dimarts 18 de gener amb el ministre de Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica, Félix Bolaños.
L'Institut de Recerca Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) ha participat en un estudi que revela que l'addició del fàrmac 'Eltrombopag' a la teràpia convencional amb immunosupressors de l'anèmia aplàsica autoimmune "millora significativament l'eficàcia" del tractament.
El Departament d'Educació ha declarat 22.870 positius més acumulats aquest curs i el total arriba als 191.906. D'aquests, 162.074 són d'alumnes, 20.153 més que dissabte; 29.743 de docents i personal d'administració i serveis (+2.697) i 89 de personal extern (+20). En paral·lel, es registren 73 grups escolars confinats d'uns 72.000 totals, 61 més que en el darrer balanç, i 80.813 persones en quarantena (+17.256).
L’aplicació Smou, que dona accés al servei de Bicing de Barcelona, ha caigut aquest dilluns i ha quedat sense servei, per bé que es poden seguir utilitzant les bicicletes públiques per mitjà de la targeta. Segons ha comunicat el compte oficial de Bicing a Twitter, la incidència s’ha produït poc després de les tres de la tarda, i de manera transitòria es recomana l’ús de targeta. Passades les cinc de la tarda, una nova entrada al compte de Twitter ha informat que la incidència que ha deixat fora de servei l’aplicació encara no s’havia pogut solucionar, i per això mateix insistia en que el servei de bicicletes públiques compartides es podia fer servir per mitjà de la targeta.
El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha indicat aquest dilluns que els indicadors sobre la situació epidemiològica a Catalunya comencen a apuntar cap a una "desacceleració" de la sisena onada, tot i que "no a un gran ritme". Per això, Argimon ha assenyalat que "aquesta setmana és clau": "Hem de veure com anirem i si arribem, o no, al pic aquesta setmana".
L'economia estatal tancarà el gener amb un increment d'afiliació de 66.000 treballadors. Així ho ha assegurat el ministre d'Inclusió i Seguretat Social, José Luis Escrivá, en una roda de premsa en la qual ha celebrat el "dinamisme" de l'ocupació, que s'aprecia en el creixement de les cotitzacions socials, que tanquen el 2021 en "màxims històrics". Segons l'estadística d'afiliació quinzenal de la Seguretat Social, aquest increment permetrà marcar un "nou rècord" d'afiliació amb un nivell de 429.000 treballadors més que abans del febrer del 2020, en termes desestacionalitzats.
El Departament de Salut oferirà de nou a partir del proper mes de febrer el servei de consultori mèdic del barri del Poblenou de Sabadell (Vallès Occidental). El local on es prestava està tancat al públic des de l'esclat de la pandèmia en no poder-se garantir els circuits d'entrada i sortida amb garanties sanitàries. Aquest dilluns tècnics de l'Institut Català de la Salut han considerat l'espai del Centre Cívic adient per a desenvolupar-hi les tasques, amb una plaça d'infermeria i un administratiu, i pensat per a fer-hi el control i seguiment de malalts crònics i per a cures.
El 67,8% de les famílies afirma que el 2022 gastarà més en viatges que el 2021, segons el IX Estudi de Turisme Familiar, realitzat per la Federació Espanyola de Famílies Nombroses, en col·laboració amb la consultora DNA Lleure i Turisme. El document revela que l'horitzó i les perspectives del sector anticipen un horitzó optimista, en bona part per l'evolució de la pandèmia i l'esforç de la indústria per adaptar-se a les noves circumstàncies.
El delegat del Govern a les comarques de Barcelona, Toni Morral, i l'alcaldessa de Montcada i Reixac (Vallès Occidental), Laura Campos, s'han reunit aquest divendres per abordar la problemàtica vinculada al barraquisme a la vora del riu Besòs al seu pas per la localitat. Aquesta circumstància s'ha agreujat amb la mort de dues persones el passat 9 de gener, intoxicades en haver fet un foc per escalfar-se però sense sortida de fums. En la reunió, Morral ha proposta crear una taula transversal que reuneixi diferents departaments del Govern, així com institucions i ens implicats del territori.
El president de la CEOE, Antonio Garamendi, assegura en una entrevista al diari 'Expansion', que cal pactar amb els sindicats "una senda raonable per als salaris" per als propers "dos o tres anys".
La conservadora maltesa Roberta Metsola parteix com a favorita per presidir el Parlament Europeu. La cambra vota dimarts el relleu del socialdemòcrata italià David Sassoli, mort prematurament la setmana passada. De totes maneres, el seu mandat estava a punt d'esgotar-se, ja que segons un acord tàcit la presidència havia de passar a mans del Partit Popular Europeu en la segona part de la legislatura. El PPE ha escollit una dona de l'ala moderada per facilitar el consens amb les principals forces parlamentàries. Tot i això, l'oposició de Metsola a l'avortament ha generat reticències entre els eurodiputats progressistes.
El Departament de Justícia ha detectat un brot de covid al mòdul 2 de la presó de Brians 1, a Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat). El mòdul està aïllat des d’aquest diumenge.
La Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) i la Universitat Blanquera han creat una borsa de treball per cobrir les suplències a les escoles concertades
Pedro Sánchez i el canceller alemany, Olaf Scholz, es conjuren a iniciar una "nova etapa de col·laboració" i a reforçar la seva aliança socialdemòcrata
"Una intervenció militar a Ucraïna causaria molt dolor, hem d'evitar tot el possible arribar a això"
Scholz: "Espanya i Alemanya són molt bons amics"
"Compartim amb aquest nou govern alemany en la processó i visió de l'Europa social"
"Iniciem una nova etapa de col·laboració europea amb Scholz"
Sánchez: "Hem decidit tornar a impulsar les relacions bilaterals amb Alemanya"
Pedro Sánchez: "En els fons Next Generation, Scholz ha tingut un paper fonamental"
El PSOE refreda la negociació d'un nou Concordat, "La prioritat que ara mateix té el PSOE és la vacunació i la recuperació", ha respost el portaveu, Felipe Sicilia, en ser preguntat per la intenció de la Santa Seu de revisar aquest acord, que és una promesa habitual dels socialistes.
El Consell del Col·legi de Veterinaris de Catalunya (CCVC) ha volgut respondre al ministre de Consum, Alberto Garzón, després de les seves declaracions polèmiques sobre les macrogranges, acusant-les de produir carn de pitjor qualitat i de maltractament animal. "A totes les granges de Catalunya i Espanya es produeix carn segura i de bona qualitat", ha volgut deixar clar aquest dilluns el president del CCVC, Ricard Parés.
El Govern demana soterrar la línia d'alta tensió que servirà per evacuar l'energia generada per 9 parcs fotovoltaics projectats entre els termes d'Alcarràs (7) i Lleida (2).
El portaveu del PNB al Congrés, Aitor Esteban, ha considerat aquest dilluns que "es pot salvar el gran nucli, el 95%" de la reforma laboral pactada pel govern espanyol, la CEOE i els sindicats UGT i CCOO, però ha afirmat que per a això l'Executiu ha de negociar amb els partits polítics.
La portaveu del PSC, Elia Tortolero, ha defensat aquest dilluns que "els funcionaris cobrin de forma justa per la tasca que han fet i que no hi hagi privilegis per a ningú", i ha recordat que el PSC no dirigeix la Mesa del Parlament ni pren decisions sobre l'àmbit de Recursos Humans des de fa anys.
Un nou estudi ha analitzat la relació cost-benefici de l’ús de les vacunes contra la covid-19. Segons els resultats de l’estudi, per cada euro invertit en vacunes el sistema sanitari se n’estalvia 1,4 en hospitalitzacions, estades a l’UCI o proves PCR i TAR. Aquesta xifra augmenta fins a 3,4 euros si, a més, tenim en compte la reducció de la mortalitat i dels casos amb seqüeles.
El tennista número u del món, Novak Djokovic, expulsat d'Austràlia després de perdre una batalla legal per no estar vacunat, ha aterrat avui a Belgrad en mig d'una gran expectació.
La vaga convocada aquest dilluns pels treballadors del servei d'amarrament del Port de Barcelona està provocat retards d'entre una i dues hores en l'operativa d'aquesta infraestructura, tot i que no s'ha hagut de cancel·lar l'amarratge de cap de la vintena de bucs programats per avui.
La portaveu del PSC, Elia Tortolero, ha anunciat aquest dilluns que el seu partit donarà a conèixer una proposta de llei electoral catalana durant aquest primer semestre de l'any amb la finalitat de poder consensuar-la amb els altres grups i de "corregir l'anomalia" que suposa que a Catalunya encara no es disposi d'ella.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat que en tota la Generalitat "no hi ha casos" de funcionaris que cobrin sous sense treballar, com sí que passa al Parlament.
Catalunya rebrà 130,1 milions d'euros del programa REACT-UE, que forma part del fons de recuperació i està destinat a ajudar els territoris, per finançar la construcció i renovació d'infraestructures educatives i sanitàries, concretament d'atenció primària i hospitals.
Les farmàcies han gestionat i fet 123.575 testos d'antígens a l'entorn escolar durant la primera setmana de curs (entre dilluns i diumenge). Una activitat que Salut qualifica d'"intensa" perquè en només set dies s'han prescrit tantes proves com en tot el primer trimestre de curs. De tots els testos fets, 6.400 han donat un resultat positiu.
Ser home o dona als Mossos d’Esquadra no surt a compte igual, econòmicament parlant. Un estudi liderat per la inspectora en cap de la Unitat d’Igualtat i Equitat dels Mossos, de la Comissaria General de Relacions Institucionals, Prevenció i Mediació, detalla que la bretxa salarial entre homes i dones als Mossos és del 9,11%.
Ciutadans continua perdent militants representants electes. Els darrers a sumar-se a la llarga llista de diputats i regidors que han estripat el carnet del partit han estat els tres regidors de la formació a Sitges: Manuel Rodríguez, José Diego Tendero Rebollo i María José Lores García.
Vox presentarà una proposta de resolució per retirar els serveis d'escorta, dels Mossos d'Esquadra, al president d'Esquerra Republicana i exvicepresident del Govern, Oriol Junqueras. El portaveu adjunt de la formació d'extrema dreta al Parlament, Antonio Gallego, ha anunciat també la presentació d'una bateria de preguntes parlamentàries, sense especificar a qui aniran dirigides, per poder saber "per què a ell, i si s'ha fet una avaluació de riscos".
Els comuns han demanat la compareixença al Parlament de la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, i l'exconsellera Ester Capella perquè expliquin "la dissolució del comitè d'experts que havia d'elaborar un document sobre la frontera entre les mesures sanitàries i els drets fonamentals".
El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha defensat que no es toqui "ni una coma" de la reforma laboral pactada amb patronals i sindicats i que ara es troba en tràmit parlamentari al Congrés.
El Vaticà té la intenció de revisar els acords Església-Estat a Espanya amb els bisbes espanyols, que són de visita a Roma per rendir comptes davant el Papa. Des de la Santa Seu han instat els religiosos a "buscar el bé comú" en el diàleg amb el govern espanyol. Tot i que no els han posat una data límit, han insistit que ja han passat més de 40 anys des de l'últim Concordat. Per això, des del Vaticà creuen que ja és hora de reformar-lo, juntament amb la Llei de Llibertat Religiosa, des d'un acord amb les autoritats polítiques.
La portaveu de Catalunya En Comú, Aina Vidal, ha lamentat aquest dilluns que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, critiqui la nova reforma laboral que preconitza el Govern de PSOE-UP, i que ho faci més "com a portaveu d'ERC que com a president de tots els catalans".
Joan Ignasi Elena, en una entrevista a RAC1 amb Jordi Basté, ha defensat els canvis al capdavant de la cúpula policial dels Mossos d’Esquadra després de la destitució del major Trapero, que va liderar el cos fins al passat 20 de desembre.
El conseller d'Empresa i Treball i expresident del Parlament, Roger Torrent, ha evitat valorar la notícia sobre els 1,7 MEUR anuals que paga la cambra a funcionaris que ja no hi treballen, i tenen més de 60 anys.
Aquest dilluns, 17 de gener, comença la primera fase dels canvis de mobilitat previstos al barri del Raval de Barcelona amb l’objectiu de prioritzar vianants i bicicletes. Les mesures més visibles que es comencen a aplicar són les restriccions horàries d’accés per a vehicles privats i el canvi de sentit de circulació previst en una quinzena de carrers i que aquesta setmana es comença a aplicar en vuit carrers. Tot plegat forma part del Pla d’accions de mobilitat al Raval, que busca fer compatibles la qualitat de vida dels veïns del barri i l’activitat econòmica prioritzant els vianants i el transport sostenible i que va ser donat a conèixer a mitjans del mes de desembre.
Els càlculs del Ministeri confirmarien la sospita i la xifra real de contagis des que va començar la pandèmia seria molt superior a l'oficial: com a mínim s'haurien contagiat 12 milions de ciutadans espanyols, que representarien un 25% dels habitants de l'Estat. Recordem que la xifra que recull Sanitat és de 8 milions, per tant, s'han quedat sense registrar 4 milions de contagis.
Un 33,3% de la població catalana ja té posada la tercera dosi de record de la vacuna anticovid, i un 77,3% la pauta de vacunació amb dues dosis, segons les dades actualitzades aquest dilluns pel Departament de Salut.
El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha defensat avui la conveniència d'acordar un increment salarial per als propers dos o tres anys perquè els treballadors no perdin poder adquisitiu davant l'augment desbocat de la inflació.
La consellera de Drets Socials, Violant Cervera, ha reconegut que el sensellarisme és un problema "greu" a tot Catalunya, "sobretot als municipis més grans" i ha xifrat en unes 10.000 les persones que no tenen llar o que malviuen en assentaments irregulars.
La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, ha celebrat que d'uns anys ençà s'ha aconseguit "donar la volta" a la situació del país: "Ja no tornarem a estar enfrontats com ho estàvem".
L'expresident del govern espanyol Mariano Rajoy ha fet costat aquest dilluns la decisió del PP de no donar suport a la reforma laboral del govern de Pedro Sánchez, que és "pitjor que la que hi havia".
Catalunya ha registrat fins aquest dilluns 1.726.586 casos confirmats acumulats de coronavirus --1.643.046 amb PCR o test d'antígens--, 14.696 més que en el recompte de diumenge, informa la Conselleria de Salut de la Generalitat a través del seu web.
Finalitza l'entrevista a Ernest Benach a TV3.
Benach: "Del 2008 fins ara s'hauria d'haver adaptat la norma".
"En aquell context, el sou dels funcionaris no era el que es diu ara, era inferior. Estem Barrejant coses"
Benach: "Llegir una notícia del 2008 amb els ulls d'ara no acaba de ser exacte. Les coses han canviat moltíssim i aquella gent que va aprovar això, ara segurament no prendria la mateixa decisió"
Benach: "Cap grup polític va posar cap impediment"
Ernest Benach, expresident del Parlament, sobre la llicència d'edat: "Cal posar-ho amb el context del 2008"
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l'Ajuntament de Barcelona posaran en marxa aquest dilluns el servei d'autobús a demanda 'El meu Bus' als barris de Montbau i la Vall d'Hebron del districte d'Horta-Guinardó.
La Salle Bonanova de Barcelona ha concretat aquest dilluns que no té un miler d'alumnes confinats sinó 101. La responsable de comunicació del centre ha atribuït a un "malentès" el fet que l'informe del passat divendres del Departament d'Educació informés d'un miler de confinats ja que ha explicat a Catalunya Ràdio que són aquells que havien estat contacte d'un positiu i se'ls havia de generar la petició per fer-se una prova d'antígens.
Aquest és el balanç de positius i morts per covid en les darreres 24 hores

La presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha assegurat que no té responsabilitats sobre els sous que cobren funcionaris sense treballar a la cambra, destapats pel diari 'Ara'. Borràs ha afirmat aquest dilluns a TV3 que ja s'ha "corregit" el règim de "llicència per edat", al què es poden acollir els funcionaris de més de 60 anys i que en porten més de 15 a la cambra fins a la jubilació.
"Quin interés pot tenir ERC en tapar un cas de corrupció? Si precisament és el partit que pot presumir de no tenir cap cas de corrupció"
"No s'ha apartat cap policia per motius polítics"
Elena: "La millor persona per tirar endavant el nou projecte no era Trapero"
Entrevista al conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, a RAC1: "Jo no vaig entrar al departament amb la decisió de cessar Trapero"
Una dona de 87 anys ha resultat ferida crítica en un incendi en un habitatge a Terrassa. Els Bombers de la Generalitat han rebut un avís a les 3.10 h per un incendi en el 127 del carrer del Bruc.
Borràs assegura que el canvi en els permisos d'edat ha aixecat polseguera i hi ha hagut dimissions.
Finalitza l'entrevista a Laura Borràs, presidenta del Parlament de Catalunya a TV3.
"Quan vam portar a la mesa la regulació del permís de l'edat, l'aprovació va ser unànime"
"No puc responsabilitzar-me del que passava abans, només del que passa ara"
"No li trobo el sentit i per això ho corregeixo. Crec que les persones han de treballar fins que es jubilen"
Borràs: "Això ha generat tensions. Vull deixar clar que el que he fet és ajustar això a uns paràmetres racionals"
"Les persones que s'hi vulguin acollir a partir d'ara ho faran amb les condicions que es va aprovar en la darrera mesa"
"Les persones que estan acollides al permís d'edat l'exhauriran, això no pot tenir efectes retroactius. Només podem parlar d'ara endavant"
Borràs: "El tràmit el vaig iniciar des del moment en què vaig signar la primera nòmina"
Borràs: "A l'última mesa de l'any s'ha tractat els permisos d'edat"
Borràs: "Els temps a l'administració són més lents del que voldríem"
Comença l'entrevista a Laura Borràs, presidenta del Parlament de Catalunya.
Acaba la intervenció del doctor Bonaventura Clotet a Catalunya Ràdio.
Clotet: "Possiblement, hi haurà vacunes que s'adaptaran a totes les variants. Esperem que es vacuni molta gent arreu del món per evitar que surti una nova soca que escapi de l'eficàcia de les vacunes".
Caldrà una quarta dosi? "Caldrà per a la gent d'edat avançada que té una resposta de curta durada dels anticossos neutralitzant".
"S'hauran de mantenir normes com l'ús de la mascareta fins que la malaltia sigui endèmica".
Per tractar la covid com una grip, Clotet apunta a la importància de la vacunació per evitar les infeccions greus.
Comença l'entrevista a Bonaventura Clotet a Catalunya Ràdio: "Els antivirals suposaran una nova fase de la pandèmia"
A un any i cinc mesos de les eleccions vinents municipals, previstes el maig del 2023, la situació dels espanyolistes a Barcelona -autodenominats constitucionalistes- pot portar a la paradoxa de repetir uns resultats percentuals similars als del 2019, al voltant d'un vint per cent, i tanmateix quedar fora de l’ajuntament. La raó, l’esmicolament persistent d’un unionisme que ha fet implosió en si mateix i on malgrat que tots els actors repeteixen les crides a la unió ningú sembla disposat a fer el pas i més aviat tots semblen disposats a fer-se la traveta entre ells.
Austràlia manté la retirada del visat al tenista Novak Djokovic, que va ser deportat ahir diumenge. Així, han rebutjat el recurs del número u després que el govern australià tornés a retirar-li el visat per segon cop aquest mes per motius de salut pública. Djokovic no s'ha vacunat contra la covid, quelcom que es considera una amenaça contra la salut pública.
La consellera Alsina explica en l'entrevista amb ElNacional.cat les dificultats que el Govern té perquè la Unió Europea escolti les seves reivindicacions i els entrebancs que hi posa el govern espanyol. Afirma, però, que això no la desanima, com tampoc ho aconsegueix la persecució a què el Tribunal de Comptes ha sotmès polítics, alts càrrecs i funcionaris responsables de la política exterior entre el 2011 i el 2017. La seva resposta és —assegura— que no tenen por, perquè l’acció exterior és un dret i un deure del Govern.
Àustria tira endavant amb els seus plans per fer obligatòria la vacunació contra la covid-19. Segons ha anunciat aquest diumenge el ministre d'Afers Socials, Salut i Consum, Wolfgang Mueckstein, tots els residents al país majors de 18 anys s'hauran de vacunar. Per Mueckstein, malgrat que es puguin generar "crítiques", la vacunació obligatòria "contribueix que la convivència funcioni" i a deixar enrere la pandèmia. El pla de l'executiu austríac, que s'ha d'aprovar al parlament dijous, inclou un procés de vacunació obligatòria per fases que entraria en vigor a principis de febrer.
Ahir diumenge, Salut va tornar a notificar un augment dels ingressats als hospitals després que ahir es registressin més d'un centenar d'altes a planta i cinc a les unitats de cures intensives. Concretament, el nombre de malalts s'ha incrementat en 98 malalts i 6 crítics, que tornen a créixer després de dos dies de descensos.
L'Assemblea Francesa ha aprovat aquest diumenge generalitzar el passaport de vacunació a tots els espais públics. Amb 215 vots a favor, 58 en contra i 7 abstencions la llei del Passaport de Vacunació es podrà aplicar immediatament pel govern francès. Ja no servirà de res mostrar una prova PCR o d'antígens negativa si no pots demostrar que tens la pauta de vacunació completa. El passaport de vacunació substituirà al passaport covid, ja que aquest nou document certifica que estàs vacunat al 100%, sense comptar proves d'autodiagnòstic o si has patit recentment el coronavirus. Aquest nou passaport es començarà a usar aquesta setmana per frenar el repunt de casos de covid provocat per la variant òmicron.
Segons la darrera actualització de les dades, la majoria d'indicadors de la covid continuen disparats i sense aturador: el risc de rebrot continua pujant per sobre dels 5.000 punts i la incidència acumulada ha crescut en gairebé un miler de casos en l'última setmana. Tot i que ahir celebràvem una petita bona notícia als hospitals, amb un descens d'ingressats tant a planta com a l'UCI, aquesta avui sembla un miratge.
Suècia ha enviat centenars de soldats per reforçar una illa crucial al mar Bàltic, Gotland, ja que el seu ministre de Defensa ha advertit que el país escandinau no hauria de ser ingenu i podria ser atacat. Una unitat de contingència d'emergència de les forces armades de Suècia va aterrar a Gotland aquest divendres i dissabte amb avió i ferri de passatgers, portant tropes i equipament a una illa que molts han comparat amb un portaavions al mig del mar Bàltic.
Els contagis de covid no es frenen ni en cap de setmana a l'espera d'arribar a la punta de positius d'aquesta sisena onada. La variant òmicron, molt més contagiosa, però més lleu, segueix fent de les seves i més de 22.000 persones han donat positiu en les últimes 24 hores, una xifra molt més alta que la de diumenge passat, encara sota els efectes dels dies festius de Nadal.
Què passarà avui?
- A les 11:45 h, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, visita el Port de Barcelona.
- A les 12 h, el president Pere Aragonès visita la farmacèutica Hipra.
- A les 14:50 h, al Círculo Ecuestre, conferència de la diputada del PP Cayetana Álvarez de Toledo.
Quin temps farà avui?

Meteocat
-
Fins a primeres hores de la tarda, circularan núvols alts i alguns de mitjans de nord-oest a sud-est que deixaran el cel poc o mig ennuvolat a la meitat oest i serè o poc ennuvolat a la resta del territori. Independentment, hi haurà alguns estrats baixos fins al final del matí a punts de Ponent.
-
Temperatura mínima i màxima similar o lleugerament més alta. La mínima es mourà entre els -9 i -4 ºC al Pirineu, al Prepirineu i a les fondalades de la depressió Central, entre els -6 i -1 ºC a la resta de l'interior i al litoral nord, i entre els -1 i 4 ºC a la resta del litoral, localment més alta a la Costa Central. La temperatura màxima se situarà entre els 10 i 15 ºC al litoral i al prelitoral, entre 5 i 10 ºC a Ponent i a l'altiplà Central i entre 7 i 12 ºC a la resta de l'interior.
-
La visibilitat serà excel·lent, tret de punts de la depressió Central i de l'interior de la vall de l'Ebre on serà localment regular o dolenta fins a mig matí per la presència de bancs de boira i boirina. La boira podrà ser gebradora.
-
Fins a mig matí i a partir del vespre, el vent serà fluix i de direcció variable, amb domini del terral al litoral, més reforçat al sud del cap de Salou. Durant les hores centrals del dia, predominarà el component sud i oest fluix, amb algun cop moderat, si bé a punts del Prepirineu i de l'interior del quadrant nord-est el vent continuarà bufant fluix i de direcció variable. Independentment, al nord de l'Alt Empordà bufarà tramuntana entre fluixa i moderada, amb alguns cops forts al nord del cap de Creus al llarg de tota la jornada.