Durant el confinament pel coronavirus hem viscut situacions diverses relacionades amb el consum i com comprem. Al principi, comprant quantitats excessives de productes frescos però també de congelats. Un sector que ha despertat més interès durant aquestes últimes setmanes. De fet, en els últims anys els congelats han revifat renovant-se de dalt a baix.

En una època on, qui més qui menys, ha dedicat més temps a la cuina s'ha fet notar que compréssim més productes i més diversos. I per tant, donéssim alguna oportunitat més a productes que no consumíem abans. Fet que també ha provocat que es comprin més congeladors. De fet, l’empresa Nielsen constata que s’han comprat 195% més de congeladors, recollia la CNN.

Quan acabi el confinament seguirem comprant com fins ara? Encara és aviat per poder treure’n conclusions clares però s’ensumen canvis, per tímids que siguin. “Hi haurà canvis en el consum, però caldrà veure com es consoliden un cop passat el confinament”, explicava la directora del postgrau d’Inserció Laboral de la Facultat Pere Tarrés i responsable de formació i inserció a Càritas, Desireé Garcia a ElNacional.cat.

“Hi ha hagut un canvi, sobretot, tenint en compte com ha augmentat la franja de gent que accedia al consum online. Ho han fet per aquesta situació i caldrà veure si, un cop passada, es manté” i subratlla que no només ha augmentat la franja d’edat sinó que també ha augmentat la compra de productes amb què fins ara no es tenia prou confiança. “Tots som a casa i per tant, canviem la manera de comprar. Abans potser només fèiem un àpat a casa i ara els fem tots, hem de pensar menús”, exemplificava la professora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC Ana Isabel Jiménez-Zarco en conversa amb aquest diari.

Però no només s’han detectat canvis en la manera de comprar. També amb el que hem comprat durant aquests dies. I un bon exemple, són les abundants compres de congelats, per aprovisionar-se durant un temps més llarg. “Primer vam comprar elements de primera necessitat: pasta, llegums, verdura, fruita... ara fem el vermut a casa, per tant consumim a casa el que abans consumíem fora. I per altra banda, hi ha hagut el retrobament amb la cuina”, detallava Garcia. Ara bé, també hi ha hagut escassetat i neguit per comprar mascaretes i gel desinfectant o paper de vàter i de cuina. Jiménez-Zarco remarcava que hem comprat per etapes. “Quan ja tenim allò bàsic a casa, hem comprat altres coses que també ens venen de gust, perquè sabem que allò bàsic que crèiem que no tindríem per falta d’abastiment, ja ho tenim”.

Caldrà veure, però, si els canvis han vingut per quedar-se o bé la tendència tornarà a patir modificacions.

 

EN DIRECTE | L'última hora sobre el coronavirus i les seves afectacions a Catalunya, Espanya i el món

MAPA | Els contagis de coronavirus a Catalunya per municipis i barris

MAPES | L'impacte del coronavirus a Catalunya per regions sanitàries

🔴 Segueix ElNacional a Telegram