Diumenge, 17 de novembre de 2019
El cantant Lluís Llach ha enviat un missatge de suport i agraïment al president de la Generalitat, Quim Torra, a poques hores de ser jutjat al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya per un presumpte delicte de desobediència. Llegeix més
Meridiana resisteix
El Pícnic per la República se sumarà a les principals entitats i partits sobiranistes de Catalunya a acompanyar aquest dilluns el president de la Generalitat, Quim Torra, al judici dels llaços groc. Així ho ha anunciat l'organització en una piulada. Llegeix més
Els acampats a la plaça Universitat de Barcelona segueixen "ferms i amb il·lusió" el seu dinovè dia de protesta aquest diumenge, ha explicat el seu responsable de premsa a Europa Press, després que els Mossos d'Esquadra identifiquessin dissabte a les 117 persones que segueixen a les tendes. L'actuació de Mossos els va agafar per sorpresa perquè "no esperaven una batuda tan contundent", que anessin tenda per tenda identificant els seus ocupants i que es presentessin allà cap a les 6.00 hores del matí.
El diari britànic The Independent descriu l'efecte fatal que ha tingut l'empresonament dels líders polítics catalans. Ho fa amb un reportatge d'actualitat sobre el conflicte català on hi ha una entrevista al president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, qui assegura que "la presó ha esdevingut un altaveu". Llegeix més
El líder del PP, Pablo Casado, ha apartat Cayetana Álvarez de Toledo per a reunir-se amb el PSOE, parlar sobre la investidura de Sánchez i negociar els llocs del PP en la Mesa del Congrés per a la nova legislatura, un paper que li correspondria com a portaveu del partit.
L'actor de doblatge Arseni Corsellas ha mort als 86 anys, segons ha confirmat el sindicat d'artistes de doblatge de Madrid en una piulada a Twitter. Nascut a Figueres el 1933, ha posat la veu en castellà i català a actors de renom com Jack Nicholson, Kirk Douglas, Sean Connery, Burt Lancaaster, Rock Hudson, Richard Burton o Nick Nole, entre d'altres.
La consellera de Justícia, Ester Capella, insisteix que cal "trencar amb el silenci" imposat per la dictadura franquista i evitar que "s'institucionalitzi la desmemòria" en l'acte anual a les Camposines, a la Terra Alta, que homenatja les víctimes de la Guerra Civil.
L'Ajuntament de Barcelona ha conclòs aquest diumenge la primera fase de la transformació del carrer Cristóbal de Moura en un nou eix verd de la ciutat després de completar les obres de reurbanització entre els carrers Fluvià i Provençals, ha informat el consistori en un comunicat.
EP
Barcelona ha acollit un any més la ja tradicional Cursa de la Dona, amb 36.000 inscripcions, batent un any més el rècord de participants amb 2.000 corredores més que l'any passat.
Els Mossos d'Esquadra van detenir el 22 i 29 d'octubre a quatre homes, d'entre 31 i 44 anys, per extreure minerals sense autorització de la pedrera Berta a Sant Cugat del Vallès (Barcelona), ha informat la policia catalana en un comunicat aquest diumenge.
Les joventuts d'ERC, Jovent Republicà, ha demanat d'obrir una etapa d'alliberament nacional que deixi enrere la gesticulació i el 'processisme' després de la sentència de l'1-O, i per a això ha reclamat a tots els actors de l'independentisme "passar de les declaracions i les picabaralles a l'acció política coordinada i massiva", ha informat l'organització en un comunicat aquest diumenge.
EP
El conductor d'un quad va perdre el control del vehicle aquest dissabte al matí i va acabar xocant contra la porta d'un bar a Montgat (Maresme). Segons han informat els Bombers de la Generalitat, l'avís de l'accident es va rebre a les 10.27 hores al número 13 del carrer Santa Victòria.
Familiars de víctimes de trànsit i mobilitat han exigit als polítics i a les administracions un canvi de model per evitar els sinistres a carreteres, pobles i ciutats.
El president de la Generalitat, Quim Torra, i el vicepresident, Pere Aragonès, coincidiran dilluns amb les ministres en funcions Nadia Calviño, Margarita Robles i Maria Jesús Montero en el sopar de Foment del Treball per lliurar els Premis Carles Ferrer Salat i les Medalles d'Honor de la patronal catalana.
El líder d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona Ernest Maragall ha apostat perquè el dia de la investidura de Pedro Sánchez hi hagi "un vot conjunt, compartit i coincident" de totes les forces independentistes al Congrés. Més informació
Una persona ha mort en un incendi d'un habitatge aquest dissabte a la nit al carrer Bòbila de Sitges (Barcelona), han informat els Bombers de la Generalitat en un comunicat aquest diumenge.
Un ciclista de 52 anys va morir aquest dissabte al matí atropellat per un cotxe a la B-682 a Palafolls (Maresme). El conductor del cotxe va fugir del lloc dels fets sense socórrer la víctima, però va ser arrestat poc després a Blanes (Selva). El detingut, de 22 anys, va triplicar la taxa d'alcoholèmia i va donar positiu per cocaïna.
Foment del Treball ha distingit el president de Seat, Luca de Meo, amb la Medalla d'Honor a l'Empresari de l'Any. El guardó li reconeix el lideratge de la companyia en un moment en què el sector de l'automoció està en plena transformació digital.
El vicepresident d'Òmnium Cultural, Marcel Mauri, ha valorat l'informe d'Amnistia Internacional i ha assegurat que de confirmar-se es tracta "d'un altre cop molt important a la imatge internacional d'Espanya".
L'Espai LGTBI de Girona ha denunciat a través de les seves xarxes socials un "atac feixista" contra la seva seu. La porta del local, situat al carrer Sant Josep al Barri Vell de la ciutat, ha aparegut destrossada.
La ideologia nazi-feixista de Jordi de la Fuente, assessor del líder de Vox a Barcelona, Ignacio Garriga, ha aixecat polseguera al voltant de la formació d’ultradreta. Llegeix més
El grup Manel ha presentat el seu cinquè disc 'Per la bona gent' (Ceràmiques Guzmán, 2019) al Poble Espanyol en el marc del Cruïlla de Tardor davant més de 3.000 persones que han corejat tots els seus temes durant més d'una hora i mitja de concert.
L'agència britànica Reuters ha informat que manifestants independentistes convocats pels CDR s'han concentrat avui a l'estació de Sants, "la principal estació de tren de Barcelona". "Desenes de manifestants s'han apinyat a l'estació, en el que ha estat l'última mostra de dissidència a la ciutat [fins ara], més d'un mes després que un tribunal espanyol sentenciés 9 dirigents independentistes catalans a penes de presó", ha afegit. Llegeix més
La presidenta del Parlament a la presó de Mas d'Enric, Carme Forcadell, ha fet arribar una carta a la lingüista i directora del Grup d'Estudis de Llengües Amenaçades, Maria Carme Junyent, per informar sobre l'estat de dos joves detinguts per les protestes contra la sentència. Llegeix més
Amnistia Internacional demana la llibertat de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart i critica la sentència que ha condemnat a 100 anys de presó els dirigents independentistes catalans. Precisament aquest divendres, Amnistia va anunciar que presentaria les seves conclusions sobre la sentència dimarts vinent, 19 de novembre. Llegeix més
Acte d’homenatge a les víctimes de la Batalla de l’Ebre al Memorial de les Camposines a La Fatarella
El president de la Generalitat, Quim Torra, participa en un dinar groc a les 15h
De matinada minvarà la nuvolositat i quedarà poc ennuvolat en general, amb intervals d'estrats baixos al nord de la depressió Central. Al llarg del matí la nuvolositat augmentarà d'oest a est i el cel quedarà entre mig i molt ennuvolat o localment cobert, sobretot a la meitat oest del territori. Independentment, al vessant nord del Pirineu el cel estarà cobert o molt ennuvolat durant tota la jornada.