La campanya electoral de les eleccions municipals 2023 està en marxa i ara continua amb actes monogràfics per abordar temes d'interès per a la ciutadania. Segueix en directe l'última hora de tots els actes, mítings i debats electorals que fan els alcaldables d'arreu del país fins al divendres 26 de maig — quan començarà la jornada de reflexió. Les eleccions se celebraran el 28 de maig, amb una gran incògnita a Barcelona: fins a quatre candidats tenen aspiracions reals per governar. Des d'ElNacional.cat despleguem una gran cobertura per a aquesta campanya electoral, que es mantindrà fins al dia de les eleccions municipals. Durant aquests dies, els alcaldables presentaran els seus programes electorals per intentar aconseguir el màxim de vots per a la seva candidatura.
- Eleccions a Espanya 2023: quan i on hi ha municipals, autonòmiques i generals aquest any?
- Com votar a les eleccions municipals 2023 des de l'estranger
- Calendari de les Eleccions Municipals 2023 a Catalunya: quan són, dates clau i candidats
- Candidats a les eleccions municipals 2023 a Barcelona: tota la llista
La Fundació Arrels caracteritza diversos candidats a l’alcaldia de Barcelona com persones sense llar. L'entitat denuncia que “només el 32% de les persones que viuen al carrer a Barcelona podran votar”.
📊 El 74,8% dels barcelonins és partidari d'endurir les mesures contra els okupes. Aquesta és una de les conclusions de l'enquesta elaborada per l'institut Feedback per a ElNacional.cat quan falten pocs dies per a la celebració de les properes eleccions municipals.
Jaume Collboni assegura que si arriba a l’alcaldia després del 28 de maig donarà tranquil·litat a l’Eixample de Barcelona després d’uns mesos intensos per les obres i per la polèmica de la superilla de Consell de Cent. “Ho farem sense tocar els nassos a ningú, deixarem que l’Eixample respir. Acabarem les obres i deixarem que reposin”.
✍🏻 Nura Portella

En un escenari molt ajustat, Esquerra Republicana tracta de desmarcar-se de la resta de rivals a les eleccions municipals de Barcelona. Ho fa en el terreny de les polítiques socials, del conflicte nacional i, també, a través de la corrupció. L’encarregada de posar-hi veu aquest dilluns ha estat l’exconsellera Dolors Bassa, que ha participat d’un acte de l’alcaldable Ernest Maragall i del president Pere Aragonès. L’expresa política ha carregat contra els socialistes, per “fer fora una regidora que denunciava la corrupció”, però també contra Xavier Trias, a qui ha relacionat amb el 3%.
✍🏻 Nicolas Tomás

Ernest Maragall ha de guanyar perquè no es repeteixin pactes com el de la Diputació de Barcelona. Així ho ha defensat el president Pere Aragonès aquest dilluns en un acte al Poble-sec, on ha fet costat a l’alcaldable d’ERC. El president de la Generalitat ha advertit que tothom s’ha de mobilitzar perquè, si no, es tornaran a “posar d’acord per a repartir-se el poder, no per millorar les polítiques”. El cap del Govern ha insistit que aquesta “aliança contranatura pot ser una realitat a l’Ajuntament de Barcelona” si els republicans no tenen prou força a les urnes.
✍🏻 Nicolas Tomás
La Junta Electoral Central (JEC) ha decidit ampliar fins al pròxim 25 de maig el termini per dipositar el vot per correu a les eleccions municipals i autonòmiques 2023, un dia més del previst inicialment.

Guerra de samarretes a les eleccions municipals de Barcelona. Durant els últims dies, els comuns han lluït samarretes amb un eslògan irònic: "La culpa de todo la tiene Ada Colau". Una frase que avui ha tingut resposta per part d'Esquerra Republicana. La regidora Rosa Suriñach ha aparegut a l'acte de campanya dels republicans a Poblesec amb una samarreta diferent: "La culpa de todo la tiene la Gene".
✍🏻 Nicolas Tomás
El PSC celebra un acte de campanya a la Federació d'Entitats Calàbria 66, en la que hi participen el líder del partit, Salvador Illa, el secretari primer de la Mesa del Parlament, Ferran Pedret; la número 2 de la candidatura a Barcelona, Maria Eugènia Gay i el candidat a l'alcaldia Jaume Collboni.

Candidats a les eleccions municipals 2023 al Pont de Suert: tota la llista. Aquestes eleccions es presenten com la possibilitat de deixar enrere un mandat convuls marcat per l’acord entre Junts i Compromís pel Pont de Suert - PSC que no va ser acceptat per l’agrupació local i la direcció nacional del PSC i que va comportar un trencament, amb una de les tres regidores dins del govern municipal com a regidora no adscrita.
📊 El 75% dels barcelonins rebutgen que Ada Colau torni a ser alcaldessa 4 anys més. Tots els socis del govern municipal, BComú, PSC i ERC, suspenen en valoració, segons el sondeig de Feedback.
🟡 Gabriel Rufián: "Núria Parlon és l'hereva de la corrupció del PSC de Santa Coloma". El portaveu d'ERC al Congrés i candidat a Santa Coloma crida a "tombar règims" al cinturó roig en aquestes eleccions | ✍️ Nicolas Tomás
GRÀFICS: Qui va guanyar al teu barri en les eleccions municipals a Barcelona del 2019? A les portes de les eleccions 2023, repassem els resultats d'ara fa quatre anys a Barcelona, barri per barri | ✍️ Laura Cercós
📊 Trias s'imposa àmpliament a Colau i Collboni com a preferit per ser alcalde. L'exalcalde Xavier Trias, que concorre a les eleccions municipals 2023 com a candidat de tot l'espai postconvergent amb la marca Trias x Barcelona, és el candidat preferit dels barcelonins per convertir-se en el nou alcalde de la ciutat, a molta distància de l'actual cap del govern municipal, l'alcaldessa Ada Colau.
🤔 Com saber on votar el 28 de maig a les eleccions municipals 2023? Els ciutadans que poden votar reben la targeta censal al seu domicili amb la informació del col·legi i mesa.
🟠 Anna Grau: "Colau no és autoritària com Franco per manca de mitjans, no de ganes". Molt poques enquestes garanteixen l'entrada de Ciutadans a l'Ajuntament de Barcelona en aquestes eleccions municipals. Però Anna Grau (Girona, 1967) busca transmetre tota l'empenta possible fins al punt de veure's decidint el futur alcalde de la capital de Catalunya | ✍️ Nicolas Tomás
🗺️ Els 100 municipis més petits de Catalunya que elegiran alcalde les eleccions municipals 2023. Les eleccions municipals 2023 decidiran qui serà el nou alcalde o alcaldessa en els 947 municipis de Catalunya | ✍️ Laura Cercós
Esquerra Republicana ha denunciat aquest dilluns que el PSOE i Unidas Podemos mantinguin “una llei d’estrangeria racista”. En aquests termes s’ha expressat la número tres a Barcelona, Esther Capella, en un acte de la campanya d’Ernest Maragall a la Rambla del Raval. La també delegada de la Generalitat a Madrid ha assegurat que continuaran batallant a tots els fronts —Moncloa, Congrés i Senat— per a derogar aquesta llei. Els republicans també han reivindicat la necessitat de “garantir el padró a tothom”, perquè és “la porta d’accés a la resta de drets”.
✍🏻 Nicolas Tomás
ERC s'adjudica els "drets d'autor" de l'1-O davant la "renúncia explícita" de Xavier Trias. Així ho ha defensat l'alcaldable dels republicans a Barcelona, Ernest Maragall, en una roda de premsa a l'Agència Catalana de Notícies. El cap de cartell d'Esquerra no s'ha quedat aquí i també ha retret a l'exalcalde que posi "molt difícil" pactar amb ells per governar. Per altra banda, ha constatat les "diferències significatives" que el distancien dels comuns i l'alcaldessa Ada Colau.
✍🏻 Nicolas Tomás
📊 Trias lidera un triple empat amb Collboni i Colau frec a frec a Barcelona. Quan falta només una setmana per a la celebració dels comicis, el candidat de Trias x Barcelona, l’exalcalde Xavier Trias, encapçala per la mínima un triple empat de vertigen amb el socialista Jaume Collboni i l’actual alcaldessa i líder de BComú, Ada Colau, que es disputen igualment la capçalera de la cursa frec a frec i a molt poca distància del primer. Aquest és el resultat del sondeig per a ElNacional.cat elaborat per l’institut Feedback.

Xavier Trias adverteix que les superilles de Colau generaran gentrificació i apujaran el preu del lloguer. Trias alerta d'una situació complexa perquè "pacifiques el trànsit d’un carrer, però l’acumules en altres".
Esquerra Republicana farà l'acte central de campanya a Lleida a les 19.00 hores. Hi intervindran el president del partit, Oriol Junqueras, la secretària general, Marta Vilalta, la consellera Meritxell Serret, així com l'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo. També hi participaran Jordina Freixanet i Oriol Olmo, membres de la llista dels republicans a la capital del Segrià.
Per la seva part, Xavier Trias també participarà en un acte de campanya per a les eleccions municipals aquest dilluns a la tarda al districte de Sant Martí de Barcelona.
Durant el matí, també hi ha convocada una roda de premsa del candidat del PPC a Barcelona, Daniel Sirera, per a presentar les propostes sobre transport públic.
A Girona, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, donarà suport a l'alcaldable socialista Sílvia Paneque, mentre que a Barcelona Jaume Collboni participarà en un acte amb el primer secretari del PSC, Salvador Illa.
Mitja hora més tard, a les 10.30 hores, Ada Colau (BComú) ha convocat la premsa per presentar una proposta de la seva campanya.
Aquest dilluns, hi ha diversos actes d'alcaldables previstos arreu del territori. A les 10.00 hores, està convocada una roda de premsa a l'ACN del candidat d'ERC a Barcelona, Ernest Maragall.
Bon dia, reprenem la cobertura en directe d'ElNacional.cat sobre la campanya electoral de les eleccions municipals 2023. Aquest diumenge els ciutadans aniran a les urnes per triar l'alcalde o alcaldessa que volen els pròxims quatre anys.
Reprendrem la cobertura en directe d'ElNacional.cat sobre la campanya electoral de les eleccions municipals 2023 aquest dillluns al matí, a partir de les 5.30 hores.
Per la seva part, l'alcaldable d'ERC a Barcelona, Ernest Maragall, ha afirmat en un acte a les Corts que Xavier Trias "vol recuperar la Convergència del 3%", en al·lusió al cas que investiga el presumpte pagament de comissions il·legals a CDC, que el 2005 el seu germà Pasqual Maragall va denunciar públicament quan presidia la Generalitat.
Jaume Collboni demana “no malbaratar ni un vot del canvi” per evitar beneficiar Trias o Colau | ✍🏼 Per Nura Portella
Jaume Collboni (PSC) ha participat en un acte central de campanya al barri de la Marina de Port, acompanyat per l’exalcalde Jordi Hereu i també per Meritxell Batet, presidenta del Congrés dels Diputats. L'alcaldable socialista ha defensat que aquest diumenge “comença la setmana del canvi, en què tots els barcelonins que vulguin passar pàgina de Colau saben que tenen una papereta pel canvi de progrés i segur. La del PSC".
L'expresident Artur Mas s'ha estrenat fent campanya per Junts en un acte a Banyoles. Mas ha carregat contra ERC i els governs de tripartit, fent menció a unes declaracions del president dels republicans. "Oriol Junqueras deia que s'ha d'agafar exemple dels governs d'esquerres que han aconseguit fer i mencionava Figueres i Sant Cugat", ha dit, i ha sentenciat: "sobretot que això no passi, perquè s'han fet a base d'aliances de partits que van perdre les eleccions i són un desastre a oblidar amb conseqüències per la gent".
Punys alçats i una inesperada cita de Lluís Companys en l’acte més comunista d’Ada Colau | ✍🏼 Per Jordi Palmer
Per la seva part, la candidata de Barcelona en Comú, Ada Colau, ha presentat un projecte de parc solar municipal amb el qual “podríem abaixar la factura de 130.000 llars a Barcelona”, i ha retret a Trias el vell projecte de la pista d’esquí a la Marina. Ho ha fet en un acte a la plaça de la Marina, al districte de Sants-Montjuïc.
D'altra banda, Trias ha assenyalat que el seu projecte buscarà la "col·laboració i l'entesa": "La gestió vol dir parlar amb la gent i escoltar a tothom, tenint en compte les diferents posicions".

És el cas de Xavier Trias que, des de la plaça Orfila de Sant Andreu, ha assegurat que és "clau" que la victòria als comicis sigui "àmplia" davant el risc que hi hagi una "barbaritat" com la del 2019, quan "Collboni va atreure Valls per impedir que Maragall fos alcalde". "Ada Colau deia que no seria alcaldessa amb els vots de Manuel Valls. Digui el que digui, si té l'oportunitat de ser-ho amb els vots de qui sigui, ho farà. Qui ens diu que no ho serà amb els vots de Vox?", ha apuntat.
En una nova jornada de campanya electoral, els alcaldables de Barcelona han celebrat actes arreu de la capital catalana per demanar el vot als ciutadans i presentar les seves propostes.
Bon vespre. Seguim en directe a ElNacional.cat l'última hora de la campanya electoral de les eleccions municipals 2023, amb tots els actes, mítings i debats que fan els candidats els últims dies abans de la jornada de reflexió.