Són cars, al cap de deu anys els seus bateries poden assolir un nivell de degradació que els converteixi en inservibles i, ara a més, ni tan sols Toyota, la marca que va llançar el 1997 el primer automòbil híbrid de la història, no creu que siguin una bona solució. El cotxe elèctric, com explicàvem aquí mateix fa unes setmanes, va camí de convertir-se en una broma de mal gust.

bz4x
 

Què diu Toyota?

En Toyota consideren que el futur de l'automoció ha d'incloure, i així ho explica Gill Pratt, màxim responsable del Toyota Research Institute, "diversitat de cadenes cinemàtiques" i, per això, a la marca combinen vehicles híbrids, cotxes propulsats amb hidrogen, automòbils de combustió i, també, cotxes elèctrics com el bZ4X. "El temps demostrarà que el nostre punt de vista és el correcte", assenyala Pratt. El fabricant japonès té previst vendre a l'any 5,5 milions de vehicles amb motor de combustió interna i híbrids endollables i 3,5 milions de cotxes elèctrics a partir de 2030. Aquell any, marques com Audi, Jaguar, Mercedes o Honda esperen, o això han anunciat, vendre només cotxes elèctrics.

És el liti, estúpids

Toyota dona per fet que la quantitat de liti continuarà sent en el futur immediat insuficient per cobrir la demanda d'un parc mòbil mundial exclusivament elèctric i, per això, planteja diversificar les respostes a una necessitat, la de reduir les emissions de diòxid de carboni generades pels vehicles particulars i de transport. La solució òptima, consideren, són els cotxes híbrids perquè una gran flota de vehicles d'aquest tipus tindria un impacte més beneficiós sobre les emissions que una petita flota d'elèctrics com la que avui existeix i la que, si les vendes d'aquest tipus de cotxes no es disparen, existirà a mitjà termini. Toyota recorda, a més, que tots els compromisos d'electrificació plena que formulen els seus competidors es plantegen incloent, sempre, un afegit: si les condicions ho permeten.