No és que sigui cap secret, i més avui dia que la immensa majoria de macadures formen part d'un grup amb altres marques, que molts dels models que veiem al mercat comparteixen tecnologia, plataformes i models.
En aquest sentit, aquesta col·laboració va encara més enllà quan són marques del mateix grup com passa amb Toyota i Lexus. De fet, Lexus és la marca prèmium de Toyota, pel que és la marca mare la que també marca el pas de la marca dirigida a un públic més VIP.
Dues marques que recentment han presentat dos dels seus models que estan cridats a marcar un abans i un després en elles, entre altres coses perquè són dos models cent per cent elèctrics, els models destinats a ser la clau en un futur no molt llunyà. No són cap altre que el nou Lexus RX i el nou bZ4X, el model que estrena la submarca bZ de Toyota destinada als models cent per cent elèctrics.
Dos SUV molt iguals i al seu torn dirigits a un públic molt diferent
Tenint en compte que els dos parteixen des del mateix punt, és evident que el bZ4X i el RZ comparteixen molta tecnologia, entre altres coses perquè està fabricats amb la mateixa plataforma, l'e-TNGA, una plataforma específica per a models elèctrics.
Així, les seves mesures són molt iguals així com la seva capacitat de càrrega, malgrat que el disseny exterior sí que varia, amb les dues marques aplicant els seus particulars llenguatges de disseny en cada un dels seus models.
On sí que hi ha evidents diferències és en les mecàniques. Per molt que les dues siguin mecàniques cent per cent elèctriques i que en els dos casos comptin amb tracció total, un punt molt al seu favor, en el cas del Toyota la potència és menor que en el cas del Lexus.
Mentre que el bZ4X té una potència combinada dels dos motors de 218 cavalls, en el cas del nou model de Lexus aquesta s'eleva fins als 313 cavalls, una diferència notable que s'acaba notant en matèria de prestacions. Això sí, tenint en compte que els dos compten amb la mateixa bateria, en aquest cas de 71,4 kWh, el fet que contra amb un motor més potent implica que l'autonomia del Lexus és menor, sent de més de 400 quilòmetres però sense arribar als 470 del Toyota.
Malgrat que es desconeixen encara els preus que cada una de les dues marques fixaran per als seus nous models, és més que evident que el Lexus, un model que arribés amb un enfocament més prèmium en matèria de disseny i equipament, serà molt més car. En estigui sentit, sent els dos models molt a tenir en compte, la compra més racional apunta a ser la del Toyota bZ4X, mentre que, si el pressupost no és un problema, evidentment el nou Lexus RZ ha de ser el model elegit.