La nova ministra de transports, mobilitat i agenda urbana, Raquel Sánchez, va canviar d'opinió sobre l'afer de l'ampliació de la tercera pista de l'aeroport d'El Prat tres dies abans de ser nomenada ministra al govern espanyol.

Canvia d'opinió i la fan ministra

L'exalcaldessa del Partit Socialista a Gavà, durant el seu mandat va manifestar en diverses ocasions les seves reticències a l'ampliació de l'aeroport. En múltiples entrevistes a mitjans de comunicació va insistir en el seu desacord amb la proposta per ampliar la tercera pista del Prat, ja que "anava en detriment de la qualitat de vida dels veïns i veïnes de la zona d'influència".

La seva posició no era del tot clara, a favor però amb moltes condicions, principalment l'afectació a les zones de Gavà Mar. Però, sobtadament, tres dies abans (el 8 de juliol) de ser nomenada ministra de transports de l'executiu de Pedro Sánchez, va escriure un article per l'informatiu digital ElFar on es posicionava a favor de l'ampliació de l'aeroport i seduïa als lectors amb la idea d'un "futur aeroport, exemple d'equilibri i consens".

 

Oposició a l'ampliació

Raquel Sánchez va fer una oposició forta a l'ampliació de l'aeroport fins al punt d'exigir, a canvi de la seva aprovació, el compromís a AENA d'assegurar que les maniobres de gir dels avions s'allunyessin de les zones habitades per reduir l'impacte acústic. En aquest sentit, l'exalcaldessa de Gavà va qualificar "d'imprescindible" que qualsevol projecte d'ampliació vingués suportada per uns informes tècnics que avaluen l'impacte acústic real que suposaria en la zona "i que acrediten que amb una ampliació de l'aeroport no només empitjoraria, sinó que, inclús, pot millorar la situació actual".

Tres dies abans del seu nomenament com a ministra va escriure això al diari digital: "Som conscients de la importància de comptar amb un aeroport de primer nivell, que contribueixi a reactivar una economia llastrada per la pandèmia. Doni una inversió de 1.700 milions d'euros que crearà l'ocupació i que, en definitiva farà les nostres ciutats més competitives i atractives".

Sánchez demanava, abans de ser notificada que seria ministra, que els estudis sobre l'ampliació de l'aeroport anessin acompanyats de compensacions econòmiques per l'impacte que pateix el territori dels voltants de l'aeroport: "Ja fa temps que Gavà pateix aquest impacte i per tant s'ha d'obrir un debat sobre les mesures compensatòries que s'han d'articular en els municipis que estan en el radi d'influència de l'estructura".

Imatge principal: Raquel Sánchez. - Montse Giralt

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat