Mentre el nord d’Europa es posa còmode sota un règim anticiclònic, amb dos centres d’altes pressions que hi mantenen una estabilitat de manual, nosaltres i la resta de la conca Mediterrània ens quedem amb la part inestable de la història.
Aquest dilluns la inestabilitat encara no es notarà del tot, però no us refieu: una borrasca provinent de l’Atlàntic viatjarà fins a la península i deixarà pluja generalitzada a Catalunya dimarts. No s’esperen pluges tan intenses com les d’octubre, però sí prou per repartir aigua per gairebé tot el territori.
El fred, això sí, ja es farà notar aquest dilluns, amb un ambient gairebé d’hivern en certes localitats. Un inici de setmana marcat pel fred d’avançada tardor, la pluja i també la neu. I el que ve darrere no convida a relaxar-se: cap a finals de setmana s’espera l’arribada de més borrasques.
El temps a Catalunya: pronòstic per a dilluns, 2 de novembre
La previsió del temps anuncia un dilluns fresc i amb el cel mogut. Anem a pams. De bon matí, les nuvolades arriben al llarg del litoral i del prelitoral, i deixen la meitat nord amb un cel més destapat i domini sol. Les primeres gotes podrien caure al litoral tarragoní cap al vespre. A la tarda, les clarianes guanyen terreny arreu, encara amb alguns intervals a la línia de costa, i es poden formar pluges disperses en punts de l’interior gironí. Al vespre, atenció al litoral central i sud, on podrien ser de més intensitat.
La baixada de les màximes serà molt notable, i les mínimes seran especialment fresques a la Costa Brava. La tramuntana serà moderada a l’Empordà, amb ràfegues màximes de 60 km/h, i el gregal bufarà ben present a la resta de la costa. Toca treure l’abric de l’armari i agafar la jaqueta ben gruixuda.

https://t.co/fx45dxL3wD
— Sandra (@hotmaiperies) November 1, 2026
El temps a Catalunya: previsió per a tota la setmana
El gran dia de la setmana serà dimarts, passat per aigua. La pluja començarà ja de matinada al litoral de Tarragona i s’estendrà durant el matí per bona part de Catalunya. Seran més intenses a la Costa Daurada i a la costa barcelonina. Al Pirineu central, les nevades poden ser destacades. Els dos extrems, les Terres de l’Ebre i l’Empordà, seran les zones menys afectades per les pluges. El cel estarà tapat arreu, amb alguna clariana a l’extrem sud. El fred serà força general, amb un ambient d’inici d’hivern i màximes de 14 °C a la costa sud. La tramuntana continuarà al nord, el mestral serà més feble a la zona tarragonina, i el flux de mar cap a terra al litoral central afavorirà que els ruixats es reactivin.
A mitja setmana, la pluja afluixa en intensitat i extensió. Dimecres s’obriran clarianes a partir del migdia a ponent, però amb la inestabilitat encara molt present. Es poden formar nuclis de ruixats al quadrant nord-est a primeres hores del matí. Bufarà llevant intens a l’extrem nord-est i gregal moderat a la façana litoral. Les temperatures pujaran després de dos dies de fred d’inici d’hivern. Dijous continuarà la inestabilitat tossuda, amb pluja i nuvolades. Els ruixats sembla que tornaran a ser generals començant a ponent i escombrant Catalunya fins a l'extrem est. Les nevades poden repetir-se al Pirineu occidental. Cel variable amb més nuvolositat a les comarques gironines. El llevant persistirà i aportarà humitat al nord-est, i els termòmetres continuaran a l’alça, amb un ambient més suau.
El final de setmana arriba amb un cel variable amb més presència del sol divendres, amb núvols alts a la tarda. Dissabte, les pluges poden tornar a la façana litoral sud, amb més nuvolositat arreu. Les temperatures continuaran pujant, sobretot dissabte.

"Olives Arbequines a punt per ser collides en els pròxims dies. Vilafranca del Penedès". @eltemps_rtve @SergiLoras @SoniaPapell @btveltemps @jordiimeteo @elnacionalcat @MarcSilvestre7 @pauramon_meteo @IsaacVila9 @ARAmeteo @xavis_lorrio https://t.co/y3WgqdWJ9p
— Jordina Jané Delriu (@delriu_jane) November 1, 2026
Est. #Calldetenes, #Osona/ 490 m/ 🕗 am/ 🌤️ /🌡9.6°/💧88 % /T° 📉 avui 7.8°/ 1019.8 hPa ↘️ / 🌬️ 0 kmh ESE/ T°📈 ahir 18.6°/ @meteocat @sarai_sarroca #324eltemps #Arameteo @3CatInfoelTemps @SoniaPapell @gemmapuigf @eloicordomi @jjanue @alcantara_alb @Monica_Usart https://t.co/qm3Mrc6VxH
— Calldetenes-Oest _ Meteo (@vgirbau_t) November 1, 2026