Presos polítics tancats des de fa mesos, Valtònyc condemnat a tres anys i mig de presó per injúries a la Corona, Pablo Hasél a dos anys i un dia pel mateix que l'altre raper i per enaltiment del terrorisme, el llibre Fariña segrestat per una jutgessa... Mentrestant, el president Carles Puigdemont, a l'exili amb quatre consellers més des de fa més de quatre mesos, va rebent cada dia la seva dosi diària d'insults i amenaces. Però no passa res. La justícia, en aquest cas, no ha mogut ni un sol dit.

Això sí. Fa tres dies, un informe policial desestimava totalment que les amenaces que va rebre des d'un tanc per part de dos civils es puguin considerar delicte i afegia que, a més, les tenia ben merescudes perquè, segons apuntava l'escrit, es van produir "en un context prèviament creat per la persona destinatària del seu sarcasme".

Segons ha fet públic avui el seu assessor, Puigdemont rep cada dia unes 40 amenaces directes a través de les xarxes socials, però, subratlla, "suposo que la 'justícia' espanyola dirà que ell s'ho ha buscat, com les amenaces que va rebre des d'un tanc".

Entre les amenaces i insults hi destaquen el "et queda poc de temps, fill de puta", "si vens a Espanya et mato, tonto" o "qui no se senti espanyol, que es mori".