Febre d’enquestes a correcuita a Madrid després de la carta del president espanyol, Pedro Sánchez. El Partit Popular (PP) ha fet públic aquest dissabte els resultats d’un estudi d'opinió encarregat per la formació i realitzat per Sigma Dos. L’anàlisi conclou que el 56% dels espanyols creuen que Sánchez anunciarà el dilluns que seguirà com a president. Per contra, només un 9,5% dels enquestats consideren que presentarà la seva dimissió i deixarà a un ministre com a president del govern espanyol. L’enquesta de percepció pública es va fer entre el 25 i el 26 d’abril, l’endemà que el líder socialista deixés a l’aire la seva continuïtat com a líder de l’executiu a través d’una carta publicada a la plataforma X. Sánchez apuntava que necessitava un temps de reflexió per culpa de les acusacions de corrupció contra la seva dona, Begoña Gómez. L'estudi també revela que el 40% dels enquestats creu que Sánchez pateix una campanya de desprestigi. Precisament el dilluns el CIS publicarà els resultats d’una enquesta ràpida sobre la carta de Sánchez.
Els populars han destacat que la majoria dels enquestats creu que el president espanyol continuarà al càrrec. Les dones (57,4%), les persones entre els 45 i els 64 anys (62%) i els electors del Partit Popular (62%) i els votants del PP (65,4%) són els que més creuen que el president seguirà exercint el càrrec de líder de l’executiu. A banda, un 5,2% dels enquestats opinen que Sánchez dissoldrà les Corts dilluns i convocarà noves eleccions amb un altre candidat a la presidència. Un 3,7% creu que dissoldrà les Corts i convocarà noves eleccions sent el mateix Sánchez el candidat. Sigma Dos ha pogut realitzar 1.527 entrevistes.
El votant socialista, dividit: una meitat creu que seguirà i l’altra que dimitirà
Per partits polítics, els simpatitzants dels populars (un 65,4%) són els que més coincideixen que Sánchez seguirà al capdavant de l’executiu, seguits dels de Vox (un 58,3%) i els de Sumar (57,6%). En canvi, el votant socialista és el que està més dividit. Només el 50,2% dels socialistes consideren que Sánchez seguirà ocupant el càrrec de president del govern espanyol.
El 40% creu que Sánchez pateix una campanya de desprestigi
L’enquesta indica que hi ha una divisió entre els ciutadans a l’hora de definir el motiu principal que ha portat Sánchez a publicar la carta. La majoria, un 54%, afirma que respon a una estratègia política per recuperar terreny de cara a les eleccions catalanes i europees. El 44,1%, per contra, apunta que està motivat pel cansament d’alguns mitjans de comunicació. En aquest sentit, un de cada dos (50,1%) enquestats considera que les informacions sobre la dona del president, Begoña Gómez, són “molt greus” i que aquesta ha de respondre davant la justícia i aclarir-les. El 40%, però, pensen que es deu a una "campanya de desinformació que només busca danyar la imatge del president".