El Renault 4 ha tornat. Però no com el coneixíem. Després de dècades d'absència, la firma francesa ha rescatat aquest mite, donant-li una segona vida com un SUV 100% elèctric carregat de personalitat. La veritable sorpresa, tanmateix, arriba amb la seva versió comercial, el Renault 4 Van. El resultat és un vehicle que no només compleix amb el seu paper d'eina de treball, sinó que també transmet un toc emocional. El Renault 4 Van és funcional, modern i diferent, una proposta única al mercat que recupera l'essència d'un clàssic per posar-la al servei de la mobilitat elèctrica. Una fórmula que combina la nostàlgia amb la innovació.

El disseny retro és un dels seus principals reclams. Manté l'essència del Renault 4 original, però amb línies adaptades als temps moderns. Sota aquesta aparença simpàtica s'amaga un vehicle biplaça que ha prescindit de les places posteriors per oferir un maleter enorme i molt accessible. El resultat és un espai de càrrega de fins a 1.405 litres, amb terra pla i un llindar baix que facilita la càrrega i descarrega.

Renault 4

Els professionals que busquen estil elegiran el Renault 4 Van

En termes de capacitat, el Renault 4 Van pot moure fins a 375 quilos útils. A més, permet transportar objectes llargs, de fins a 1.202 mm, amb un ample de 924 mm. Aquestes xifres el converteixen en una opció molt pràctica davant altres comercials elèctrics, que moltes vegades sacrifiquen espai per mantenir un disseny atractiu. Aquí Renault ha aconseguit un equilibri.

La gamma mecànica és senzilla, però ben pensada. Existeixen dues versions. La primera, anomenada Autonomia Urbana, combina un motor de 120 CV amb una bateria de 40 kWh. Amb això aconsegueix una autonomia de 311 km i accelera de 0 a 100 km/h en 9,2 segons. És l'alternativa més assequible, amb un preu de partida des de 30.834 euros sense ajuts ni promocions.

Renault 41

Dues versions mecàniques disponibles

Per als qui busquen més prestacions, està l'Autonomia Confort. En aquest cas el motor puja a 150 CV i la bateria creix fins als 52 kWh. Amb aquestes dades, l'autonomia escala fins a 413 km WLTP, mentre que l'acceleració baixa a només 8,2 segons. Tot això per un preu des de 33.834 euros sense descomptes, sempre amb l'etiqueta CERO de la DGT.

Renault 4

Un altre punt a destacar és que Renault ha optat per no complicar el client. No hi ha acabats ni paquets tancats: el Renault 4 Van arriba sempre amb un equipament molt complet. Entre el més destacat trobem fars LED, llantes de 18 polzades, un quadre digital de 7 polzades, sistema multimèdia amb Android Auto i Apple CarPlay, climatitzador automàtic, càmera de visió posterior, i una llarga llista d'assistents de seguretat com la frenada d'emergència amb detecció de vianants i ciclistes o el control de creuer adaptatiu.