El mercat dels SUV passa moments turbulents. La transició cap a la mobilitat elèctrica està suposant importants pèrdues per a moltes marques. Una cosa que els obliga a redissenyar les seves estratègies. En aquest context, models que semblaven tenir una llarga vida comercial estan arribant a la seva fi abans de l'esperat. Aquest és el cas del Renault Arkana, un cotxe que es va convertir en un supervendes a Europa, però que ja té data de comiat. La marca francesa ha decidit no desenvolupar una segona generació i deixar que el seu SUV d'estil cupè desaparegui del catàleg.
Tanmateix, aquest moviment no significa que el Grup Renault abandoni aquest segment. Al contrari. L'estratègia passa per cedir el testimoni a Dacia, que en els últims anys ha passat de ser una firma "low cost" a un fabricant amb aspiracions molt més altes. L'Arkana serà substituït per un model de Dacia que, segons les previsions, es convertirà en el vehicle més car mai produït per la marca romanesa.

Dacia recollirà el testimoni del Renault Arkana
El paper protagonista el tindrà el Dacia Bigster Coupé, un SUV que arribarà per ocupar l'espai de l'Arkana amb una proposta més atrevida. Estarà desenvolupat sobre la plataforma CMF-B, la mateixa que ja utilitza el Bigster convencional, però amb un disseny esportiu i més càrrega tecnològica. A la pràctica, serà un cotxe més luxós i també més car, situant-se clarament per sobre dels 31.000 euros en les seves versions topall de gamma.
Aquest preu suposa un abans i un després per a Dacia. Fins fa molt poc, la firma destacava per oferir vehicles per sota dels 20.000 euros, com el Sandero o el Jogger. Però l'arribada de models com el Bigster i el seu futur derivat cupè mostren que "l'era dels Dacia barats s'ha acabat". L'estratègia del grup és clara: mantenir cotxes assequibles, però afegir opcions prèmium que puguin competir amb rivals del segment C-SUV.

Tot apunta a una estrena el 2028
Quant a l'oferta mecànica, el Bigster Coupé no portarà grans sorpreses. Estarà disponible amb motors de gasolina i versions bifuel (GLP), tots ells amb tecnologia d'hibridació lleugera (MHEV) de 48 volts. També s'oferiran alternatives híbrides autorecarregables (HEV). El que sí que sembla descartat, almenys ara per ara, és una versió híbrida endollable (PHEV), principalment per una qüestió de costos de desenvolupament.
La data de llançament encara no és oficial, però tot apunta que aquest nou SUV cupè serà una realitat abans de 2028. Els rumors més optimistes parlen d'una estrena el 2026 i un llançament comercial el 2027. Serà llavors quan el mercat vegi desaparèixer a l'Arkana i néixer el que promet convertir-se en un dels models més mediàtics de Dacia.