La batalla pel lideratge híbrid a Europa suma un nou capítol. Després d'anys de domini gairebé absolut de Toyota, un rival inesperat es prepara per irrompre al mercat espanyol. Es tracta del BYD Seal 6 DM-i Touring, un model que promet revolucionar la mobilitat gràcies a una xifra que impressiona: 1.505 quilòmetres d'autonomia amb un sol proveïment i una càrrega completa de bateria.

El model, que es presentarà en l'IAA Mobility de Munic al setembre, és la gran aposta de la firma xinesa per conquerir Europa. Encara que al seu país d'origen es comercialitza sota el nom Seal 06, la versió europea arribarà amb la denominació Seal 6 Touring. La marca ja ha confirmat que el 2 de setembre s'anunciarà oficialment la seva arribada, i que el 8 de setembre es mostrarà al públic a l'escenari principal del pavelló 2 de la fira alemanya.

BYD Seal 6 DM i

Aquest serà, sens dubte, un dels millors híbrids que oferirà el mercat

El gran atractiu del nou híbrid endollable no és només el seu disseny familiar i el seu ampli espai interior, sinó la seva tecnologia de propulsió. Sota el capó integra un motor de gasolina d'1,5 litres i quatre cilindres, acompanyat d'un motor elèctric alimentat per una bateria d'entre 10 i 15 kWh, segons versió. A la Xina, ja s'ofereix amb dues opcions: una de 80 quilòmetres d'autonomia elèctrica i una altra de 120, xifres que a Europa s'ajustaran a entre 60 i 90 quilòmetres WLTP.

Però el que realment converteix al Seal 6 DM-i en un cotxe únic és la combinació d'aquest rang elèctric amb un dipòsit de combustible que dispara l'autonomia conjunta. La divisió espanyola de BYD ha confirmat la xifra: 1.505 quilòmetres amb una sola càrrega i un tanc ple. Cap híbrid de la competència no s'apropa. Per a molts analistes, aquesta dada col·loca el model xinès en una posició d'avantatge davant el Toyota Prius i a la resta de referents del segment.

BYD Seal 6 DM i

Problemes, i seriosos, per a Toyota

Quant a dimensions, el nou BYD és un cotxe gran. Mesura 4,85 metres de llarg, 1,89 d'ample i 1,50 d'alt, amb una batalla de 2,79 metres. A això se suma un maleter de 670 litres, pensat per a famílies o conductors que busquen espai sense renunciar a un disseny modern. La seva silueta recorda un familiar esportiu, amb línies suaus i una aerodinàmica que ajuda a maximitzar l'eficiència.

BYD Seal 6 DM i

Si compleix el promès, el cotxe podria convertir-se en un autèntic supervendes, deixant Toyota en una situació complicada després de dècades de domini gairebé sense oposició. En un moment en què els consumidors demanen cotxes eficients, autònoms i assequibles, el nou BYD es postula com l'híbrid que pot canviar les regles del joc.