Quan semblava que al món dels SUV assequibles ja estava tot vist, Dacia ha tornat a sorprendre. Ho fa amb una proposta que trenca esquemes: un sistema de tracció total híbrid per partida doble. Sí, dos motors, dues tecnologies i un mateix objectiu. Ser eficaç a qualsevol terreny sense renunciar al que sempre ha definit a la marca: un preu accessible.
El moviment té lògica. Fa anys que el Duster i el futur Bigster són referència entre els que volen un 4x4 barat però capaç. Fins ara confiaven en una transmissió clàssica, amb arbre de transmissió i diferencial central. Una solució provada, però limitada. Dacia ha decidit simplificar i fer un pas endavant: la força davantera s'encomana a un motor 1.2 Turbo de 154 CV, avalat per un sistema microhíbrid de 48 volts. I amb un detall clau: pot funcionar tant amb gasolina com amb GLP.
Així és el nou sistema doble híbrid de Dacia
El veritable canvi és en la part posterior. Allà apareix un motor elèctric de 31 CV que impulsa l'eix posterior quan fa falta. La seva energia prové d'una petita bateria de 0,84 kWh, suficient per actuar immediatament i aportar el just en el moment adequat. Res de complicacions. Un sistema senzill, directe i molt efectiu. I el millor: pot funcionar fins a 140 km/h, el que el converteix en un aliat no només en ciutat, també a la carretera o fora de l'asfalt.
L'enginyeria s'ha cuidat al detall. Malgrat la incorporació d'un segon motor, l'espai interior amb prou feines es veu afectat. I gràcies a aquesta simplicitat tècnica, Dacia ha aconseguit una cosa gairebé impensable: instal·lar dos dipòsits de 50 litres, un per a gasolina i un altre per a GLP. Això es tradueix en una autonomia total de 1.500 quilòmetres en cicle WLTP. Una xifra que, en el seu segment, no té rival.
Aconsegueix un comportament similar al dels millors tot terreny del mercat
Els números continuen sorprenent. Amb gasolina, el consum mitjà es queda en 5,5 litros/100 km. Amb GLP, en 7,1 litros/100 km. I en entorns urbans, el motor elèctric pot cobrir fins un 60 % dels trajectes. Menys emissions, menys despesa i més eficiència en un cotxe que no oblida que ha de ser assequible.
A més, Dacia ha anat un pas més enllà. El motor elèctric posterior no és convencional: inclou una transmissió de dues relacions que actua com una reductora improvisada. El resultat? Millor tracció a baixa velocitat i un consum més contingut quan se circula ràpid. Gràcies a això, el conductor pot elegir entre sis modes de conducció: Auto, Eco, Snow, Mud/Sand, Lock i Hill Descent Control. Opcions dignes d'un tot terreny de gamma alta.