Marc Márquez encara no ha estat presentat, juntament amb el seu germà Álex, pel Gresini Racing per a la temporada de 2024, però ja són molts els que han anat un pas més enllà i estan pensant el 2025. De moment, el '93' serà present en l'acte oficial de la marca de Nadia Padovani, en el que donaran a conèixer les seves noves motos i, per descomptat, als seus dos pilots, els dos germans.

L'ilerdenc ha fet un moviment estratègic en deixar Honda per recalar a Ducati, ja que els de Borgo Panigale proveeixen el seu equip de les muntures ideades per Gigi Dall'Igna. En el dia d'avui, la moto vermella és la clara dominadora de la graella, tanmateix, s'espera que a finals de 2024, sigui un punt d'inflexió per a la resta d'escuderies i es produeixi un gran canvi.

Marc Àlex Márquez / Foto: Europa Press
Marc Márquez i Álex Márquez durant un acte junts / Foto: Europa Press

El ressorgir d'Honda i Yamaha...

Especialment esperançades es troben fàbriques com Yamaha i Honda. Les dues històriques marques japoneses, acostumades a liderar la taula durant molt temps, es troben sumides en una crisi de la qual no estan sabent com escapar fins al moment. Això no obstant, veient la situació, des de Dorna han recuperat les famoses concessions, que al seu dia van utilitzar perquè marques com Ducati tanquessin la bretxa amb les motos nipones.

Ara, després del seu enfonsament, tant Honda com Yamaha seran els més beneficiats per part de Dorna amb la inserció de les abans esmentades concessions. Aquest fet els permetrà tenir cert 'avantatge', respecte a la resta d'equips, que no gaudiran de tants ajuts. Una situació que, a priori, podrà fer que els nipons s'apropin, primer a equips com Aprilia o KTM i, després, a Ducati i els seus satèl·lit.

Livio Suppo durant la seva etapa en Suzuki / Foto: Europa Press
Livio Suppo durant la seva etapa en Suzuki / Foto: Europa Press

Un fet que ja ha augurat tot un expert en la matèria, com l'antic cap de Ducati i Honda, Livio Suppo. "KTM i Aprilia continuaran creixent. Mentre que Honda i Yamaha haurien de créixer molt amb les concessions. A València ja vam veure que Honda ha fet un pas. Si utilitzen bé les concessions, podrien tancar la bretxa a mitjan temporada. Allà el mercat canviarà", va dir l'italià en declaracions a MotocycleSports.com.

... fica por a Ducati

I quan el mercat canvia és quan comença a entrar la por al cos. Segons es desprèn de les declaracions de Suppo, a Ducati estaran molt atents a l'arribada dels d'Iwata i la marca de l'ala daurada a qui, si tot segueix el seu curs, podrien veure pel retrovisor a mitjans i final de temporada el 2024. Un fet que temen des de l'equip italià, ja que pot significar la pèrdua de dos dels seus grans pilots.

Jorge Martín Marc Márquez podi / Foto: EFE
Jorge Martín i Marc Márquez en el podi / Foto: EFE

En Yamaha estan molt pendents de Márquez, a qui ja li han aixecat el vet, conscients que si no ascendeix l'equip oficial el 2025, voldrà sortir de Ducati. Recordem que el '93' té la paella pel mànec, en haver firmat només per una temporada amb Gresini, la qual cosa li permetrà decidir la seva destinació a finals del present any. Els d'Iwata, en la seva incansable recerca per tornar a la glòria, han pensat en l'octocampió del món, a qui també segueixen KTM i, per descomptat, Honda, que no ha descartat la seva tornada.

La mateixa situació ocorre amb Jorge Martín. En Yamaha també segueixen de prop l'esdevenir del futur del madrileny, que és una de les grans estrelles de MotoGP, i està fart de no fer el salt a l'equip oficial de Ducati. La intenció del pilot espanyol, com sempre ha reiterat, és ser un pilot de fàbrica, i si no és a la marca de Borgo Panigale, serà en qualsevol altra que l'ofereixi un bon projecte.