La 10a posició de Fabio Quartararo en l'últim Mundial de MotoGP ha encès totes les alarmes en Yamaha. El rendiment de la moto va en caiguda lliure, veient-se superada per Ducati, Aprilia i KTM, i amb les expectatives cada vegada més pessimistes, ja que es tem que Honda faci un salt de qualitat la temporada que ve, la qual cosa seria una autèntica gerra d'aigua freda. Yamaha, doncs, busca un cop d'efecte que la torni a situar en l'elit, a la cresta de l'onada. El primer nom que s'ha situat a sobre de la taula és el de Marc Márquez, que només ha firmat un contracte per 1 any amb Gresini.

Amb tot i això, Yamaha també s'ha fixat en Jorge Martín, que aquesta temporada ha demostrat tot el seu potencial, competint de tu a tu amb Bagnaia, malgrat disposar d'una moto secundària de Ducati, mentre que l'italià pilotava la moto oficial. El debat en Yamaha està servit.

Jorge Martin MotoGP Qatar Foto Europa Press
Jorge Martin, en una carrera de la passada temporada / Foto: Europa Press

Yamaha, entre Marc Márquez i Jorge Martín

Jorge Martín agrada, però segons algunes informacions el principal candidat és Marc Márquez, que sembla que ha fitxat per Gresini com a equip pont per fer el salt a l'estiu del 2024. El de Cervera vol recuperar sensacions després del seu calvari amb les lesions i entén que Gresini és el lloc ideal, ja que tindrà una gran moto, però no la pressió d'haver de guanyar, ja que teòricament no té opcions de lluitar pel Mundial amb una moto satèl·lit. De moment, les sensacions són excel·lents, ja que Márquez va brillar amb llum pròpia en els tests de València.

"Lluitarà pel Mundial fins al final. És un gran campió. Estarem contents si fa mèrits per guanyar el títol de 2024", ha afirmat Claudio Domenicali, CEO de Ducati, en una entrevista amb La Repubblica. "Des del test els altres set pilots de la nostra marca estan estudiant la seva manera de pilotar. En pocs minuts va estar davant. Amb ell tots milloraran", ha afegit. "És com si Mbappé fitxa pel Reial Madrid".

Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE
Marc Márquez, en els tests amb Ducati de València / Foto: EFE

El gran problema de Yamaha

El principal problema de Yamaha per aconseguir el fitxatge de Marc Márquez, a més que sembla que KTM va per davant, és el vet que fa 3 anys va patir el seu germà per part de Yamaha pel simple fet de ser un Márquez, tal com ha revelat Razlan Razali, excap de l'escuderia RNF Aprilia i anteriorment de Petronas Yamaha, al documental que DAZN està preparant sobre la carrera d'Álex Márquez. "Teníem un seient en Moto2, però Dorna ens en va atorgar un altre per a 2020. M'agrada Álex, era en la meva llista de favorits. Vam mantenir algunes reunions en secret, i firmem al motorhome dels Márquez, perquè fos amb nosaltres un any en Moto2, i el 2021, quan Fabio se n'anés a l'equip oficial, pujar a Álex a MotoGP amb nosaltres. I el cert és que realment arribem a firmar el contracte perquè Álex estigués amb nosaltres. Allò va tenir lloc l'agost de 2019", ha confessat Razali.

"Li vaig comentar a Yamaha que volia fitxar Álex per a Moto2, i després per a MotoGP. I Yamaha va dir: 'No, cap membre de la família Márquez no pot estar a Yamaha'. Jo els vaig preguntar el motiu, aquest és el meu equip. I van dir: 'Pel que va passar el 2015 [entre Márquez i Rossi]'. Es va convertir en alguna cosa personal per a ells".