Una única victòria en 28 carreres. Aquest és el trist bagatge de Carlos Sainz des que és pilot de Ferrari, uns números molt pobres que estan començant a desesperar l'escuderia italiana, que a l'inici de l'actual Mundial de la Fórmula 1 pensaven que després de molts anys de travessia pel desert en aquesta ocasió tindrien opcions de lluitar pel títol. A Austin, Carlos Sainz sortia des de la pole position, però va haver de retirar-se tot just començar, després de ser envestit per Rusell. L'anglès va ser sancionat per l'acció, encara que a Itàlia ja han començat a sorgir veus crítiques en contra l'espanyol, en considerar que també té part de culpa. "Què està passant aquest any?", es preguntava Sainz des de la ràdio del seu monoplaça després de saber que s'havia de retirar. A Itàlia la confiança en ell decau, en considerar que quan passa una cosa, en passa una altra. Un llistat interminable d'excuses.

I és que els números són els que són. A 3 grans premis del final de la temporada, amb Max Verstappen ja com a campió, amb 391 punts, Carlos Sainz deambula per una trista 5a posició, amb només 202 punts, i amb Hamilton a només 4 de caçar-lo. El seu company, Charles Leclerc, és el 2n, són 65 punts més que ell, i també el superen Sergio Pérez i George Rusell. Potser plantejar-se un canvi de pilot no seria una idea tan forassenyada, sobretot si es compleix el rumor que comença a circular pel pàdoc.

L'accident d'Alonso amb Stroll, el seu futur company

L'altra acció polèmica de la carrera d'Austin va tenir com a protagonista l'altre pilot espanyol, Fernando Alonso, que va tenir un aparatós accident amb Lance Stroll que ha aixecat molta polseguera. El canadenc ha estat amb 3 posicions per a la pròxima carrera, mentre que en acabar el gran premi la FIA va anunciar una sanció per a Alonso de 30 segons, la qual cosa el va fer perdre la 7a posició, per haver conduït sense retrovisor, quan en carrera ni el pilot ni el seu equip, Alpine, no van ser alertats pels comissaris.

"Li vaig donar molt espai a l'esquerra de la pista, així que no és com si l'estrenyés o una mica així contra el mur. Podria haver-se mogut abans i anar-ne més a l'esquerra, tampoc no havia d'apropar-se tant a mi", va afirmar Stroll després de la cursa, excusant-se de l'accident, un fet que no ha provat del tot bé a l'escuderia Aston Martin. I és que són conscients que la temporada que ve ambdós pilots defensaran els colors de l'escuderia i temen que aquest accident pugui fer que la seva relació ja comenci amb mal peu.

Lawrence Stroll, un amant de Ferrari

Per rematar-lo, el president d'Aston Martin no és cap altre que Lawrence Stroll, el pare d'ocasió. Fill de l'emprenedor Leo Strulovitch, Lawrence és conegut per la seva enorme fortuna, que l'ha portat a gastar desenes de milions d'euros a la seva col·lecció de cotxes d'alta gamma. La seva marca favorita és Ferrari, de la qual posseeix diversos exemplars, entre els quals destaca un 250GTO, el considerat cotxe més car del món, ja que el seu valor és de 38 milions d'euros.

Lawrence Stroll, que ha invertit una quantitat ingent de diners en Aston Martin, podria estar plantejant-se anar-se'n a Ferrari, a canvi que el seu fill aconseguís un dels seients de l'escuderia. Ferrari obtindria una injecció espectacular de diners i Carlos Sainz un cop a la seva carrera com a pilot de la Fórmula 1.