Jorge Martín té presa la decisió d'abandonar l'Aprilia Factory Racing Team des de fa temps. Abans fins i tot de completar el seu primer Gran Premi, ja va comunicar a Massimo Rivola que pretenia fer les maletes, i es va especular amb un acord amb l'HRC Honda Factory Team. Finalment, això no es va poder concretar, i des de Dorna van donar la raó a la marca de Noale, que no considerava just que pogués utilitzar la clàusula que havien pactat en el seu contracte, i el van obligar a quedar-se.

Des d'aquell moment, la relació entre ambdues parts ha estat molt tensa, com és totalment comprensible. Les greus lesions que ha patit el pilot madrileny no l'han ajudat a poder adaptar-se a la moto, si bé s'espera que el 2026 pugui demostrar el seu talent i el seu potencial. El problema és que ara haurà de conformar-se amb viure a l'ombra del seu company, Marco Bezzecchi, qui s'ha afermat com el líder indiscutible i el referent del projecte, gràcies als seus excel·lents resultats.
‘Martinator’ finalitza contracte en la següent campanya, com pràcticament tots els pilots de MotoGP, i haurà de buscar un nou equip de cara al 2027. A priori, això no hauria de suposar un problema per al ‘89’, que compta amb una gran reputació, gràcies als seus dos campionats del Món, un en la categoria reina, i un altre a Moto3. Ofertes no li faltaran, i encara és considerat com un dels millors de la graella, si bé hi ha dues marques que ja li han tancat les portes.
Ambdues, pel mateix motiu, i és que va marxar per la porta del darrere en el seu moment, i no perdonen la seva actitud. La primera de totes és Ducati, on va estar durant quatre campanyes, totes a l'equip Prima Pramac Racing, que va ser on va conquerir el trofeu el 2024. Mai va entendre que no li donessin l'oportunitat a l'equip oficial, i va considerar que Gigi Dall’Igna i Davide Tardozzi el van trair en dues ocasions. La primera, el 2022, quan van apostar per Enea Bastianini.

I la segona, fa tan sols un any i mig, quan es van decantar per ascendir Marc Márquez, una decisió que va motivar Martín a comprometre's amb Aprilia, i va criticar públicament la fàbrica de Bolonya.
A KTM tampoc volen saber res de Martín
Una altra marca que té vetat Martín és KTM. Allà va estar durant dos anys, ambdós a Moto2, i li van donar l'opció d'ascendir a MotoGP. Però el pilot de 27 anys no va acceptar aquesta oferta, i va rescindir el seu contracte per poder aterrar a Ducati, ja que el seduïa molt més la proposta que li van presentar.
Una traïció que en la firma austríaca no obliden.