Jorge Martín té presa la decisió d'abandonar l'Aprilia Factory Racing Team des de fa temps. Abans fins i tot de completar el seu primer Gran Premi, ja va comunicar a Massimo Rivola que pretenia fer les maletes, i es va especular amb un acord amb l'HRC Honda Factory Team. Finalment, això no es va poder concretar, i des de Dorna van donar la raó a la marca de Noale, que no considerava just que pogués utilitzar la clàusula que havien pactat en el seu contracte, i el van obligar a quedar-se.

Massimo Rivola, conseller delegat d'Aprilia
Massimo Rivola

Des d'aquell moment, la relació entre ambdues parts ha estat molt tensa, com és totalment comprensible. Les greus lesions que ha patit el pilot madrileny no l'han ajudat a poder adaptar-se a la moto, si bé s'espera que el 2026 pugui demostrar el seu talent i el seu potencial. El problema és que ara haurà de conformar-se amb viure a l'ombra del seu company, Marco Bezzecchi, qui s'ha afermat com el líder indiscutible i el referent del projecte, gràcies als seus excel·lents resultats.

‘Martinator’ finalitza contracte en la següent campanya, com pràcticament tots els pilots de MotoGP, i haurà de buscar un nou equip de cara al 2027. A priori, això no hauria de suposar un problema per al ‘89’, que compta amb una gran reputació, gràcies als seus dos campionats del Món, un en la categoria reina, i un altre a Moto3. Ofertes no li faltaran, i encara és considerat com un dels millors de la graella, si bé hi ha dues marques que ja li han tancat les portes.

Ambdues, pel mateix motiu, i és que va marxar per la porta del darrere en el seu moment, i no perdonen la seva actitud. La primera de totes és Ducati, on va estar durant quatre campanyes, totes a l'equip Prima Pramac Racing, que va ser on va conquerir el trofeu el 2024. Mai va entendre que no li donessin l'oportunitat a l'equip oficial, i va considerar que Gigi Dall’Igna i Davide Tardozzi el van trair en dues ocasions. La primera, el 2022, quan van apostar per Enea Bastianini.

Davide Tardozzi durant el Gran Premi de Qatar
Davide Tardozzi 

I la segona, fa tan sols un any i mig, quan es van decantar per ascendir Marc Márquez, una decisió que va motivar Martín a comprometre's amb Aprilia, i va criticar públicament la fàbrica de Bolonya.

A KTM tampoc volen saber res de Martín

Una altra marca que té vetat Martín és KTM. Allà va estar durant dos anys, ambdós a Moto2, i li van donar l'opció d'ascendir a MotoGP. Però el pilot de 27 anys no va acceptar aquesta oferta, i va rescindir el seu contracte per poder aterrar a Ducati, ja que el seduïa molt més la proposta que li van presentar.

Una traïció que en la firma austríaca no obliden.