Carlos Sainz no ha tingut el millor final de temporada esperat. El circuit de Yas Marina, a Abu Dhabi, va suposar un dels pitjors finals de campanya per al pilot espanyol, que va tenir molts problemes durant el cap de setmana amb el seu monoplaça. Ja en la qualy, l'espanyol va tenir massa complicacions i es va veure condemnat a quedar-se en la Q1, en una setzena posició que li posava les coses molt costa amunt de cara a la cursa, com així es va poder veure durant tot el diumenge.
El mal resultat en la classificació obligava Ferrari a buscar-ne una remuntada impossible. Els de Maranello van apostar per uns pneumàtics durs, unes gomes que el SF-23 no ha pogut fer funcionar en cap moment de la temporada, la qual cosa feia inversemblant que Sainz pogués entrar en els punts, i així va ser. A causa d'aquesta situació, el madrileny va passar d'estar lluitant pel quart lloc (arribava empatat amb Fernando Alonso) fins a la setena posició, i la seva escuderia va perdre la segona plaça del mundial de constructors.
El mal final de temporada de Sainz...
"No ha estat un final de temporada bo per a mi, des de Las Vegas aquestes dues últimes curses no han sortit com esperava, com m'hagués agradat. La cursa l'hem perdut en el primer 'stint', amb la roda dura no he progressat com esperava i tampoc no ha durat. Hem patit molt amb aquest pneumàtic, tot l'any, mentre hem començat amb dures ens ha anat malament. No sé per què no podem fer el que fan els altres i cal analitzar-ho. Una vegada hem perdut aquest 'stint', no hi havia res pel que lluitar", va analitzar el pilot, una mica resignat per la seva actuació.
Malgrat el mal resultat en Yas Marina, el que el va condemnar, la temporada de Carlos Sainz ha estat bona. Amb dos podis (un en Monza i un altre a Singapur) i l'únic capaç de desbancar als Red Bull de dalt de tot del podi, en Marina Bay. Tanmateix, per al protagonista, és difícil quedar-se amb el bo després de tancar la temporada amb un resultat desastrós. "Hi ha moltes coses positives en les quals ara mateix és difícil pensar, perquè són dues curses molt dures per a mi en les quals res no ha sortit com m'hagués agradat. Però quan es faci de dia aquest dilluns miraré aquestes coses, que segur que n'hi ha".
... el condemna a la setena posició
I és que Carlos sap que s'està jugant el seu futur amb la mítica scuderia. El seu contracte acaba el 2024 i la seva intenció és la de renovar amb els de Maranello, això no obstant, no s'han activat les negociacions per estendre la seva vinculació, la qual cosa suposa que hi hagi una infinitat de rumors sobre el seient que ocuparà Sainz el 2025.
És normal que, després del seu mal resultat, l'espanyol temi pel seu lloc en Ferrari, ja que es parlava que una de les condicions per seguir era acabar per davant de Fernando Alonso. Els rumors, ara, situen dos nous pilots en Ferrari, perquè Sainz ha acabat a la deriva.
En aquest sentit, des del garatge vermell, estan interessats en la contractació de Lando Norris o Pierre Gasly. El primer és una de les promeses més grans, a qui molts ja situen com el relleu de Max Verstappen, i el francès ha realitzat una gran temporada en un equip que és Can Seixanta. Tant en McLaren com a Alpine tenen blindats els seus pilots, la qual cosa complica un acord a curt termini.
