La marca Barça cada dia és més global i la intenció del club és seguir amb la seva extensió arreu del món. Hong Kong, la Xina i el mercat asiàtic han estat els últims moviments de l'entitat, però no es deixen de banda els Estats Units. El mercat nord-americà ja ha ha esdevingut un dels grans passos després d'obrir l'Oficina de Nova York.

El creixent interès dels nord-americans pel futbol, la gran tradició filantròpica de la seva societat i els importants reptes socials que afronta el país en l'actualitat són els motius principals perquè el Barça estigui en el mercat dels Estats Units. Precisament i en el camí d'aquest avenç de l'entitat blaugrana cap al país nord-americà, les últimes setmanes s'han produït diverses reunions amb representants del sector empresarial i de la societat nord-americana. L'objectiu del club és donar a conèixer els projectes que impulsa al país la Fundació Barça en una època de constant expansió.

El Pla Estratègic 2016-2021 del Barça té com a finalitat també sacsejar l'impuls dels valors blaugrana a l'estranger. Precisament el director executiu de la Fundació Barça, Nacho Mestre; el director de relacions institucionals de l'Oficina FCB a Nova York, Gerard Guiu; i el responsable de fundraising i aliances, Aisha Al-Said, han estat els responsables de vendre la marca Barça als Estats Units.

Les accions als Estats Units

Una de les principals intencions de la Fundació Barça és implementar el projecte 'FutbolNet', que consisteix en una metodologia per al foment de la integració social, la resolució pacífica de conflictes i la reducció de l’absentisme i el baix rendiment escolar a través del futbol i amb l'enfoc a Nova York. Concretament la ciutat dels gratacels és el lloc escollit per a l'Oficina del Barça i també la zona per fer, de la mà del Departament d’Educació de Nova York, un projecte molt ambiciós i innovador a les escoles públiques. Els valors del Barça també s'exportaran a Washington DC en col·laboració amb l’American Soccer Foundation i a la universitat pública de Florida després de l'acord amb el Miami Dade College.

També és important l'enfortiment de l'entesa amb UNICEF, per tal de diversificar les seves àrees de treball en un futur a curt termini, com també amb el Banc Interamericà de Desenvolupament (BID), en una relació que ja està en procés des de fa un temps. Amb el BID ja s'aplica el 'FutbolNet' amb gran èxit al Brasil i Colòmbia, per reforçar el treball conjunt i ampliar els projectes a Llatinoamèrica.

Uns projectes que no s'aturen i segueixen amb el centre oncològic de referència mundial, el Memorial Sloan Kettering Hospital de Nova York. En aquests contactes volen aprofundir en els efectes emocionals positius que genera per als infants malalts i les seves famílies conèixer els jugadors Barça, dins el marc d'un estudi científic en del Programa d’Atenció a la Infància de la Fundació FCB.

I més enllà del futbol, el Barça també està involucrat amb l’univers del futbol americà. Els Miami Dolphis i la Fundació Barça col·laboraran a favor de projectes socials per ajudar els col·lectius vulnerables al sud de Florida.