Aston Martin ha començat un nou projecte que va començar amb el sorprenent fitxatge de Fernando Alonso la temporada passada. Lawrence Stroll, propietari de l'equip i pare de Lance Stroll, company d'escuderia de l'asturià, va ser capaç d'enlluernar el bicampió del món amb les seves idees de futur. I el pas cap endavant de la marca de Silverstone ha estat de gegant. Malgrat no tancar la temporada de la millor manera possible, l'arribada del d'Oviedo ha permès apuntalar el primer pilar del pla traçat per l'equip anglès.

De moment, gràcies als punts sumats, en la seva gran majoria, per Fernando Alonso, Aston Martin ha passat de ser setè en el mundial de constructors, a ser cinquè. Els 8 podis collits pel Nano (repartits entre segones i terceres posicions), i molts d'ells aconseguits en el primer tram de la temporada, han estat culpables d'aquest 'ressorgir' dels anglesos. Stroll pare ja va dir que les seves intencions eren les de fer de l'equip un clar contrincant per a la resta de grans escuderies i ser una de les alternatives al podi.

Lawrence Stroll amb rostre seriós en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press
Lawrence Stroll amb rostre seriós en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press

Aston Martin vol continuar creixent

De moment, el pla establert segueix el seu curs, encara que el final de temporada hagi estat agredolç pels problemes de l'AMR23 per tenir ritme. De fet, el mateix Fernando Alonso va reconèixer al terme del mundial que havia estat una de les seves millors temporades, fins i tot per davant dels dos anys que va guanyar el mundial.

En paraules del mateix protagonista, i de tot l'equip d'Aston Martin, ningú no s'esperava els resultats obtinguts per l'equip de Silverstone. Ara, després d'aquest gran pas, el futur de la marca verda passa per gener de 2024, quan posaran la primera pedra d'un nou projecte que il·lusionarà els amants del motor, i de Fernando Alonso. L'escuderia vol, per fi, assolir la meta que es va proposar el magnat canadenc i que els seus pilots tinguin el necessari per aconseguir millors resultats amb el pas de les temporades.

Fernando Alonso Situació|Llançament Stroll / Foto: Europa Press
Fernando Alonso i Lance Stroll s'abracen / Foto: Europa Press

Cada any, com s'ha pogut comprovar, estan més a prop d'assolir-ho i un dels seus membres ja li ha posat data a un punt d'inflexió. Aquest any el monoplaça ha estat molt ambiciós, però no prou per desbancar a Red Bull del tron, però els de Silverstone pretenen tenir un factor diferencial el 2025.

2025, el salt definitiu

Així ho ha assegurat Luca Furbatto, director d'enginyeria d'Aston Martin, en unes declaracions recollides per La Sexta. "Comencem a veure tot el potencial de la fàbrica a començaments de 2025. Serà un punt d'inflexió", va afirmar amb un gran optimisme i impacient perquè arribi aquell moment.

Luca Furbatto, director d'enginyeria d'Aston Martin / Foto: Europa Press
Luca Furbatto, director d'enginyeria d'Aston Martin / Foto: Europa Press

"Tindrem nous dinamòmetres de caixa de canvis en ple funcionament, i el túnel de vent ja estarà a punt en la segona meitat de l'any vinent", va assegurar l'italià. A més, el 2026, deixaran de ser clients de Mercedes perquè Honda sigui el seu nou proveïdor de motors. I tot això amb l'objectiu de continuar pujant esglaons.