Divendres, 16 d'agost de 2019
La presidenta del Congrés, Meritxell Batet, no assistirà a l’acte en record de les víctimes dels atemptats del 17-A a causa d’un problema de salut, segons han informat fonts del Congrés. Aquest dissabte es commemoren els dos anys de l’atemptat a la Rambla de Barcelona. A l’acte, organitzat per l’Ajuntament de la ciutat i per la Unitat d’Atenció i Valoració dels Afectats per Terrorisme (UAVAT), tampoc hi assistirà el president del govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, ni la Casa Reial.
El secretari general de la Crida Nacional per la República i diputat de JxCat al Parlament, Antoni Morral, ha opinat que, en el procés de reordenació de l'espai polític de Junts per Catalunya, "s'hauria de plantejar que el PDeCAT es dissolgués". Així ho ha suggerit Morral en declaracions a Efe, en ple debat sobre com estructurar JxCat com a organització política. Llegeix més
L'aeroport de Barcelona-El Prat ha viscut aquest divendres una jornada de "normalitat" amb cues als controls de seguretat dels viatgers d'entre 10 i 15 minuts de mitjana durant el vuitè dia de vaga indefinida dels vigilants de l'empresa Trablisa. Fonts de l'aeroport barceloní han explicat a Efe que les cues que s'estan fent són les habituals fins i tot en dies sense vagues, encara que en algun moment s'han produït puntes amb esperes del voltant dels 20 minuts.
El Museu Guggenheim de Bilbao acollirà, entre el 20 i el 23 d'agost, els programes de jazz i swing amb l'objectiu de celebrar l'Aste Nagusia amb música i dansa.
"Barcelona és una ciutat segura en termes generals però té un problema de seguretat com qualsevol ciutat gran". Després d'uns dies desapareguda que han coincidit amb un repunt dels atacs i morts violentes a Barcelona, Ada Colau ha reaparegut aquest divendres a la festa major de Gràcia. Llegeix més
El Centre Nacional de Coordinació de Salvament Marítim, organisme dependent del Ministeri de Transport italià, ha ordenat al port de Lampedusa que autoritzi el desembarcament de l'Open Arms de forma immediata, segons ha avançat la Cadena SER. Llegeix més
Un total de 30 províncies estaran aquest dissabte 17 d'agost en risc per altes temperatures. La major part de zones afectades es troben a Andalusia, amb risc groc a Cadis, Granada i Huelva mentre que en alerta taronja, estaran Sevilla Còrdova i Jaén on podran superar els 40ºC.
L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha enviat una carta a tots els batlles i batllesses catalans convocant-los a una reunió el pròxim 5 de setembre per construir un front comú contra la reclamació que Endesa ha fet a les administracions públiques per cofinançar els 21 milions d'euros d'impagaments acumulats per aquelles famílies en situació de vulnerabilitat que no han pogut fer front al rebut de la llum.
Marina Fernàndez
Marina Fernàndez
Marina Fernàndez
Marina Fernàndez
Marina Fernàndez
L'Open Arms ha reclamat "l'evacuació urgent i immediata" de tots els migrants que port abord. Així ho ha demanat en un tuit publicat aquest divendres per la tarda en què l'ONG ha assegurat que "les condicions psicofísiques d'adults i menors són crítiques i la seva seguretat és molt preocupant". Llegeix més
Marina Fernàndez
Els vinicultors catalans han convocat una vaga el pròxim 5 de setembre, en la qual no colliran raïm ni lliuraran les comandes als cellers, en protesta pel baix preu que aquestes volen pagar durant aquesta campanya, similar al que s'abonava fa vint anys. En un comunicat, Unió de Pagesos ha explicat que la decisió d'anar a vaga ha estat presa aquest matí amb Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) i l'Associació de Vinicultors del Penedès en una assemblea en la qual han participat 300 viticultors i s'han desplaçat 150 tractors.
Marina Fernàndez
La Paeria sensibilitza els alumnes de Lleida sobre les discapacitats i el valor essencial que és el respecte a la diferència. Més de 7.000 alumnes, d'11 i 12 anys, han participat en la gimcana 'Ara tu tens l'oportunitat. Viu les discapacitats' des que es va posar en marxa el 2006. Enguany, han estat 630 de tretze escoles. Aquesta campanya de sensibilització escolar permet als alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles públiques viure de prop les vivències de les persones amb qualsevol tipus de discapacitat.
France 3 ha emès aquest divendres imatges inèdites de l'alliberament de Perpinyà de l'ocupació nazi. El canal de televisió ha explicat que les imatges s'han pogut emetre gràcies a la troballa d'un dels seus periodistes, Alain Sabatier, qui també és el fill de l'autor dels arxius, els quals havien romàs a les golfes de la família Baudot. Llegeix més
La Policia Local de Vilafranca del Penedès va evitar la matinada de dimarts passat que es produís una ocupació il·legal d'un pis situat al carrer Oviedo. Els fets van tenir lloc als volts de dos quarts de quatre de la matinada quan, desprès de rebre la trucada d'uns veïns alertant que dos homes estaven intentant accedir al domicili per una finestra, els agents s'hi van dirigir.
L’Ajuntament d’Altafulla ha iniciat una campanya informativa entre la població per protegir les tortugues marines. Aquests animals es troben en plena temporada de nidificació i algunes espècies, com la tortuga babaua o la tortuga careta, estan en perill d’extinció. Alguns exemplars ponen a les platges del municipi i per conscienciar els banyistes s’han instal·lat panells informatius en diferents espais del litoral on s’explica què cal fer si se’n detecta la presència. Entre les accions a realitzar hi ha trucar el 112. A banda, el consistori disposa de material divers com vares i cinta per abalisar per si fos necessari senyalitzar alguna posta.
El president dels Estats Units, Donald Trump, és un excèntric. Fins aquí res nou. Aquest dijous però ha fet un pas més enllà amb una nova proposta que costa d'empassar. Trump vol comprar Groenlàndia. Llegeix més
El ministeri de Sanitat ha registrat 233 casos de xarampió entre l'1 de gener i el 21 de juliol de 2019. Tots són casos importants o secundaris a aquests i la transmissió s'ha pogut interrompre amb facilitat. Enguany no s'ha detectat cap cas de rubèola, una infecció que es va eliminar el 2015.
El PP català ha sol·licitat aquest divendres la compareixença "urgent" al Parlament del conseller d'Interior, Miquel Buch, pels "greus episodis de violència" aquest estiu.
Els passatgers evacuats d'un vol de Transavia per amenaça terrorista el dijous a la tarda a París-Orly han arribat a tres quarts de deu del matí a l'Aeroport del Prat procedents de París, segons han confirmat fonts de l'aeroport. Els passatgers, que tenien previst aterrar a Barcelona aquest dijous a les vuit del vespre, van ser evacuats per amenaça terrorista i han dormit en un hotel. Les autoritats franceses van detenir un home armat amb un ganivet després que una dona alertés que tenia planejat fer un atac.
Amb motiu de l’aniversari dels atemptats de Barcelona i Cambrils del 17-A, el Síndic de Greuges de Catalunya demana una explicació parlamentària i vol manifestar la seva solidaritat amb les víctimes i les seves famílies, algunes de les quals "s’estan trobant amb dificultats insòlites per obtenir el reconeixement i el suport que mereixen per part del Ministeri de l’Interior", han expressat a través d'un comunicat. Llegeix més
L’Ajuntament de Barcelona ja ha posat unes 1.500 multes per incompliment de les normes de circulació i estacionament de patinets durant el 2019. Aquesta xifra, recollida fins al mes d’agost, ja és la mateixa que el total de l’any passat.
Un estudi de l'Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) ha identificat possibles reguladors de les diferències en tumors entre els dos sexes utilitzant com a model la mosca del vinagre, 'Drosophila melanogaster'.
El president d'Indonèsia, Joko Widodo, va proposar formalment aquest divendres de traslladar la capital a l'illa de Borneo des de l'actual Jakarta, amenaçada per l'enfonsament del terra i amb greus problemes de sobrepoblació. Llegeix més
El Suprem limita la capacitat dels ajuntaments d'aprovar resolucions sobre temes que superin les seves competències. Així ho recull el diari Ara, que explica que tot plegat ve d'una sentència que s'ha fet pública aquest estiu contra Caldes de Montbui i que ha creat jurisprudència. Llegeix més
L’Ajuntament de Cambrils ha fet públic aquest divendres un manifest per agrair les mostres de suport que segueix rebent dos anys després de l’atemptat al passeig marítim, per recordar les víctimes i per reiterar el seu compromís per preservar la memòria i “seguir treballant com a societat perquè no es torni a repetir un episodi com aquest”.
Ciutadans ha criticat que el president del Govern, Quim Torra, estigui pensant si pren mesures contra l'argumentari antiindependentista d'España Global. El diputat Nacho Martín Blanco creu que el document, que recull l'argumentari antiindependentista del govern de l'Estat, recull "elements de veracitat incontestables" i ha afirmat que "Torra pot dir el que vulgui".
Organitzadors de les Festes de Gràcia han ofert un espai als crítics amb el guarniment de la plaça del Nord de Gràcia que dijous van atacar l'espai "perquè puguin explicar per què s'han sentit ofesos", segons ha explicat la presidenta de la Fundació Festa Major de Gràcia, Carla Carbonell, a l'ACN.
Girona és la demarcació catalana on més s'utilitza el català als jutjats. El departament de Justícia ha fet públic que un 14,4% de les sentències que es van dictar a les comarques gironines durant l'any passat van ser en aquesta llengua, 3 punts per sobre de Lleida (11%) i 12,5 punts per sobre de les Terres de l'Ebre (1,9%), la demarcació on se'n va redactar menys en català de tot Catalunya.
L’engalanat de la plaça del Nord de Gràcia ha sofert aquesta nit un atac vandàlic per part de diverses persones que han mostrat la seva disconformitat amb el tema de l’ornamentació. Llegeix més
Set persones aniran a judici acusades de regularitzar estrangers a Tarragona amb contractes de treball falsos. La fiscalia demana tres anys i nou mesos de presó per a cadascun d’ells pels suposats delictes de falsedat en document oficial i pertinença a grup criminal.
La situació a l'Aeroport de Barcelona aquest divendres al matí és de "normalitat" amb esperes de 15 minuts de mitjana per passar els filtres de seguretat coincidint amb la vuitena jornada de vaga convocada pels vigilants dels controls per exigir millores salarials i laborals.
El president de l'Associació d'Empreses de Control de Plagues de Catalunya (ADEPAP), Quim Sendra, ha advertit que a causa de les pluges que s’han produït la primera quinzena d’agost, es pot començar “a patir més fortament la proliferació de mosquits” en les properes setmanes. Llegeix més
El president dels Estats Units, Donald Trump, és un excèntric. Fins aquí res nou. Aquest dijous però ha fet un pas més enllà amb una nova proposta que costa d'empassar. Llegeix més
Els tècnics del Parc Natural del Delta de l'Ebre confien poder donar per eradicada la granota toro l'estiu que ve. A la tardor farà un any que no es detecta cap exemplar adult o capgròs ni se'ls escolta raucar però deixaran passar un nou cicle reproductiu per assegurar-se'n.
Tres persones i un acompanyant del vaixell Open Arms han estat evacuades el dijous a la nit per "complicacions mèdiques que requereixen atenció especialitzada", segona ha explicat l'organització.
Passatgers de Hong Kong que han creuat la frontera per entrar a la Xina han denunciat aquest dijous que agents de la duana els han obligat a desbloquejar els telèfons mòbils per inspeccionar si hi tenien fotos o vídeos de les protestes de les darreres setmanes. Llegeix més
Nou apunyalament mortal, aquesta matinada, a Barcelona. Un home dominicà ha mort per les ganivetades que ha rebut al carrer Vilapiscina de Nou Barris. Llegeix més
L'actor transformista de varietats Ricardo Salvador Garrigues, conegut com a Pirondello, ha mort la tarda d'aquest dijous a València, on es trobava ingressat en un centre hospitalari, segons han explicat fonts pròximes a l'artista. Nascut a Bunyol (València), va treballar fins els 33 anys com a carnisser i, posteriorment, després d'una breu estada a Madrid va recalar a Barcelona durant els anys vuitanta, on va iniciar una llarga carrera teatral, que el va portar a ser un dels personatges més coneguts del Paral·lel al costat de Lita Clavel la Maña, Eva León, o Ana Lúpez.
Les Forces Armades de l'Índia i el Pakistan han intercanviat trets aquest dijous a la frontera de Caixmir, segons han informat ambdues parts, que han discrepat sobre el balanç d'un dels incidents més greus a la zona en el que va d'any.
El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, ha reingressat aquest dijous a les 20.43 hores al mòdul 2 de la presó de Lledoners després de sortir el dimecres per ser operat de l'oïda en un hospital de Manresa, han informat fonts de Serveis Penitenciaris.
Llegeix més
Un nou manifest denuncia la "criminalització" dels menors estrangers no acompanyats i critica la "visió desenfocada" que en tenen els mitjans de comunicació i la societat en el seu conjunt. El text, impulsat per l'Observatori Criminològic del Sistema Penal davant de la Immigració (OCSPI), compta amb el suport de l'Institut Andalús Interuniversitari de Criminologia i la universitat de Màlaga.
Cinc persones i els seus acompanyants han estat evacuats amb urgència del vaixell Open Arms per causes psicològiques, segons ha informat aquest dijous l'ONG, que ha recordat que segueix a l'espera d'una autorització per desembarcar la resta de migrants. Segons mitjans locals, les persones evacuades serien nou i ja haurien arribat a Lampedusa.
Els passatgers del vol de Transavia que tenia previst aterrar a Barcelona aquest dijous poc abans de les vuit del vespre des de París-Orly han estat evacuats de l'aeronau per amenaça terrorista. Segons diversos mitjans locals, les autoritats franceses han detingut un home armat amb un ganivet després que una dona hagi alertat que tenia planejat fer un atac. L'arrestat ja havia passat el control de seguretat i anava a viatjar en l'avió cap a l'aeroport de Barcelona - El Prat.
L'Ajuntament de Barcelona explica les novetats sobre patinets d’ús compartit a la ciutat a les 11:30h
El diputat de Ciutadans Nacho Martín Blanco ofereix una roda de premsa per valorar l'actualitat política a les 12h
A les 18h, el portaveu adjunt de Junts per Catalunya, Eduard Pujol, passeja pels carrers guarnits de Gràcia i atén els mitjans de comunicació