Dimarts, 3 d'abril de 2018
Una cinquantena de persones han assistit a un sopar de suport al president, Carles Puigdemont, a l’Hotel Prisma Best Western de Neumünster. L’acte, organitzat per l’ANC Hamburg, ha comptat amb la presència de diversos membres de l’entorn de Puigdemont, com ara la seva dona, Marcela Topor, l’empresari Josep Maria Matamala i el director d’El Punt Avui, Xevi Xirgu. El vicepresident primer del Parlament i diputat de Junts per Catalunya, Josep Costa, també ha assistit a l’àpat. Costa té previst visitar Puigdemont aquest dimecres al matí a la presó de Neumünster. Entre els assistents hi havia membres de l’ANC Hamburg i altres catalans residents a la zona.
Diferents assemblees han cridat a la vaga universitària el pròxim 26 d'abril per reclamar la rebaixa de taxes del 30% aprovada pel Parlament el 2016, i el Sindicat d'Estudiants ha respost amb una carta a diverses entitats educatives on demana "organitzar una vaga general educativa". El Sindicat d'Estudiants ha denunciat en la carta "el duríssim atac contra els drets democràtics i les llibertats del poble de Catalunya", en referència a l'empresonament dels polítics catalans, i ha afirmat que "la resposta immediata de desenes de milers de ciutadans, treballadors i joves contra aquest atac ha estat exemplar".
Més de 600 personalitats catalanes s'han unit en un manifest defensant la investidura de Carles Puigdemont, en aquests moments empresonat a Alemanya a l'espera de la decisió del jutge sobre l'extradició. El text es va presentar fa una setmana amb 100 signants i ja ha multiplicat per sis aquesta xifra. Llegeix més
El vicepresident primer del Parlament i diputat de JxCat, Josep Costa, visitarà demà el president, Carles Puigdemont, a la presó alemanya de Neumünster. Puigdemont també rebrà la visita d'Ivo Vajgl, exministre d'Exteriors eslovè i cap del grup d'amistat amb Catalunya al Parlament Europeu.
El Servei Català de Trànsit (STC) engega una nova campanya preventiva de controls intensius de transport escolar i també de viatgers aquesta setmana. Els controls es faran en zona urbana i interurbana i principalment els agents vetllaran per garantir la seguretat en aquest tipus de transports, controlant-ne sobretot les condicions administratives, del servei i dels vehicles.
Per això, es vigilaran les autoritzacions administratives, l'ús dels sistemes de seguretat passiva, com el cinturó de seguretat o els sistemes de retenció infantil, l'incompliment de les parades o itineraris fixats, si es viatja amb un acompanyant de transport escolar o cap a centres d'educació especial, i si es reserva les places pròximes a les portes de servei a persones de mobilitat reduïda.
L'associació ecologista Ipcena ha assegurat aquest dimarts que una cigonya que va quedar atrapada divendres passat a la Catedral Nova de Lleida ha mort al Centre de Fauna de Vallcalent de Lleida al qual va ser traslladada malferida. "La cigonya que va quedar atrapada, pel sistema Bye Bye Bird, sistema compost per dues hèlixs que roten, que li va produir inicialment ferides greus, ha acabat morint", assenyala l'entitat en un comunicat.
La Policia Municipal de Sabadell ha detingut dos menors d'edat que, presumptament, haurien provocat l'incendi de contenidors a la capital vallesana aquesta passada Setmana Santa, informa avui la policia local. La detenció dels dos sospitosos es va fer dijous, 29 de març.
La fiscalia de Schleswig-Holstein ha admès a tràmit la petició d'extradiciódel president de la Generalitat, Carles Puigdemont, pels delictes de rebel·lió i malversació, segons ha informat a través d'un comunicat aquest dimarts. Llegeix més
L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha enllestit la retirada de totes les antigues plaques franquistes instal•lades pel ‘Ministerio de la Vivienda’ per identificar els habitatges protegits construïts durant la dictadura. En concret, a la ciutat hi havia onze plaques d’aquest tipus, amb el jou i les fletxes. En una primera fase, el consistori en va retirar quatre, i ara ha tret els set rètols que restaven. La mesura, apunta l’Ajuntament, s’ha adoptat en compliment de la Llei de Memòria Històrica.
La fiscalia sol·licita una pena de set anys de presó per a A.M.E., un noi major d’edat i de nacionalitat espanyola que està acusat d’abusar sexualment d’una menor. Els fets es van produir al pis que ocupava el processat a Constantí (Tarragonès), el 24 de setembre del 2016.
El dispositiu de recerca format per Mossos d'Esquadra i Bombers ha permès recuperar el cos de la dona trobada morta ahir dilluns a la tarda a Montagut i Oix, a l'Alta Garrotxa. La policia ha confirmat que es tracta de l'excursionista, de 43 anys veïna de Girona, que havia desaparegut des de diumenge a la zona de Sadernes (Garrotxa) on havia anat a fer una ruta de muntanya amb la seva parella.
Des d'aquest cap de setmana estan en el punt de mira. Descobreix qui són en aquest article. Llegeix
Jordi Sànchez ha escrit una carta a Jordi Barbeta on reflexiona sobre la situació actual. Llegeix més
El líder socialista ha assegurat que la capital "no està millor que fa tres anys" per culpa del govern de Colau, al qual ha qualificat de "bones persones amb bona voluntat però que no se n'han sortit".
Les restes les va localitzar aquest dilluns un treballador de les instal·lacions i els Mossos investiguen si es tracta d'una bretolada o d'algun tipus de ritual
Després de propinar-li unes 40 ganivetades, l’home es va personar a la comissaria per confessar el crim. Va passar el mes de febrer del 2017
La petició arriba després que la Mesa del Parlament hagi acceptat la delegació del vot
Lucta ha traslladat la seu de Montornès del Valles al carrer Serrano de Madrid. A Lucta hi treballen 600 persones i té fàbriques a la Xina, Colòmbia i Mèxic.
El portaveu del PDeCAT al Congrés, Carles Campuzano, diu mantenir la "confiança" en la decisió del jutge alemany, després que la Fiscalia hagi demanat l'extradició de Carles Puigdemont per rebel·lió i malversació.
"Estem en la línia d'allò que era previsible que passés... però poden passar dies abans que es resolgui la causa". "Entre els fets a Catalunya i la construcció de Llarena hi ha un enorme abisme, perquè si allò que fonamenta el delicte de rebel·lió és la violència, al nostre entendre, no n'hi va haver. Un dels ponents de la redacció de l'article –el socialista López Garrido– també ho creu així", ha dit Campuzano als passadissos del Congrés, qui ha avançat que Puigdemont presentarà els recursos que cregui, si no està d'acord amb la decisió.
Estefania Molina/Madrid
Un total de 7.150 escolars de Catalunya participaran en la IV edició del taller itinerant i gratuït PlayEnergy de Endesa Educa, que té l'objectiu de promoure un ús de l'electricitat més eficient a través d'experiments pràctics.
Investigadors de la UAB i de l'Institut Karolinska alerten que la substància influeix especialment en les variables relacionades amb l'ansietat i la por a la novetat
El cos es va localitzar ahir i avui, els bombers l'han pogut rescatar i confirmar que era el de la dona de 43 anys desapareguda a la dona mentre feia una ruta amb la seva parella.
Declaracions de Javier Maroto (PP) el dia després de proposar al PSOE que els cedís "cinc vots a l'atzar"
L'home es va fer passar per policia per guanyar-se la seva confiança. Quan va descobrir la mentida, la va retenir durant uns dies en un hotel.
Nicolas Tomás
Amb els comuns es podrien acordar "qüestions relacionades amb els drets"
La vaga d'Air France ha obligat a cancel·lar 4 vols en direcció a l'aeroport Charles De Gaulle i 5 més, des de França fins a Barcelona. És la quarta jornada de vaga convocada pels sindicats que demanen un augment salarial.
La fiscalia demana una condemna de set anys de presó per als acusats. Els dos tècnics van aprofitar que la dona estava èbria per violar-la conjuntament.
Una cinquantena de persones es van manifestar a Saint Andrew's en suport de Clara Ponsatí, professora d'aquesta institució. La consellera està a l'espera que es resolgui el procés d'extradició a Espanya.
El polític i actor, que ja va ser candidat d'UPyD a les autonòmiques, seria el candidat dels de Rivera al País Valencià, segons El Mundo.
Camarasa va morir ahir als 68 anys d'edat. Demà es farà el funeral al tanatori de Les Corts. Llegeix més.
Renfe alerta que els trens que arriben fins a França podrien patir algunes afectacions arran de la vaga de l'operadora francesa SCNF. No es garanteix la circulació dels Barcelona-Paris, Barcelona-Toulouse i Barcelona-Lió i viceversa. Tampoc la dels trens de la línia de la línia R3 puguin arribar a la Tour de Carol ni que els de l’R11 ho facin fins a Cerbere
La principal hipòtesi que contemplen els Mossos és que la víctima sigui la dona de 43 anys i veïna de Girona que va desaparèixer diumenge. El cos l'han localitzat a la zona de la Font del Sant, a Montagut i Oix, a l'Alta Garrotxa
Foto Efe
A partir de les 10:00h, al Parlament s'hi reunirà la Mesa i es debatrà sobre la delegació de vot de Puigdemont.
El ministeri d'Ocupació espanyol publica les dades de l'atur aquest mes de març a les 9:00h.
Foto Efe