El disseny d'embalatges i la gestió de marques també poden ser sostenibles i així ho demostra Batllegroup, una agència amb seu a Barcelona i especialitzada en aquests dos àmbits que acaba d'aconseguir el segell B Corp pels seus alts estàndards d'acompliment social i ambiental, transparència i responsabilitat ambiental.

batlle
 

Què és la certificació B Corp?

El segell B Corp, explica l'entitat internacional que ho concedeix, distingeix les empreses, "que tenen en compte a l'hora de prendre decisions els seus treballadors, els seus clients, els seus proveïdors, la comunitat i el medi ambient". El procés d'avaluació s'ha de renovar cada tres anys, encara que les empreses distingides amb el segell B Corp han de, explica Batllegroup, "proporcionar evidència de les seves bones pràctiques i incorporar el seu compromís legal amb el propòsit social als seus estatuts".

Per què Batllegroup rep la distinció?

B Corp Spain ha distingit l'agència Batllegroup pel seu acompliment en les àrees de governança, medi ambient i treballadors. Alguns dels aspectes i accions que s'han valorat més en el procés de certificació han estat, per exemple, i segons explica l'agència, que el 69% de la plantilla de l'empresa estigui formada per dones, que més del 60% dels proveïdors siguin locals i que s'hagi aprovat un codi ètic i una bústia de denúncies anònimes.

L'agència de brànding col·labora amb marques responsables amb el planeta i la societat com Intermón Oxfam, des de 2013, Open Arms, des de 2015, Danone, des de principis dels anys noranta, o Colacao, des de l'any 2007. Batllegroup els acompanya en la seva transició cap a la sostenibilitat, des del disseny i el brànding, l'estratègia creativa i la narrativa, la innovació en producte i el packaging, a través de productes, materials o envasos més sostenibles o, fins i tot, des de la comunicació de producte, per conscienciar sobre la sostenibilitat el consumidor final.