Explicacions hi ha moltes i les tres principals tenen a veure amb el preu a què es comercialitzen aquests vehicles, la limitada vida dels seus bateries i la insuficient xarxa de carregadors ràpids; però l'indiscutible és que el cotxe elèctric no s'enlaira en vendes. Només tres dels 100 vehicles que més interès generen entre els potencials compradors espanyols d'un turisme són cotxes elèctrics.

Estudi
La dada procedeix d'un estudi elaborat pel portal AutoScout24 i els tres vehicles són el Citroën e-C4, el BMW iX1 i el Peugeot e-208. D'ells, un –el Citroën- figura entre els vint primers (lloc 13) i dos, entre els 50 més buscats (el mateix e-C4 i el BMW, que és al lloc 37. Per localitzar el tercer que més interès genera, cal baixar fins al lloc 52 del Top 100. Si ens fixem en el Tesla Model 3, no se li localitza fins al|fins i tot lloc|parada 171. "Encara que la demanda per aquesta tecnologia és evident, el model actual és molt lluny de satisfer-la per complet. La correcta electrificació del parc requereix un entorn més propici i adaptat a la seva realitat, fins i tot al mercat de vehicles de segona mà," assenyala Ignacio Garcia-Roji, portaveu de AutoScout24
Les xifres
Amb 15.219 unitats venudes de gener a l'abril de 2024 i un creixement del 8,6% respecte al mateix període de 2023, la quota de mercat dels cotxes elèctrics a Espanya en inferior fins i tot al 5%. Es queda, en concret, 4,52%, percentatge que contrasta amb les quotes de la resta de tecnologies: gasolina (40,7%), híbrids (35,47%) i dièsel (9,89%). Dels 29 milions de vehicles que hi ha al parc a Espanya, no arriba als 180.000 el nombre d'elèctrics cigars, per la qual cosa a aquest ritme Espanya tindrà la desena part de l'estimat en el full de ruta per a finals de dècada.