No és que sigui precisament cap secret que els últims anys estan sent molts els fabricants xinesos que estan desembarcant al mercat europeu amb propostes realment interessants, sobretot referent a cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

En aquest sentit, és de sobres conegut que, sent com és la Xina el mercat en el qual es venen més cotxes elèctrics del món, molts fabricants xinesos estan veient al mercat europeu un terreny a explotar, entre altres coses perquè les seves opcions, més barates que la immensa majoria dels elèctrics europeus, acaben sent opcions molt interessants amb què certes marques no poden competir.

 

Un bon exemple d'això és la versió elèctrica d'un model que s'acaba de posar a la venda al nostre país i que apunta a convertir-se en un dels rivals més durs d'alguns models 100 × 100 d'elèctrics assentats a les nostres carreteres com és el cas del Kia Niro.

L'Omoda e5, una proposta interessant per relació qualitat/preu

No és cap altre que l'Omoda e5, la versió 100 × 100 elèctrica d'aquest súper xinès que, tal com podem veure en el configuradors del fabricant, té un preu de partida en la seva versió més senzilla que es queda per sota dels 40.000 €. Es pot tenir en compte que aquest preu no compta amb cap tipus de promoció ni descompte, i tampoc no s'han aplicat els ajuts del govern, per la qual cosa el seu preu podria arribar a ser bastant més baix, acostant-se als 33.000 €.

 

Si bé és cert que la marca proposa dos nivells d'acabats diferents i que el més senzill i arriba allà molt bé dotat de sèrie, on no hi ha opció a escollir és en l'apartat mecànic, un apartat en el qual el protagonista és un motor 100 × 100 elèctric de 204 cavalls de potència que arriba associat a una bateria de 61 kWh li permet tenir una autonomia de 430 km segons el cicle d'homologació WLTP, una autonomia que evidentment serà més gran o menor depenent del tipus de conducció que duguem a terme.

En el fabricant són molt conscients del qual, com passa amb tantes altres marques xineses que estan arribant a Europa en els últims anys, el seu principal problema al vell continent és que molts conductors desconèixer el fabricant, pel que fixar preus tan baixos és segurament una estratègia comercial molt interessant i que, com hem vist en marques com MG, acaben sent sinònim d'èxit, sobretot veient les diferències de preu d'aquest tipus de models respecte a les 10 marques clàssiques a Europa.