Punt final pels vols regionals a França: des d'aquest 23 de maig, en l'Hexàgon queden prohibits els vols amb avió que puguin ser suplerts per viatges amb tren de dues hores i mitja.

Mesurada estrella
Es tracta d'una de les mesures estrella que s'apliquen al país que presideix Macron arran de les propostes formulades per la Convenció Ciutadana pel Clima, d'acord amb la Comissió Europea i després de consulta pública i dictamen del Consell d'Estat. Aquesta setmana s'ha publicat el decret que impedeix els enllaços aeris entre Nantes, Bordeus, Lió i París. Des d'ara, per viatjar entre aquestes ciutats i des d'elles a París, només es podrà fer per tren i carretera.
I si es prohibís a Espanya?
Si a Espanya s'arribés a plantejar una mesura similar, desapareixerien els vols de Madrid a Sevilla, Còrdova, Màlaga, València, Alacant, Barcelona, Valladolid o Albacete, per exemple. A França, on han mesurat l'impacte del transport i han arribat a la conclusió que el 30% de les emissions es produeixen per culpa d'ell, el tenen clar. Energia nuclear –i hidrogen procedent de nuclears també-, però avions de rodalies, no. A priori, i vesteixo l'impacte que el tancament de tèrmiques, nuclears i altres grans instal·lacions energètiques està tenint sobre la factura de la llum, la mesura francesa sembla molt més assenyada que les que s'adopten per aquí.