Males notícies per als apòstols de l'electrificació total de la mobilitat. Amb les grans petrolieres (i les grans marques d'automòbils) decidides a portar a les gasolineres combustibles neutres en emissions que donaran nova vida als motors de combustió i sense dissipar-se els dubtes que pel seu preu, per la insuficient xarxa de carregadors i per l'obsolescència de les bateries generen els elèctrics; dos dades demostra de nou que allò de la primacia del cotxe elèctric va per llarg a Espanya: durant el març de 2024 es redueix el percentatge de vehicles electrificats sobre el total de les vendes nacionals i, a més, d'entre els electrificats que s'han venut, els PHEV són majoria.

PHEV
 

Menys del 10%

Al març, les vendes de vehicles electrificats (elèctrics i híbrids o híbrids endollables) s'han quedat en 10.633 unitats, el que equival a un 9,5% del total de les vendes. Des de començament d'any, els vehicles electrificats que s'han venut assoleixen les 29.263 unitats, la qual cosa suposa un 11% del total. Som molt lluny dels percentatges com els de Portugal, on els vehicles electrificats suposen un 25% del total. La mitjana europea ronda el 15%.

Els PHEV, per davant

A Espanya, a més, els cotxes electrificats que més es venen són els PHEV. En concret, al març es van matricular 5.651 vehicles d'aquest tipus i 4.982 elèctrics cigars. A Europa, els PHEV també es venen més. S'entén ja per què les grans petrolieres i els principals fabricants estan desenvolupant combustibles neutres? Prendran nota a Brussel·les?