A diferència del que havia passat històricament al mercat europeu, un mercat dominat per marques europees, marques americanes i marques japoneses, avui dia són cada vegada més els fabricants que arriben des de la Xina amb propostes molt interessants.

L'entrada en joc dels motors elèctrics ha provocat diferents graus d'electrificació i d'hibridació als motors i, al seu torn, tenint en compte que els costos de fabricació de les marques xineses són sempre menors que els de la resta de països, molts fabricants de la Xina estan veient ara a Europa un dels millors terrenys de joc per arribar i conquerir.

 

No és casualitat que en els últims anys s'hagin produït cada vegada més arribades i novetats per part de marques com MG, BYD o GWM. És més, és precisament un model de GWM, el Wey 03, el que apunta a convertir-se en un mal de cap per a moltes marques, sobretot per a les prèmium europees.

El GWM Wey 03 apunta a robar-li vendes les prèmium

I és que en aquest cas estem davant d'un SUV de considerables dimensions, que compta amb un motor híbrid endollable i que té un preu de partida que es queda per sota dels 50.000 €, una quantitat que el deixen diversos esglaons per sota dels seus rivals directes per segment en marques com BMW, Audi, Mercedes i companyia.

Si bé és cert que s'ofereix amb dues versions de potència, de 367 i 442 cavalls, la més potent amb tracció a les quatre rodes, els grans arguments a favor d'aquest model és que compta amb una bateria de ni més ni menys que 30 kW hora, el que li permet tenir una autonomia elèctrica de ni més ni menys que 130 km, comprenem així en un dels models líders en aquest aspecte en la seva categoria.

 

És cert que, com ocorre amb tants altres models que arriben des de la Xina, el principal problema que pot tenir aquest GWM Wey 03 és que és un model que forma part d'una marca completament desconeguda per a molts a Europa, per la qual cosa és probable que li costi llaurar bones xifres de vendes.

Això sí, una vegada a poc a poc es vagi asseient al mercat, és molt probable que aquest model li acabi robant moltes vendes a marques que fins ara amb prou feines tenien rivals directes i que veuen com cada vegada més els seus models més assentats tindran seriosos problemes de vendes.