Sigui precisament cap secret que d'aquí a uns anys, no se sap exactament quan és, els cotxes de gasolina veuràs com, a diferència del que passa actualment, són els elèctrics els veritables protagonistes a les carreteres a nivell mundial.

Aquest sentit, si bé és cert que depenent del país a partir de 2030 o a partir de 2035 no es poden vendre cotxes de gasolina, això no implica que els models com tu ets de combustió no vagin a estar gaires anys més circulant per les carreteres de tot el món.

 

No ha estat cap altre que Tom Stricker, el Vicepresident de Desenvolupament Sostenible de Toyota, el que ha apuntat recentment sobre això que "sigui quin sigui el ritme de la transició a l'electrificació, hi haurà mil milions o centenars de milions de vehicles [gasolina o dièsel] en circulació durant molt temps".

I és que és precisament Toyota u dels fabricants que, més enllà d'estar treballant en el llançament de nous elèctrics, també busca fórmules alternatives perquè els seus cotxes redueixin de forma dràstica les emissions sense que això impliqui anar directament o per un motor pur elèctric.

Toyota treballa amb ExxonMobil en un nou tipus de carburant

La marca japonesa està treballant conjuntament amb ExxonMobil en el desenvolupament d'una nova barreja de combustible que, tal com apunten alguns estudis, podria reduir les emissions de CO₂ dels motors de combustió fins i tot un 75% al llarg de la seva vida útil.

Un dels punts a favor del desenvolupament d'aquest tipus de combustibles, en aquest cas l'anomenat E-Fuel, és que és un combustible que, a priori, podria fins i tot utilitzar-se amb els models de combustió actuals, pel que la seva utilitat seria més que rellevant.

 

D'altra banda, es pot destacar que, com ha assegurat el Vicepresident d'Estratègia i Planificació d'Exxon, Andrew Madden, les barreges es fabriquen amb matèries primeres més netes, a més de poder arribar a reduir les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle dels motors de combustió interna fins i tot en un 75% comparats amb la gasolina normal.

Es pot destacar que de moment es tracta tan sols d'un projecte com el que està en desenvolupament, pel que no se sap segur si al final Toyota, que tampoc no és que sigui l'única marca que estigui treballant en aquest tipus de nous combustibles, acabarà o no optant-hi. El que és evident és que els japonesos saben molt bé que és important i buscant alternatives als motors elèctrics, entre altres coses perquè els models amb motors de combustió encara tenen molts anys de vida per davant.