Els cotxes són cada vegada més grans i no és només una sensació: ho certifica un estudi de la OCU, que ha comparat els models més venuts de cada segment durant els últims quaranta anys i s'ha trobat amb notables sorpreses. Més mida significa, també, més pes i més consum.

berlines 600

Utilitaris

El 2023, l'utilitari que més ven és el Dacia Sandero, que és un cotxe de 4,09 metres de llarg, 1,85 d'ample i 1.125 kg. Veinte anys abans, l'utilitari més venut era el Seat Ibiza, que mesurava 3,95 metres, oferia una amplada d'1,69 metres i pesava 1.050 kg. El 1983, fa 40 anys, l'utilitari més venut era el Renault 5, que medeix 3,52 metres, pesava 730 kg i assolia l'1,53 d'ample. El Dacia Sandero pesa un 54% més que el Renault 5 de 1983. Fins i tot un Fiat 500, el més petit dels cotxes que es venen avui, és més gran que un R5, ja que mesura 3,63 metres i assoleix l'1,68 d'amplada.

Berlines i compactes

Si ens fixem en el segment dels compactes, el més venut de 2023 és el Corolla, que mesura 4,37 metres de llarg 1,79 d'ample. Pesa 1.420 kg. El 1983 el compacte més popular era el R9, que mesurava 3,97 metres, assolia l'1,66 d'amplada i pesava 960 kg. Entre les berlines, la que més ven avui és el Tesla Model 3. Els seus 4,72 metres deixen molt petits els 4,38 del Renault 18, la berlina més popular de 1983. El R-18 assolia l'1,69 d'ample i pesava 940 kg. I si la revolució verda, més que de combustibles, hauria de tractar-se de pesos i mesurades?