En els últims mesos han circulat infinitat de rumors sobre el futur de Seat dins del Grup Volkswagen. Insinuacions que apuntaven a què passaria a ser una firma residual en el conglomerat o fins i tot a la seva desaparició. Algunes fonts van assenyalar que des de Volkswagen havien enviat un ultimàtum a Seat, posant-la sobre avís que si no aconseguia ser una marca solvent abans de finals de la dècada podria es absorbida per Cupra i passar a millor vida.

Aquests rumors venien a col·lació que ha estat Cupra la que s'ha emportat els projectes de nous cotxes elèctrics i dels pocs plans d'electrificació que tenien a veure amb Seat. Tanmateix, res més lluny de la realitat. A Volkswagen tenen clar que Seat té una llarga vida per davant. Actualment estan dissenyant un pla.

Volkswagen té un pla per a Seat

Fa uns dies des del si de Volkswagen van apuntar que sí que existia un pla estratègic a curt, mitjà i llarg termini per a Seat en el qual l'electrificació era molt present. Es donarà a conèixer a finals d'aquest mateix any. Però avui estem en posició de confirmar que una de les primeres novetats té a veure amb l'Ibiza. La pròxima generació del clàssic i mític utilitari serà 100% elèctrica.

Malgrat que ha estat Cupra la que s'ha emportat la majoria de projectes de nous cotxes elèctrics, l'electrificació també serà molt present a Seat. I un dels models clau en el futur de la seva estratègia cap a l'electrificació serà el Seat Ibiza.

La pròxima generació del Seat Ibiza serà 100% elèctrica

El nou Seat Ibiza elèctric tindrà molta relació amb el nou Cupra UrbanRebel, del qual ja s'ha mostrat el concept en societat. I encara que l'Ibiza  també lluirà un estil tipus crossover, serà menys esportiu i més formal.

Cupra Urban Rebel
Cupra UrbanRebel / Cupra

Aquest nou Seat Ibiza 100% elèctric estarà basat en la plataforma SSP per a cotxes 100% elèctrics. És la mateixa sobre la qual s'han desenvolupat els Volkswagen ID.2 i Skoda Elroq. Encara que ambdós sortiran abans a la venda. El nou Ibiza no s'espera fins a 2026.

En el dia d'avui encara no es coneixen especificacions tècniques. Però tenint en compte que guardarà una estreta relació amb els Volkswagen ID.2 i Skoda Elroq, s'espera que compti amb motors d'entre 75 kW (100 CV) i 110 kW (150 CV), alimentats de bateries de 60 kWh amb les quals aconseguirà al voltant de 400 km d'autonomia.