El Tesla Model 3 està firmant molt bons nombres de vendes a Espanya en aquest 2023. La berlina nord-americana no només és el segon cotxe elèctric més venut aquest any, sinó que també se situa entre els cotxes més venuts en el rànquing general. A l'agost va ocupar el lloc 21 dels més matriculats.

Una bona trajectòria que podria començar a veure's truncada a finals d'aquest any. I és que arriba a Espanya un model que apunta a ser un dels rivals més perillosos del Model 3. Es tracta del BYD Seal, una berlina totalment elèctrica que aposta per oferir un alt nivell tecnològic, motors molt potents, autonomies considerables i equipaments de luxe, a un preu molt raonable.

El BYD Seal presenta candidatura per derrotar el Tesla Model 3

Entrant en detalls, el BYD Seal és una berlina del segment D. S'uneix als SUV Atto 3 i TANG, i a la berlina del segment E HAN que la firma xinesa ja ven a Espanya des del mes de març passat. Un model que destaca pel seu disseny aerodinàmic i un disseny basat en el llenguatge Ocean X de BYD que li aporta molta elegància.

BYD Seal2
BYD Seal2

Una de les seves principals característiques és la integració de la Blade Battery a la plataforma mitjançant la tecnologia de BYD Cell-to-Bodi (CTB) que li atorga una alta resistència estructural. A més, compta amb el sistema Intelligent Torque Adaption Control (iTAC), o detalls com una suspensió independent deformable al tren davanter i un multibraç de cinc braços al darrere, que milloren la seva estabilitat i el seu comportament en la marxa, augmentant així la seguretat al volant.

De 0 a 100 km/h en 3,8 segons i des de menys de 47.000 euros

En l'apartat mecànic, el BYD Seal arriba en dues versions. La d'accés, anomenada Design, munta un motor elèctric que desenvolupa 230 kW (313 CV) i treballa sobre l'eix posterior. S'alimenta d'una bateria de 82,5 kWh de capacitat amb què aconsegueix 570 km d'autonomia (WLTP). Amb aquest bloc aconsegueix accelerar de 0 a 100 km/h en 5,9 segons.

BYD Seal1
BYD Seal1

A l'esglaó superior tenim la variant Excellence-AWD. En aquest cas ens trobem amb un bloc compost de dos motors elèctrics, un per a cada eix. En el primer treballa un motor que desenvolupa 160 kW. Al darrere un altre que lliura 230 kW. En conjunt aconsegueixen 390 kW (530 CV).

Aquesta segona versió utilitza la mateixa bateria de 82,5 kWh de capacitat per aconseguir 520 km. A més, accelera de 0 a 100 km/h en 3,8 segons. Sens dubte, tot un desafiament per al Tesla Model 3.

BYD Seal
BYD Seal

A més, ambdós models munten un carregador de fins a 11 kW per a recàrregues en corrent altern trifàsic, compatible amb punts de càrrega de corrent continu de 150 kW. En aquests últims pot recuperar la bateria entre el 30% i el 80% en només 26 minuts.

Dit això, només ens queda repassar els preus. El BYD SEAL arrencarà en els 46.990 euros en la versió Design i arribarà fins als 48.990 euros per a la variant Excellence-AWD. Ambdues xifres no tenen en compte descomptes ni ajuts públics. Els primers lliuraments a Espanya es produiran el novembre d'aquest mateix any.