Ho diu el RACC i el RACC no enganya: els conductors de patinet elèctric que circulen per Barcelona es passen de llestos en la gran majoria, perquè no respecten els límits de velocitat i, en algun cas, fins i tot manipulen els seus vehicles perquè assoleixin més velocitat.

/uploads/s1/36/16/97/82/accidente-mortal-patinete-provenza-pau-claris-barcelona-google-maps_15_630x420.jpeg
 

Límits de velocitat

Així, i segons el Reial Automòbil Club de Catalunya, fins i tot un 60% dels usuaris barcelonins de patinets elèctrics circula a més velocitat que la màxima permesa, que està fixada en 10 km/h a les voreres i 25 km/h a les calçades. La xifra preocupa, perquè els conductors de patinet que corren més del compte a Barcelona són el 2022 el triple dels que eren el 2021.

I a sobre, els truquen

I no és que no coneguin les normatives, perquè el 68% assegura estar-ne al dia: és que, a més, hi ha un percentatge molt significatiu d'usuaris que admet que ha trucat el seu patinet per poder anar a més velocitat. Són, en concret, un 16% dels enquestats. A sobre, un altre 29% reconeix que fa servir les voreres per circular en comptes de fer-ho, com és preceptiu, per les calçades reservades per a bicicletes. La seva despreocupació, això sí, no els surt gratis: el 19% dels conductors barcelonins de patinet elèctric enquestats admeten haver estat multats. Pocs són.