Està en Florida, es diu Babcock Ranch, és la primera ciutat dels Estats Units que funciona exclusivament amb energia solar i es,también, l'única localitat de la zona que ha aconseguit mantenir els llums encesos i els electrodomèstics funcionant mentre quatre milions de persones es quedaven sense electricitat per culpa de l'huracà Ian, que ha deixat més de 100 morts en Florida després del seu devastador pas.
Només 2.000 habitatges
Babcock Ranch es troba a 20 quilòmetres de Fort Myers i està formada per 2.000 habitatges en els quals ni un sol electrodomèstic no funciona amb alguna cosa que no siguin piles o energia procedent del sol. En la CNN, es meravellaven en veure aquesta setmana com un poble que es defineix a si mateix com a|com ecològic ha estat capaç de resistir una tempesta de força 5. Els residents eren clars en les seves explicacions: "tenim aigua, electricitat i Internet i pensem que, en les actuals circumstàncies, hem de ser els únics del sud-oest de Florida de què gaudim d'una situació així". Ni tan sols els vents de fins a 240 km/h que va regalar l'huracà Ian va poder fer més que arrencar algun arbre i desprendre teules de les cases.
700.000 panells solars
El cor de Babcock Ranch és un complex situat en el centre de la població que acumula fins a 700.000 panells solars capaços de produir més energia de la que el poble necessita. N'hi ha bastant, per exemple, per carregar les bateries dels cotxes elèctrics que omplen els carrers. A més, a les botigues, els comerços i els espais públics hi ha més generadors i la ciutat es finança en part venent l'electricitat sobrant.
Com va néixer?
Tot va néixer de d'una idea de Syd Kitson, antic jugador de futbol americà i autor intel·lectual del projecte. Entre partit i partit, l'esportista va imaginar un barri ecològic, innovador i, el més important, capaç de suportar catàstrofes. Per això, la ciutat es va construir per sobre de l'àrea de maror ciclònica, disposa de carrers dissenyats per minimitzar l'impacte de les inundacions i els cables elèctrics són sota terra. Fins i tot l'Escola Secundària del poble forma part del pla: funciona, quan hi ha problemes, com un refugi antitormetas.